- Onderwerp starter
- #4.301
Zo, ik heb een probleempje met de - nu electrisch startende- diesel..
De olieplug zit aan de 'achterkant' van het blok waar ik vanwege de inbouw niet bij kan.
Een welwillende motormaatje heeft aan de voorkant, waar de vorm wel is 'voorgegoten' een M14 X 1,25 (bougiedraad) heeft getapt.
Doch.. het is niet helemaal recht gegaan en de draad heeft flink speling waardoor ik het ook niet hard durf aan te draaien.
Het lekt een beetje olie..
Ik heb al dikke koperen ring geprobeerd, ook zo'n 1 met een rubber ring aan de binnenzijde, en heb recent de tip gekregen de carterplugdraad met vloeibare pakking in te smeren.
Heeft iemand een tip hiervoor?
De olieplug zit aan de 'achterkant' van het blok waar ik vanwege de inbouw niet bij kan.
Een welwillende motormaatje heeft aan de voorkant, waar de vorm wel is 'voorgegoten' een M14 X 1,25 (bougiedraad) heeft getapt.
Doch.. het is niet helemaal recht gegaan en de draad heeft flink speling waardoor ik het ook niet hard durf aan te draaien.
Het lekt een beetje olie..
Ik heb al dikke koperen ring geprobeerd, ook zo'n 1 met een rubber ring aan de binnenzijde, en heb recent de tip gekregen de carterplugdraad met vloeibare pakking in te smeren.
Heeft iemand een tip hiervoor?