Boete bedragen omhoog

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar
ik ben blijkbaar naïef. ik dacht dat de boetes hoofdzakelijk waren bedoeld als prikkel om de verkeersveiligheid te vergroten, en geef toe: wat inkomsten zijn Lekker natuurlijk.

Maar nu staat er doodleuk dat er vorig jaar 8% opgegooid is vanwege de inflatie, en nu missen ze 150 miljoen vanwege onderhoud flitspalen, dus deze tegenvaller mag opgevangen worden met opnieuw 10% 😆


 
Ik vind dat boetes op basis van inkomen een beter idee. Het raakt de een veel heftiger dan een ander op dit moment.
Liever een puntensysteem, die na een jaar of 2 vervalt.

Net zo eerlijk voor iedereen, een paar grote fouten en je bent 2 maanden je rijbewijs kwijt of zoiets...

Maar soms, heel soms heb ik het idee dat het meer om geld gaat. :+
 
Afleiding is is 1 van de veroorzakers van ernstige ongevallen, maar ik vraag mij af waarom iedereen gefixeerd is op het vasthouden van die telefoon. Kijk naar die stomme elektrische auto’s, met een dashboard van een 747 cockpit en Panorama bioscoop aan schermen En sociale media daarin verwerkt. “ kijk mij eens interessant zijn” Dat dit goedgekeurd is…
 
Afleiding is is 1 van de veroorzakers van ernstige ongevallen, maar ik vraag mij af waarom iedereen gefixeerd is op het vasthouden van die telefoon. Kijk naar die stomme elektrische auto’s, met een dashboard van een cockpit en Panorama bioscoop aan schermen En sociale media daarin verwerkt.
precies. Dat vind ik ook! Ik ben recent begonnen met auto lessen. En ik was echt verbaasd hoe erg je afgeleid wordt van al die schermen/multimedia en andere troep dat in die blikken zit. Echt een bizar verschil met de motor.
 
Zo vaak dat ik met de vrachtwagen achter iemand aan rijd die half op de vluchtstrook hangt, en niet in te halen valt omdat hij tussen de 75 en de 110 rijd... Je hebt gewoon echt niet goed in de gaten wat je doet, als je op je telefoon zit.

Was er zelf ook schuldig aan, maar door de uitvinding van de podcast raak ik hem niet meer aan.
 
Zo vaak dat ik met de vrachtwagen achter iemand aan rijd die half op de vluchtstrook hangt, en niet in te halen valt omdat hij tussen de 75 en de 110 rijd... Je hebt gewoon echt niet goed in de gaten wat je doet, als je op je telefoon zit.

Was er zelf ook schuldig aan, maar door de uitvinding van de podcast raak ik hem niet meer aan.
Ja erg he, ik zie het ook te vaak helaas. Ook als mensen 5 seconden stilstaan voor het rode verkeerslicht, hup gelijk weer even kijken of er 'HELE' belangrijke meldingen zijn van hun vriendinnen/vrienden op Whatsapp!
 
ik ben blijkbaar naïef. ik dacht dat de boetes hoofdzakelijk waren bedoeld als prikkel om de verkeersveiligheid te vergroten, en geef toe: wat inkomsten zijn Lekker natuurlijk.

Maar nu staat er doodleuk dat er vorig jaar 8% opgegooid is vanwege de inflatie, en nu missen ze 150 miljoen vanwege onderhoud flitspalen, dus deze tegenvaller mag opgevangen worden met opnieuw 10% 😆


Wat gaan ze doen als iedereen zich netjes gedraagt?
 
Wanneer gaat die 100km/u overdag op de snelweg eens op de schop in Nederland?
Is hier nog nieuws van, of heeft iedereen dit maar aanvaard?

Ik moet voor het werk wekelijks met de auto vanuit regio Antwerpen naar Rotterdam, en die A4 en A29 zijn gewoon gemaakt om 120/130 te rijden, maar ben altijd bang om geflitst te worden dus hou het maar op 110-120. Maar zelf dan zijn de boetes nog hoog in NL. Op de gewone wegen kan rij ik altijd gewoon, maar die 100km/u over zo'n lang stuk op een rustige snelweg is echt vervelend.
 
Wanneer gaat die 100km/u overdag op de snelweg eens op de schop in Nederland?
Is hier nog nieuws van, of heeft iedereen dit maar aanvaard?

Ik moet voor het werk wekelijks met de auto vanuit regio Antwerpen naar Rotterdam, en die A4 en A29 zijn gewoon gemaakt om 120/130 te rijden, maar ben altijd bang om geflitst te worden dus hou het maar op 110-120. Maar zelf dan zijn de boetes nog hoog in NL. Op de gewone wegen kan rij ik altijd gewoon, maar die 100km/u over zo'n lang stuk op een rustige snelweg is echt vervelend.
Zolang het kabinet geen concrete plannen maakt over stikstof zal dat nooit gebeuren. Ik rijd standaard 130/140 op de motor en wordt nooit gepakt “tot nu toe”

Flitsmeister is legaal in nederland he
 
Je
Wanneer gaat die 100km/u overdag op de snelweg eens op de schop in Nederland?
Is hier nog nieuws van, of heeft iedereen dit maar aanvaard?

Ik moet voor het werk wekelijks met de auto vanuit regio Antwerpen naar Rotterdam, en die A4 en A29 zijn gewoon gemaakt om 120/130 te rijden, maar ben altijd bang om geflitst te worden dus hou het maar op 110-120. Maar zelf dan zijn de boetes nog hoog in NL. Op de gewone wegen kan rij ik altijd gewoon, maar die 100km/u over zo'n lang stuk op een rustige snelweg is echt vervelend.
Je hebt toch Flitsmeister?!
 
Zolang het kabinet geen concrete plannen maakt over stikstof zal dat nooit gebeuren. Ik rijd standaard 130/140 op de motor en wordt nooit gepakt “tot nu toe”

Flitsmeister is legaal in nederland he
Dan rijd je nog netjes als er niet geflits wordt;)
 
Gebruik zowel Flitsmeister en Waze, maar staat ook niet altijd alles op hé.
Ben wel nog niet geflitst in de bijna 4 jaar dat ik het traject doe gelukkig.
Gebruik je dat ook in België of ben je dan zwaar crimineel bezig? Gebruik het normaliter altijd in België maar weet de straffen niet.


Dit kan niet waar zijn toch
 
Ik vind dat boetes op basis van inkomen een beter idee. Het raakt de een veel heftiger dan een ander op dit moment.
maakt niet veel uit.

ooit een boete gekregen in Finland.... €520,-!!!
reed 40 te hard (120 op een 80 km weg)
denk beetje eenzelfde hoogte als in Nederland???
maar er werden wel vragen gesteld:
wat is je bruto salaris?
wie is hoofdkostwinner?
ben je getrouwd?
heb je kinderen?
gaan de kinderen naar school?
heb je een koophuis of huurhuis?
zat je alleen in de auto?

op basis van dit soort vragen werd de boete iets lager dacht iets van tussen de 200 en 300 euro

kreeg de proces verbaal mee (in het Fins dus allemaal lekker duidelijk) werd een streep gezet onder een bankrekening nummer om daar het bedrag over te maken.

Dit was in 2016, boete nooit betaald.
schijnbaar kennen ze daar geen postcode dus konden ze de proces verbaal niet correct invullen


ook nooit meer iets van gehoord of vernomen, ook niet via onze justitiële incassobureau.
 
maakt niet veel uit.

ooit een boete gekregen in Finland.... €520,-!!!
reed 40 te hard (120 op een 80 km weg)
denk beetje eenzelfde hoogte als in Nederland???
maar er werden wel vragen gesteld:
wat is je bruto salaris?
wie is hoofdkostwinner?
ben je getrouwd?
heb je kinderen?
gaan de kinderen naar school?
heb je een koophuis of huurhuis?
zat je alleen in de auto?

op basis van dit soort vragen werd de boete iets lager dacht iets van tussen de 200 en 300 euro

kreeg de proces verbaal mee (in het Fins dus allemaal lekker duidelijk) werd een streep gezet onder een bankrekening nummer om daar het bedrag over te maken.

Dit was in 2016, boete nooit betaald.
schijnbaar kennen ze daar geen postcode dus konden ze de proces verbaal niet correct invullen


ook nooit meer iets van gehoord of vernomen, ook niet via onze justitiële incassobureau.
volgens mij verdwijnt zo iets niet, maar blijft het open staan. Mocht je ooit aangehouden worden in het zelfde land kunnen ze het misschien wel aanhalen als openstaande boete op jouw bs-nummer of iets?!
 
ik ben blijkbaar naïef. ik dacht dat de boetes hoofdzakelijk waren bedoeld als prikkel om de verkeersveiligheid te vergroten, en geef toe: wat inkomsten zijn Lekker natuurlijk.

Maar nu staat er doodleuk dat er vorig jaar 8% opgegooid is vanwege de inflatie, en nu missen ze 150 miljoen vanwege onderhoud flitspalen, dus deze tegenvaller mag opgevangen worden met opnieuw 10% 😆


wist je dat niet ? de begroting is gekoppeld aan de boetes , te weinig boetes betekent financiele problemen :-)
 
ik ben blijkbaar naïef. ik dacht dat de boetes hoofdzakelijk waren bedoeld als prikkel om de verkeersveiligheid te vergroten, en geef toe: wat inkomsten zijn Lekker natuurlijk.

Maar nu staat er doodleuk dat er vorig jaar 8% opgegooid is vanwege de inflatie, en nu missen ze 150 miljoen vanwege onderhoud flitspalen, dus deze tegenvaller mag opgevangen worden met opnieuw 10% 😆



Goh, na tien jaar lang gelijkblijvende boetes zag je dat eigenlijk niet meer aankomen hè?

O, wacht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan