camera voor op motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Janenpoep: Verder beveiligen hoeft niet. Hij dondert er niet af, het er af halen van de voetplaat wordt nog een hele klus. Ik heb op diverse plekken zo mn Gopro bevestigd, motorhelm, skihelm, de motor en er is er in de afgelopen jaren nooit een keer een losgelaten. Alleen de zuignap, die gebruik ik niet meer. Daar is hij twee keer mee van de motorgevallen. Een keer met 120 km/uur. De camera was niet beschadigd, er moest wel een nieuw Chinees huisje om. Ik heb ook bij anderen die zuignap zien loslaten. Maar met de stickers van 3M zit hij muurvast.
 
@Janenpoep: Verder beveiligen hoeft niet. Hij dondert er niet af, het er af halen van de voetplaat wordt nog een hele klus. Ik heb op diverse plekken zo mn Gopro bevestigd, motorhelm, skihelm, de motor en er is er in de afgelopen jaren nooit een keer een losgelaten. Alleen de zuignap, die gebruik ik niet meer. Daar is hij twee keer mee van de motorgevallen. Een keer met 120 km/uur. De camera was niet beschadigd, er moest wel een nieuw Chinees huisje om. Ik heb ook bij anderen die zuignap zien loslaten. Maar met de stickers van 3M zit hij muurvast.

Ik had mijn Gopro ook met een 3M sticker op mijn offroad helm zitten, met een val liet hij toch echt wel los. Hierna heb ik hem vastgezet aan de onderkant van de klep met een boutje.

Hij zal er niet spontaan vanaf vallen, maar als je een keer een val zou maken zou ik toch wel even controleren voor de zekerheid. (ik had het trouwens op tijd in de gaten en heb m weer teruggevonden in de modder.)
 
Ik zou juist willen dat hij eraf gaat bij een val.. Niet echt lekker als hij op de openbare weg blijft haken of ervoor zorgt dat jouw hoofd in een nog raarder hoek komt... Kan me voorstellen dat het bij cross iets minder gevoelig ligt.


Ik heb mij de SJcam SJ4000 aangeschaft

Goed verhaal, lekker kort :+
 
Laatst bewerkt:
Kl*tespamhoeren.... B| Weg reply en weg account :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Janenpoep: Verder beveiligen hoeft niet. Hij dondert er niet af, het er af halen van de voetplaat wordt nog een hele klus. Ik heb op diverse plekken zo mn Gopro bevestigd, motorhelm, skihelm, de motor en er is er in de afgelopen jaren nooit een keer een losgelaten. Alleen de zuignap, die gebruik ik niet meer. Daar is hij twee keer mee van de motorgevallen. Een keer met 120 km/uur. De camera was niet beschadigd, er moest wel een nieuw Chinees huisje om. Ik heb ook bij anderen die zuignap zien loslaten. Maar met de stickers van 3M zit hij muurvast.

Mhm, ik heb mijn GoPro zuignap tot 200+ getest, bleef gewoon zitten hoor.
 
Maat van mij heeft voor een GoPro4 (tweedehands) gekozen. Ikzelf ga voor een GoPro3 (ook tweedehands) icm. een bluetooth GPS ontvanger van Qstarz welke aan een smartphone gekoppeld kan worden (welke weer een laptimer app heeft).

In de zoektocht is gebleken dat GoPro's toch wel het "beste" zijn als je het complete plaatje bekijkt.
Het beeld is over het algemeen beter dan de rest of in ieder geval niet (veel) slechter. Het is heel moeilijk beoordelen vind ik omdat verschillende filmpjes verschillende resultaten laten zien.
De accessoires zijn er in overvloed en bovendien zijn ze vooral enorm vaak "getest" door alles en iedereen.
Vooral het laatste in de vorm van motorrijden (en dan met name circuit) was bij veel camera's nogal een opgave om daar filmpjes van te vinden (en dan ook nog meerdere om te kunnen vergelijken). GoPro filmpjes wordt je mee doodgegooid wat toch een mate van zekerheid geeft.


Sowieso is mij opgevallen dat in ieder geval de Sony camera's en de Garmin Virb een "trage" gps ontvanger hebben waardoor je met hoge snelheden over het kaartje "verspringt" ipv vloeiend beweegt. Ook de snelheidsmeter verspringt en loopt niet vloeiend.
Dit werkt naar mijn mening voor geen meter bij hoge snelheidssporten. Vandaar de Qstarz gps ontvanger om te koppelen aan een smartphone.

Een dure GPS laptimer \ logger is ook een optie. Deze combinatie kost mij (tweedehands) ongeveer maar 60 euro :) *O*

Een tweedehands GoPro zie ik op MP tussen de 150 en 200 euro wat de keuze ook wat makkelijker maakt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee en heb een denver camera op de motor zitten. Hiervoor heb ik zowel een mount voorop de motor op het kuipruitje als op het kin stuk aan de helm.

Nou zag ik gisteren bij ons bij de Formido (Doetinchem) een ander model Denver camera in de aanbieding met 70% korting, voor 20 euro nu. Misschien wat voor de mensen die het wel eens zouden willen proberen met een camera, maar niet meteen een dure gopro o.i.d. willen kopen?
 
heb sinds een paar dagen een sony hdr as 20 op mijn bmw r 1150 rt gemonteerd bevalt tot nu toe prima , :]

Wat ik mij toch nog afvraag is of de exerne microfoon ingang nog beschikbaar is als de camera gemonteerd is.

Ik meen gelezen te hebben dat deze niet meer toegankelijk is wanneer de camera bevestigd is met bepaalde houders of wanneer deze in de waterdichte hoes zit.

Is dit correct?
 
Wat ik mij toch nog afvraag is of de exerne microfoon ingang nog beschikbaar is als de camera gemonteerd is.

Ik meen gelezen te hebben dat deze niet meer toegankelijk is wanneer de camera bevestigd is met bepaalde houders of wanneer deze in de waterdichte hoes zit.

Is dit correct?

Ik weet het niet zeker voor de AS20 maar vermoed dat, het vergelijkbaar met de AS100, inderdaad zo is.

Anderzijds kan het wel met de speciale houder: Techmoan - Techmoan - Moto-Vlogging with the Sony Action Camera

Bij de Drifts gaat het wel heel soepel.
 
full


Beetje huisvlijt toepassen.
Aan de voorkant heb ik een beschermlens gemaakt. Aangezien er voor de as20 geen verkrijgbaar is heb ik de ook moeten modificeren.
http://tinyurl.com/htvc8tf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan