Consequenties gepakt met wheelie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine kanttekening nog, om iedereen eerst even z’n vooroordelen en gal te laten spuwen. Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren. Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)

Oooooh je rijd 10.000 km per jaar en hebt op motorcross gezeten!? Nou dan kun je zeker wel hard binnen de bbk knallen en op je achterwiel bij de stoplichten vertrekken. Ik heb niets gezegd :').

Dit zijn wanargumenten, dat krijg je als je wild naar tegenargumenten graait die je gedrag rechtvaardigen i.p.v. serieus nadenkt als een volwassene. Er zijn zo ontzettend veel redenen te benoemen waardoor jij een keer onderuit kan gaan. Het hoeft niet aan jezelf te liggen. Als er een hond over de weg schiet en je motor tegen een voetganger knalt wordt je pas wakker. Tot die tijd steek je je hoofd in het zand en roep je maar dat je goed kan rijden en er tot nu toe niets gebeurd is.

De kans dat het een keer fout gaat is reëel en daarom krijg je die boetes, accepteer het en pas je gedrag aan! Er zijn genoeg geschikte locaties te vinden want heel NL is volgepleurd met asfalt.


En je verkeersinzicht is goed zeg je? Het systematisch verkeerd inschatten van risico's en niet scherp genoeg zijn om politieauto's te spotten laten we dan maar even achterwege ofzo?
 
Laatst bewerkt: