Coronamotoren?

Nou, de meesten kopers (en motorzaken) willen eentje met de minste kilometers. En verkopers gebruiken de vele kilometers ook als drukmiddel bij inruil….en dat heb ik vh voorjaar gemerkt bij inruil van mijn 2005 VFR met 90k op de teller…_O-

Nouja, ben benieuwd wanneer de bubbel barst; veel voorraad en weinig vraag…:? (zoals bij die Chrome-burner toestanden)

De km.standen zijn gewoon teruggedraaid ;)

Niet allemaal natuurlijk, maar die zullen er echt bijzitten. Ik verbaas me ook het vele aantal motoren met verhoudingsgewijs lage km.standen ten opzichte van de leeftijd van de motoren.

Ik heb een reis motor (KTM adventure) maar ik heb dit jaar ook maar 1800km ermee gereden. 1 motorvakantie en een paar rondjes door de provincie, aan meer ben ik niet toegekomen. Vroeger, zonder kind, werd er veel meer gereden, nu alleen nog voorbehouden aan de vakanties.

Heb hier 2 kinderen, eentje net 4 jaar, de ander bijna 2 jaar. Dan ga je niet even rijden wanneer je er zin in hebt. Al helemaal niet als mijn vrouw ook met enige regelmaat hele dagen in het weekend werkt. Hier moet echt de agenda erbij en fiat van de vrouw. 😜 Maar goed, je hebt ook gezinnen waar ze stoppen met rijden. Als dat hier gebeurt, ga ik denk ik heel chagrijnig en gefrustreerd raken. Motorrijden is een uitlaatklep en met kinderen helemaal. 😂

• Eens
Waarderingen: sli
Antwoord; investeer in een zijspan.
Kids erin, pappa blij, mamma ook.. 😉

Onze zoon ging vanaf anderhalf in een Maxi Cosi in het zijspan mee.
Ging en gaat allemaal niet hard met een stokoud 250cc oostduits hok, maar dikke pret samen..

19 okt 2014, Con ca 21 mnd (5cSEPIA).webp

Heb hier 2 kinderen, eentje net 4 jaar, de ander bijna 2 jaar. Dan ga je niet even rijden wanneer je er zin in hebt. Al helemaal niet als mijn vrouw ook met enige regelmaat hele dagen in het weekend werkt. Hier moet echt de agenda erbij en fiat van de vrouw. 😜 Maar goed, je hebt ook gezinnen waar ze stoppen met rijden. Als dat hier gebeurt, ga ik denk ik heel chagrijnig en gefrustreerd raken. Motorrijden is een uitlaatklep en met kinderen helemaal. 😂
Heel herkenbaar!
Ben ook blij dat ik weer een goed werkende motor heb *D

Er zal altijd 1 motor blijven in de garage, maar 5 zoals ik jaren lang heb gehad niet helaas. Een 4 persoons cabrio is trouwens een leuke oplossing, met het gezin een stukje toeren.

Ja.

Tijdens de pandemie wilde heel veel mensen ineens een hond hebben.
Na de pandemie bleek dat een hond hebben, ook nadelen heeft.
Dus de hond eruit.

Hetzelfde met campers en caravans.
Vliegen mocht niet, dus op zoek naar een camper of caravan.
Totdat bleek dat met je pleerol onder je arm naar een openbaar toilet moest om te kakken en het camperen toch niet te vergelijken was met een luxe hotelkamer.
Dus de camper/caravan eruit, toen we weer mochten vliegen.

Dus ja, mensen zijn zo wispelturig als de neten.
Overal werd toen ook geroepen "het nieuwe normaal" dus mensen dachten misschien dat het blijvend zou zijn. 🤔

En miskopen achter af , vinden ze een bepaalde type motor mooi .
Dat gaat het worden in hun hoofd , gaan proefrijden bij een zaak en veel zaken geven je ongeveer een uurtje.
Deal gesloten en dan gaan ze een grotere tour maken en komen ze er toch na een aantal ritten achter dat het toch niet de ideale motor is , rug klachten of andere ergenissen.
En ruilen ze deze weer in voor een andere model , dit zie je ook bij motoren.

Antwoord; investeer in een zijspan.
Kids erin, pappa blij, mamma ook.. 😉

Onze zoon ging vanaf anderhalf in een Maxi Cosi in het zijspan mee.
Ging en gaat allemaal niet hard met een stokoud 250cc oostduits hok, maar dikke pret samen..

Is een optie, maar dan komt papa niet tot rust. :+
Je hebt nu wel productie zijspanmotoren van Mash te koop. Zag laatst een test in MotoPlus.

Er zal altijd 1 motor blijven in de garage, maar 5 zoals ik jaren lang heb gehad niet helaas. Een 4 persoons cabrio is trouwens een leuke oplossing, met het gezin een stukje toeren.

Cabrio ga ik niet blij van worden. Mijn dochtertje van 1 kan behoorlijk miepen onderweg. Waar mijn zoontje relaxt is, valt er bij haar altijd wel wat te janken tot ze in slaap valt. Vorig jaar waren we naar de Eifel, ik was blij dat het maar 3 uur rijden was. _O- Goed, dat verandert ook wel. Maar lekker zelf even een stuk motorrijden is goed voor je eigen geest en gemoedsrust. :]

Zolang je een ijsje en/of speeltuin in het verschiet stelt, wordt elke jankkleuter een blije vogel... 😉

• Eens
Waarderingen: sli
Zolang je een ijsje en/of speeltuin in het verschiet stelt, wordt elke jankkleuter een blije vogel... 😉
Ja, maar dan moet je weer een hele speeltuin meeslepen. Waar laat je die? Ik denk dat een rol ducttape meer soelaas biedt. 🤭

Terug
Bovenaan Onderaan