Bullet erbij..

Intussen heel raar electrisch verschijnsel met de BB? Ik vermoed navelbreukje.. een vorige eigenaar heeft de draadboom wat aan gefrut?
Schuifcontact voor verlichting staat spanning op, als k lamp aansluit is spanning weg.. lamp brand niet, geen korstsluiting.. Raar, nog nooit eerder meegemaakt, lamp wisselen zelfde verhaal..

Goed, ben wat angstig door de nacht gekomen en ben dat nog steds wel.. logisch redeneren gaat nu effe wat minder.
 
Oh sorry Jaap, neej geen schaalverdeling.
 
Intussen heel raar electrisch verschijnsel met de BB? Ik vermoed navelbreukje.. een vorige eigenaar heeft de draadboom wat aan gefrut?
Schuifcontact voor verlichting staat spanning op, als k lamp aansluit is spanning weg.. lamp brand niet, geen korstsluiting.. Raar, nog nooit eerder meegemaakt, lamp wisselen zelfde verhaal..

Goed, ben wat angstig door de nacht gekomen en ben dat nog steds wel.. logisch redeneren gaat nu effe wat minder.

Zit er een schakelaar tussen je verlichting?
Die verbind niet goed dan.
Onbelast meet je spanning, belast met een lamp meet je geen spanning.
Dus schakelaar niet goed, of een kabelbreuk.
 
Ja die zit er, maar deze draad zit er dus achter. De schakelaar werkt goed. Ik vermoed ergens een navelbreukje, maar er staat 12,7V op, en zodra ik het stekkertje er op zet, is de spanning 0. Lamp brand niet. Andere lampen ook niet. Heel raar..
 
Ja die zit er, maar deze draad zit er dus achter. De schakelaar werkt goed. Ik vermoed ergens een navelbreukje, maar er staat 12,7V op, en zodra ik het stekkertje er op zet, is de spanning 0. Lamp brand niet. Andere lampen ook niet. Heel raar..

Nee dat is niet raar, het is een slechte schakelaar en/of slechte bedrading
 
Massa is goed.. Goed, vandaag moet ik niet dit soort dingen doen.. ik zal later nog eens kijken als ik wat meer in het hier & nu ben..indien massa niet goed zou de spanning op de lampvoet blijven. De spanning valt van de draad weg zodra het stekkertje er tegen komt, maar maakt geen kortsluiting..

Mensen dank voor alle tips en hulp! *O* :} :}
 
Intussen heel raar electrisch verschijnsel met de BB? Ik vermoed navelbreukje.. een vorige eigenaar heeft de draadboom wat aan gefrut?
Schuifcontact voor verlichting staat spanning op, als k lamp aansluit is spanning weg.. lamp brand niet, geen korstsluiting.. Raar, nog nooit eerder meegemaakt, lamp wisselen zelfde verhaal..
Verbinding/contact met overgangsweerstand. Onbelast de volle spanning, belast valt de complete spanning over de verbinding en blijft er voor de lamp niets over.
 
Het rare is, als ik dezelfde draad met dezelfde lamp op een andere + zet, de lamp het gewoon doet.
 
Dat is 1 draad en ik kan er niets fouts aan meten. Zodra je er een andere stekker op zit, valt de spanning weg. Heel vreemd..
 
Dat is 1 draad en ik kan er niets fouts aan meten. Zodra je er een andere stekker op zit, valt de spanning weg. Heel vreemd..
Dan moet je die andere stekker maar eens goed nalopen. Als daar de spanning verdwijnt is er na een kortsluiting.
Is dat gemeten met 1 meetpen op de stekker en de andere meetpen aan massa (frame of minpool accu).
 
Goed, over de laatste bevindingen van de benzine-bullet zullen we het maar niet hebben.. Dat schuiven we even op.. :P
Met gebruik van de kleplichter start de diesel heel snel & makkelijk.*O*:Y

Het enige wat 't perfect zou maken als ik wat kon verzinnen dat hij een stationair toerental kon aanhouden (met gas los) Het Winsun blok had een solenoid op de brandstofpomp waar je 'm mee kon afzetten, dus kon ik het stat. rpm met de gaskabel afstellen..

Over een week - of zo- is 't plan dat ik met deze frikadel op verkaansie ga.. pen en schrift gaan mee..
 
Zit er geen stationairschroef op omdat af te stellen?
:N
Is simpel industrieblokje, gemaakt om op vb. 3000 of 3600 rpm te draaien..
Dat is ook iets om tijdens rijden rekening mee te houden dat met warm blok DAN de oliepomp z'n werk doet..

Los van wat het blokje wel kan qua wel/niet koppel,
Wel 'normaal' toeren laten draaien als arbeid gewenst is.

Me dunkt dat dit voor -vrijwel- alle blokken op gaat.

Op een enfield forum was iemand die klaagde over stuklopende big-end lagers bij de bullet 500 (is geen normaal probleem)
'Hij schakelde bij 50 km/h al naar de 4 om de krukas te sparen!'

Juist.. en dan moet je zo'n iemand onderrichten..

Deed fiets-stoplicht-BB-vergelijking.. of het heeft geholpen weet ik niet...
 
Goed, over de laatste bevindingen van de benzine-bullet zullen we het maar niet hebben.. Dat schuiven we even op.. :P
Met gebruik van de kleplichter start de diesel heel snel & makkelijk.*O*:Y

Het enige wat 't perfect zou maken als ik wat kon verzinnen dat hij een stationair toerental kon aanhouden (met gas los) Het Winsun blok had een solenoid op de brandstofpomp waar je 'm mee kon afzetten, dus kon ik het stat. rpm met de gaskabel afstellen..

Over een week - of zo- is 't plan dat ik met deze frikadel op verkaansie ga.. pen en schrift gaan mee..

Kun je een soort pal maken waar de gashevel dan tegen rust indien je geen gas geeft. Dat is dan je stationair, eventueel daar een stelschroef op.
Indien je de pal wegneemt/ weg scharniert kan de hevel verder terug en zal hij afslaan.
 
Ja zo iets maar heb - nog- geen idee hoe.. Experimenten met stukjes rubber slang in de gashandle zijn het ook niet geworden..
 
Leuk idee! Misschien wat om van de winter mee te Xperimenteren..
 
Ik ben sinds gisteren terug uit Slovenië. De diesel heeft alles probleemloos gedaan. Ikzelf wat minder.. nog even nadenken over een reisverslag en wat ik er wel/niet in zet.

Wel opvallend is dat in de regen de voorrem erg vaak drooggeremd moet worden/je de rem zeer regelmatig in moet trekken om de rem te laten werken.
Erg vreemd.. dit is een relatief nieuw verschijnsel- met dezelfde voering. De jongens van Vulka in Veenendaal vinden het ook vreemd.
indien droog remt hij zeer prima.
 
Ik ben sinds gisteren terug uit Slovenië. De diesel heeft alles probleemloos gedaan. Ikzelf wat minder.. nog even nadenken over een reisverslag en wat ik er wel/niet in zet.
Sammie,

Heb je al beslist wat je in je reisverhaal wil meedelen. Net zoals vorige jaren benieuw naar je belevenissen op de diesel.
 
Ik ben sinds gisteren terug uit Slovenië. De diesel heeft alles probleemloos gedaan. Ikzelf wat minder.. nog even nadenken over een reisverslag en wat ik er wel/niet in zet.

Wel opvallend is dat in de regen de voorrem erg vaak drooggeremd moet worden/je de rem zeer regelmatig in moet trekken om de rem te laten werken.
Erg vreemd.. dit is een relatief nieuw verschijnsel- met dezelfde voering. De jongens van Vulka in Veenendaal vinden het ook vreemd.
indien droog remt hij zeer prima.
Fijn dat je diesel het probleemloos gedaan heeft.
Dat geeft vertrouwen.
Wat zijn de redenen om te twijfelen over een reisverslag?
 
Pfoei.. omdat er serieus dingen niet goed gingen en ik erg twijfel/afvraag of ik niet moet stoppen met motorreizen.. Toevalligerwijs was ik vanochtend begonnen met een verslagje maar.. zal heel erg moet redigeren wat er wel- en niet in komt... Als ik het post.. Ik gebruik m'n manuscript nu vooral om te reflecteren...
 
Pfoei.. omdat er serieus dingen niet goed gingen en ik erg twijfel/afvraag of ik niet moet stoppen met motorreizen.. Toevalligerwijs was ik vanochtend begonnen met een verslagje maar.. zal heel erg moet redigeren wat er wel- en niet in komt... Als ik het post.. Ik gebruik m'n manuscript nu vooral om te reflecteren...
Wat ging er niet goed? Met de motor of in je gedachten.Wordt je nerveus op de snelweg?Ik kom er niet meer, vroeger was het mijn speeltuin(180 km/u was mijn kruissnelheid) maar nu rij ik zelden harder als 70 km/u.
 
Terug
Bovenaan Onderaan