Nee joh, motorfietsen moet je gebruikenDit is toch wel zonde van zo’n mooie motor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee joh, motorfietsen moet je gebruikenDit is toch wel zonde van zo’n mooie motor.
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet een beetje zuinig op kan zijn.Nee joh, motorfietsen moet je gebruiken
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet een beetje zuinig op kan zijn.
Als je je een beetje netjes mee omgaat kan je er langer van genieten. Toch?
Mijn volgende helm wordt ook een Schübert en toevallig heb ook (wel online) bij de E2 staan kijken en die van jou afbeelding, dus zwart met geel.Wat mij enigszins helpt is andere helm.
Ik heb nu i.p.v. een Schüberth C5 (gele) een Schüberth E2 )antraciet/geel).
Dankzij die zonneklep (i.c.m. scherm in hogere stand) minder druppels, spetters en andere ongein op visier.
Dat geeft een betere blik.
En binnenkort weer bij laagstaande zon.
En ja, die remlichten en al helemaal maar dat rempedaal blijven indrukken geven een vervelende rooie gloed, bij fileren in het schemer/ donker.
Dat die blikkers maar niet begrijpen dat je gas moet geven om vooruit te gaan, niet remmen.
Bekijk bijlage 2086751Bekijk bijlage 2086753
Het kan ook.allebei, hoor. Zelfs de 650F met 158.000 km en 12 winters achter de kiezen glimt nog altijd. Van een enkele keer door de pekel zie je echt niets. Als je het maar wel netjes bij houdt, dus of.goed behandelen voor de winter, of veel afspoelen en wassen tussendoor.Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet een beetje zuinig op kan zijn.
Als je je een beetje netjes mee omgaat kan je er langer van genieten. Toch?
Fietsen zeker gebruiken, maar laten opvreten door de pekel is wel zonde van een mooie KTM met stalen frame. Zelfs zonder pekel zijn sommige delen van KTM al erg gevoelig voor roest. Mijn KTM’s worden zeker ook gebruikt, maar komen in elk geval NIET de weg op zolang er pekel ligt. Daar vind ik ze toch net wat te mooi voor.Nee joh, motorfietsen moet je gebruiken
Klepje vangt wel wat wind, maar ook op de ThunderCat vind ik het met Nederlandse snelheden niet storend.Mijn volgende helm wordt ook een Schübert en toevallig heb ook (wel online) bij de E2 staan kijken en die van jou afbeelding, dus zwart met geel.
Maar dat klepje , vangt dat ook (wind) onder het rijden en is dat er eventueel ook af halen zodat je ook zonder kan rijden.
Ik snap het enigszins wel hoor. Maar wat had ik moeten doen? Ik wilde er graag op rijden, heb nauwelijks tijd om naar de keuring te gaan en ook geen zin om €119 door de wc te spoelen. Achter op een aanhanger was hij ook onder de pekel komen te zitten. Dus ben benieuwd wat jullie gedaan zouden hebben?Fietsen zeker gebruiken, maar laten opvreten door de pekel is wel zonde van een mooie KTM met stalen frame. Zelfs zonder pekel zijn sommige delen van KTM al erg gevoelig voor roest. Mijn KTM’s worden zeker ook gebruikt, maar komen in elk geval NIET de weg op zolang er pekel ligt. Daar vind ik ze toch net wat te mooi voor.
Thx. Dat niet poetsen in de winter lijkt me dus helemaal niks. Geniet je meerdere weken/maanden per jaar niet van een af en toe mooi gepoetste motor. En minder rijden is ook echt geen optie, als ik zin heb wil ik erop!Gespoten staal gaat altijd roesten. Zeker bij KTM helaas dat maar matige verf gebruikt. Je kunt hoogstens proberen de boel met tectyl in te spuiten in de hoop dat je alle barstjes in de lak hebt afgedicht. Met vet inspuiten kan ook. Blanke delen en bouten zeker invetten en pas na de winter weer wassen. RVS wordt lelijk van ingevreten vuil, maar is weer puntgaaf te poetsen
Wat gebruik jij om de blanke delen in te vetten? Gewoon vaseline? Eerste motor voor mij waar ik de winter mee doorrijd, dus tips zijn voor mij zeer welkom!Gespoten staal gaat altijd roesten. Zeker bij KTM helaas dat maar matige verf gebruikt. Je kunt hoogstens proberen de boel met tectyl in te spuiten in de hoop dat je alle barstjes in de lak hebt afgedicht. Met vet inspuiten kan ook. Blanke delen en bouten zeker invetten en pas na de winter weer wassen. RVS wordt lelijk van ingevreten vuil, maar is weer puntgaaf te poetsen
Mooie profetie. Zou fijn zijn als het zo is.Remmen, spiegel, verlichting en je MF-sticker schoonhouden.
Rest komt wel na de 28 februari, als de winter voorbij is.
Poetsen in de winter is een ramp. Het beste invetten, niet poetsen en hopen dat ie er na de winter weer een beetje netjes onderuit komt. Grootste uitdaging zijn remmen. Die houden het slecht in de winter met pekel dat de remzuigers aantast en zodra die niet glad meer zijn ook de rubbers eraan gaan.
Maar dan is de motor dus vet, zwart en vies om geen pekelschade te zien. Is het middel dan niet erger dan de kwaal? Als iemand vet, zwart en vies kan accepteren waarom kan die pekelschade dan niet accepteren?Vaselinespray of gewoon kettingvet dat je in sprayvorm kunt aanbrengen. Het ziet er in de winter niet uit. Alles is vet en zwart en vies, maar waar vet zit komt geen pekel en daar gaat het om. De remzuigers zet ik ook voor de winter in een laagje vet, maar dat stroopt of op een gegeven moment komt een stukje staal onbeschermd bloot te liggen doordat de remzuigers bewegen. Ik heb daar nog niet goeds op gevonden en waarschijnlijk is het met bewegende delen ook zowat onmogelijk.
Na de winter kun je poetsen en komt alles er schadevrij onder vandaanMaar dan is de motor dus vet, zwart en vies om geen pekelschade te zien. Is het middel dan niet erger dan de kwaal? Als iemand vet, zwart en vies kan accepteren waarom kan die pekelschade dan niet accepteren?
Maar dan is de motor dus vet, zwart en vies om geen pekelschade te zien. Is het middel dan niet erger dan de kwaal? Als iemand vet, zwart en vies kan accepteren waarom kan die pekelschade dan niet accepteren?