Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij in ieder geval nooit meer mpp 180 op het circuit... en ik was gewoon vergeten dat ze er nog op zaten, normaal reed ik toen met Bridgestones, 190/55...

Denk wel dat ik ze er onder doe voor de Alpen trip in Augustus/September...
 
Laatst bewerkt:
MPP is inderdaad uit den boze. Heb al van zo veel mensen gehoord dat ze zonder waarschuwing van de baan schoven.
Zelf ben ik 1x met mpp op val de vienne geweest, eerste dag ging dat redelijk: de snelheid zat er nog niet in. Maar dag 2 ben ik in de eerste sessie bijna 2x van de baan gevlogen: voor de 2e sessie meteen racebandjes erop :} :}
Ik rijd nooit meer met straatbanden op het circuit.
 
MPP is inderdaad uit den boze. Heb al van zo veel mensen gehoord dat ze zonder waarschuwing van de baan schoven.
Zelf ben ik 1x met mpp op val de vienne geweest, eerste dag ging dat redelijk: de snelheid zat er nog niet in. Maar dag 2 ben ik in de eerste sessie bijna 2x van de baan gevlogen: voor de 2e sessie meteen racebandjes erop :} :}
Ik rijd nooit meer met straatbanden op het circuit.

De hedendaagse straatbandjes kunnen goed op het circuit hoor. Rosso corsa, sportsmart2 enzo.
Denk alleen als je serieus hard doorrijdt dat je dan pas gaat merken.
Ik rij ook met circuitbandjes puur voor de poser factor en gebrek aan talent en goeie rijstijl te compenseren :+
 
Vandaag viel het mij na een ritje van ca 40/50 km op dat de olie in het bovenste deel van mijn "peilslangetje"(Tuono 2003) er wat schuimend uitzag, schuimend misschien wat overdreven, maar er leken heel veel luchtbelletjes in te zitten kleur was verder gelijk aan rest van de olie, iemand hier dezelfde ervaring, of iets om me zorgen over te maken? Het was me eigenlijk nooit eerder opgevallen, maar peilen doe ik ook eigenlijk meestal na een km of 15 20 en niet pas na 40of 50 km.
 
De hedendaagse straatbandjes kunnen goed op het circuit hoor. Rosso corsa, sportsmart2 enzo.
Denk alleen als je serieus hard doorrijdt dat je dan pas gaat merken.
Ik rij ook met circuitbandjes puur voor de poser factor en gebrek aan talent en goeie rijstijl te compenseren :+

Er is een verschil tussen sportieve straatband of een circuitband met profiel. Dan ga ik voor de tweede op het circuit. En je merkt het verschil heel erg duidelijk.
 
Rosso Corsa is ook zeker een goede circuitband voor de mensen die hard rond gaan.

De MPP is echt geen slechte band, maar geeft bij te hoge temps de geest zonder te waarschuwen -O- -O-

Dit heeft al best veel mensen een bak met geld gekost na een dagje gummen op het circuit.
Op de openbare weg is de MPP een heerlijk bandje, maar doe mij maar een Pirelli ;)

Maar iedereen moet gewoon lekker rijden op de band die hem of haar het meeste vertrouwen geeft, want 80% van je rondetijden zit tussen je oortjes 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag viel het mij na een ritje van ca 40/50 km op dat de olie in het bovenste deel van mijn "peilslangetje"(Tuono 2003) er wat schuimend uitzag, schuimend misschien wat overdreven, maar er leken heel veel luchtbelletjes in te zitten kleur was verder gelijk aan rest van de olie, iemand hier dezelfde ervaring, of iets om me zorgen over te maken? Het was me eigenlijk nooit eerder opgevallen, maar peilen doe ik ook eigenlijk meestal na een km of 15 20 en niet pas na 40of 50 km.

Gebruik je toevallig castrol 10w40 olie? Geen olie in de winter gewisseld? Redelijk wat korte stukjes gereden recent? Komt op mij over als vocht namelijk. Kan niet heel veel kwaad zolang het niet te veel is, anders olie wisselen. Of, nog makkelijker, even na het rijden de dop van je olietank draaien(pas op warm!). Dan kan de damp er wat uit.
 
Laatst bewerkt:
Rosso Corsa is ook zeker een goede circuitband voor de mensen die hard rond gaan.

De MPP is echt geen slechte band, maar geeft bij te hoge temps de geest zonder te waarschuwen -O- -O-

Dit heeft al best veel mensen een bak met geld gekost na een dagje gummen op het circuit.
Op de openbare weg is de MPP een heerlijk bandje, maar doe mij maar een Pirelli ;)

Maar iedereen moet gewoon lekker rijden op de band die hem of haar het meeste vertrouwen geeft, want 80% van je rondetijden zit tussen je oortjes 8-)

[afbeelding]

:^
Zo reed ik mijn 2:06 in Assen op Pilot Road 2 achter, en PP voor.. toen in die vrieskou :X
Op Spa moet ie er ook maar weer in geloven :/

(die 2006'er rechts voor)
7ce67c336b98ff835be606d4178cee91
 
Gebruik je toevallig castrol 10w40 olie? Geen olie in de winter gewisseld? Redelijk wat korte stukjes gereden recent? Komt op mij over als vocht namelijk. Kan niet heel veel kwaad zolang het niet te veel is, anders olie wisselen. Of, nog makkelijker, even na het rijden de dop van je olietank draaien(pas op warm!). Dan kan de damp er wat uit.

Idd wel wat meer korte stukjes gereden, laat geen olie gewisseld in de winter, zit er eigenlijk ook al redelijk lang in, ondertussen maar even een afspraak gemaakt om de olie (en andere vloeistoffen te laten verversen).
 
Rosso Corsa is ook zeker een goede circuitband voor de mensen die hard rond gaan.

De MPP is echt geen slechte band, maar geeft bij te hoge temps de geest zonder te waarschuwen -O- -O-

Dit heeft al best veel mensen een bak met geld gekost na een dagje gummen op het circuit.
Op de openbare weg is de MPP een heerlijk bandje, maar doe mij maar een Pirelli ;)

Maar iedereen moet gewoon lekker rijden op de band die hem of haar het meeste vertrouwen geeft, want 80% van je rondetijden zit tussen je oortjes 8-)

[afbeelding]
Ja
Ja
Ja en
Ja.
 
Aangezien mijn achterrem niks deed (zal bij velen van jullie bekend zijn) maar eens op de manier ontlucht die word beschreven op AF1 forum.

Bij de klauw verticaal kwam er al behoorlijk wat luchtbellen uit maar nadat deze "luchtloos" was deed de rem nauwelijks iets, toen de klauw op de kop ontlucht en wederom een zootje luchtbellen.

Nog geen testritje kunnen maken maar zoals het nu voelt lijkt de achterrem dik in orde (gebruik 'm nooit maar gaat om het idee ;) )

Dus voor de mensen die het nog niet ondernomen hebben een aanrader.

IMG_4433.JPG


IMG_4434.JPG


Hier toevallig nog iemand die wel eens last heeft gehad van het blijven hangen van de gashendel :?

Vandaag mooi wat kilomters gemaakt en halverwege de rit begon mijn gas lichtelijk te blijven hangen, alleen bij kwart tot half gas. Zodra ik het gas los laat blijft hij nog 1 á 2 seconden gas houden, irritant en een tikkeltje link ook.

Morgen de boel maar eens open schroeven en kijken of alles fatsoenlijk gangbaar is...
 
Laatst bewerkt:
Woehaha bijzonder :P . Zonder die malle snavel was het niet eens heel gek geweest. Weet iemand van welk type die voorvork beschermers komen?
 
Aangezien mijn achterrem niks deed (zal bij velen van jullie bekend zijn) maar eens op de manier ontlucht die word beschreven op AF1 forum.

Bij de klauw verticaal kwam er al behoorlijk wat luchtbellen uit maar nadat deze "luchtloos" was deed de rem nauwelijks iets, toen de klauw op de kop ontlucht en wederom een zootje luchtbellen.

Nog geen testritje kunnen maken maar zoals het nu voelt lijkt de achterrem dik in orde (gebruik 'm nooit maar gaat om het idee ;) )

Dus voor de mensen die het nog niet ondernomen hebben een aanrader.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier toevallig nog iemand die wel eens last heeft gehad van het blijven hangen van de gashendel :?

Vandaag mooi wat kilomters gemaakt en halverwege de rit begon mijn gas lichtelijk te blijven hangen, alleen bij kwart tot half gas. Zodra ik het gas los laat blijft hij nog 1 á 2 seconden gas houden, irritant en een tikkeltje link ook.

Morgen de boel maar eens open schroeven en kijken of alles fatsoenlijk gangbaar is...

Ik heb de mijne ook ontlucht en ververst maar ik krijg geen hard pedaal.
Nu pomp ik het vloeistof er doorheen met zo een afzuig installatie.
Maar dat ding zal al het lucht eruit moeten halen maar het pedaal wordt niet hard!
Of werkt dit gewoon niet voor de tuono? En moet je echt ontluchten zoals hierboven?
 
Ik heb de mijne ook ontlucht en ververst maar ik krijg geen hard pedaal.
Nu pomp ik het vloeistof er doorheen met zo een afzuig installatie.
Maar dat ding zal al het lucht eruit moeten halen maar het pedaal wordt niet hard!
Of werkt dit gewoon niet voor de tuono? En moet je echt ontluchten zoals hierboven?

Zoals ik zei al je de klauw op de kop ontlucht komt er nog een berg lucht uit, geen idee of dit ook op de lange termijn goed blijft maar voorlopig heb ik een werkende achterrem.

RSV4 rearset is idd. een oplossing ja...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan