boete verlichting binnen of buiten bebouwde kom

Had ik laatst met de auto. Ik werd aangehouden tijdens een controle. Bleek een achteruitrijlamp niet te werken. Gelijk boete van €60. Had reserve lampen bij maar ik kreeg geen kans om ze te vervangen. Er stonden andere voertuigen met een defecte koplamp en deze kregen alleen een waarschuwing want tijdens de briefing was zogenaamd afgesproken dat alleen bekeurt ging worden op defecte achteruitrijverlichting😖. Grote discussie daar gehad hoe ik die dan moet controleren maar niks mocht helpen. Volgens de agent moet je voor iedere rit een rondje om de auto lopen om alles te checken. Punt gemaakt dat het een automaat was en als ik dan de achteruitrijlamp wil checken ik de auto moet starten en deze in zijn achteruit moet zetten en dus gaat rijden. Maar kreeg geen gelijk en betalen. Intussen bezwaar in gediend en al weken verder ben benieuwd wat het hoger beroep gaat uitwijzen.
En… als jij niet kan bedenken hoe je je verlichting kan controleren, is het verkeer dan wel een verstandige plaats voor je? :X
 
Dit is een Mulderfeit, wanneer je betaald is het afgedaan. Volgens mij kan je dan niet meer in beroep?

Dat is verder kansloos want het feit is bewezen en dat anderen hem niet kregen doet er helaas voor jou niet toe.
Reparatie is een gunst en dat heb je niet gehad, misschien lullig maar het is wat het is.

Kan wel. Niet in zijn geval en het komt bijzonder weinig voor.
 
Nou, als onderweg een lampje stuk gaat en je krijgt er direct - zo'n- boete voor, vind ik dat best stom en onredelijk..
Alleen de constatering is niet dat onderweg een lampje stukgaat, de constatering is dat de verlichting niet werkt zoals zou moeten.

Iedereen zal zeggen 'oh ja nee dat is dan net gebeurd' net als dat iedereen met versleten banden toevallig morgen een afspraak bij de garage heeft.




Even los van dat ik een boete voor een achteruitrijlampje ook nogal overtrokken vind, maar gelukkig is het ook het laagst mogelijke boetebedrag.
 
Wat een gezeik om je niet even het licht te laten wisselen..

Normale Nederlanders durven ze wel te pakken. Maar het petjesvolk, debielen in golfjes en ander straattuig dat durven ze niet want die vechten terug of dan krijgen ze een grote bek.

:r
Kijk maar eens naar de vlogs van Jan Willem op YT.
 
Nou, als onderweg een lampje stuk gaat en je krijgt er direct - zo'n- boete voor, vind ik dat best stom en onredelijk..
Een auto wordt bij de apk toch ook afgekeurd om een kapot lampje . Het voertuig moet voorzien zijn van een deugdelijk werkende,claxon, ruitensproeier, verlichting en zo voort.
 
Een auto wordt bij de apk toch ook afgekeurd om een kapot lampje . Het voertuig moet voorzien zijn van een deugdelijk werkende,claxon, ruitensproeier, verlichting en zo voort.
Ben ik mee eens, Maar wat heeft dat met direct-boete te maken?
 
Een auto wordt bij de apk toch ook afgekeurd om een kapot lampje . Het voertuig moet voorzien zijn van een deugdelijk werkende,claxon, ruitensproeier, verlichting en zo voort.
Afkeuren, ga je naar de Kwikfit voor je APK ?
Bij mijn garage repareren ze dan zo'n defect lampje.
Baal ervan dat ik het zelf niet had gezien.
 
Automaat in de achteruit zetten en de motor uitdoen...daarna op contact zetten en uitstappen...
Zodra ik uitstap gaat ie in de P stand.

Ik controleer mijn verlichting aan de achterkant van de auto altijd in een winkelruit ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan