Circuitbanden-Topic

Handig overzicht. Na wat jaren afwezigheid was me niet helemaal duidelijk of de supercorsa altijd ook een SP was. Niet dus. Mooi, want ik was op zoek naar een profielband met vergelijkbare performance als de slick. Moet dus de Supercorsa SC hebben.
Ik heb de "wet" eigenschappen vorig jaar nog full down getest. :+
SC3 met een SP.
 
Ter referentie, ik reed afgelopen zomer met de SV650 2:04 op Ecuyers op Rosso Corsa 2's, dat was m'n recentste circuitdag.
Ecuyers heb ik twee keer drie dagen staan dit jaar.
Geweldige baan voor alles buiten een duizend.
Heerlijk met jouw motor en mijn R3. :]

Een jong ventje deed daar 1.51. Wel slicks onder het motortje en veel, veel minder gewicht met meer durf. :9
Ik ben straks blij onder de 2:00 met de kleine straatmotor.
 
Buiten het leren circuit rijden om is dan het rijden voor een minder snelle coureur ( boven de 1: 55 Assen ) op Pirelli a sc0-1-3 sowieso niet slim.
 
SC3 is toch niet erg?

Ik begrijp dat je beter kan leren van mindere banden, maar extremen zoek ik ook niet op. :+
 
Dat zou het beter plan zijn maar dat gaat wel eenvoudiger met een band die misschien goed past bij dat leerproces.
Echt onzin .
Je kunt in beginsel gewoon rijden op een sportieve straatband. Het probleem is dat beginners zich gek laten maken in die App groepen.Ah je moet ook naar de SC0 en 1-2-3 immers dat staat super-geil als jij ze ook hebt. Beginners met 6 typen banden hahaha . Terwijl je dan ook je vering daarop zult moeten aanpassen.

Terwijl een gewone profiel/Slick Bridgestone en Dunlop of een Michelin vaak de veel betere keuzes zijn. Soft voor medium achter en klaar ben je!!
 
Echt onzin .
Je kunt in beginsel gewoon rijden op een sportieve straatband. Het probleem is dat beginners zich gek laten maken in die App groepen.Ah je moet ook naar de SC0 en 1-2-3 immers dat staat super-geil als jij ze ook hebt. Beginners met 6 typen banden hahaha . Terwijl je dan ook je vering daarop zult moeten aanpassen.

Terwijl een gewone profiel/Slick Bridgestone en Dunlop of een Michelin vaak de veel betere keuzes zijn. Soft voor medium achter en klaar ben je!!
Dat bedoel ik toch.... beter leren rijden om die SC1 aan de praat te krijgen is het goeie plan. Maar ondertussen tijdens dat beter leren rijden wel even een "gewone" band monteren. die aan zijn max rijden en door naar de volgende stap.
 
als je net begint kun je prima op supercorsa's of iets soort gelijks rijden. dan als je slicks wilt proberen kun je eerst beginnen met de Metzler TD Slicks, om daarna als het tempo er is over te gaan op volledig slicks.
te vroeg over gaan op slicks is niet handig. die hou je nooit warm met een te laag tempo, en word het alleen maar gevaarlijker van.
 
als je net begint kun je prima op supercorsa's of iets soort gelijks rijden. dan als je slicks wilt proberen kun je eerst beginnen met de Metzler TD Slicks, om daarna als het tempo er is over te gaan op volledig slicks.
te vroeg over gaan op slicks is niet handig. die hou je nooit warm met een te laag tempo, en word het alleen maar gevaarlijker van.
Dan wel de Supercorsa SP. De TD slick verschilt niet heel veel met de SP qua grip enzo... Als je met deze banden teveel aan het glijden bent en je houd de banden netjes dan kan je naar de compound banden gaan.
 
hoi allemaal ik had een vraag wat betreft deze topic.
ik heb nog een set supercorsa sc liggen sc0 achter sc1 voor nieuw.
zit wel profiel in de banden echter heb ik nog nie onder de 2.05 afgelopen jaar
is het verstandig om deze er onder te zetten of kan ik beter een sp setje aan schafen en deze van hand doen

wat zullen jullie doen ?
 
hoi allemaal ik had een vraag wat betreft deze topic.
ik heb nog een set supercorsa sc liggen sc0 achter sc1 voor nieuw.
zit wel profiel in de banden echter heb ik nog nie onder de 2.05 afgelopen jaar
is het verstandig om deze er onder te zetten of kan ik beter een sp setje aan schafen en deze van hand doen

wat zullen jullie doen ?
Setje SP aanschaffen.
 
ja lijkt me dan ook mensen belang bij woon in dalfsen kan ze evt. ook mee nemen naar assen op een zac dag
 
Terug
Bovenaan Onderaan