Consequenties gepakt met wheelie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine kanttekening nog, om iedereen eerst even z’n vooroordelen en gal te laten spuwen. Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren. Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)

Oooooh je rijd 10.000 km per jaar en hebt op motorcross gezeten!? Nou dan kun je zeker wel hard binnen de bbk knallen en op je achterwiel bij de stoplichten vertrekken. Ik heb niets gezegd :').

Dit zijn wanargumenten, dat krijg je als je wild naar tegenargumenten graait die je gedrag rechtvaardigen i.p.v. serieus nadenkt als een volwassene. Er zijn zo ontzettend veel redenen te benoemen waardoor jij een keer onderuit kan gaan. Het hoeft niet aan jezelf te liggen. Als er een hond over de weg schiet en je motor tegen een voetganger knalt wordt je pas wakker. Tot die tijd steek je je hoofd in het zand en roep je maar dat je goed kan rijden en er tot nu toe niets gebeurd is.

De kans dat het een keer fout gaat is reëel en daarom krijg je die boetes, accepteer het en pas je gedrag aan! Er zijn genoeg geschikte locaties te vinden want heel NL is volgepleurd met asfalt.


En je verkeersinzicht is goed zeg je? Het systematisch verkeerd inschatten van risico's en niet scherp genoeg zijn om politieauto's te spotten laten we dan maar even achterwege ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Kleine kanttekening nog, om iedereen eerst even z’n vooroordelen en gal te laten spuwen. Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren. Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)
Weet je wat het is, je zult prima kunnen wheelieën. Volgens mij is het hele eieren eten hier, de reden dat iedereen je zo aanvalt, dat je op een kruispunt hebt gewheelieëd (tja hoe spel je dat nou weer :?) en daarbij een opvallende politieauto over het hoofd hebt gezien. Dat kan geen verlaten, overzichtelijk kruispunt zijn geweest want dat mis je die opvallende auto niet. Dat, of de vraag of je alles wel goed overzien had is zeer realistisch.

Ik heb zelf ook wel eens op de snelweg op de één of andere manier een paar kilometer een opvallende politiemotor in m'n spiegels gemist, die me dus wel voor een paar dingen kon waarschuwen (geen boetes *O*). Dan kan ik op twee manieren uitleggen dat ik die niet gezien heb, 1 ik zat niet op te letten/kijk niet achteruit of 2: oké deze spiegels zuigen. Aangezien ik ebay bar-ends had met een diameter van 5cm, ga ik voor het laatste. Dat was overigens wat de agent ook het interessantste aan m'n motor vond _O-

Jij hebt 1: je rijdt toch wat onvoorzichter dan je zelf vindt of 2: je let niet zo goed op als je zelf vindt. Kies maar :+
 
Laatst bewerkt:
Wheelies maken op een kruispunt waar mensen in de buurt zijn is gewoon bewust het risico nemen dat er iets onverwachts gebeurd. En dat jezelf crasht of een ander.

Hetzelfde als te hard rijden waar je denkt dat het kan. Je neemt een bewust risico, behalve mensen die ontoerekeningsvatbaar zijn.
Ik rij zelf ook vaak te hard de laatste tijd, het Word hoog tijd dat ik wat ga dimmen, voordat ik onverhoeds toch crash.
 
Tja, als je nog verder gaat of laten we bij het begin beginnen: als je op de motor stapt en gaat rijden dan loop je heel veel risico...met een wheelie voeg je heel weinig risico aan toe....

Anders blik je zelf in om val schade te voorkomen..... :+
 
Weet je wat het is, je zult prima kunnen wheelieën. Volgens mij is het hele eieren eten hier, de reden dat iedereen je zo aanvalt, dat je op een kruispunt hebt gewheelieëd (tja hoe spel je dat nou weer :?) en daarbij een opvallende politieauto over het hoofd hebt gezien. Dat kan geen verlaten, overzichtelijk kruispunt zijn geweest want dat mis je die opvallende auto niet. Dat, of de vraag of je alles wel goed overzien had is zeer realistisch.

Ik heb zelf ook wel eens op de snelweg op de één of andere manier een paar kilometer een opvallende politiemotor in m'n spiegels gemist, die me dus wel voor een paar dingen kon waarschuwen (geen boetes *O*). Dan kan ik op twee manieren uitleggen dat ik die niet gezien heb, 1 ik zat niet op te letten/kijk niet achteruit of 2: oké deze spiegels zuigen. Aangezien ik ebay bar-ends had met een diameter van 5cm, ga ik voor het laatste. Dat was overigens wat de agent ook het interessantste aan m'n motor vond _O-

Jij hebt 1: je rijdt toch wat onvoorzichter dan je zelf vindt of 2: je let niet zo goed op als je zelf vindt. Kies maar :+

Selectief lezen voert weer de boventoon. De politie stond aan de kruising schuin rechts tegenover waarna ik linksaf ben geslagen, nadien heb ik op een 2baans een wheelie getrokken met idd een handjevol auto’s en met een gang van 70/90 kmh. De politie kreeg nadien groen licht en zag mij in de verte neerkomen. Spelregels voor mijzelf bij wheelies zijn: niet wheelien binnen bebouwde kom (voetgangers, fietsers, geen uitwijkmogelijkheden) niet wheelien bij tegemoetkomend verkeer en niet bij hoge verkeersdrukte, dus lege rijbaan voor me
en mogelijkheid om uit te kunnen wijken.

Ik weet dat 99% van de lezers hier geen boodschap aan heeft en het toch gevaarlijk vindt maar vanuit mijn kant gaat het toch al 8 jaar goed aangezien mijn eerste motor niet genoeg pit had om te wheelien. Wat mij betreft kan er een slotje op aangezien het bewuste antwoord uitblijft helaas.
 
Laatst bewerkt:
Moet je ff t rapportage driehoekje aanklikken , en een slotje aanvragen :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan