Demontabele of zakbare motortrailer?

40cm hoog, breedte laadvloer 95cm en stuurhoogte 125.
Motor is 226kg
Bekijk bijlage 1859999
Net te weinig plek om de stap op de laadvloer te zetten.
Die wielklem heb ik af gehaald, werkt voor geen meter.
De voorband is wat smaller en groter in diameter.
Kon je die wielklem nog stellen voor andere maten wielen?
 
Leuk ding, te koop bij Louis: For-One FOR-ONE MOTORAANHANGER R BASIC INCL. TRANSP. DE

De meeste motoren zullen wel passen/toegestaan zijn (totale asbelasting tot 400 kilo, dus een motor minder dan 300 kg is zeker geen probleem), maar Harleys schijnen niet te mogen wegens onevenwichtige gewichtsverdeling tussen voor- en achterwiel. De lijst met passende motoren bevat slechts motoren tot 450 cc (gewicht zou nuttiger zijn, maar dit zijn de lichtere motoren: minder dan 200 kilo).
 
Laatst bewerkt:
Normaal is het wat krap met de Motolug, in gekiepte toestand komt de goot vaak niet laag genoeg om de motor er gemakkelijk op te rijden.

Daarom gebruik ik hoogteverschillen in het terrein, zet de auto zo dat de achterkant van de Motolug tegen een verhoging staat, een stoep of zo.

En ik rijd de motor er gewoon alleen op, de motor doet het werk.
Dat is zeker een goed idee. maar zo'n oprijgoot lijkt mij ook wel erg handig.
Ben zelf niet zo groot als ik dan mijn KTM SMT erop moet zetten/duwen gaat dat niet altijd even makkelijk..

Bedankt voor de tips
 
ik heb zelf ook een motolug. Heel handig om in de kofferbak te doen.
Is het nu makkelijker om de motor erop en eraf te halen met de oprijgoot?
Heb zelf soms ook moeite om mijn motor erop te krijgen
Ik gebruik twee oprijgoten ondersteuning van de voeten. Daarmee gaat het er op en afrijden (met draaiende motor) super makkelijk. Juist omdat ik dat dan ook heel makkelijk alleen kan doen en dus niet m'n vrouw of buurman behoef te vragen even te helpen.

312319560_458271796287052_5493783714056481282_n.jpg
 
Leuk ding, te koop bij Louis: For-One FOR-ONE MOTORAANHANGER R BASIC INCL. TRANSP. DE

De meeste motoren zullen wel passen/toegestaan zijn (totale asbelasting tot 400 kilo, dus een motor minder dan 300 kg is zeker geen probleem), maar Harleys schijnen niet te mogen wegens onevenwichtige gewichtsverdeling tussen voor- en achterwiel. De lijst met passende motoren bevat slecht motoren tot 450 cc (gewicht zou nuttiger zijn, maar dit zijn de lichtere motoren: minder dan 200 kilo).
Ik heb contact met de fabrikant in Frankrijk.
Nu toch nog even een mail gedropt of de motor / S1000RR er goed op past. :)

For One France
73800 Arbin
0781585857
www.for-one-france.com

Hoewel er veel (zware) voorbeelden op de site staan. :)
cccar-640w.jpg
 
Iemand interesse in een wielklem voor de kleine motolug wielen?
Nieuwprijs €185 €217,95, nu €100,00.
1x gebruikt thuis voor de deur.

Straks bij de For One heb ik 16.5 inch wielen dus past het niet meer. O-)
Ik woon in Hoek van Holland.

Verzenden mogelijk voor een tientje. :)

Sold. :t
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding, te koop bij Louis: For-One FOR-ONE MOTORAANHANGER R BASIC INCL. TRANSP. DE

De meeste motoren zullen wel passen/toegestaan zijn (totale asbelasting tot 400 kilo, dus een motor minder dan 300 kg is zeker geen probleem), maar Harleys schijnen niet te mogen wegens onevenwichtige gewichtsverdeling tussen voor- en achterwiel. De lijst met passende motoren bevat slechts motoren tot 450 cc (gewicht zou nuttiger zijn, maar dit zijn de lichtere motoren: minder dan 200 kilo).
Vandaag de gebruiksaanwijzing en eigendomspapieren per aangetekende post ontvangen.
Van de aanhanger nog geen spoor

Verder even de belastbaarheid gecheckt. :t
Hi it is correct for S1000RR
No Harley
Thx

Frédéric Goasdoue
For One France
 
In de achtervolging ! :+
De auto deed vorig jaar naar Assen 1:23 met de motor er achter!!
Goedkoper kan ik er met de BMW niet naar toe. _O-

DHL is gisteren aan de deur geweest en komt vandaag weer.
Dus of dat nou helemaal goed gaat, of dit gaat om een andere levering. :?
Geen tijdstip gezien op internet en er zou ook vooraf gebeld worden voor aflevering / want vrachtwagen.
Twee weken later zou beter uitkomen in de huidige bende hier. :+

Dit jaar heb ik hem ook pas nodig voor drie dagen in mei.
 
ik vind dit ook wel wat ik heb een aan hanger maar dit wel lekker kort dus ook makkelijker op te bergen ?vraag is buitende prijs zijn er ook nadelen
 

Bijlagen

  • wheely_motorrad.jpg
    wheely_motorrad.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 49
ik vind dit ook wel wat ik heb een aan hanger maar dit wel lekker kort dus ook makkelijker op te bergen ?vraag is buitende prijs zijn er ook nadelen
Origineel idee, maar ik vraag me twee dingen af:
1. Hoe stabiel rijdt zo'n korte aanhanger achter de auto? En achteruit rijden is vrijwel onmogelijk, bij de geringste stuuruitslag staat het ding dwars.
2. Waar laat je de oprijplaat, want die heb je echt nodig, de motor staat vrij hoog zo boven de wielen?
En het compacte opbergen valt denk ik tegen, die For One lijkt me compacter (verticaal tegen de muur).
 
Als je over een drempel rijdt krijgt hij behoorlijke klappen te verwerken. (voor je motor zijdelinkse klappen)
En dat ding is 2,25 breed dus moet je ws caravanspiegels op je auto plaatsen.

Ook denk ik dat je er niet al te snel mee moet gaan rijden want doordat het zwaartepunt behoorlijk hoog is i.c.m. met de korte wielbasis dzal het mogelijk het snel gaat slingeren.
 
De Motolug heeft zich dit weekend weer eens bewezen van zijn beste kant. Ik ben voor een lang weekend met de trailer en m'n motor naar de Eifel geweest (Blankenheim) om daar een hele mooie tocht mee te maken, georganiseerd door een Duitse vriendenclub. Het is ongeveer 300 kilometer om er te komen, dus relaxt met de auto er naar toe rijden is een genot. Helemaal omdat de eerste dag, de dag er naar toe rijden, bijzonder regenachtig was met flinke plensbuien tussendoor. De rest van de dagen gelukkig droog gehouden. Kortom, ik ben nog steeds super blij met de Motolug......

IMG_2279.jpg
 
En nog aanhanger nieuws ?
Ik had twee motoren mee, niet omdat het moest maar omdat het kan.
536287FF-5435-4201-BBDE-76D0A625EDB6.jpeg

De verlichting deed het echter niet. Het was maar een klein stukje dus heb geheel tegen de gewoonte in en met lichte tegenzin toch gewoon zo gereden. 🫣
De verlichting heb ik een tijd geleden vervangen voor LED en op de andere auto werkt dat feilloos.
Ik dacht dus dat het aan het busje lag. Die was bij de garage voor iets anders en daar hebben ze zo’n controle apparaat; alles werkt naar behoren meneer. Heu? Dus nu eerst maar een andere aanhanger proberen met normale niet-LED verlichting. Hopelijk ligt het daar aan.
 
Hier erg tevreden over de For One (Polen via Louis.nl).
PSX_20230522_142941.jpg

Zowel de R3 als de S1000RR gaan er met twee vingers in de neus op. :9
PSX_20230512_174514.jpg

Want zakbaar. ;)

Dit scheelt mij een half uur per keer, dus een uur per dag.
En bovendien heel veel stress. :}
 
22 mei bovenstaande foto.
23 mei onderstaande.
Hij word dus goed gebruikt. :+
PSX_20230523_115518.jpg

PSX_20230607_222427.jpg

En gezakt om af te laden. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan