Caferacerproject nummer..... Suzuki Katana GS 650 G

Foto vergeten,.....
full
 
"ga nog ff je topic bevuilen" vandaag een ritje gemaakt,...motor is me veel te zwaar hij rijd prima loopt mooi maar krijg maar net mijn tenen aan de grond. Ga hem ruilen voor iets lichters. Bedankt voor het wpb. en ik blijf dit project volgen.
 
Twee en1/2 week geleden bougiedoppen besteld en niet afgeleverd. Siccama Sales gaat uitzoeken waar het pakketje gebleven is, anders worden er nieuwe opgestuurd.
Was niet een verzekerd pakketje, wel netjes dat ze het op willen lossen. :}

Vandaag uitlaat in elkaar gezet, moet alleen nog een ophangbracket maken van de week. Intussen zijn de uitlaatringen ook binnen. Uitlaatbochten worden nog gewrapt....
full


Ook achterlicht op zadel gemonteerd....Moet een afdekkapje gemaakt worden om kabel en dat uitstulpsel te verhullen...

full

full

full


Onderzijde een kabelgootje gepopt en beugeltje voor knipper relais.....

full
 
Laatst bewerkt:
Je schiet lekker op,..ben benieuwd hoe je dat gaat doen met de kenteken plaat,..(ik ben laats aangehouden omdat de mijne te schuin stond)
 
Kentekenplaat wordt aan de zijkant met beugel vastgezet. O-)
 
Vandaag de uitlaat pas gemaakt en los gemonteerd... uitlaatbochten worden nog gewrapt.

Marshall uitlaat in elkaar gepuzzeld...
full


Uitlaatringen zijn te lang.... wordt 13 mm ingekort.
full


Tweede gat uitgelodderd wordt helicoil ingezet...
full


Dan tapeinden m8 erin...
full


Gemonteerd ...ophangbeugel wordt van de week gesneden en gezet....

full


Carbs eraf gehaald en gespoten...
full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Deze week spulletjes binnen gekregen, uitlaatwrap, led knipperlichtjes met omvormers.......

full


full


Kentekenbeugel gesneden, gezet en parelgestraald....
full


Omvormers onder zadelpan gepopt....
full

full


Knipper wordt in frame buis bevestigd, worden met alu proppen vastgezet....
full
 
Vanavond de knippers gemonteerd...

Busjes gedraaid met m6 draad...
full


full


Gaten in frame geboord...met een nylon beschermdopje erin voor de kabel.....
full

Busje erin getikt met plastic hamer.......
full


Kabel aan lasdraad getaped om het door het frame te loodsen...
full


Knippers erin gedraaid en klaar....
full


Kentekenplaat gemonteerd....
full

full
 
Netjes hoor die kentekenplaat! Nu bedenk ik me ook weer dat ik ook nog zo'n beugeltje nodig heb uiteindelijk! Gelukkig weet ik je te vinden! :)
 
Ben niet tevreden met het zadelkont. Ga ik anders maken.
Koplamp wordt ook aangepakt.... Wordt zelfde kleuren combi als tank. Zitje wordt ook zelfde kleuren combi gespoten na aangepast te hebben.

full
 
Leuke en vooral mooie bijzondere opgeloste oplossingen!

Hou zelf niet van zo`n nummerplaat oplossing, maar waar moet je hem anders laten als de achterkant zo laag is...
 
Wel heel toevallig dat ik voor mijn caféracer precies dezelfde oplossing voor de achterknippers verzonnen heb zonder dat ik dit topic ooit had gezien. Heb het toevallig gisteren ontdekt (dit topic), jammer dat de topicstarter nooit meer het vervolg heeft gepost.
 
Nee hoor, er komen toch ook verfbladders en andere verontreinigingen vanaf.
Het is de bedoeling om het egaal schoon te krijgen om het daarna te spuiten of powdercoaten. Het meeste zand en olie heb ik al van het blok af gehaald.
Als het straalgrit of glasparel vuil is,gooien ze het weg. (op verantwoorde manier) *D

Deze zelf gestraald in mijn schuurtje.
[afbeelding]
uit ervaring weet ik dat hetonderdeel wat gestraald moet worden wel ontvet moet worden.
anders ben je superlang bezig
 
Ben nog bezig, maar eerst andere dingen die voorgaan.
Moet zadel nog aanpassen en accu erin ploffen. Ook komt er een nieuwe ontsteking op.
En meteen de vraag. Welke en waar te bestellen?
 
Dyna ontsteking, bestellen bij Z1.
Duurt even maar is uiteindelijk goedkoper als je meerdere meuk besteld, zelfs met douanekosten.
Gewoon even de tijd nemen om prijzen te vergelijken hier en daar, goed nadenken wat je eventueel mee kan bestellen (bobine's, kabels, pakkingen, dingetje, datje)
Mijn ervaring is dat het loont. Dynatek bobine's + bougiekabels enz. voor de GSX scheelde al met al 6 tientjes, vind ik het wachten (3 weken) wel waard.
 
Zo, na een hele tijd weer eens de Katana onder handen genomen.

Gel accu besteld op 3 maart en vandaag na een maand eindelijk binnen. :')
Nieuwe olie erin, kabels aangesloten en bougies eruit gehaald met de bedoeling om eens onbelast de motor rond te laten gaan, want inmiddels staat hij al 3 jaar stil.
Koplamp werkt... draai sleutel om, druk op startknop...TIK...??
Alleen een TIK van startrelais en een kabeltje begon te smeulen.
Meteen van contact af en oorzaak zoeken en.... heb ik massa kabel aan de accu gemonteerd i.p.v. startrelais. :z

Ok, elektriek is niet mijn sterkste kant, dus kabel aan startrelais gemonteerd en weer proberen.... Sleutel op contact, startknop indrukken en.... hij loopt vrij rond... :?
Deksel dynamo zijde open gemaakt en weer gestart om te zien wat er gebeurt en....startmotor loopt verkeerd om! Hij loopt in z`n vrijloop te draaien.

Dus nu de vraag: Moet ik aan het startrelais de kabels plus en min(aarde, massa) omdraaien om de startmotor de goede kant op te laten draaien?
 
Uhm.... :? Eerste gok.... Nee :N

Er gaat een kabel van de accu+ naar het startrelais en door naar de startmotor.
De behuizing van de startmotor is automatisch de massa -

Heb je de + en - van de accu wel goed om?
Maw staat de + nu op het frame?

Dan heb je andere problemen dan dat de startmotor verkeerd om draait -O-
 
De accu + en - zijn goed aangesloten.
Het moet aan de kabels van de startrelais liggen. Er zijn 2 dikke zwarte kabels en 1 rode en die gaat naar het zekeringen kastje. Zekeringen zijn ok.

Ga morgen eens kijken waar die zwarte kabels heenlopen.
Hou update in de gaten.
 
Update:
Heb de 2 zwarte kabels eens gevolgd en 1 komt van onder het blok. De ander van startmotor gevolgd en deze was aangesloten...... op de accu. |(
Dat klopt dus niet.
Kabel nu aangesloten op startrelais en andere aan de accu en... voila.
Motor loopt rond. Problem solved. *O*
 
Laatst bewerkt:
It's alive....
full


In de vakantie de Katana weer eens aangezwengeld na plaatsen van een nieuwe accu.
Met behulp van remmenreiniger startte ie meteen, maar liep veel te hoog in de toeren.
Benzine kreeg ie genoeg te zien aan doorzichtig filter, motor uitgezet en kennis gebeld die er iets meer verstand van het carbs gebeuren. Na zoeken en aftappen van de carbs, staionar schroef teruggedraaid, ontluchtingslang vervangen, enz,.. kwam hij er achter dat de gaskabel te strak stond terwijl er vrije slag op de handel stond. Bleek na loshalen van de gas handel dat het kabeltonnetje in een verkeerd gat zat en kabel net te strak trok. Na het in het juiste gat gepord te hebben, startte hij meteen weer en liep nagenoeg goed. Moet nog wel andere sproeierbezetting erin en gesynchroniseerd worden en verder finetunen, maar zo als ie nu al loopt ben ik al tevreden. Nu nog zadel spuiten en verder afbouwen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan