camera voor op motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Monteren op je helm of misschien iets van een gimbal?

Ja da's best raar. Ik zou het ook niet weten eigenlijk, staat inderdaad nergens duidelijk aangegeven wat nou het verschil is.
Volgens mij is er alleen verschil tussen Surf en niet-Surf..
Bij niet-Surf krijg je er een vlakke en een gebogen plak mount bij.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag Allen,

Ik heb nu een paar keer rond gereden met de GoPro 2 in onderwater behuizing, had hem ook daadwerkelijk voor onderwater, maar op de motor is natuurlijk ook leuk!

Nu de GoPro4 Silver gekocht, met schermpje (touch), om een tweeledige reden.
uiteraard voor op de motor, en onderwater vind ik toch ook het scherm wel handig, zodat je eigenlijk meteen ziet wat je filmt (en dus niet een heleboel blauwe zee naast de vis die je zag ;o)

Jammer dat de GoPro 4 Silver standaard niet onder de 40 meter diep kan, alhoewel dat voor de motor wel diep genoeg is.
De GoPro2 kan naar 60 meter standaard, en dat was toch wel fijn (vooral voor de levensduur van de camera)

Gemonteerd op de rechter voorpoot van mijn Z800, beelden zijn top!

-
 
Nu de GoPro4 Silver gekocht, met schermpje (touch), om een tweeledige reden.
uiteraard voor op de motor, en onderwater vind ik toch ook het scherm wel handig, zodat je eigenlijk meteen ziet wat je filmt (en dus niet een heleboel blauwe zee naast de vis die je zag ;o)

Jammer dat de GoPro 4 Silver standaard niet onder de 40 meter diep kan, alhoewel dat voor de motor wel diep genoeg is.
De GoPro2 kan naar 60 meter standaard, en dat was toch wel fijn (vooral voor de levensduur van de camera)
Hoe diep duik jij dan?
Ik heb pas op Bonaire gedoken en had een GP4S mee. Met touch screen EN Floaty, dus nooit iets van dat touch screen gezien onder water. Touch screen is sowieso klein, dat werkt toch voor geen meter als je aan het duiken bent?
 
Zekeren jullie de camera nog met een tweede kabeltje mocht de normale mount losraken?
Een GP4 verliezen op de snelweg doe ik iets minder graag dan een action cam van <$50.
 
Zekeren jullie de camera nog met een tweede kabeltje mocht de normale mount losraken?
Een GP4 verliezen op de snelweg doe ik iets minder graag dan een action cam van <$50.

Alleen als ik de zuignap gebruik op een plek die niet ideaal is. Heeft me al een keer gered, rest van de rit bleef de zuignap wel zitten. Bui die plak dingen gebruik ik ze eigenlijk nooit.
 
Ik probeer m eigenlijk altijd te zekeren op een bepaalde manier, zelf met plakdingen op mijn helm bijvoorbeeld. Denk dat het zowat nooit nodig zal zijn (bij die 3M stickers) maar ik vind het toch gewoon een fijn gevoel/idee.
 
Laatst bewerkt:
Hoe diep duik jij dan?
Ik heb pas op Bonaire gedoken en had een GP4S mee. Met touch screen EN Floaty, dus nooit iets van dat touch screen gezien onder water. Touch screen is sowieso klein, dat werkt toch voor geen meter als je aan het duiken bent?


De diepste tot nu toe is 52 meter (middellandse zee, wrak van de Greck) dus dan is een behuizing tot 40 meter best tricky, heb al eens speciale diepduiklampen zien "imploderen" :Y

Overigens is een schermpje goed zichtbaar hoor onder water.

Met de GoPro 2 kon je wel gewoon richten maar af en toe keek je terug en zat je er net naast, best jammer met een mooie vis of wat dan ook!

Overigens op 30 centimeter naast een flinke schildpad in Egypte ging dat wel goed!
 
52m zou ik niet doen met de standaard behuizing..
Heb je de GoPro op een stokje?
Ik had hem in m'n hand en merk inderdaad ook wel dat ik er soms consequent boven of onder zit.
 
Audio van een cam op je helm is wel waardeloos.. waarschijnlijk is audio sowieso waardeloos zonder externe microfoon of dead cat mod.
 
Audio van een cam op je helm is wel waardeloos.. waarschijnlijk is audio sowieso waardeloos zonder externe microfoon of dead cat mod.

Ho ho, de Sony as200 heeft perfect hifi geluid, door de extreem goede ruis onderdrukking,
zonder extra mic. zelfs zonder behuizing.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie al gehoord van Fusar? Ik heb gisteren het product "ontdekt" en moét het nu hebben. En dat terwijl ik nog geen eens een rijbewijs heb, laat staan een motor :'). De camera is niet zo mega groot, zoals een gepro, en naast alleen filmen kun je er nog véél meer acties mee uit halen. Hij's jammer genoeg alleen nog maar in voorproductie :/ . Dus nog niet direct verkrijgbaar, maar als hij er is ben ik wel bereid om er een te halen :Y
http://http://www.fusar.com/
 
Dat Fusar systeem is zeker wel het opletten waard
Combineert een beetje alles wat ik nu heb in 1, mijn ingebouwde daschcam, headset en Ipod.

Dat je met 12 mensen tegelijk kan praten is a bit much, maar dan hoef je als je met ze 4en bent iedergeval geen zorgen te maken.
Vraag me dan alleen af hoe dat zit, of iedereen dan ook een Fusar moet hebben. Of dat je met ieder systeem kan connecten
Misschien dat er in de loop van het jaar meer info bekend word over alle opties en inbouwen en such
 
Dat Fusar systeem is zeker wel het opletten waard
Combineert een beetje alles wat ik nu heb in 1, mijn ingebouwde daschcam, headset en Ipod.

Dat je met 12 mensen tegelijk kan praten is a bit much, maar dan hoef je als je met ze 4en bent iedergeval geen zorgen te maken.
Vraag me dan alleen af hoe dat zit, of iedereen dan ook een Fusar moet hebben. Of dat je met ieder systeem kan connecten
Misschien dat er in de loop van het jaar meer info bekend word over alle opties en inbouwen en such

Volgens mij hebben ze wel een eigen Fusar nodig ja, om te kunnen praten. Al zeiden ze dat hij ook kan connecten met andere apparaten ergens op, weet niet of dat met het communicatie systeem is..

Ik ga zeker een beetje op de vorderingen van dit systeem letten. Deze "mohawk" wil ik ook wel op m'n helm 8-)

:]
 
Ik ben erg geïnteresseerd in het gaan gebruiken van een 360 camera op de motor. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?

Een voorbeeld van een kort 360 filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=KhM4wCxAG8Y

Zelf zit ik te denken aan de Samsung Gear 360 want het lijkt me toch echt een extra dimensie hebben vergeleken met een standaard GoPro. Het lijkt me vooral mooi om achteraf nog eens op de omgeving/natuur/etc te kunnen letten waarbij oorspronkelijk de focus waarschijnlijk/hopelijk meer op de weg lag :)

Ben erg benieuwd wat de ervaringen met andere camera's zijn!
 
heb zelf een sony hdr as20 op mijn bmw r1150rt gemonteerd , oordeel zelf maar over de opame kwaliteit

Wil ik best doen, maarreh... Linkje?

Ik had een HDR AS15, maar die werd in Australië helaas gejat inclusief mount en geheugenkaart. Nu dan toch eindelijk maar weer eentje gekocht, (ook) gekozen voor de AS20. Belangrijkste redenen: 1. ik heb nog twee extra accu's over van bij die AS15 (en dat zijn dezelfde als het goed is), 2. de redelijke prijskwaliteit van de Sony's gezien mijn wensen.
 
Ik ben aan het zoeken naar een goedkope action camera en kwam uit bij een Denver camera.
De camera is voor gebruik op de motor, maar ook voor op de mountainbike en om eventueel interviews op te nemen. Een veelzijdig gebruik dus.
Grootste beperking vind ik van de camera is dat deze de opname na een half uur automatisch stopt.
Ik heb contact opgenomen met Denver om te vragen of het mogelijk is om de opnames langer als een half uur te laten duren, hetgeen voor de interviews wel noodzakelijk is.
Dit bleek niet het geval te zijn, waarbij zij aangeven dat dat is door een EU import regel.

Als dit daadwerkelijk het geval is, zouden hier toch meer camera's last van moeten hebben? Hoor het nu eigenlijk alleen als een manco bij Denver.
Wat zou nog een alternatief zijn voor de Denver ACG-8050W , die wel langer als een half uur aan een stuk kan filmen? Of is er toch een onofficiële manier om de beperking van een half uur filmen uit te schakelen (ik weet het, ik kan ook na een half uur nogmaals op een knopje drukken, maar de kans is groot dat ik dat in the heat of the moment vergeet)?
 
Ik ben aan het zoeken naar een goedkope action camera en kwam uit bij een Denver camera.
pfff, waar had ik nu de denver in de aanbieding gezien vandaag ...... Ohja, Trekpleister, 40 euro met lading accescoires : https://www.trekpleisteronline.nl/product/117293/DenverFullHDActionCam.html

en OEPS, al uitverkocht, online dan ..... ( en folder zegt " alleen ONLINE" dus dat is vette pech ... )
maar ook " Dinsdag 21 juni 2016 is dit artikel weer verkrijgbaar. "

Ze zullen er toch niet 3 per dag in de verkoop gooien ofzo ? ;(
 
Laatst bewerkt:
Wat zou nog een alternatief zijn voor de Denver ACG-8050W , die wel langer als een half uur aan een stuk kan filmen?
Voor zover ik de handleiding begrijp stopt ook de 8050 na 29 minuten.

Als dit daadwerkelijk het geval is, zouden hier toch meer camera's last van moeten hebben? Hoor het nu eigenlijk alleen als een manco bij Denver.
Het heeft te maken met hoe je de camera aan de man brengt. Als je hem verkoopt als fotocamera hoef je minder geld te betalen aan patenten, maar mag je dus maar 29 minuten video aanbieden. Verkoop je hem als videocamera betaal je voor de patenten om langer op te kunnen nemen en is er geen beperking. Het is dus gewoon kostenbesparing van Denver.
 
Laatst bewerkt:
Mijn sj4000 stopt ook na zo'n35 minuten met opnemen, maar gaat vanzelf weer verder met opname door automatisch het 'opname knopje indrukken'.
Hierdoor kan ik gewoon mijn rit blijven filmen zonder om het half uur weer die opnameknop aan te tikken.
 
Bedoel je daarmee dat er op de SJ400 een stand zit die maakt dat het knopje niet meer fysiek ingedrukt hoeft te worden.

@jahallo: De Nedis heeft ook een maximale opnameduur van een half uur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan