Mooie uitspraakNatuurlijk, als je een foto van een motorrijder zonder naast een foto van een motorrijder met zet dat zal iedereen zeggen "die mét het hesje is beter zichtbaar" maar daar gaat het dus precies NIET om want om te zien moet je eerst kijken.
Draait motorrijden alleen om coole looks? Inderdaad, duf staan? who cares. Liever blôa Jan, dan dôa Jan ('liever voor gek staan, dan in de kist gaan' voor de niet-Zeeuwen hier). Als cosmetische redenen belangrijker zijn, dan zichtbaarder zijn.... Natuurlijk zijn de meeste automobilisten visueel te afgestompt om motorrijders te zien, maar als er maar een paar zijn die je wél opmerken. Het kan het verschil zijn tussen thuiskomen bij je vrouw of thuiskomen bij je Maker. Ik merk dat ik in mijn woon-werkverkeer (06.00 werkwaarts en 16.00 huiswaarts) wel degelijk verschil heb gemerkt, zeker ook in de files 's middags. Of zie ik een ander type automobilist op de weg dan de rest hier?
Misschien wel... Met een hesje val je sneller op. Als een automobilist een tiende van een seconde jouw kant op kijkt, ziet hij je eerder als je een opvallend hesje aan hebt.Dan maakt dat gele hesje echt geen ruk uit!
Ik draag zo'n hesje, en ik heb voldoende aanwijzingen (uit gedrag van medeweggebruikers) om aan te nemen dat je echt beter opvalt.
En wat boeit mij dat nou dat het er niet uitziet........ik rij toch niet voor de sier.
Ter compensatie heb ik wel altijd mn hand op de heup
Ik vind het er niet uitzien, no way dat ik me op school ga vertonen in een mega opvallend geel hesje.
Ik rij in een helemaal zwart pak, matzwarte helm en donker vizierIk weet dat ik niet op val maar ik zou me te erg schamen.
mijn mening van zo n k&t hesje
doordat gedoe met die hesjes die iedereen voort aan doet, altans vele wordt het dalijk nog verplicht ook voor iedereen(let maar op)
de meesten hebben een kuip, of liggen voorover, dus je ziet helemaal geen hesje !!!!
waarom dan aandoen lijkt mij.
ze zijn pas goed zichtbaar als je van achter aan komt rijden.
beter is dan een opvallende kleur helm .die zie je altijd.
of doe gewoon je lamp aan overdag, mij part GROOT licht.
maar laat die k&t hesjes uit.
nee ik zie er helemaal geen veiligheid in (maar dat was al duidelijk he).
ja en dit is mijn mening grrrrr
oja ik was vergeten te vertellen
ik draag geen hesje
Het vrijheidsgevoel van de motorrijder die zich de wet voor laat schrijven door wat z'n schoolgenoten van zijn kleding vinden.Individualiteit door wat de massa voorschrijft?
Niemand schrijft mij voor hoe ik me moet kleden, die keus maak ik zelf en daar schaam ik me niet voor.Volgens mij heb je op een MT-01 geen kuip of scherm van betekenis en lig je vast ook niet plat op je tank. Dus voor jou - qua houding vergelijkbaar met een Bulldog - zou het vestje best zichtbaar zijn vanuit de achteruitkijkspiegels van een auto. En op een donkere B-weg is het toch prettig dat ze je niet alleen aan je achterlicht moeten herkennen. Of draag je deze: [afbeelding]
Nee, als je de hesjes al k&t vindt...
Maar ieder z'n meug.
Greetz, kowalski