Hallo allen
Heb al even gezocht naar soortgelijke topics, maar kon eigenlijk alleen maar topics vinden met de vraag hoe een bepaalde demper in te korten. Een how to topic heb ik nog niet voorbij zien komen.
Voor velen is het een procesje van een appel en een ei, maar voor sommige minder technisch aangelegde sleutelaars kan het toch het duwtje in de rug zijn om aan de slag te gaan met bijvoorbeeld het opknappen van een schadedemper.
Daarom leek het mij wel een aardig plan om hier diverse manieren van inkorten met foto's van het inkortproces neer te plempen.
Zelf heb al meerdere dempers ingekort en heb maar eens een paar foto's van mijn proces gemaakt.
Deze demper heeft waarschijnlijk op een ander type motor gezeten, waardoor er naast de uitlaatbeugel het profiel van de vorige ophanging goed te zien was, dit wilde ik mooi wegwerken door 'm 5 cm in te korten zodat de beugel daar weer netjes overheen valt.
Eerst de benodigdheden ff bij elkaar gelegd.
Daarna na het uitmeten wat afplaktape er omheen geplakt om er langs te kunnen zagen.
Popnagels uitgeboord en beugeltje losgehaald.
Flensgedeelte eruit gehaald en zie daar het binnenwerk.
Zagen maar.....
Bij deze demper zat de binnenbuis aan het eindpijpje vast, dus deze ook even los gemaakt (net zoals bij de flens).
Binnenbuis op maat zagen...
Bij deze demper was het schroefdraad niet helemaal jofel, dat is ook opnieuw getapt.
Na het uitmeten van de popnagel-gaten, de gaten geboord en even "droog" getest of alles goed zou gaan passen.
Ring er omheen en poppen maar, wel met gasdichte popnagels...
En het eindresultaat... (uiteindelijk met nieuwe sticker, oude was gesneuveld)
Een ander resultaat, deze demper was flink beschadigd en moest aan beide zijden ingekort worden. Na het inkorten in de blanke lak laten spuiten, was weer als nieuw
Dit was mijn project, hoop dat het een beetje duidelijk is voor de leek.
Mocht men andere manieren van inkorten hebben (met ander gereedschap) en er een foto of fotoreportage van hebben. Zou zeggen, gooi de ideeën hier neer...
Greetz
Heb al even gezocht naar soortgelijke topics, maar kon eigenlijk alleen maar topics vinden met de vraag hoe een bepaalde demper in te korten. Een how to topic heb ik nog niet voorbij zien komen.
Voor velen is het een procesje van een appel en een ei, maar voor sommige minder technisch aangelegde sleutelaars kan het toch het duwtje in de rug zijn om aan de slag te gaan met bijvoorbeeld het opknappen van een schadedemper.
Daarom leek het mij wel een aardig plan om hier diverse manieren van inkorten met foto's van het inkortproces neer te plempen.
Zelf heb al meerdere dempers ingekort en heb maar eens een paar foto's van mijn proces gemaakt.
Deze demper heeft waarschijnlijk op een ander type motor gezeten, waardoor er naast de uitlaatbeugel het profiel van de vorige ophanging goed te zien was, dit wilde ik mooi wegwerken door 'm 5 cm in te korten zodat de beugel daar weer netjes overheen valt.
Eerst de benodigdheden ff bij elkaar gelegd.
Daarna na het uitmeten wat afplaktape er omheen geplakt om er langs te kunnen zagen.
Popnagels uitgeboord en beugeltje losgehaald.
Flensgedeelte eruit gehaald en zie daar het binnenwerk.
Zagen maar.....
Bij deze demper zat de binnenbuis aan het eindpijpje vast, dus deze ook even los gemaakt (net zoals bij de flens).
Binnenbuis op maat zagen...
Bij deze demper was het schroefdraad niet helemaal jofel, dat is ook opnieuw getapt.
Na het uitmeten van de popnagel-gaten, de gaten geboord en even "droog" getest of alles goed zou gaan passen.
Ring er omheen en poppen maar, wel met gasdichte popnagels...
En het eindresultaat... (uiteindelijk met nieuwe sticker, oude was gesneuveld)
Een ander resultaat, deze demper was flink beschadigd en moest aan beide zijden ingekort worden. Na het inkorten in de blanke lak laten spuiten, was weer als nieuw
Dit was mijn project, hoop dat het een beetje duidelijk is voor de leek.
Mocht men andere manieren van inkorten hebben (met ander gereedschap) en er een foto of fotoreportage van hebben. Zou zeggen, gooi de ideeën hier neer...
Greetz
Laatst bewerkt: