Laatste ZAC race van 2009 op Assen, 09-09-2009
De avond voor de race vertrokken we richting Assen. In het donker alles uitgeladen en opgebouwd, gezellig naast SP2mtr
Na de nodige sterke verhalen, gevoed door de gebruikelijke zak chips, zochten we ons bedje op.
Vroeg uit de veren, zodat we als een van de eersten konden inschrijven. Deze tactiek werkte erg goed! Ik was snel ingeschreven, en met BHRacing's hulp was ook de keuring van de motor snel voor elkaar.
Nog anderhalf uur te gaan voor de vrije training. Die tijd werd door BHRacing gebruikt om de Pilot Powers in te wisselen voor de set wielen met BT003's erop. En door mij met koffie drinken en het toilet bezoeken
Om 08:00 kwam MadMet de paddock op, kon niet missen, die hoor je meteen zodra de autodeur opengaat
Keurig op tijd vertrokken we naar de pitstraat voor de training, we stonden dan ook als eersten opgesteld. In achtervolging van de kraaij ging ik als 2e de baan op. Helaas voor mij heb ik de kraaij er al snel vandoor moeten laten vliegen
Ik moest zoals altijd weer inkomen. Het was bewolkt, en door mijn donkere vizier leek het nog erg donker buiten. Ik deed rustig aan, en reed als beste tijd een 2:21.
BHRacing had op mijn verzoek langs de baan staan kijken bij de Haarbocht, omdat ik daar veel laat liggen voor mijn gevoel. Ik heb na de vrije training een hoop tips gekregen, waar ik in de kwalificatie mee aan de slag zou gaan.
Dan de kwalificatie. Nog een paar keer naar het toilet
Je weet van tevoren dat iedereen meer gas gaat geven. Ik dus ook! Ik zei van tevoren nog: "Assen is zo verraderlijk, de vorige race dacht ik ook dat ik het licht uit m'n ogen reed, was ik een seconde langzamer! Dus een verbetering van m'n PR zie ik vandaag niet meer gebeuren..."
Met die instelling (als ik zo rond de 2:18, 2:19 kan rijden vandaag vind ik het best) ging ik de baan op. Ik gaf meer gas, en dankzij de tips ging het stuk rondom de Haarbocht stukken beter. Ik zat in een lekker ritme. M'n gevoel zei me dat 2:19 wel gelukt zou moeten zijn.
Geheel argeloos pakte ik de opstelling voor de 1e manche aan. Zie ik daar een 2:14 staan!!! Waaaaaaah! En MadMet had ook d'r PR verbroken, naar een 2:02!! Dus we hebben daar een vreugdedansje gedaan
Met deze voor mij geweldige rondetijd stond ik als
32e van de 38 gekwalificeerd.
Voor mij kon de dag al niet meer stuk. 4 seconden van m'n PR eraf, da's veel! Met een supergevoel begon ik aan de 1e manche. Niet een al te beste start, ik moest een aantal mensen inhalen die achter mij opgesteld stonden
Voor het eerst had ik echt een race ervaring. Met de tijden die ik nu reed, had ik een grote groep waarbij ik aan kon pikken. En kon ik langzaam aan proberen mensen in te halen
Teammaatje EvieR6 was m'n eerste slachtoffer. Knap hoe zij gereden heeft, met d'r arm! Vrij snel daarna haalde ik nog 2 mannen in.
In de verte zag ik Claudia opdoemen. Normaal gesproken is zij ook veel sneller dan ik, maar sinds haar val rijdt ze iets minder hard. Langzaam liep ik op haar in. Ik dacht nog: nog 4 ronden te gaan, zou toch gaaf zijn als ik haar ook nog kon inhalen!
Of dat gelukt zou zijn, zullen we helaas nooit weten. Bij het uitkomen van Stekkenwal hoor ik ineens een heel raar geluid. Is er iemand achter mij gevallen? Komt er een Duc voorbij?
Ow shit, ik ben het zelf!
Hand in de lucht, van de baan af, het gras in, motor uit. BHRacing en andere toeschouwers zagen rook uit de uitlaat komen, het geratel uit het blok klonk niet goed
Op het karretje van de baanposten werd ik teruggereden naar de paddock. Vanaf het karretje kon ik iedereen nog zien rijden. Boehoe, ik wil ook! Het ging zoooo lekker! Helaas, rijden zat er niet meer in...
Wel had ik in die 4 rondjes m'n PR nog met 1 seconde weten aan te scherpen naar 2:13!
Een hele dubbele afsluiting van het seizoen dus! Enerzijds heel blij met m'n progressie, anderzijds is het balen van de R6. Ik had graag de dag volgereden... ik reed zo lekker rond! Niet op haren en snaren of verkrampt, maar gewoon lekker.
Was ik op weg naar Assen nog zeker van het feit dat ik volgend jaar niet meer wilde ZACcen, nu wil ik het weer wel... nu ik aansluiting heb, is het veel leuker!
Wat de R6 mankeert, is nog onbekend. Het blok zal open moeten om daar achter te komen, dus dat wordt een duur geintje
Gelukkig was dit de laatste race en heb ik alle tijd om het te laten repareren...