BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

De mijne gaat er ,wegens vrijwel nooit meer mee rijden, uit..pijn in het hart,maar ben geen verzamelaar....
Een GS is net even wat breder qua gebruiks spectrum :]
 

Bijlagen

  • 176574042_1_big(1).jpg
    176574042_1_big(1).jpg
    123,2 KB · Weergaven: 23
Grrrrr. Motor afgesteld, gesynchroniseerd, forte 1 er in. Liep een tijdje veel mooier. Paar keer een vreemde stotter gehad en nu slaat hij af als ik hem start met de choke er op en even laat draaien. Moet dan gas bijgeven om hem weer te starten. Zou dit de TPS kunnen zijn? Of zijn er nog ander opties. Verbruik is om te huilen. 1:14 bij rustig rijden
Heb gelezen wat de voorgeschiedenis is. Vraag is hoe ze de Hall Sensor erin hebben gezet. Als je die netjes afstelt, dus niet volgens de WPH methode, kan dat nog wel eens veel schelen op vermogen, motorloop en verbruik. Ik stel af met de micrometer door het bougiegat op de zuiger voor een exact BDP. De WPH methode is veel te grof. Zitten er minstens dubbel massa electroden bougies in? Dat scheelt veel met aanslaan en hoeveel choke je nodig hebt. Heb je om te beginnen de TPS afgesteld, en dan pas de gaskleppen? Dus eerst li en dan pas re op li afstellen. De TPS ze je op nul met compleet gesloten gaskleppen, dus de aanslagbout volledig los draaien. Dan de TPS op nul zetten, en vervolgens naar de opgegeven voltage opschroeven. Dan op het gehoor re opschroeven totdat de gaskleppen synchroon tikken, en afmaken met de vacuümmeters erop. Success.
 
Grrrrr. Motor afgesteld, gesynchroniseerd, forte 1 er in. Liep een tijdje veel mooier. Paar keer een vreemde stotter gehad en nu slaat hij af als ik hem start met de choke er op en even laat draaien. Moet dan gas bijgeven om hem weer te starten. Zou dit de TPS kunnen zijn? Of zijn er nog ander opties. Verbruik is om te huilen. 1:14 bij rustig rijden
Klinkt als niet goed afgesteld... Waar heb je dit laten doen?
 
Ik kwam er vandaag achter dat mijn R1100S (boxercup replica 2005) niet meer wou starten. Het lijkt er op dat mijn accu is overleden. Ik had 4 jaar geleden een Oddysey PC680 gekocht in de hoop dat die het wat langer vol zou houden. Wat voor accu raden jullie aan? Het vervangen van de accu bij de R1100S is een vervelende klus, omdat je alles weer los mag trekken. Ik rij erg weinig, maar de motor hangt wel vrijwel altijd aan de druppellader.

Zou het komen dat mijn accu leegloopt door het alarmsysteem of klokje? Ik had hiervoor een Honda VFR (zonder alarm) en die heeft het >10 jaar gedaan met dezelfde accu (zonder druppellader). Met mijn BMW kan ik elke 3-4 jaar de accu vervangen :-(

Ik zat zelf te denken aan deze accu: GEL51913 Intact GEL 51913 - Accudienst.nl
 
@Bugboy Ik heb de grote broer daarvan in mijn K, en die bevalt op zich goed. Intact kwam een paar jaar geleden goed uit de test bij Motoplus. Ik heb hem pas een half jaar, dus levensduur kan ik niets over zeggen. Dat is sowieso een lastig iets bij accu's, kan van exemplaar tot exemplaar verschillen, en ook van gebruiker tot gebruiker. In dat opzicht kan je wellicht het beste nog een goedkope accu kopen, zal zeker niet beter zijn, maar dan verwacht je tenminste dat hij niet zo lang meegaat...
Saito (huismerk van Louis als ik me niet vergis), kwam bijvoorbeeld ook goed uit eerder genoemde test.

Qua verbruikers, dat zou niet uit moeten maken, als je hem aan de druppellader hebt hangen. Klokje is niet de moeite qua verbruik, dat kan jaren op een knoopcel... Maar alarmen zijn stroomslurpers.
 
Is het een beetje te doen om zo'n alarm er uit te halen? Het heeft voor mij geen enkele meerwaarde. De motor staat alleen een nachtje bij de TT buiten en dan staat er meestal een auto voor. Dan ben ik wel van dat slurpverbruik af...
 
Daar heb ik dan weer geen idee van, is denk ik ook afhankelijk door wie het ingebouwd is.
Ik zie dat Saito geen geschikte onderhoudsvrije accu heeft voor de Boxercup.
Wel een goedkope conventionele accu:
 
Ik druk er wel een onderhoudsvrije accu in. De plaatsing van de accu bij de R1100S vind ik erg onhandig. Je moet de kappen demonteren. luchtaanzuigbuis verwijderen en dan de tank lichten. Wie dat bedacht heeft??? Druk er wel zo'n gel-accu in en ga eens onderzoeken of de Spyball er zonder al teveel gedoe uit kan. Thnx...
 
Ik kwam er vandaag achter dat mijn R1100S (boxercup replica 2005) niet meer wou starten. Het lijkt er op dat mijn accu is overleden. Ik had 4 jaar geleden een Oddysey PC680 gekocht in de hoop dat die het wat langer vol zou houden. Wat voor accu raden jullie aan? Het vervangen van de accu bij de R1100S is een vervelende klus, omdat je alles weer los mag trekken. Ik rij erg weinig, maar de motor hangt wel vrijwel altijd aan de druppellader.

Zou het komen dat mijn accu leegloopt door het alarmsysteem of klokje? Ik had hiervoor een Honda VFR (zonder alarm) en die heeft het >10 jaar gedaan met dezelfde accu (zonder druppellader). Met mijn BMW kan ik elke 3-4 jaar de accu vervangen :-(

Ik zat zelf te denken aan deze accu: GEL51913 Intact GEL 51913 - Accudienst.nl
ook in andere modellen van BMW boxers blijken de accu's niet het sterkst te zijn, op mijn oude GS1200 (bj 2004) moest ook om de 3à4 jaar een nieuwe accu in.
 
Dat gedoe met die accu had ik dus ook steeds.....met 3 bmw's.
Totdat ik 6 jr geleden de motoren altijd aan de optimate had als ik niet reed..
Sindsdien nog steeds de accu's van 6 jr geleden erin en nog prima
 
Als je een navi houder direct op je accu hebt kan die ook constant stroom trekken (de tomtom houder is er 1 die altijd stroom jat)
Zolang ik die navi houder elke keer los koppel is er geen probleem en kan ie makkelijk een maand zonder stroom staan en nog starten.

Al wil ik die houder nog steeds achter een relais stoppen, zeg ik al een tijdje aangezien ik de r1100s nu bijna 6 jaar heb :)
 
Als je een navi houder direct op je accu hebt kan die ook constant stroom trekken (de tomtom houder is er 1 die altijd stroom jat)
Zolang ik die navi houder elke keer los koppel is er geen probleem en kan ie makkelijk een maand zonder stroom staan en nog starten.

Al wil ik die houder nog steeds achter een relais stoppen, zeg ik al een tijdje aangezien ik de r1100s nu bijna 6 jaar heb :)
Heb 'm op m'n stadslicht gezet dmv een kabelschoentje met aftakking.
Geen geporrel met originele bedrading etc.

Dit idee

image.jpg
 
Ik zit er sterk over te denken om de mijne te verkopen, ik vind hem erg lekker rijden, maar hij is mij te netjes. Als ik met een projectje in de garage bezig ben zet ik hem buiten ivm slijpen enzo en ik heb dus liever iets waar ik niet zo zuinig op hoef te zijn.

Dus als iemand wat zoekt of iemand kent die een R1100S (2001) zoekt..

Nette zwarte, 32K km, Laser uitlaten, carbon voorspetterbord, klepdeksel beschermers en duozit cover. Handvatverwarming, middenbok, bagster tanktas..
Net verse olie in blok, bak en eindaandrijving, filters en remblokken achter..
 
Heeft er iemand toevallig twee van die bevestigings-boutjes voor de duo-cover over, ter overname??

Of heeft iemand een idee waar ik die kan kopen?
Ik heb al de site van Boonstra afgespeurd maar niet gevonden. Pasgeleden bij de Knalpot geweest maar die had ze niet meer
 
Die boutjes... rot dingen


Hobbyist heeft er nog 3:

OMG wat een prijzen...

Toch bedankt Daniell!!


Ja, is nu al de tweede keer dat ik ze kwijt ben,irritant.... Vorige keer had de Knalpot er nog twee liggen, maar nu ook niet meer...

Ik heb ook bij Boonstra nog een lijntje uit gegooid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan