BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Inmiddels de db-killers teruggezet en dat scheelt enorm. Als hij koud is loopt ie nog steeds wat rommelig als de choke er af is maar eenmaal optemperatuur loopt hij een stuk mooier dan voorheen.
Dat lijkt mijn vermoeden te bevestigen.
Standaard lopen de S'jes al wat arm ivm de emissie eisen, met een meer open demper, luchtfilter etc. wordt het er niet beter op.
Ik zou een andere chip proberen... Ik denk dat je er erg blij van wordt.
 
Waver1971 ik zou de cat er tussenuit halen en vervangen voor een y-stuk / cat vervanger (scheelt ook een hoop gewicht) dB-killers er tussen uit en een stage 10 chip van John Gemi installeren.
Succes! Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Beste forum leden, ik ben nu sinds een paar maanden in het bezit van een BMW R1200S uit 2006. Er zit een rapidbike evo op.
De motor geeft inmiddels wat problemen echter:
- zo heel af en toe houdt de motor in, met een flinke dot gas trek je hem er dan wel doorheen met wat gesputter en het is ook zo weer over. Gebeurt echt maar eens per 20 ritjes ofzo (lastig onderzoeken dus).
- ik had van de week dat het leek of het gas bleef hangen (de kabel bedient echter de gaslek prima volgens mij, klakt vrolijk heen en weer). Als ik nu start loopt ie meteen naar 5000rpm. Ook na de gaskleppositie reset routine te hebben uitgevoerd (accu los, op contact, 3x gas open dicht, uit en weer aan en starten).

Herkent iemand deze kuren?
Zou het met de rapidbike te maken kunnen hebben?
Is een gasklepsensor iets wat vaker stuk gaat bij een R1200S, of moet ik eerder andere componenten verdenken?

Hoop dat ik hier wat wijzer wordt.

Mvg, Joeri
 
Begin eens met die rapidbike loskoppelen..

Zou ook mijn eerste gevoel zijn, maar voelt wel als het schieten met een kanon op een mug. Geen idee namelijk of dit een bijeffect kan zijn van een rapidbike.

Maar voor ik het ga proberen. Is er iemand hier die een handleiding heeft hoe dat ding aangesloten moet worden? Zijn nogal wat stekkertjes, en ik wil uiteraard niet een stekker vergeten in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen.
 
Je pakt die rapidbike kast vast en haalt elke stekker los die aan het uiteinde van de rapidbike kabelboom zit. Verbndingen die nu openliggen door het loshalen van bepaalde stekkers (zoals bij je injectoren) kan je logischerwijs natuurlijk weer herplaatsen waar nodig zodat de boel weer origineel aangesloten zit.
 
Er is ook een manier om de rapidbike te resetten, maar dat zou je dan even aan een specialist moeten vragen. Is bij mijn S een keer gedaan, maar weet niet meer precies hoe dat ging. Alleen dat de motor niet liep, en wel op contact stond....
Dat zou ik als eerste uitvogelen, want bij mij hielp dat toen prima. Daarna nooit meer problemen gehad.
 
Dat lijkt mijn vermoeden te bevestigen.
Standaard lopen de S'jes al wat arm ivm de emissie eisen, met een meer open demper, luchtfilter etc. wordt het er niet beter op.
Ik zou een andere chip proberen... Ik denk dat je er erg blij van wordt.

Daar heb ik de ballen verstand van. Is dat kostbaar en is dat zelf te doen zonder risico? Vond wel een filmpje op YouTube en leek makkelijk zat maar wil de boel niet verkloten
 
Ik zou best een superbike stuur willen proberen op m'n 1100S. Heb het op mijn ZZR span ook en dat zit toch wel fijn.
Nu heb ik al gezocht of een andere kroonplaat van een ander type BMW past, maar volgens mij is de manier waarop de poten erin zitten anders? Iemand hier ervaring mee?

Wat zijn verder de opties, setje van LSL? ABM? Er zijn er die complete kroonplaat aanbieden, maar ook adapters. Wat is het verschil?

ik had dit setje:
lenkerumbau r1100s - Google zoeken:

nu een gs gekocht
 
Zou ook mijn eerste gevoel zijn, maar voelt wel als het schieten met een kanon op een mug. Geen idee namelijk of dit een bijeffect kan zijn van een rapidbike.

Maar voor ik het ga proberen. Is er iemand hier die een handleiding heeft hoe dat ding aangesloten moet worden? Zijn nogal wat stekkertjes, en ik wil uiteraard niet een stekker vergeten in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen.

Rapidbike eraf gesloopt en hij loopt weer goed.
Nog bij Tovami nagevraagd of hij gereset kon worden. Maar die was er niet.
 
Rapidbike eraf gesloopt en hij loopt weer goed.
Nog bij Tovami nagevraagd of hij gereset kon worden. Maar die was er niet.

Vocht in de stekkers wellicht. als je alles goed droog maakt en de boel weer monteert heb j een goede kans dat alles weer ok is...
 
Vocht in de stekkers wellicht. als je alles goed droog maakt en de boel weer monteert heb j een goede kans dat alles weer ok is...

Je hebt ook een goede kans dat die rapidbike gewoon stuk is. Dat gebeurt bij boxers heel veel. Heb al tig van die dingen mogen uitbouwen omdat ze storing gaven :+
 
Je hebt ook een goede kans dat die rapidbike gewoon stuk is. Dat gebeurt bij boxers heel veel. Heb al tig van die dingen mogen uitbouwen omdat ze storing gaven :+
Schoftig... Weet nog wat mijn Rapidbike EVO Gekost heeft.. Beter gaat hij niet stuk :+
Heeft eerst op de R1100s gezeten nu zit hij onder de 1150GS (uiteraard opnieuw op de bank geweest).
Motortje loopt erg lekker ermee
 
Iemand hier ervaring met het monteren van een nieuwe dynamoriem, en dan vooral of je de speciale BMW tool nodig hebt of dat daar andere trucs voor bestaan.
 
Iemand hier ervaring met het monteren van een nieuwe dynamoriem, en dan vooral of je de speciale BMW tool nodig hebt of dat daar andere trucs voor bestaan.

Een paar weken terug gedaan bij mijn R1100R en was een eitje. Benodigd gereedschap, inbussleutel voor het afdekkapje, 13mm ringsleutel(tje) of dop en een stevige schroevendraaier om de nieuwe snaar op spanning te zetten en houden terwijl je de dynamo weer vast zet. De snaar niet te strak zetten ivm. overbelasten lagers en na ca. 1000km even na spannen.
 
Schoftig... Weet nog wat mijn Rapidbike EVO Gekost heeft.. Beter gaat hij niet stuk :+
Heeft eerst op de R1100s gezeten nu zit hij onder de 1150GS (uiteraard opnieuw op de bank geweest).
Motortje loopt erg lekker ermee
Veel RB's worden niet trillingsvrij weggestopt. Die van mij zit al 14jr in bubbeltjes plastic tussen de ECU en de accu.
 
Grrrrr. Motor afgesteld, gesynchroniseerd, forte 1 er in. Liep een tijdje veel mooier. Paar keer een vreemde stotter gehad en nu slaat hij af als ik hem start met de choke er op en even laat draaien. Moet dan gas bijgeven om hem weer te starten. Zou dit de TPS kunnen zijn? Of zijn er nog ander opties. Verbruik is om te huilen. 1:14 bij rustig rijden
 
Goede morgen,

Sinds een maand na ca 15 jaar VTR firestorms gereden te hebben nu in het bezit van een 2001 BMW R1100S
Voor mij is de BMW nieuw, altijd twee cylinder gereden resp TRX 850, Moto Guzzi 1100 sport, VTR1000F (3x) en nu de boxer , benieuwd hoe dit gaat bevallen, keuze gedaan op basis van de looks en wat meer comfort(ook voor de duo), vermogen/koppel is er genoeg, heb wel even moeten wennen aan de richtingaanwijzers hahaha. Vooralsnog zeer tevreden:)
Groet uit Stiens , Rob
 
Mijn bmw :)
IMG_20190319_210828.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan