Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

thanks for the pic. hij zit bij mij inderdaad verkeerd om, vond het er al raar uitzien.
weet iemand trouwens of de koppelingskabel van een raptor 1000 hetzelfde is al van een Suzuki tl1000s? ben op de terugweg van een ritje en 100 meter van mijn huis trek ik hem over.

Nee, niet precies hetzelfde. Maar kan wel gemonteerd worden. Bij mijn rode V Rap is ook een TL1000 kabel gemonteerd omdat de originele nog aan twee (zijden) draadjes hing...
 
Welke thermostaat moest je ook al weer monteren om de motor op 90 graden te laten komen?
Mijn raptor heeft een gruwelijke aan/uit reactie bij 3000 tpm, maar nu heb ik de radiateur even afgeplakt zodat hij warmer wordt dan de 83 graden die hij normaal doet, en tot mijn verbazing is het probleem vanaf 85 a 86 graden helemaal weg, dus een warmere thermostaat lijkt me de oplossing.
 
Welke thermostaat moest je ook al weer monteren om de motor op 90 graden te laten komen?
Mijn raptor heeft een gruwelijke aan/uit reactie bij 3000 tpm, maar nu heb ik de radiateur even afgeplakt zodat hij warmer wordt dan de 83 graden die hij normaal doet, en tot mijn verbazing is het probleem vanaf 85 a 86 graden helemaal weg, dus een warmere thermostaat lijkt me de oplossing.

Hierbij het suzuki nummer: 17670-06G50, wordt op meerder modellen gebruikt.
 
ben nieuw hier dus zal me effe voorstelle ik heet Nick ben 20 jaar en kom uit groningen
en ben een trotse eigenaar van een cagiva raptor 650 nu bijna een jaar dus ik dacht efe mijn raptor showe alleen moet ik er helaas binnenkort afstand van doen wegens gezondheids problemen :( tot die tijd ga ik er nog vol op van genieten !
13119887.jpg

 
Laatst bewerkt:
Hm ok die risers zijn dus redelijk lastig. Ik heb er nu namelijk superpole's onder zitten, en hierbij is het al krap als de ketting niet netjes gespannen staat.
Overigens zit er hyperpro op, dus een ander merk veertjes vind ik zonde haha..
 
En die werkt op de Raptor wel goed? Bij de Falco wordt de schokdemper namelijk gezien als een onderdeel dat wel een upgrade kan gebruiken.


Ja, op de raptor doet deze het veel beter als de originele en je kan ook de uitgaande demping instellen.
 
eergisteren weer even mijn cagiva X raptor 1000 uitgelaten
kwam een oude porsche tegen kon het niet laten even porsche pesten })


even op 1080p HD zetten
 
Laatst bewerkt:
Beste mede Raptor rijders. Ik heb een Raptor 650 uit 2001 (carburateur uitvoering). Nu heb ik de laatste tijd wat problemen met mijn raptor. Er loopt namelijk steeds benzine in mijn olie. Eerst dacht ik dat de benzinekraan kapot was, deze vervangen. Maar dit mocht niet baten.
Het gebeurt alleen als de motor een tijdje stil heeft gestaan (ongeveer een week).
Iemand tips?
Oh ja, nog iets de vlotternaalden zijn niet meer te bestellen voor dit model, heeft iemand ervaring met het monteren van sv650 onderdelen op de raptor?
Alvast bedankt!
 
Beste mede Raptor rijders. Ik heb een Raptor 650 uit 2001 (carburateur uitvoering). Nu heb ik de laatste tijd wat problemen met mijn raptor. Er loopt namelijk steeds benzine in mijn olie. Eerst dacht ik dat de benzinekraan kapot was, deze vervangen. Maar dit mocht niet baten.
Het gebeurt alleen als de motor een tijdje stil heeft gestaan (ongeveer een week).
Iemand tips?
Oh ja, nog iets de vlotternaalden zijn niet meer te bestellen voor dit model, heeft iemand ervaring met het monteren van sv650 onderdelen op de raptor?
Alvast bedankt!


De sv 650 van suzuki heeft exact het zelfde motorblok dus suzuki onderdelen passen er altijd in.
 
Ik zit voor volgende winter aardig hard te denken aan een RSV achterbrug en een R1 2009 kont met dubbele akra eronder...

Zou dat wat zijn?
 
Ik zit voor volgende winter aardig hard te denken aan een RSV achterbrug en een R1 2009 kont met dubbele akra eronder...

Zou dat wat zijn?


:9~

Die kont past qua lijn ook heel goed bij de raptor vindt ik, dat kan wel eens een zeer brute creatie worden :Y
 
:9~

Die kont past qua lijn ook heel goed bij de raptor vindt ik, dat kan wel eens een zeer brute creatie worden :Y


MV-brug erin zou nog mooier zijn denk ik...... :b (zijn wel wat foto's van op het net, maar dan moet je wel je linker uitlaatbocht omleggen: da's nog niet zo simpel denk ik....).

Zirre-die-deze-mod-ooit-nog-eens-wil-doen
 
Als je toch al zo aan het verbouwen bent moet zo'n uitlaatbochtje ook niet zo'n probleem zijn toch?

Hier in Jamaica kunnen ze er trouwens ook wat van zeg..

"Wat komt daar nou aan achter ons? Is dat een.. :? "

24oqavp.jpg


"Verdomd ja, het is gewoon een CBR600F going offroad! _O- "

2wq6hjl.jpg
 
Heeft iemand hier misschien nog een setje standaard 'carbon' dempers liggen voor een V-Raptor 1000?

Ik heb nog steeds een setje standaard dempers voor een 650 liggen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan