Gezocht, een oplossing voor mijn carb-problemen van mijn Kawasaki KZ750 Twin uit 1976. Hiervan blijft 1 carb veelvulding overlopen na ultrasoon reinigen, reinigen van de tank, benzinefilters plaatsen en het plaatsen van een revisiesetje
Tijd om die dingen de container in te wijzen en op zoek te gaan naar een alternatief setje! Flatslides zijn natuurlijk helemaal top, maar gaan hem niet worden aangezien het een rondtuf/woonwerk/vakantie motor moet worden en geen circuitbeest dus wat is er nog meer?
De huidige Mikuni BS38 zijn cv-carbs? volgens mij en geven, naar het schijnt op z750twin-forums, vaker problemen, met name met afstellen.
Nu kom ik de Mikuni VM34 veelvuldig voor als alternatief. Ziet er leuk uit, is er in linkse en rechtse variant verkrijgbaar zodat je de luchtschroefjes mooi van buiten kan bereiken en zijn niet duur geprijst met zo'n € 80,- p/stuk in de USA.
Het nadeel schijnt de kwaliteit te zijn, die is niet zo denderend en daar ben ik wat bang voor Ga ik er problemen mee krijgen na 2 jaar gebruik of valt dat reuze mee?
Wat voor alternatieven zijn er nog meer?
Mikesxs.net heeft voor $319,- een setje Flatslides geschikt voor een XS650 die met een kleine aanpassing passend te maken is voor een Z750 Twin, maar daarvan lijkt me de kwaliteit ook een beetje dubieus, zeker aangezien dit met filters en inlaat-spruitstukken zijn.
Carburetor Conversion Kit - NOT Assembled - XS650 - XS Performance
Grote nadeel is ook nog eens dat de huidige carbs een blokaansluiting hebben van 47mm diameter en bijv. de VM34 (waar nu even mijn interesse naar staat) maar 40mm zijn. Nu zijn er alu inlaat-spruitstukken te krijgen voor een XS650 voor zo'n € 60,- die je licht aan moet passen om deze passend te krijgen op een Z750 twin maar dit geniet niet echt mijn voorkeur.
Heeft iemand nog tips, trucks of misschien een leuk setje carbs voor een twin?
Tijd om die dingen de container in te wijzen en op zoek te gaan naar een alternatief setje! Flatslides zijn natuurlijk helemaal top, maar gaan hem niet worden aangezien het een rondtuf/woonwerk/vakantie motor moet worden en geen circuitbeest dus wat is er nog meer?
De huidige Mikuni BS38 zijn cv-carbs? volgens mij en geven, naar het schijnt op z750twin-forums, vaker problemen, met name met afstellen.
Nu kom ik de Mikuni VM34 veelvuldig voor als alternatief. Ziet er leuk uit, is er in linkse en rechtse variant verkrijgbaar zodat je de luchtschroefjes mooi van buiten kan bereiken en zijn niet duur geprijst met zo'n € 80,- p/stuk in de USA.
Het nadeel schijnt de kwaliteit te zijn, die is niet zo denderend en daar ben ik wat bang voor Ga ik er problemen mee krijgen na 2 jaar gebruik of valt dat reuze mee?
Wat voor alternatieven zijn er nog meer?
Mikesxs.net heeft voor $319,- een setje Flatslides geschikt voor een XS650 die met een kleine aanpassing passend te maken is voor een Z750 Twin, maar daarvan lijkt me de kwaliteit ook een beetje dubieus, zeker aangezien dit met filters en inlaat-spruitstukken zijn.
Carburetor Conversion Kit - NOT Assembled - XS650 - XS Performance
Grote nadeel is ook nog eens dat de huidige carbs een blokaansluiting hebben van 47mm diameter en bijv. de VM34 (waar nu even mijn interesse naar staat) maar 40mm zijn. Nu zijn er alu inlaat-spruitstukken te krijgen voor een XS650 voor zo'n € 60,- die je licht aan moet passen om deze passend te krijgen op een Z750 twin maar dit geniet niet echt mijn voorkeur.
Heeft iemand nog tips, trucks of misschien een leuk setje carbs voor een twin?