Draag jij wel/niet geel hesje op de motor?

Geel hesje op de motor:

• JA, moeten ze verplicht stellen

Stemmen: 5 1,1%
  • JA, geeft me een veiliger gevoel

Stemmen: 63 13,6%
  • JA, geeft Neerlands wegen weer wat kleur

Stemmen: 8 1,7%
  • JA, andere reden

Stemmen: 15 3,2%
  • NEE, wat een onzin zeg

Stemmen: 50 10,8%
  • NEE, verplichte verlichting is al meer dan genoeg

Stemmen: 14 3,0%
  • NEE, die koekblikkers moeten gewoon beter uit hun doppen kij

Stemmen: 226 48,9%
  • NEE, andere reden

Stemmen: 81 17,5%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik draag ze tijdens mist, hevige regenbuien en in het donker.
Niet te verwarren met een begeleider van een toerrit.
Ik bepaal zelf wel wanneer ik een hesje draag.

Wat is volgens jou de functie van een hesje?

Opvallen.....alleen betwijfel ik of ze nog zo opvallen als iedereen ermee rond rijdt.

Opvallen.....alleen betwijfel ik of ze nog zo opvallen als iedereen ermee rond rijdt.

Ik heb het dan niet over de eerste zomerse dag wanneer iedere motorrijder in Nederland zijn fiets uit de verwarmde schuur haalt.
Volgens mij heb jij het idee dat die dingen ook bij mooi weer (en belangrijk: bij hoge temperaturen) worden gedragen.

In het donker en in winterse omstandigheden worden ze veelal gedragen.
En dat zijn nou net de omstandigheden waarin bijna iedereen in het koekblik zit.
En de motorrijders die ze dan zien rijden, vallen op....met een hesje.

hm... als ik er een beetje dieper over nadenk... het scheelt want je kan al eerder zwaaien naar andere motorrijders :W

Geen hesje, want ik heb een knalrode jas met witte en reflecterende strepen.

Ben blij dat ik eindelijk geen leshesje meer aan hoef! *O*

als ik in de auto zit vallen motorrijders met hesje wel eerder op!

en xenon in die koplamp ploffen helpt ook behoorlijk..

1 set xenon is 2 motoren ;)

nee ik rij zonder hesje.. maar ik val al wel genoeg op en heb ook herrie zat :+

1390861455ukx5do0.jpg

ook als ik een heel donker pak had gehad, had ik nog geen hesje aangetrokken.. simpelweg omdat het er niet uitziet bij een SS (ik weet dat het geen goede reden is maar voor mij is hij goed genoeg)

Mijn zus is terug uit Leeuwarden met de auto. Ze zei meteen toen ze binnen kwam dat motorrijders 's avonds veel beter zichtbaar zijn met die gele vestjes aan.
(ik had haar helemaal niks over deze thread verteld dus dat verbaasde mij een beetje)
Ik zou het eigelijk voor trapfietsers verplicht stellen als ze zonder licht rijden. Al die idioten die zonder verlichting rijden in hun zwarte broek, zwarte schoen en zwarte jas... ik zie die lui helemaal niet. En dan 'staan' ze verbaasd te kijken als ze onder de auto/motor liggen....

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, ik zal ook echt niet met zo'n hesje te zien zijn :N

En toch was je zondag maar wat blij dat ik hem als laatste man vrouw wel aan had ;)

Anyway: mijn idee: gebruik hem waar hij eventueel nuttig kan zijn...ongeacht of ie het nou is of niet.
Voor mijzelf houdt dat momenteel in: woon-werkverkeer & tijdens groepsritjes.
En het belangrijkste uitgangspunt: ze zien je zeer waarschijnlijk niet, maar ik ben het eens met een eerdere post: al is ie maar 1x nuttig geweest...da's voor mij meer dan genoeg.

En ik moet zeggen dat ik hem buiten deze gelegenheden niet bewust uit trek...tis maar net of ik eraan denk...hij stoort mij totaal niet. Zeker niet de Kushitani versie waar je echt totaal geen last van hebt.

Sjow...so far my opinion *D

_O- da's waar ja.

Iedereen een hessie aan dan, rij ik wel zonder *D

Ik glij liever over het asfalt met lederen pak zonder zo'n hesje aan, minder weerstand :Y

Laatst bewerkt:
maatje van me hebben ze aangereden met zo'n hesje aan, en dat mens zei doodleuk dat ze hem niet gezien had, -O- dus ik zie niet zitten waarom het veiliger zou zijn. Wel vind ikzelf dat als je achter een auto rijd, die je dan wel ziet in zijn spiegels, dat ze dan zogenaamd ruimte voor je gaan maken en met hun koekblik allerlei capriolen gaan uithalen om je voorbij te laten,dat ik dan liever niet gezien wil worden,dan houd ikzelf wel rekening met hun .
Net als nu, in het begin van mijn 24e motorseizoen, vind ik het steeds weer opvallen dat alle automobilisten nog moeten wennen aan de motorrijders nu ze wederom met bosjes tegelijk deelnemen aan het verkeer!!!!!
voor mij liever geen hesje,je licht ietsjes hoger afstellen!!!!! helpt meer :9
let op hun !!!!daar kun je mee thuiskomen :]

@R1Twan
Zie mijn vorige reactie in deze thread

evdkieft schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:04:
Beetje onzin natuurlijk zo'n reactie. Alle beetjes helpen, inderdaad, reflecterende kleding zal niet bij ALLE situaties nut hebben omdat sommige mensen domweg met hun kont kijken, maar je zult het aantal risicovolle situaties wel VERMINDEREN met reflecterende kleding.

Je moet je ook niet onkwetsbaar wanen met zulke kleding, je moet gewoon precies hetzelfde blijven rijden als je altijd doet (al is dat voor sommigen sowieso niet verstandig ;)) en dan ben je gewoon beter zichtbaar...

maatje van me hebben ze aangereden met zo'n hesje aan, en dat mens zei doodleuk dat ze hem niet gezien had, -O- dus ik zie niet zitten waarom het veiliger zou zijn. Wel vind ikzelf dat als je achter een auto rijd, die je dan wel ziet in zijn spiegels, dat ze dan zogenaamd ruimte voor je gaan maken en met hun koekblik allerlei capriolen gaan uithalen om je voorbij te laten,dat ik dan liever niet gezien wil worden,dan houd ikzelf wel rekening met hun .
Net als nu, in het begin van mijn 24e motorseizoen, vind ik het steeds weer opvallen dat alle automobilisten nog moeten wennen aan de motorrijders nu ze wederom met bosjes tegelijk deelnemen aan het verkeer!!!!!
voor mij liever geen hesje,je licht ietsjes hoger afstellen!!!!! helpt meer :9
let op hun !!!!daar kun je mee thuiskomen :]

Hmm...dus omdat iemand jouw vriend heeft aangereden terwijl ie zo'n hesje droeg, trek jij de conclusie dat het niet veiliger zou zijn :? Beetje naief hoor...

Automobilisten zullen alleen rare capriolen uit gaan halen als jij er met je motor zo dicht bovenop gaat zitten, dat ze zich behoorlijk opgedrukt voelen. Gewoon afstand houden, dan heb je nergens last van en zij ook niet.

En waarom is het zo raar dat iedereen weer even moet wennen aan die soms ietwat onzichtbare motorrijders :?
In de winter zie je ze nauwelijks, zeker niet in de weekenden, en opeens, bij het kleinste zonnestraaltje, komen ze met zijn allen weer die wegen op blazen.
Lijkt mij wel zo verstandig om uberhaupt alle ogen open te houden voor alles wat er om je heen gebeurt als je deelneemt aan het verkeer. Op de motor des te meer, altijd een paar stappen vooruit denken en kijken, en dat heeft helemaal niets met een hesje te maken. Het hesje kan er alleen in enige mate aan toe bijdragen dat je zichtbaarder bent, dat is geen direct feit :N

Een veilige rit allemaal :] :W

Mijn zus is terug uit Leeuwarden met de auto. Ze zei meteen toen ze binnen kwam dat motorrijders 's avonds veel beter zichtbaar zijn met die gele vestjes aan.
(ik had haar helemaal niks over deze thread verteld dus dat verbaasde mij een beetje)
Ik zou het eigelijk voor trapfietsers verplicht stellen als ze zonder licht rijden. Al die idioten die zonder verlichting rijden in hun zwarte broek, zwarte schoen en zwarte jas... ik zie die lui helemaal niet. En dan 'staan' ze verbaasd te kijken als ze onder de auto/motor liggen....

je kunt beter de verlichting verplicht stellen. o wacht, dat is ook al ;)

denk je dat ze zo'n ding wel aan zouden doen als het verplicht is?

Vanaf de voorkant gezien valt zo,n hesje totaal niet op. Grootste deel zit achter de kuip-stuur-windschermdelen. Zeker in de spits volkomen nutteloos.

Van achter gezien valt het idd goed op ja, maar volgens mij worden er per jaar maar weinig motorrijders van achteren aangereden in de spits.

Juist de voorkant is het belangrijkst, daar moet je voorrang krijgen als ze je zien.
Doe dan liever nog gewoon zo,n gele fluoriserende helm op zoals de Politie momenteel heeft (en ja, ze hebben ook gele jassen,maar wel met mouwen die daardoor beter opvallen omdat ze buiten de motor steken)

Ik vind dat hele hesjes gedoe een beetje hoog gehalte hebben van: Big Brother is watching you, net als dat iedereen nu zo,n hesje achterin de auto moet hebben, terwijl je achter de vangrail staat te wachten op de ANWB |(

Ik vertrouw iig heel wat meer meer op m,n blauw-witte Xenon dan dat ik zou vertrouwen op zo,n hesje.

Valt me op dat veel hesjes dragers BMW rijders zijn, daar ben ik dan weer wat minder trots op :N :N

je kunt beter de verlichting verplicht stellen. o wacht, dat is ook al ;)

denk je dat ze zo'n ding wel aan zouden doen als het verplicht is?
Ik ben bang van niet. Jammer voor de fietsers en ook voor de gemotoriseerd voertuig bestuurders, want wij zitten ook niet te wachten, om een fietser aan te rijden.

Veel rijplezier iedereen met en zonder vestje. :]

Vanaf de voorkant gezien valt zo,n hesje totaal niet op. Grootste deel zit achter de kuip-stuur-windschermdelen. Zeker in de spits volkomen nutteloos.

Van achter gezien valt het idd goed op ja, maar volgens mij worden er per jaar maar weinig motorrijders van achteren aangereden in de spits.

Juist de voorkant is het belangrijkst, daar moet je voorrang krijgen als ze je zien.
Doe dan liever nog gewoon zo,n gele fluoriserende helm op zoals de Politie momenteel heeft (en ja, ze hebben ook gele jassen,maar wel met mouwen die daardoor beter opvallen omdat ze buiten de motor steken)

Ik vind dat hele hesjes gedoe een beetje hoog gehalte hebben van: Big Brother is watching you, net als dat iedereen nu zo,n hesje achterin de auto moet hebben, terwijl je achter de vangrail staat te wachten op de ANWB |(

Ik vertrouw iig heel wat meer meer op m,n blauw-witte Xenon dan dat ik zou vertrouwen op zo,n hesje.

Valt me op dat veel hesjes dragers BMW rijders zijn, daar ben ik dan weer wat minder trots op :N :N

Maar dat xenon werkt echt wel goed, ik heb het gevoel dat ze me veel eerder opmerken. (ook dat heeft een voordeel als je 160 op de linkerbaan aan het rijden bent O-) )

int donker doe ik wel een hesje aan meestal, met die helm op m'n kop herkennen ze me toch niet *D

dus hoezo voor lul rijden??

1. Vanaf de voorkant gezien valt zo,n hesje totaal niet op. Grootste deel zit achter de kuip-stuur-windschermdelen. Zeker in de spits volkomen nutteloos.

2. Van achter gezien valt het idd goed op ja, maar volgens mij worden er per jaar maar weinig motorrijders van achteren aangereden in de spits.

3. Juist de voorkant is het belangrijkst, daar moet je voorrang krijgen als ze je zien.

4. Ik vind dat hele hesjes gedoe een beetje hoog gehalte hebben van: Big Brother is watching you, net als dat iedereen nu zo,n hesje achterin de auto moet hebben, terwijl je achter de vangrail staat te wachten op de ANWB |(

5. Ik vertrouw iig heel wat meer meer op m,n blauw-witte Xenon dan dat ik zou vertrouwen op zo,n hesje.

6. Valt me op dat veel hesjes dragers BMW rijders zijn, daar ben ik dan weer wat minder trots op :N :N

Hmmm...ben het toch niet met je eens...:

1. Zie foto, GSA rijder overigens wel meer zichtbaar dan ikkes, maar ik vind het wel meevallen met die 'onzichtbaarheid' van voren
En al zou ik voor 1 automobilist meer zichtbaar zijn, vind ik het al waard.

2. Als ik daar wel eentje van zou zijn, zou ik toch ff balen ;)

3. & 5. Ik ben ook zeker pro Xenon...gaat er ook absoluut nog komen :Y

4. Big Brother is wat anders hoor: dat gaat erover dat ze je stiekem bespieden...ik wil juist dat ze me heel goed zien en dat ze daarop reageren :Y

6. Zie foto :+
full

Hmmm...ben het toch niet met je eens...:

1. Zie foto, GSA rijder overigens wel meer zichtbaar dan ikkes, maar ik vind het wel meevallen met die 'onzichtbaarheid' van voren
En al zou ik voor 1 automobilist meer zichtbaar zijn, vind ik het al waard.

2. Als ik daar wel eentje van zou zijn, zou ik toch ff balen ;)

3. & 5. Ik ben ook zeker pro Xenon...gaat er ook absoluut nog komen :Y

4. Big Brother is wat anders hoor: dat gaat erover dat ze je stiekem bespieden...ik wil juist dat ze me heel goed zien en dat ze daarop reageren :Y

6. Zie foto :+ [afbeelding]

1. Dit is niet van voren. :N

2.Ik zou ook balen, zeker omdat zo,n hesje niet opkan tegen een slaapmus in z,n blik

3. en 5. Thnxs,gauw doen dan maar ;)

4.Ik bedoel de bedil- , regel- en bemoeizucht, alsin: Big Brother.

6. Ik ben trots:dat je offroad rijdt hier,maar die hesjes? :N

:W

@ bredebeier, als je slim bent, zoek je nog iemand met een motor die ook xenon wil..

aangezien er 2 lampen inzitten kun je vaak met 1 set xenon 2 motoren ervan voorzien :)

Terug
Bovenaan Onderaan