Boetes in NL reizen de Pan uit

Tja, als ze het niet via de boetes innen, leggen ze wel een algemene belastingverhoging op
Ik kreeg ook weer een briefje in de bus van het pensioenfonds: "Helaas moeten wij u mededelen ............... u krijgt derhalve (weer) minder op uw rekening gestort."
full
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg ook weer een briefje in de bus van het pensioenfonds: "Helaas moeten wij u mededelen ............... u krijgt derhalve (weer) minder op uw rekening gestort."[afbeelding]
Leuk hè, als de dekkingsgraad even daalt mag je inleveren is die weer rond de 120% krijg jij niks extra's..
Maar troost je de top kan weer wat extra opties dan nemen op hun nieuwe Audi a8
 
ANWB - Verkeersboetes in 2016 (iets) duurder

Zou de politie daar nog langer aan willen mee werken. Ze zijn er oa voor veiligheid en orde handhaving, het zijn geen medewerkers van de belastingdienst?
En dezelfde overheid die de politie de laatste jaren ook uitgeknepen heeft.
Als je als agent een huismoedertje of een normale arbeider een boete van paar honderd kunt geven en hij krijgt dit beeld in zijn hoofd:
[afbeelding]

Dan zegt die toch ook rij maar door?
Als fietser
  • Zonder licht rijden bij avond € 55
  • Met knipperende verlichting rijden € 55
  • Fiets achterlaten bij plaatsingsverbod € 35
  • ....
:? knipperende fietslicht is net zo erg als geen licht voeren voor fietsers? :o
 
:? eh... vind je dat, het is eerlijker als de knipperende licht maar de helft van de boute zou bedragen van geen licht voeren?*




*exclusief administratie kosten
 
Laatst bewerkt:
:? knipperende fietslicht is net zo erg als geen licht voeren voor fietsers? :o
Absurd inderdaad. Raar gedoe, dat verbieden om het verbieden. Net als dat derde remlicht destijds.

Wees blij dat die fietser licht heeft, en of dat lichtje nu vast op de fiets gemonteerd is of aan de rugtas zit en knippert; mij boeit het niet, als ik het maar zie.
 
ANWB - Verkeersboetes in 2016 (iets) duurder

Zou de politie daar nog langer aan willen mee werken. Ze zijn er oa voor veiligheid en orde handhaving, het zijn geen medewerkers van de belastingdienst?
En dezelfde overheid die de politie de laatste jaren ook uitgeknepen heeft.

De politie werkt daar al jaren steeds meer niet aan mee. Zelfs binnen de VHT's zijn er velen die op alternatieve wijze mee omgaan.
 
Ook dat is een keuze he !! :P

En dan gaan ze, zeg naar Australie of zo, en dan komen ze er achter dat de boetes in NL eigenlijk nog helemaal niet zo gek zijn...

Rijbewijs hier heeft 12 punten, ben je door je punten heen; 3 maand je rijbewijs kwijt, 2de keer 6 maand.

Te hard rijden tot zo'n 20km/h kost je 3 punten en een fikse boete.
Geen gordel kost je 3 punten en $300 boete, passagier geen gordel? Zie voorgaande boete voor bestuurder!

Door rood kost je 3 punten en een fikse boete.

1 borrel te veel op, direkt je rijbewijs 3 maand kwijt, 2de keer 6 maand, hangt af van hoeveel te veel, en natuurlijk een fikse boete.
Wordt je nog eens gepakt ga je gewoon 3 maand de bak in, de eerste keer dan.
Flink te hard rijden, ook gevangenis!!

Als je hier een fietser doodrijdt ga je ook zo een jaar de gevangenis in, en het is bijna niet mogelijk om te bewijzen als de fietser fout zat.
 
En dan gaan ze, zeg naar Australie of zo, en dan komen ze er achter dat de boetes in NL eigenlijk nog helemaal niet zo gek zijn...

Rijbewijs hier heeft 12 punten, ben je door je punten heen; 3 maand je rijbewijs kwijt, 2de keer 6 maand.

Te hard rijden tot zo'n 20km/h kost je 3 punten en een fikse boete.
Geen gordel kost je 3 punten en $300 boete, passagier geen gordel? Zie voorgaande boete voor bestuurder!

Door rood kost je 3 punten en een fikse boete.

1 borrel te veel op, direkt je rijbewijs 3 maand kwijt, 2de keer 6 maand, hangt af van hoeveel te veel, en natuurlijk een fikse boete.
Wordt je nog eens gepakt ga je gewoon 3 maand de bak in, de eerste keer dan.
Flink te hard rijden, ook gevangenis!!

Als je hier een fietser doodrijdt ga je ook zo een jaar de gevangenis in, en het is bijna niet mogelijk om te bewijzen als de fietser fout zat.
Bedankt voor het in perspectief plaatsen, mocht ik ooit nog eens mijn rbw gevorderd zien worden dan zal ik eraan denken dat dit enorm meevalt want in Australië zou ik standrechtelijk geëxecuteerd worden :+ :+ .
 
En dan gaan ze, zeg naar Australie of zo, en dan komen ze er achter dat de boetes in NL eigenlijk nog helemaal niet zo gek zijn...

Rijbewijs hier heeft 12 punten, ben je door je punten heen; 3 maand je rijbewijs kwijt, 2de keer 6 maand.

Te hard rijden tot zo'n 20km/h kost je 3 punten en een fikse boete.
Geen gordel kost je 3 punten en $300 boete, passagier geen gordel? Zie voorgaande boete voor bestuurder!

Door rood kost je 3 punten en een fikse boete.

1 borrel te veel op, direkt je rijbewijs 3 maand kwijt, 2de keer 6 maand, hangt af van hoeveel te veel, en natuurlijk een fikse boete.
Wordt je nog eens gepakt ga je gewoon 3 maand de bak in, de eerste keer dan.
Flink te hard rijden, ook gevangenis!!

Als je hier een fietser doodrijdt ga je ook zo een jaar de gevangenis in, en het is bijna niet mogelijk om te bewijzen als de fietser fout zat.

er zijn ook landen waar het niet zoveel uitmaakt als je een fietser doodrijd.
 
En dan gaan ze, zeg naar Australie of zo, en dan komen ze er achter dat de boetes in NL eigenlijk nog helemaal niet zo gek zijn...

:^

En dan ook nog eens belabberd wegdek vol gaten en scheuren, een totaal chaotische weginrichting, conflicterende wegbelijning, bizarre parkeerinstructies, slechte verlichting...

083678-c4f1a5a0-83bd-11e3-90a9-2f6f5b597dd3.jpg


Maar gelukkig wel stoplichten voor en achter de kruisende weg in plaats van alleen voor. Dat is toch wel zo veel beter... Want dat nog niet heel autorijdend Nederland krampen in de nek heeft van het omhoog kijken naar het stoplicht snap ik nog steeds niet.
 
Da's ook niet altijd beter. Hier in Leuven hebben ze dat ook op verschillende plaatsen, verkeerslichten achter het kruispunt. Krijg je van die dodo's die bijvoorbeeld rechtsaf willen slaan, groen licht krijgen, de bocht om gaan en dan zien ze ineens dat verkeerslicht voor hun neus dat op rood staat. Natuurlijk is dat niet voor hun bedoeld maar dat snappen ze dan niet dus *bam* vol in de rem en blijven staan tot het groen word...

|(

En je kunt dan claxonneren zoveel als je wil, ze blijven stug staan in de volle overtuiging dat het voor hen rood is.

:Y
 
Yep, boetes gaan in 2016 weer omhoog. Heeft niets meer met veiligheid te maken, maar meer met een extra belasting maatregel :(

Ben overigens niet tegen boetes, maar het moet wel in verhouding staan.
De stijging van de boetes valt nog wel mee, maar wat dacht je van de stijging van de administratiekosten? Van €7 naar €9 is een stijging van bijna 29%! :X
 
De stijging van de boetes valt nog wel mee, maar wat dacht je van de stijging van de administratiekosten? Van €7 naar €9 is een stijging van bijna 29%! :X

het zijn gèèn administratiekosten maar schoolgeld!!!!!!!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Als student ben je als je niet oplet al snel meer aan boete's kwijt
dan aan de huur van je kamer.
Nu kijk ik voor m'n gevoel vrijwel continu op m'n km teller.
Super irritant maar ik heb al lang geen snelheidsboete meer gehad.
 
Laatst bewerkt:
Er valt niks meer te korten want alles is nu een lening.
Op de boete's daarintegen..... kan er hier en daar wel wat gekort worden denk ik :X
 
Laatst bewerkt:
het zijn gèèn administratiekosten maar schoolgeld!!!!!!!! :Y
Wat ook een verspilling is als je af en toen (steeds meer eigenlijks) kijkt hoe de jeugd zich gedraagt buiten de klas tegen over elkaar.
dan zal dat er binnen wel niet heel veel beter zijn :X
 
:^

En dan ook nog eens belabberd wegdek vol gaten en scheuren, een totaal chaotische weginrichting, conflicterende wegbelijning, bizarre parkeerinstructies, slechte verlichting...

[afbeelding]

Maar gelukkig wel stoplichten voor en achter de kruisende weg in plaats van alleen voor. Dat is toch wel zo veel beter... Want dat nog niet heel autorijdend Nederland krampen in de nek heeft van het omhoog kijken naar het stoplicht snap ik nog steeds niet.

Wat wel zwaar irritant is hier aan de stoplichten, 2 kanten van de kruizing gaan altijd tegelijk op groen.
Heeft in het begin bijna een ongeluk opgeleverd..
 
Helaas wordt snelheidsbelasting bijna volautomatisch geïnd.

Ik weet het...maar de vraag was hoe lang de politie daar nog aan mee werkt. Die werken daar dus niet aan mee :P

De mensen die zich full time met radarcontroles bezig houden... op eoa manier kan ik die niet echt meer als "politie" zien :X

Maar...ook een rechter heeft onlangs al een bekeuring + administratiekosten op de zitting verlaagd !! simpelweg omdat die de mening was toegedaan dat de opgelegde bedragen niet meer realistisch zijn.

Maatschappelijke beroering heeft dus wel invloed, al gaat zoiets langzaam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan