K.M.I...
website v.d. k.m.i .... die k.m.i
Het kmi
KNMI
Koninklijk Nederlands Meet Instituut
Ja maar ,daar hebben die Belgen niet zoveel aan
Het kmi zegt al een week lang dat het mistig maar droog is in mijn regio, en al een hele week lang miezert het, ligt het nat, is er zout gestrooid en gevoels temperatuur onder de 0. Maarja, het kmi beweerd ook dat het een heel warm jaar geweest is, in mijn ervaring was het een enorm nat, donker jaar en heb tot eind juni met de verwarming in huis opgestaan. En de korte zomer was al in september gedaan. Geen idee waar dat warm jaar was, maar niet hier.
George Orwell, 1984The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.
Het KMI is dan misschien niet te vertrouwen, t DIV daarentegen is weer super traag. Die besluiten pas weer op 2 januari weer aan het werk te gaan waardoor het mega lang duurt voordat mijn nummerplaat binnenkomt. Mopper mopper.Deze morgen was het toch maar weer ’ns vloeken op het K.M.I...
Een mens kleed zich naar diens verwachtingen. Uiteraard verwachtte ik voor mijn regio, op een 30e december geen stralende zon met 34°C maar er is toch wel een verschil tussen koud, ècht koud en pokke frost.. of droog en klets nat,.. in mijn woordenboek zijn dit geen synoniemen.
In geval van twijfel ga je voor advies bij de expert dacht ik gisteravond toen ik naïef inlogde op de website v.d. k.m.i en aldaar de weersvoorspelling voor vandaag en morgen las; droog en tssn de 4 en 6°C.. perfect te doen met de Piaggio dacht ik zo!
Aldus om 06.30u mezelf voorzien van: -ondergoed + thermisch Damart onderhemdje + thermolactyl kousenbroek + thermolactyl fijne bloes met lange mouwen en rolkraag+ zwaar thermisch trainingbroek +dun paar kousen + dik paar warme kousen +fleece pullover + gewatteerde jas + winddichte ééndelige winter overall + Dainese motobroek + Richa lederen motorjas met wintervoering + fluo motohesje, Richa winter motobotines, etc.. om dan ingepakt zoals het michelin mannetje moeizaam onder het beenkleed te wringen en 10min later onderweg te ontdekken dat de ’zware ochtenddauw’niet enkel miezelregen bleek te zijn maar ronduit 78km lang plensregen werd en de ”4 à 6graden’ voor een Beverly als 0 à 1 gemeten is.
Dit is de laatste x dat ik nog die k.m.i website open, het zijn niet enkel ’voorspellingen’ gemaakt met een kristallen bol, het is eerder een knikker. Het glazen balletje in de bodem van een vunzig Sakéglaasje bij de Chinees.
Ik loop nogal vroeg smorgens met m n hund , dan weet ik genoeg wat t weer betreft
Sorry ,Gratenpakhuis
Onder de rook van RotterdamDroog, waar? Hier nog geen seconde. De hele dag(en) miezer. Ik kwam nogal modderig thuis en lichtelijk depressief.
Fixed itKNMI
Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut
Er zijn zaken morgen open. MotoPort Hillegom bijvoorbeeld.Ik vond het prima weer om te gaan rijden, m'n motor is minder blij... Ineens een oranje motor lampje. Vorige keer bleek het een sensor te zijn die niet helemaal goed zat, en Goedhart is pas donderdag weer open. Dus vannacht en morgenavond neem ik het risico maar voor woon-werk.
Die in Hillegom is geen Triumph dealer, weet niet of ze dan het programma hebben om de computer uit te kunnen lezen? Ben zowel met auto als motor nog nooit naar een garage geweest die niet ook dealer was van het bewuste merk.Er zijn zaken morgen open. MotoPort Hillegom bijvoorbeeld.
ik was het bij mijn tracer zat elke keer naar 4 weken ofzo niet rijden sporanische storingen van speed sensor of abs ring niet zien.Ik vond het prima weer om te gaan rijden, m'n motor is minder blij... Ineens een oranje motor lampje. Vorige keer bleek het een sensor te zijn die niet helemaal goed zat, en Goedhart is pas donderdag weer open. Dus vannacht en morgenavond neem ik het risico maar voor woon-werk.
Da's ook nog een idee, bedankt voor de tip!ik was het bij mijn tracer zat elke keer naar 4 weken ofzo niet rijden sporanische storingen van speed sensor of abs ring niet zien.
Heb deze maar aangeschaft met goede koppel kabeltje zo kan ik hem uitlezen en nog ook resetten want handmatig kan het niet en toch telkens zo zwaar irritant oranje lampje
MeteoMaastricht, ook een fraaie site voor "deze omgeving"Tsja, als ze in Nederland op de radio zeggen dat het zonnig wordt, dan betkeent dat niet dat het in Limburg zonnig wordt. Dan kan ik beter even de verwachting van de regionale nieuwsender (L1 in dit geval) bekijken. Voorspellingen op nationale radio zijn over het algemeen gebaseerd op De BIlt.
Ook zo'n leuke. Dan melden ze dat het in het zuiden zonnig wordt. Maar dan bedoelen ze Zeeland en Brabant. Het zuidelijkste deel van Nederland vergeten ze maar even voor het gemak