CB750 ohc straat racert

Honda werkt ook met coderingen maar ik dubbelcheck het liever....
 
Iets duurder dan de andere maar wel de originele.
Ik weet niet hoeveel staafjes er in de andere zitten maar in de link die ik stuurde zitten er 10. Jou tolerantie moet natuurlijk wel in het meetbereik vallen.
 
Diverse automaterialenhandeld gebeld maar nergens op voorraad .
online dan maar.
Valt net binnen tolerantie gebied , 0,02 is de krapste speling.
1 stuks is wel genoeg.


 
Plastigage besteld , verder alleen aan het schoonmaken…..
 
Erg interresant om de binnenkant van een CB-motorblok te zien.
 
Meten is weten, maar waarom denk je dat de lagers versleten zijn?
Voor de zekerheid en het aanwezige slijtagebeeld , legt nu open en kunnen nu makkelijk vervangen worden.
 
2 kleppen uit kop gedemonteerd, aan uitlaatkant is geleider behoorlijk ruim , misschien proberen een k kop en een f2 kop te combineren.
volgens het net zou dat een lastig verhaal zijn.
E73AB306-99F8-4107-90AD-912A6F3D9ED8.jpeg
 
2 kleppen uit kop gedemonteerd, aan uitlaatkant is geleider behoorlijk ruim , misschien proberen een k kop en een f2 kop te combineren.
volgens het net zou dat een lastig verhaal zijn.
Bekijk bijlage 1679492
Ik heb een min of meer toevallige, maar goede ervaring met een F2 kop in combinatie met een K (welke K weet ik niet) nokkenas.
Deze combinatie was veel rijdbaarder dan volledig F2, die alleen goed trekt tussen 6500 en 9500 rpm.
 
Ik heb een min of meer toevallige, maar goede ervaring met een F2 kop in combinatie met een K (welke K weet ik niet) nokkenas.
Deze combinatie was veel rijdbaarder dan volledig F2, die alleen goed trekt tussen 6500 en 9500 rpm.
Koppelbij lage toerentallen rijd inderdaad veel beter op straat.
Word geen circuit fiets….
 
Verder nog niet zoveel gedaan , nu ook maar het k2 blok uit elkaar .
Schijnt last gehad hebben van lage oliedruk…..
van de week maar eens beginnen.
 
Pfff die krukas is rijp voor de schroothoop of op z,n minst moet deze opnieuw geslepen worden,
anders ben ik bang dat de lagerschalen geen lang leven zullen hebben.
 
Pfff die krukas is rijp voor de schroothoop of op z,n minst moet deze opnieuw geslepen worden,
anders ben ik bang dat de lagerschalen geen lang leven zullen hebben.
Foto geeft verkeerd beeld van afstap door de flits , in real live ziet het er veel beter uit , heel glad en geen putjes.
 
Dit geeft een beter beeld , blijft toch lastig foto’s maken van glimmende onderdelen.
5CD2A9B9-14BB-44F1-AF7F-CCCA3B9BD1F7.jpeg
 
Cb750 K2 voor demontage.
Ketting ook gemeten , is versleten , zit aan maximale maat
36A47A9D-D304-46D1-A2E6-53BB33853083.jpeg
1441935B-431A-4623-BEC9-21208FCA93A9.jpeg
86E6DD9C-FEEB-4242-84F0-CEBBFD10481E.jpeg
3EE7C3EC-F755-495A-9176-E3DDFB2D4E69.jpeg
 
Bovenbouw gedemonteerd , lijken redelijk nieuwe zuigers in te zitten , hoonstrepen nog duidelijk zichtbaar , nokkenas tandwiel zat los en met maar 1 boutje vast.
8F10B404-C3B9-4548-93DB-E99DBDE48B0D.jpeg
4859B544-5446-4926-9E8D-5E79CBBE152A.jpeg
00E7E7FA-1A7E-44C5-A07D-6A0C7E9E2EDF.jpeg
2269DE49-F3FB-41F2-85CA-2CFA523778D2.jpeg
 
Wat heb jij een fijn roze tapijtje om op te sleutelen *O* Verder altijd leuk zo'n inkijkje in zo'n blok :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan