BMW TFT ‘drive-mode instellingen’

Goedemiddag allemaal!

Allereerst voor iedereen de beste wensen! Dat het maar een mooi motorjaar mag worden met veel veilige en plezierige kilometers!

Voor degene welke ook over een BMW met TFT display beschikken, en hierbij de diverse ‘drive modes’ kunnen instellen. Hoe hebben jullie deze ingesteld staan? Bijvoorbeeld in ‘DYNAMIC Pro’ of ‘ENDURO Pro’ en dan qua demping / ABS / DTC…

Ik ben benieuwd hoe jullie je favoriete afstelling hebben staan.
 
Goedemiddag allemaal!

Allereerst voor iedereen de beste wensen! Dat het maar een mooi motorjaar mag worden met veel veilige en plezierige kilometers!

Voor degene welke ook over een BMW met TFT display beschikken, en hierbij de diverse ‘drive modes’ kunnen instellen. Hoe hebben jullie deze ingesteld staan? Bijvoorbeeld in ‘DYNAMIC Pro’ of ‘ENDURO Pro’ en dan qua demping / ABS / DTC…

Ik ben benieuwd hoe jullie je favoriete afstelling hebben staan.
De beste wensen terug!

Ik rij meestal in Road of Dynamic mode; aan de Pro-modes heb ik me nog niet gewaagd.
 
van een duits forum:

1704127223163.png
 
Zijn gewoon de BMW instellingen voor Rain, Road, and Dynamic. Hogere waarde is minder agressief, en veiliger. Dynamic Pro staat standaard alles op 1, en dan schuift die best wel met standaard banden als je dat wilt. Is eigenlijk bedoeld voor sport of circuitbanden. Dynamic Pro is in te stellen naar je eigen wensen, maar het blijft wel bij de bestaande keuzes 1, 2, 3, 4, en/of 5

Dus bijvoorbeeld traction control grijpt op stand 4 al heel vroeg in zodra het een slippende band detecteert, op stand 1 laat die gewoon wat slip toe en grijpt dan pas in
 
Ik heb naast de 4 voorgeprogrammeerde rijmodi (rain, road, dynamic, race) nog 3 instelbare race-pro modi waarbij alle settings (incl. DDC) naar eigen smaak (bijv. per circuit) geconfigureerd kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Zijn gewoon de BMW instellingen voor Rain, Road, and Dynamic. Hogere waarde is minder agressief, en veiliger. Dynamic Pro staat standaard alles op 1, en dan schuift die best wel met standaard banden als je dat wilt. Is eigenlijk bedoeld voor sport of circuitbanden. Dynamic Pro is in te stellen naar je eigen wensen, maar het blijft wel bij de bestaande keuzes 1, 2, 3, 4, en/of 5

Dus bijvoorbeeld traction control grijpt op stand 4 al heel vroeg in zodra het een slippende band detecteert, op stand 1 laat die gewoon wat slip toe en grijpt dan pas in
Bedankt voor de toelichting!

Op de ‘R’ en ‘XR’ is de ‘DYNAMIC Pro-mode’ volgens mij een optie. Of het maakt onderdeel uit van het ‘M pakket’? Dat weet ik even niet zeker. Heb jij, @BMW-XR, het ‘M pakket’ op jouw BMW?

@gixxer-san Wat een luxe heb jij 😉. Volgens mij bij de ‘RR’ zijn de ‘RACE-modes’ wel een onderdeel van het ‘M pakket’.

Hierin is BMW volgens mij wel een koploper in de markt, wat betreft hun TFT-display en de bijbehorende functionaliteiten.
 
Bedankt voor de toelichting!

Op de ‘R’ en ‘XR’ is de ‘DYNAMIC Pro-mode’ volgens mij een optie. Of het maakt onderdeel uit van het ‘M pakket’? Dat weet ik even niet zeker. Heb jij, @BMW-XR, het ‘M pakket’ op jouw BMW?

@gixxer-san Wat een luxe heb jij 😉. Volgens mij bij de ‘RR’ zijn de ‘RACE-modes’ wel een onderdeel van het ‘M pakket’.
Zitten in het dynamic pakket.

Het M-pakket bestaat uit de kleurencombi, racezadel, M-remklauwen en carbonvelgen (of gesmeed, naar keuze).
Hierin is BMW volgens mij wel een koploper in de markt, wat betreft hun TFT-display en de bijbehorende functionaliteiten.
Daar zijn ze m.i. inderdaad ver mee.
 
Ik rijd altijd in race pro 1, 2 of 3
waar 1 staat voor regen, de instellingen van BMW voor regen overgenomen
2 staat voor dynamisch, maar dan met scherpere gas opname en vol vermogen in alle versnellingen en wheely hoog
3 is gewoon alles open en los. hier rijd ik bijna altijd in

Ik vindt in de race pro instellingen de ratel en bang zo mooi *D
 
Zou wel eens willen zien hoe de race instellingen zijn tov de tabel. Moet dan van 0 tot 1 variëren. Maar ieder wat die leukt vindt. Circuit is niets voor mij. Ik ben 190cm en zit helemaal niet lekker op een RR. Wel circuit meermaals gedaan en ook onderuit, Begrijp de veiligheid op circuit maar vind dezelfde bochten 30x per dag maar niets. Ik ga liever op vakantie naar het zuiden. Elke bocht is sensatie op punt van inremmen, waar is de apex etc. Goed, circuit training leert je wel een hoop
Ik rij normaal in Dynamic, Pro als wegdek goed is. Engine braking staat bij mij op twee, maar helpt niet veel. Ik zit hoog, bij hard inremmen wordt achterwiel licht en gaat opzij. Ik vertrouw niet blindelings op slipperclutch en doe downshifts zelf met slippende koppeling

Je kunt wel 200+ op autobahn doen, maar dan moet je om de 30 of zo minuten tanken om nog volgend tankstation te kunnen halen, heeft ook geen zin. Inderdaad 200+ en voorkant XR/GS wordt licht en nerveus,
 
Laatst bewerkt:
Zou wel eens willen zien hoe de race instellingen zijn tov de tabel. Moet dan van 0 tot 1 variëren. Maar ieder wat die leukt vindt. Circuit is niets voor mij. Ik ben 190cm en zit helemaal niet lekker op een RR. Wel circuit meermaals gedaan en ook onderuit, Begrijp de veiligheid op circuit maar vind dezelfde bochten 30x per dag maar niets. Ik ga liever op vakantie naar het zuiden. Elke bocht is sensatie op punt van inremmen, waar is de apex etc. Goed, circuit training leert je wel een hoop
Ik rij normaal in Dynamic, Pro als wegdek goed is. Engine braking staat bij mij op twee, maar helpt niet veel. Ik zit hoog, bij hard inremmen wordt achterwiel licht en gaat opzij. Ik vertrouw niet blindelings op slipperclutch en doe downshifts zelf met slippende koppeling

Je kunt wel 200+ op autobahn doen, maar dan moet je om de 30 of zo minuten tanken om nog volgend tankstation te kunnen halen, heeft ook geen zin. Inderdaad 200+ en voorkant XR/GS wordt licht en nerveus,
Ik moet zeggen dat zo’n ‘XR’ een ideale motor is om afstanden af te leggen. Ik kreeg er een mee bij service van mijn ‘R’.

Maar lijkt me niet zo geschikt voor 200 + eerlijk gezegd?
 
inderdaad, XR is leuk ding om even sprinten te trekken op bijvoorbeeld de Mendola. Maar rijdt de hele dag comfortabel en sportief zonder druk op je polsen. Ik gebruik 'm alleen voor vakantie, Oua bandenslijtage reken ik op 1mm/1000km op locatie, en 0.5mm/1000 heen/terug. Dat is met normale banden, Road5, RoadAttack etc. Met sportbanden het dubbele. Dat wordt dus al heel moeilijk als je een weekje dolomieten wil doen zonder motor op aanhanger
 
Terug
Bovenaan Onderaan