Circuitbanden-Topic

ja lijkt me dan ook mensen belang bij woon in dalfsen kan ze evt. ook mee nemen naar assen op een zac dag
Even de DOT codes checken en aanbieden. :Y
Een recente band is misschien wel in te ruilen bij belangstelling.

SC0 ga ik ook niet op rijden.
Eerst de RR slick proberen hier in medium compound.
 
hoi allemaal ik had een vraag wat betreft deze topic.
ik heb nog een set supercorsa sc liggen sc0 achter sc1 voor nieuw.
zit wel profiel in de banden echter heb ik nog nie onder de 2.05 afgelopen jaar
is het verstandig om deze er onder te zetten of kan ik beter een sp setje aan schafen en deze van hand doen

wat zullen jullie doen ?
Sc0 achter is het ook te koud voor begin van het seizoen. Dit compound werkt het beste op een warme dag ;)
 
Even de DOT codes checken en aanbieden. :Y
Een recente band is misschien wel in te ruilen bij belangstelling.

SC0 ga ik ook niet op rijden.
Eerst de RR slick proberen hier in medium compound.
achter is van 0521 voor van 1419 denk nie dat ze dat trug nemen
 
achter is van 0521 voor van 1419 denk nie dat ze dat trug nemen
Terug nemen niet nee.
Al is het van 2023.
Ik bedoel inruilen bij particuliere liefhebbers die bijvoorbeeld sportieve straatbanden hebben op de tweede fiets zoals ik.
(Slicks op de BMW, Supercorsa SP en SC3 op de Yamaha)
Maar de meest enthousiaste mannen willen niet ouder dan twee, drie jaar.

Dus dan maar los aanbieden. :Y
 
Terug nemen niet nee.
Al is het van 2023.
Ik bedoel inruilen bij particuliere liefhebbers die bijvoorbeeld sportieve straatbanden hebben op de tweede fiets zoals ik.
(Slicks op de BMW, Supercorsa SP en SC3 op de Yamaha)
Maar de meest enthousiaste mannen willen niet ouder dan twee, drie jaar.

Dus dan maar los aanbieden. :Y
ow ja precies👌
 
ow ja precies👌
Ik heb vele jaren met Corsa Rosso II vrij gereden zonder bandenwarmers, gewoon met de motor naar het circuit, tot aan een pr van 1:53.1.
En daarbij nooit momentjes gehad.
Pas sinds vorig jaar slicks en bandenwarmers, maar ben nog niet sneller ( 🥵 ) met rijden op intuïtie.
Al heb ik inmiddels ook wel op drie andere circuits gereden waar nog geen vergelijking mee is.
Dat komt nog wel als het seizoen echt begint.
De laatste keer op Assen begon er op één plek iets van een standaard rempunt te komen. :+
Ik ben erg voorzichtig voor De Rushkenhoek en einde rechte stuk (iets met PTSS).

Maar moraal van het verhaal; de snelste sportieve straatbanden zijn top.
En goedkoper in aanschaf, gaan langer mee bij tijden boven de twee minuten.
 
Ik heb vele jaren met Corsa Rosso II vrij gereden zonder bandenwarmers, gewoon met de motor naar het circuit, tot aan een pr van 1:53.1.
En daarbij nooit momentjes gehad.
Pas sinds vorig jaar slicks en bandenwarmers, maar ben nog niet sneller ( 🥵 ) met rijden op intuïtie.
Al heb ik inmiddels ook wel op drie andere circuits gereden waar nog geen vergelijking mee is.
Dat komt nog wel als het seizoen echt begint.
De laatste keer op Assen begon er op één plek iets van een standaard rempunt te komen. :+
Ik ben erg voorzichtig voor De Rushkenhoek en einde rechte stuk (iets met PTSS).

Maar moraal van het verhaal; de snelste sportieve straatbanden zijn top.
En goedkoper in aanschaf, gaan langer mee bij tijden boven de twee minuten.
ja snap ik maar had dit liggen dus dat is dan goed koper als andere kopen maar als ik ze niet kan vertrouwen zijn met mijn niv. gaan ze er niet onder natuurlijk
 
Nu laten jullie me twijfelen over mijn mooie nieuwe set TD slicks.

(Reed vorig jaar 1.17 op Mettet met de SP V3, beter SP/SC V4 kopen dan TD?)
 
Ik rijd overigens liever met Supercorsa SP dan met TD bedenk ik me nu. Qua grip ongeveer vergelijkbaar, maar heb het idee dat de Supercorsa beter blijft naarmate de band slijt, de TD had echt een merkbare drop na een dag of 4/5. En een beetje profiel kan ook een voordeel zijn op koudere of regenachtige dagen.
 
  • Eens
Waarderingen: C4rN
Nu laten jullie me twijfelen over mijn mooie nieuwe set TD slicks.

(Reed vorig jaar 1.17 op Mettet met de SP V3, beter SP/SC V4 kopen dan TD?)
Ik zou je eerder een setje sportbanden adviseren. Kunnen veel heatcycles aan en kun je er ook een natte baan mee op.
Zoals, Diablo rosso/m9rr/s23/etc.
 
Ik zou je eerder een setje sportbanden adviseren. Kunnen veel heatcycles aan en kun je er ook een natte baan mee op.
Zoals, Diablo rosso/m9rr/s23/etc.
Ons werd laatst een S22 geadviseerd tot boven de 1:40 op Zolder (dus boven een 1.46/47 op Assen?). Nou zit ik zelf nog hoog in de 1:40's en heb afgelopen seizoen met veel slechte dagen ruim minder sessies gereden vanwege het weer en denk dat ik een stap terug ga doen en een S23 ga nemen voor het aankomende seizoen. Meer rijtijd, geen gezeik met slechte grip door banden die eigenlijk niet op temperatuur komen..
 
Ons werd laatst een S22 geadviseerd tot boven de 1:40 op Zolder (dus boven een 1.46/47 op Assen?). Nou zit ik zelf nog hoog in de 1:40's en heb afgelopen seizoen met veel slechte dagen ruim minder sessies gereden vanwege het weer en denk dat ik een stap terug ga doen en een S23 ga nemen voor het aankomende seizoen. Meer rijtijd, geen gezeik met slechte grip door banden die eigenlijk niet op temperatuur komen..
Wouw, bizarre tijden eigenlijk wel voor zo'n straatband.

Ik zou je eerder een setje sportbanden adviseren. Kunnen veel heatcycles aan en kun je er ook een natte baan mee op.
Zoals, Diablo rosso/m9rr/s23/etc.
Ik rij sowieso niet op een natte baan. Voor op straat rij ik met de M9RR, die liggen er nu dus onder. Ik twijfel nu wel wat te doen. Of die TD's houden, of misschien gewoon de Supercorsa SP V4 kopen en die er ook voor straat op laten (Pirelli heeft als laatste prioriteit ook voorkeur omdat ik het profiel erg mooi vind in vergelijking met de Metzeler).
 
Wouw, bizarre tijden eigenlijk wel voor zo'n straatband.


Ik rij sowieso niet op een natte baan. Voor op straat rij ik met de M9RR, die liggen er nu dus onder. Ik twijfel nu wel wat te doen. Of die TD's houden, of misschien gewoon de Supercorsa SP V4 kopen en die er ook voor straat op laten (Pirelli heeft als laatste prioriteit ook voorkeur omdat ik het profiel erg mooi vind in vergelijking met de Metzeler).
Als het een track-only fiets is of je een extra set wielen hebt. TD's monteren, kun je ook nog omdraaien als je zou willen. Ik rijd met mijn motor ook nog soms op straat, vandaar de keuze. Reed afgelopen seizoen met SC2's en Medium compounds, op een mooie dag echt ultiem grip. Maar je merkt gewoon dat ze niet echt lekker op temperatuur komen als het smorgens nog echt fris op de baan is of als ik met mijn vriendin een grote rit maak bijvoorbeeld.

Nu ga ik dus een stap terug en die S22/S23's gewoon eens proberen. Als ze echt gaan smeren kan ik altijd weer terug.

En absoluut, ik had ook niet gedacht dat een deze band zulke tijden aan zou kunnen..
 
Laatst bewerkt:
Nee het is geen trackday-only fiets, maar ik wissel m'n banden erg makkelijk zelf met apparatuur. Als het verschil tussen TD en Supercorsa/S23 toch nihil is kan ik beter een band gebruiken die ik kan laten zitten.

het meest belangrijk vind ik dat ik kan leren op een trackday en marge heb voor een foutje her en der. En of ik dan moet wisselen of niet maakt me dan niet uit maar het moet wel de moeite waard zijn.
 
Nee het is geen trackday-only fiets, maar ik wissel m'n banden erg makkelijk zelf met apparatuur. Als het verschil tussen TD en Supercorsa/S23 toch nihil is kan ik beter een band gebruiken die ik kan laten zitten.

het meest belangrijk vind ik dat ik kan leren op een trackday en marge heb voor een foutje her en der. En of ik dan moet wisselen of niet maakt me dan niet uit maar het moet wel de moeite waard zijn.
Supercorsa SP of S23 is nog wel een verschil.
De SP is een hard-compound circuitband met wegtoelating, de S23 is een sportieve straatband.
Weet niet wie zegt dat je daar (S23) 1.46/1.47 op Assen mee kan rijden, maar als dat zo was zouden ze daar in het IDC ook wel mee rijden.
 
Supercorsa SP of S23 is nog wel een verschil.
De SP is een hard-compound circuitband met wegtoelating, de S23 is een sportieve straatband.
Weet niet wie zegt dat je daar (S23) 1.46/1.47 op Assen mee kan rijden, maar als dat zo was zouden ze daar in het IDC ook wel mee rijden.
Hij zal wel een 1:57 bedoelen op Assen met de S22/23. ;)
 
Dat bedoel ik toch.... beter leren rijden om die SC1 aan de praat te krijgen is het goeie plan. Maar ondertussen tijdens dat beter leren rijden wel even een "gewone" band monteren. die aan zijn max rijden en door naar de volgende stap.

Anders gezegd.
Als je niet op het niveau van het WSBK rijdt , dan heeft het ook geen enkele zin om dit type SC0-1-2-3 banden te gaan gebruiken.
 
Bridgestone heeft ook nog de r/rs11 serie he.
Reed er zelf 53 mee op Assen op warme dagen, geen probleem. Smeert niet maar slijt wel bij warmte.
 
Nou ik heb toch maar de Supercorsa SP V4 besteld. Iemand nog een mooi setje Metzeler TD 120/70/17 + 200/55/17 kopen? 🤣*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan