Coronamotoren?

In de corona tijd mocht je toch niet motorrijden ??? dat was het advies van de trauma chirurgen omdat de IC's vol lagen met corona patiënten.
Ik rijd bijna al mijn ritjes in DL en daar hadden ze dat probleem niet. Ik deed uiteraard in NL wel heel voorzichtig :+

Kan me voorstellen dat iemand die een A rijbewijs had in corona tijd dacht, ik koop weer een motor. Kan ik toch weer iets doen in deze klotetijd maar zoveel zullen dat niet geweest zijn lijkt mij.

Ja, heropstappers, daar hintte ik ook al op inderdaad, in mijn nabije omgeving weet ik er zo drie waarvan ik niet eens wist dat ze hun A'tje hadden. De ene een splinternieuwe dikke BMW R1200GS, de tweede dacht ik een HD Pan America, en de derde een of andere tweedehands Japanse sjoppert. Op de zonnige dagen lekker naar het werk, maar na drie dagen regen toch weer gewoon in de auto.

In groep rijden mocht idd niet, maar solo was geen probleem.

Mocht je niet in groepen rijden? Die memo heeft mij voor zover ik me kan herinneren nooit bereikt. Niet dat het uitmaakt want ik heb een hekel aan groepsrijden, misschien dat ik het daarom ook gemist heb, maar toch.
 
Merkdealers. Geen cowboyzaken.
Nou, mijn motor komt uit Engeland…7 jaar en 23k….1 jaar daar en de resterende 6 jaar hier in NL…alle rekeningen van de beide dealers erbij. Geen reden in mijn geval tot twijfel…..

En mijn ervaring is dat bij dealers tegenwoordig geen rommel meer staat waarvan je de kilometers in twijfel zou kunnen trekken. Daar gaan ze hun fingers niet aan branden…..Maarja, zal ergens vast en zeker een misser tussen kunnen zitten met teruggedraaide teller…. :X
 
Laatst bewerkt:
Snap ik toch niet, je gaat door corona je motorrijbewijs halen, koopt een motor en alle kledij, om dan eens de pandemie over is je motor weer te verkopen (en dus wss volledig stoppen met motorrijden).
Zijn mensen tegenwoordig echt zo wispelturig?
:Y
 
Die kun je nog steeds uitschakelen, al wordt dat bij veel high end motoren tegenwoordig wel heel vervelend.

Die ABS zul je niet zo missen, maar alle stabiliteit systemen waar je dik voor betaald hebt en die je meermaals per rit er heel opdringerig aan helpen herinneren dat er wat mis is wordt wel vervelend natuurlijk.
 
Hoe wordt jouw teller aangestuurd dan?
De onmisbare wielsensor die ook de traction control bewaakt. :Y
€10.200 euro schade toen de bout er uit was en ik vol gas gaf op driekwart van bocht uit.
Zonder hulp systemen later in het jaar ook circuit gereden, maar dat was met het besef dat er een storing was. :+
Diagnose kwam later zelf, de garage had het ook niet gezien bij het opnieuw opbouwen van de motor. Die bout en daardoor losse sensor.
Simpel uitlezen. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Over terugedraaide standen weet ik er sowieso wel ééntje op te noemen.
Zelfs het kenteken weet ik nog..

Ooit een fiets gehad die met 53k op de teller technisch loss werd verklaard.
En vele , mar dan echt vele, jaren later kom ik de zelfde fiets op MP tegen met 48k (incl kompleet andere kleurstelling).
Dat laatste zou ik nog wel kunnen geloven qua kleurstelling.
 
De 2e hands prijzen zijn anders belachelijk hoog (en inruil is niet mee omhoog gegaan). Je kan vaak nog beter ietsje meer betalen en nieuw kopen.
Dat verschil is me net te groot.
 
De 2e hands prijzen zijn anders belachelijk hoog (en inruil is niet mee omhoog gegaan). Je kan vaak nog beter ietsje meer betalen en nieuw kopen.
Werd mij tijdens mijn zoektocht ook gezegd koop een nieuwe oa MT09/07 Versys etc.
 

Bij de V85 TT heb je in elk geval niet snel dat ze 2e hands duurder zijn dan nieuw, maar soms is het verschil minimaal en dan is de 2e hands motor al een paar jaar oud en met alweer wat kilometers achter de kiezen. Los daarvan weer losse rijklaarkosten bij de 2e hands motor.
En wat verder gezegd is; de gemiddelde motorrijder doet 4000-5000 km per jaar, er zijn er ook genoeg die minder doen. Uiteraard ook die (veel) meer doen.
 

En wat verder gezegd is; de gemiddelde motorrijder doet 4000-5000 km per jaar, er zijn er ook genoeg die minder doen. Uiteraard ook die (veel) meer doen.
Dat zou best kunnen. Ik heb 4 motoren en betwijfel of ik al op alle 4 gereden heb dit jaar 🤪
 
Vanavond mijn vijfde rit op de openbare weg gemaakt dit jaar.
Haalde net de 100 km niet, wel even kort 170 km/u in een bocht. :+
Motor gekocht in maart en kom er nu al achter dat de koplamp niet werkt. :+
 
Dat zou best kunnen. Ik heb 4 motoren en betwijfel of ik al op alle 4 gereden heb dit jaar 🤪

Heb er twee. Nou ja, motor en motorscooter. Ik denk op de motor iets van 1000 km, op de motorscooter misschien 1500 km. Geen idee. De rest van de kilometers maak ik op demo's. En toch doe ik ze niet weg. Nou ja, die motorscooter ga ik denk ik omruilen voor een nieuwe motor.
 
Zijn mensen tegenwoordig echt zo wispelturig?
Ja.

Tijdens de pandemie wilde heel veel mensen ineens een hond hebben.
Na de pandemie bleek dat een hond hebben, ook nadelen heeft.
Dus de hond eruit.

Hetzelfde met campers en caravans.
Vliegen mocht niet, dus op zoek naar een camper of caravan.
Totdat bleek dat met je pleerol onder je arm naar een openbaar toilet moest om te kakken en het camperen toch niet te vergelijken was met een luxe hotelkamer.
Dus de camper/caravan eruit, toen we weer mochten vliegen.

Dus ja, mensen zijn zo wispelturig als de neten.
 
Het is relatief, je kunt ook motoren kopen met 41.000km 's van >20jr oud...............
En daar denkt niemand over na.......
 
De 2e hands prijzen zijn anders belachelijk hoog (en inruil is niet mee omhoog gegaan). Je kan vaak nog beter ietsje meer betalen en nieuw kopen.
Voor een aantal supersport modellen wordt dat dan weer lastig..........

En de hoge 2e hands prijzen geldt ook voor koekblikken. Ben eens aan het rondkijken om mijn 20 jaar ouwe blik te vervangen en schrok van de prijzen.
10K voor een 10 jaar oude B segment is normaal tegenwoordig.
 
En de hoge 2e hands prijzen geldt ook voor koekblikken. Ben eens aan het rondkijken om mijn 20 jaar ouwe blik te vervangen en schrok van de prijzen.
10K voor een 10 jaar oude B segment is normaal tegenwoordig.
:^

Auto's zijn een rendabele investering geworden.
(Laatst nog bij de garage geweest met mn blik, en monteur zei nog, dat als ik mn a-segmentertje weer van de hand zou willen doen, ik er zelfs méér voor terug kreeg dan ik er een paar jaar geleden voor betaald had).
 
Ik ben aan het rondkijken voor een andere motor en het valt me op dat er heel veel motoren staan met hele lage kilometerstanden. Meestal geen ingevoerde motoren.
Zijn die allemaal in een opwelling tijdens Corona gekocht en worden ze nu weer geloosd?
De meesten rijden weinig, volgens mij is iets van 1500 km/jr het gemiddelde. Overigens koop ik liever een motor van 4 jaar met 40.000 op de teller dan van 10 met 10.000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan