Caféracert-revisie: daar gaan we!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PLR
  • Startdatum Startdatum
Nog een keer de cylinders,nu van schuin bovenaf.
Ik heb de hoonborstel er effe doorheengehaald,zodat ik straks het spul weer kan monteren met nieuwe zuigerveren:


full
 
Zo,nu effe een "zo ziet het er straks uit"-foto.
Mooi hè,zo'n blank blok met zwarte cylinders...

full
 
En alweer de laatste voor vandaag: nogmaals de combi cylinders-bovencarter,nu van vorenaf gezien.

en nu als de sodemieter het spul van't aanrecht af,anders is straks het huis te klein... ;)

full
 
Tot overmorgen!
(morgen moettik naar school,dus effe een dag geen foto's ;) )
 
:} verdorie ik denk dat je nog voor het einde van de maand je revisie zal gedaan hebbe ..

Kun je alles miss laten stralen op je werk ofzo ??

ziet er allezins zeer netjes uit!! :P
 
Hej P.

Je bent goed bezig, wordt weer mooi man. Trouwens, dat stralen, honen en spuiten doe je toch ook op de aanrecht als je garage te koud wordt ??

cu,
John
 
@Sorage: yup,ik werk in een machinefabriek waar slangenpompen worden gemaakt.
Dus draai- en freesbank,lasapparatuur,straalkasten (grit en glas) en een eigen spuiterij zijn voorhanden.
We should all be so damn lucky! ;)
En als je voorbereiding goed is (lees: je leveranciers werken een beetje mee),kun jij zo'n revisie ook in een paar weekendjes hoor...


@Cecotto: hahaha,laat de vrouw het niet horen.
Kheb intussen zo'n ieniemienie electrisch blower/waaier-dingesten geregeld voor de kouwere dagen.
 
Hé man! Ziet er súperstrak uit, maar Motip? :X :X :X daar ga je spijt van krijgen, ben ik bang... (ik spreek uit ervaring, helaas...) Doe jezelf een lol en ga voor 2K lak of gewoon voor spuitbussen VHT... Kost íéts meer, maar 't bladdert er tenminste niet na 10.000 km weer af....
 
Sjezus man, bennet een paar daagies niet op MF geweest vanwege verhuizing (de pc staat eenzaam in een bijna lege kamer :) )en er ligt hier zo een halve motort uit elkaar. puik werkje hoor.
 
Gatverpielekes!
Ben nèt bij me local Yamma dealert geweest om me spulletjes op te halen (lagerschalen bigend,lagerschalen hoofdlager,halve maantjes(nokkenstokafdichting),keerringetje schakelas,keerringetje koppelingdrukstok),blijkt dat m'n zuigerveren niet meer te krijgen zijn!!!!
Ja,de eerste maat wel,de eerste overmaat ook nog,maar dan wordt het moeilijk....en ik heb de vierde overmaat nodig!

HELP!!

Wie helpt me uit de brand?
Een vlugge rondspeuractie op internet (ebay) leerde dat ik wel nog een setje 2' overmaat kan regelen,maar dus geen vierde :( :(
Dit wordt vervelend,want als me dit niet lukt zal ik óf nieuwe cylinderbussen moeten regelen óf een goede gebruikte cylinderblock met iig < derde overmaat...
 
@XS 750: Hé perfecto! Merçi man ;)
Goed,nieuwe foto's...
Het gestraalde en geparelde kopje...

full
 
En vanaf de verbrandingskamers gezien....

full
 
Nu het ondercarter nog en dan weer samenbouwen het spul!
Tot 'n volgende keer!
 
Mooi hoor, dat koppie!
maaaaaar pleaeaease niet in de motip zetten..
 
Dat heeft dus geen donder met rascisme te maken,maar met de overtuiging dat "vrôgger alles mooier en beter was".
En vrôgger waren de blokken blank en alleen de cylinder zwart...

Hele topics lezen Jochem ;)
 
Hele topics lezen Jochem ;)


Heb ik gedaan en ik lees dit:
En het gestraalde en opnieuw in de hittebestendige Motip gespoten en gebakken cylinderblok:

(Afbeelding)
Da's toch Motip :r of nie??

Maar goed: je laat de rest van je blok blank? Da's binnen de kortste keren lelijk he? Zéker met dit weer.... (is wel mooi icm de afbladderende zwarte motip :r van je cylinders :+

Niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb er zelf zó'n spijt van gekregen....
 
Ter verdere info:

ik heb de cylinders gestraald,grondig ontvet en daarna ingespoten met twee of drie dunne lagen.
Na de laatste laag is het cylinderblok de oven ingegaan om er een uurtje op 70 graden te worden verwarmd.
Mocht dit niet goed gaan (zal nog moeten blijken),dan gebruiken we een 2-k.
We zien wel.
De kleurtjes zijn slechts optisch,ik vind technische gezondheid iets belangrijker...
 
Gatverpielekes!
Ben nèt bij me local Yamma dealert geweest om me spulletjes op te halen (lagerschalen bigend,lagerschalen hoofdlager,halve maantjes(nokkenstokafdichting),keerringetje schakelas,keerringetje koppelingdrukstok),blijkt dat m'n zuigerveren niet meer te krijgen zijn!!!!
Ja,de eerste maat wel,de eerste overmaat ook nog,maar dan wordt het moeilijk....en ik heb de vierde overmaat nodig!

HELP!!

Wie helpt me uit de brand?
Een vlugge rondspeuractie op internet (ebay) leerde dat ik wel nog een setje 2' overmaat kan regelen,maar dus geen vierde :( :(
Dit wordt vervelend,want als me dit niet lukt zal ik óf nieuwe cylinderbussen moeten regelen óf een goede gebruikte cylinderblock met iig < derde overmaat...
Ziet er goed uit Pascal :} :}

Voor zuigerveertjes gewoon met je zuiger en cillinder naar een motoren (auto & scheeps enz) revisie bedrijf stappen. Die hebben veren/zuigers voor alle soorten motoren...en vaak ook nog veel goedkoper dan de "orginelen'.
 
Hattik zelf nognie eens aan gedacht Ron!
Ik heb nu "offertes" lopen in America en Deutschland,daar zijn ze nog wel te krijgen,maar ik weet niet tegen welke prijs.
Mocht die prijs me niet aanspreken doe ik jouw optie,kee?! ;)
 
misschien een domme vraag en waarschijnlijk ook al eens eerder beantwoord maar waarom geen motip?en wat raden jullie dan welaan(zonder de stukken te moeten bakken in men vrouw haar oven)
 
Er wordt wel eens geklaagd over de 'stickyness' van Motip...2K lakken zijn wat beter.

Goed,ik heb m'n zondagmiddag nuttig besteed,ben nog effe de garage ingedoken.
Het ondercarter moest namelijk nog leeg om tot stralen ervan kunnen overgaan.
Na de schakelvorken te hebben gedemonteerd kunnen de twee versnellingsbak-assen eruit.
Mijn aandacht ging uit naar het tandwielenpaar van de eerste versnelling,die voor problemen zorgde...

full
 
Ondanks dat de nokken wat waren versleten,baart dit me geen echte zorgen.
Ook de 'ogen' in het tandwiel zagen er niet echt uitgelubberd uit...

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan