Consequenties gepakt met wheelie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gsx-R-Freak

Die hard MF'er
28 sep 2004
289
12
Breda
Hallo allemaal,

Aangezien er maar weinig mensen zo dom zijn om 2 keer in korte tijd aangehouden te worden voor een wheelie post ik dit bericht.

Op internet kan ik er zo snel niks over vinden. Ik ben in een kort tijdsbestek (2 maanden) nu dus voor een 2e keer staande gehouden met een wheelie.
Eerste keer artikel 5 met geldboete van 209 euro als gevolg, geen automatische nvordering rbw sinds 2016 zei de agent. Vandaag voor een 2e keer aangehouden voor hetzelfde vergrijp, korte wheelie, geen maffe snelheden of andere overtredingen, wederom geen invordering rbw.

Iemand een idee, gelet op dat ik in theorie een “recidivist” ben wat de consequenties de 2e keer kunnen zijn? Geldboete, EMG, invordering rbw?

Ik zie jullie antwoorden met gepaste tegenzin tegemoet.
 
Laatst bewerkt:
Als hun vinden dat het tevaak gebeurd kan het zijn dat je een brief krijgt om even op bezoek tekomen, vald mij eingelijk mee dat ze niet meteen schreeuwen art 5 pasje inleveren. Duime dat het goed afloopt
 
Ja gaat via OVJ, deze bepaalt de sanctie a.d.h.v verleden. 2 jaar geleden staande gehouden met 30 te hard, verder niks los van deze 2 keer in korte tijd een wheelie.
Hier ben ik wel benieuwd naar, mijn ervaring heeft mij geleerd dat de straffen in Nederland toch een stuk zwaarder zijn dan in België, soms op het absurde af.
 
Jij bent wel in vorm vandaag eh? Elke reactie die je niet aanstaat krijgt commentaar van jou. Verwacht je nu werkelijk dat domme acties geen domme reacties uitlokken?

Geef zelf al aan in mijn tekst dat het dom is, zie dan niet de meerwaarde in vervolgens nogmaals op mijn nummer gezet te worden door mensen. Los daarvan blijft dit gewoon een forum en mag ik ook gewoon bijdehand terugdoen, als je dat niet aanstaat moet je vervolgens zelf niet gaan piepen
 
-O-

Tis ook al het zelfde liedje..
roekeloos rijgedrag.. 200 op een 60km weg.. illegale dragraces.. inhalen tijdens de file met 80+.. burnouts trekken... enorm kabaal maken met een blerpijp... you name it.

En als oom agent daar dan werk van maakt is het huilie huilie wánt “ik heb mijn rijbewijs nodig voor mn werk” Uiteraard met rampzalige gevolgen als je dat roze kaartje kwijt raakt..

zal proberen een realistisch voorbeeldje te schetsen.. je verdient natuulijk net iets te weinig euro’s per uur dus OV is ónbetaalbaar.. niemand kan of wil je naar je werk brengen.. dan maar zwart rijden.. shit.. (weer) gepakt met bijbehorende boete.. die kun je niet betalen.. je krijgt huurachterstand.. de woningbouw dreigt je eruit te zetten omdat je niet betaald.. ondertussen is de stress thuis hoog opgelopen.. je vriendin heeft je inmiddels verlaten.. je raakt in een zware drepressie.. gaat überhaupt niet meer werken en je word vervolgens ontslagen wegens wanprestatie.. de mensenhaters van het UWV laten hun ware aard zien en laten je aankomende winter in de kou staan want je energie en gasaansluiting zijn vanwege de betaalachterstand ook afgesloten.. je hebt nog een maand om over de brug te komen of anders word het bij een afval container bij de IKEA zoeken naar een nieuw onderkomen in de vorm van een grote doos... uit pure armoe beland je in het criminele circuit en bega je de ene misdaad na de ander.. soms word je gepakt en heb je weer even een paar dagen onderdak waar je kunt douchen.. wanneer je tijd erop zit mag je weer buiten in de regen gaan staan.. de aasgieren van het drugskartel van de lokake buurt azen op je zwakheid en voor je het weet ben je een heroïne verslaafde loopjongen welke binnen een jaar na dagtekening van de beschikking vervolgens dood in de goot ligt..

Je hoort het vaak hoor..
Dat het met mensen die zich misdragen niet goed afloopt..


Succes verder.
Moraal; bij misdraging in het verkeer doet het op de blaren zitten flink zeer.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel knap wat je doet. Zelf maak ik tientallen verkeersovertredingen per dag en ik krijg nooit bekeuringen. Wat is jouw geheim? :}
 
-O-

Tis ook al het zelfde liedje..
roekeloos rijgedrag.. 200 op een 60km weg.. illegale dragraces.. inhalen tijdens de file met 80+.. burnouts trekken... enorm kabaal maken met een blerpijp... you name it.

En als oom agent daar dan werk van maakt is het huilie huilie wánt “ik heb mijn rijbewijs nodig voor mn werk” Uiteraard met rampzalige gevolgen als je dat roze kaartje kwijt raakt..

zal proberen een realistisch voorbeeldje te schetsen.. je verdient natuulijk net iets te weinig euro’s per uur dus OV is ónbetaalbaar.. niemand kan of wil je naar je werk brengen.. dan maar zwart rijden.. shit.. (weer) gepakt met bijbehorende boete.. die kun je niet betalen.. je krijgt huurachterstand.. de woningbouw dreigt je eruit te zetten omdat je niet betaald.. ondertussen is de stress thuis hoog opgelopen.. je vrienin heeft je inmiddels verlaten.. je raakt in een zware drepressie.. gaat überhaupt niet meer werken en je word vervolgens ontslagen wegens wanprestatie.. de mensenhaters van het UWV laten hun ware aard zien en laten je aankomende winter in de kou staan want je energie en gasaansluiting zijn vanwege de betaalachterstand ook afgesloten.. je hebt nog een maand om over de brug te komen of anders word het bij een afval container bij de IKEA zoeken naar een nieuw onderkomen in de vorm van een grote doos... uit pure armoe beland je in het criminele circuit en bega je de ene misdaad na de ander.. soms word je gepakt en heb je weer even een paar dagen onderdak waar je kunt douchen.. wanneer je tijd erop zit mag je weer buiten in de regen gaan staan.. de aasgieren van het drugskartel van de lokake buurt azen opnje zwakheid en voor je het weet ben je een heroïne verslaafde loopjongen welke binnen een jaar na dagtekening van de beschikking vervolgens dood in de goot ligt..

Je hoort het vaak hoor..
Dat het met mensen die zich misdragen niet goed afloopt..


Succes verder.
Moraal; bij misdraging in het verkeer doet het op de blaren zitten flink zeer.

Leuke trol maar ik ga niet happen vandaag
 
Geef zelf al aan in mijn tekst dat het dom is, zie dan niet de meerwaarde in vervolgens nogmaals op mijn nummer gezet te worden door mensen. Los daarvan blijft dit gewoon een forum en mag ik ook gewoon bijdehand terugdoen, als je dat niet aanstaat moet je vervolgens zelf niet gaan piepen

:^ Ook weer waar :)


Maar laten we het gematigd houden ;) Van beide zijden aub, TS weet zelf dat t dom was enz enz, zelfs ik ga daar niet belerend op reageren.
 
Ik vind het wel knap wat je doet. Zelf maak ik tientallen verkeersovertredingen per dag en ik krijg nooit bekeuringen. Wat is jouw geheim? :}

Zitten suffen bij t stoplicht, ze stonden kennelijk schuin rechts aan de andere kruising voor t stoplicht, niet eens een onopvallende auto :+
 
Antwoord op mijn vraag ipv belerende reacties stel ik zeer op prijs :-)
Het goede nieuws is, dat je de komende tijd niet hoeft op te winden over de stijgende brandstofprijzen.

Het slechte nieuws-->
Artikel 5 Wegenverkeerswet is een overtreding. Op overtreding van artikel 5 WVW staat een maximale hechtenis van twee maanden en een geldboete van de tweede categorie (€ 4.100,-). Daarnaast kan als bijkomende straf worden opgelegd een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal twee jaar.

Bij recidive binnen twee jaar na een eerdere veroordeling dan wel strafbeschikking is een maximale onvoorwaardelijke rijontzegging mogelijk van vier jaar.

Waarschijnlijk moet je een briefje gaan schrijven waarom je het rijbewijs niet kan missen, en dat het je spijt, dat je geld hebt gestort voor kwf. Kortom, een lieve brief. Dan zul je het rbw wel voorwaardelijk terug krijgen, binnen twee maand.(tenminste, dat is wat ik wel vaker heb gelezen bij invordering)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan