Demontabele of zakbare motortrailer?

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
Het lijkt me handig een motortrailer te hebben die demontabel is of in ieder geval makkelijk is op te bergen. Ik heb geen garage, maar wel een schuur van 3 x 4 meter. Daar staat uiteraard m'n motor (185 kg) in en een paar fietsen. Ik heb eens rondgekeken op het internet wat er zoal wordt aangeboden. Heel veel motortrailers waar je echt een grote stalling voor nodig hebt. Dat kan dus niet en dat zoek ik ook niet. Automatisch kom ik dan bij de opklapbare of demontabele trailers terecht. Dan heb je er ook nog die je kunt laten zakken zodat je geen oprijlaan nodig hebt. Die lijken me uitermate geschikt voor mij. Ik heb niet echt de kracht om een motor om hoog te duwen (kan natuurlijk ook de motor aan zetten), maar het moeilijkste is goed in evenwicht te blijven. Een foutje en je ligt om, omdat je niet met je voeten bij de grond kan komen.

Wie heeft er ervaring mee?

Is dit wat?

Deze is volledig demontabel dus goed op te bergen:
Motolug Nederland uw dealer voor uw Motolug aanhanger. - Aanhangers


of deze:

En deze kan zakken! super handig:
of
BIKE CARRIER

En deze lijkt me nog handiger:
 
Laatst bewerkt:
Bakwagen Walltrailer : 184 x 118 (l x b) - Van de Burgwal

Zo iets misschien?

Hier zit ik zelf aan te denken zodat het ding in de schuur opgeborgen kan worden. In de tuin vind ik zo slordig.

Zo kan die ook door een steeg op een hondje (denk ik).

Je hebt ze ook specifiek ingericht voor de motor.

Walltrailer heet het. Kost wel wat :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n "ding op de foto", Motolug voor 1 motor, recent zo goed als niew overgenomen. Het tweede linkje is ook een motolug, maar dan voor 2 motoren.

Ik huurde altijd een trailertje met een vlakke vloer voor 3 motoren. Dat vind ik nog steeds fijner met laden, simpelweg omdat je dan er goed naast kan staan en even de standaard gebruiken.

Toch werd ik het zat om telkens achter zo'n karretje aan te moeten. Je gaat net even makkelijker een paar uurtjes offroaden als je het spul gewoon thuis hebt. Zelfde probleem, garage heeft al multifunctionele rol en een karretje past er niet bij. Buiten neerzetten vind ik gewoon rommelig, dus dat wilde ik niet. Nog afgezien van het feit dat alles buiten staat en dan vast iets niet werkt als je weg wilt.

Ik had ook mijn twijfels bij de motolug, maar tot op heden is het me goed bevallen. Het oogt wat iel allemaal, maar zodra je de spanbanden van de motor aantrekt, wordt de motor een onderdeel van het geheel en is het stijf zat. Alleen nog maar met een enduro gereden (125 kg). Ik denkt dat dat eigenlijk licht zat is voor zo'n karretje wat ook niet veel weegt. Mijn versie mag tot 350 kg, al zie ik me de fatboy er nog niet in mijn eentje opduwen. 250 kg moet makkelijk kunnen volgens mij.

Het karretje neemt opgevouwen nauwelijk ruimte in in de garage. De goot vouwt op, de as kan er los naast rechtopstaan. Knippers ergens boven op een kast. Meeste ruimte nemen de wielen nog in, omdat er een stuk inschuif as aan vast zit. Maar ook dat is formaat boodschappenkrat voor 2 wielen.

Ik heb nog onvoldoende gereden om er zomaar mee naar zuid frankrijk terijden, al heb ik er nog geen enkele concrete aanleiding toe dat dat niet zou kunnen. Amsterdam Venlo vv gereden met ca 100 km/h, en karretje gaf geen krimp. Al dacht ik dat het met een iets zwaardere motor misschien wel stabieler achter de auto ligt.

Ik ben positief, zeker vanuit het compromis was ik nodig had, zelf een trailer willen, maar geen ruimte.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Motolug, doet het prima.

Wel vond ik de as wat smal, je trekt de sjorbanden vanaf de motor naar een bevestigingsplaat vlak naast het spatbord, daardoor wordt de kar helemaal stevig.
Die sjorbanden kwamen niet helemaal goed uit, vandaar dat ik uit een vierkante stalen buis 60 x 60 x 4 een extra as gemaakt heb, langer dan de originele en extra gaten zodat de spoorbreedte verstelbaar is en ik hem precies zo breed als de auto kan zetten. Caravanners beweren dat dat het best rijdt en de sjorbanden komen nu veel beter uit.


full

Onderweg.


De sjorbanden maken de kar stevig, ze trekken de motor op vier punten naar de as, daardoor klemt de goot zich vast om de as en wordt de zaak zo stevig als maar kan.
Je moet niet met alleen de trailer gaan rijden, dan moet je hem demonteren en in de kofferbak stoppen. Hoef je ook geen 80 te rijden.

De kar werkt prima, dankzij de automatische voorwielklem kan ik de motor er in m’n eentje op zetten en vastsjorren.
Na gebruik haal ik hem uit elkaar zodat ik hem in onderdelen kan opbergen in het tuinschuurtje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de beschikking over een motoraanhanger met vlakke zakbare bodem. Voor twee motoren.

Is ooit in productie geweest, nu schijnt alleen nog het model voor 1 motor gemaakt te worden.

Het ding is groot, log en lelijk.


Daarbij zie ik het nut van zakbaar niet in, als het gaat om motorfietsen. Nou ga ik er as zaterdag en bandenmachine mee halen, die rijd ik er dus zo op, handig. Een motor en een nette oprijplank, en we zijn al klaar.
 
ik heb al jaren een motolug. perfect ding en zelfs te vervoeren in de kofferbak van de auto, mits je de bank kan klappen. blijft heel stabiel achter de auto ook met 130 km/u en zoals aangegeven zodra de motor erop staat en in de spanbanden is het zeer solide.
 
Of een beugel maken die je aan je trailer kan maken zodat dectraikwr op zijn kant kan staan?

Ik heb het ook zo gedaan, ik kan de trailer op zijn kant zetten en dan gewoon verrijden door de zwenkwieltjes die eronder zitten..
 
Of een beugel maken die je aan je trailer kan maken zodat dectraikwr op zijn kant kan staan?

Ik heb het ook zo gedaan, ik kan de trailer op zijn kant zetten en dan gewoon verrijden door de zwenkwieltjes die eronder zitten..

Dit inderdaad, en dan bv. een Erde nemen. Lijkt ook heel fragiel, maar werkt zeker prima :)
 
Dit is een wat ouder topic, maar staat nog wel wat nuttigs in:
Slimme trailers....

Ik heb ook al jaren een Motolug voor twee motoren. Prima ding, 140 over de snelweg geen probleem (waren natuurlijk geen Goldwings die er opstonden). Wel prijzig, en je wordt ook een beetje moe van het in en uit elkaar halen. Als ik nu voor de keuze stond, zou ik een trailer kopen die op zijn zijkant kan staan.

Zoiets: Trelgo Multi motortrailer tot 3 motoren
 
Ik heb een van vossen trailer gekocht rijd er al jaren mee.
Die kan je laten zakken en pompt hem zo weer op .
Weg zetten dubbelklappen en zo tegen de schuur aan zetten.

Het ding rijd als een droom achter de auto je merkt er niets van .
 
Ik heb een van vossen trailer gekocht rijd er al jaren mee.
Die kan je laten zakken en pompt hem zo weer op .
Weg zetten dubbelklappen en zo tegen de schuur aan zetten.

Het ding rijd als een droom achter de auto je merkt er niets van .

Ik ook. Heb 'm een half jaartje of zo.

vanvossen03.jpg


vanvossen01.jpg


vanvossen04.jpg
 
Ik heb zelf een Erde P310 van de week gekocht 2e hands .
Dat is ook een handig licht aanhamgertje .
Mag meen ik een 250kg laden .
En zelf weegt het maar een 60kg.
 
Laatst bewerkt:
vorig jaar mn VT-ASCOT op zo'n opvouwbare trailer, was/ voelde erg licht aan, maar reed prima, gaf geen krimp..
brommer weegt toch wel 220kg ongeveer..
maar ging prima!

zou leuk zijn als zo'n ding voor een leuk bedrag tegen kwam..

maar ja...
 
Ik heb zelf een Erde P310 van de week gekocht 2e hands .
Dat is ook een handig licht aanhamgertje .
Mag meen ik een 250kg laden .
En zelf weegt het maar een 60kg.
[~[url="http://i77.photobucket.com/albums/j48/skaterjohan/Screenshot_20180721-122357_Facebook.jpg"]afbeelding~][/URL]
Heb ook deze sinds kort. Rij de motor er makkelijk alleen op met een goede oprijplaat. En kan em ook alleen op zn kant in de garage zetten. Wel jammer dat de motor niet echt vast staat in die beugel voorop, daar ga ik nog wat voor verzinnen.
full
 
Oke dat wist ik nog niet .
Heb de motor er nog niet op gehad .
Mischien een inrijklem dat dat er op past
Ja, kijk er mee uit. Laatst dacht ik dat de motor goed stond, toen ging ik de spanbanden pakken en zakte hij heel langzaam een kant op. Velg gelijk krom.
Ik ga op mn werk er iets voor maken binnenkort.
Gewoon je spanbanden bij de hand hebben als je de motor er op rijd, dan gaat het prima. Verder een prima karretje :t
 
Probleem herken ik, noppenbanden zijn vaak te smal voor de wielklem van de Motolug. Maar als je spanbanden gereed hebt gaat het prima.

Die van Vossen ziet er ook mooi uit, maar kost wel een bom duiten.
 
Het is er van gekomen. Ik heb een occasion MOTOLUG aangeschaft. Geweldig! Volledig demontabel en dus gemakkelijk op te bergen. Past ook goed in een kofferbak. Het totale gewicht is 75 kilo, dus je blaast 'm niet omver. Reservewieltje zat er bij. Ik moest er 300 Km voor rijden maar de prijs was zeer goed. Heb 'm inmiddels helemaal schoongemaakt en hij is weer als nieuw. Het motorseizoen is bijna voorbij, maar voor volgend jaar staan er al een paar ritten op de planning naar Duitsland, Ardennen en misschien naar Italie.
 
Heb ook deze sinds kort. Rij de motor er makkelijk alleen op met een goede oprijplaat. En kan em ook alleen op zn kant in de garage zetten. Wel jammer dat de motor niet echt vast staat in die beugel voorop, daar ga ik nog wat voor verzinnen.
full

Heb je ooit de kogeldruk gemeten bij deze?
De as lijkt mij wat ver naar achteren te staan. Zou daar een reden voor zijn? Meer kogeldruk is beter dan een negatieve, maar vaak is een personenauto de beperking met 50 kg oid
 
Terug
Bovenaan Onderaan