BMW S1000XR

ben benieuwd hoeveel verbetering dat geeft. Qua sensor ik denk dat ze gewoon die sensor even los gekoppeld hebben en vergeten zijn die weer aan te sluiten. Denk dat het pennetje is achter de rechterboven hoek van het luchtfilter. Zonder dat signaal heeft die geen idee hoeveel brandstof er ingespoten moet worden
Bekijk bijlage 1480791

Waar bedoel je precies? Kan je dit aanwijzen op de foto? heb daarnet de airfilter eruit gehaald en alles nagekeken maar kon niks vinden.
Volgens mij is het deze sensor.

De reden waarom hij het heeft verplaatst = The intake temperate sensor heat soaks due to engine heat and reads high. The ecu adapts to this and changes your fueling a bit. Moving it stops this so you bike remains at full power regardless of how hot it is.

wat wil je hardwarematig gaan testen dan?

Geen idee eigenlijk ik ga als het goed is dinsdag weer terug naar de tuner, ik wil dan eigenlijk de remap eraf halen en testen of ik dan geen problemen ondervindt.


Vandaag druk wezen testen op rustige wegen en wel het e.e.a. kunnen uitsluiten.
Tune is alleen uitgevoerd op de dynamic stand maar hij valt uit bij elke modus. (rain, road en dynamic)
Vanaf 3k t/m 7k RPM volgas = geen probleem.
vanaf 6k t/m 8k+ RPM volgas = limp issue (meestal ergens rond de +- 7-8k RPM valt die uit)
rustig gas richting de 8k RPM en dan volgas = geen probleem.

Op de testbank kregen we het ook niet voor elkaar om hem in de limp mode te krijgen.
Vanmiddag op de bok gezet en volgas gegeven maar kreeg hem toen ook niet in limp mode.
Enige wat ik hieruit kan halen is dat het iets met de lucht heeft te maken. (correct me if i'm wrong)
 
Laatst bewerkt:
Waar bedoel je precies?

Ja sorry dat is 'm (3). En daarnaast zit de secondary air valve (2). Inlaat temperatuur is gewoon af te lezen op het display. Ja is ongeveer 1 C hoger dan omgevings tempertuur, tenzij je langzaamrijdt dan loopt die wel op. Kunt de temp sensor wel verplaatsen maar dat helpt niet, hetzelfde verhaal als de booosterplug. Via de Lambda sensor regelt die het toch weer terug. Als de secondairy air niet werkt dan krijg je neem ik aan ook een limp mode

1586113778829.png
 
Ja sorry dat is 'm (3). En daarnaast zit de secondary air valve (2). Inlaat temperatuur is gewoon af te lezen op het display. Ja is ongeveer 1 C hoger dan omgevings tempertuur, tenzij je langzaamrijdt dan loopt die wel op. Kunt de temp sensor wel verplaatsen maar dat helpt niet, hetzelfde verhaal als de booosterplug. Via de Lambda sensor regelt die het toch weer terug. Als de secondairy air niet werkt dan krijg je neem ik aan ook een limp mode

Bekijk bijlage 1482782


Thanks alleen als ik hier bij wil komen moet heel de tank eraf volgens mij, dat durf ik zelf niet aan. :+
Toen ik vanmiddag ging kijken zag ik de lambda sensoren nog aangesloten zitten (moeten losgekoppeld worden) dus wellicht is dat ook nog een dingetje.

Waren denk ergens bovenin al losgekoppeld, heb ze ergens boven de headers losgemaakt maar helaas zelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Erg rustig hier! of mis ik ergens een forum waarin ook alle info staat over deze motoren etc? :) met zo'n mooi 'voorblad' van alle rijders en XR'en!
 
Thanks alleen als ik hier bij wil komen moet heel de tank eraf volgens mij, dat durf ik zelf niet aan. :+
Toen ik vanmiddag ging kijken zag ik de lambda sensoren nog aangesloten zitten (moeten losgekoppeld worden) dus wellicht is dat ook nog een dingetje.

Waren denk ergens bovenin al losgekoppeld, heb ze ergens boven de headers losgemaakt maar helaas zelfde probleem.
ben je hier al verder mee?
 
ben je hier al verder mee?

Vandaag weer langs geweest en gelijk begonnen met factory ECU erop te zetten.
Buiten getest en geen issues meer, ik was best blij want begon echt te denken dat er iets aan mijn XR kapot was.
Vervolgens weer de mapping aangepast en weer op de ECU geflashed, buiten wezen testen en geen issues meer.
Ik merkte wel dat het vermogen iets minder was (trok hiervoor continue powerwheelies in z'n 2 en 3.)

Wat er precies aan de hand was durf ik niet te zeggen maar het had iets te maken dat we het gas hadden verlaagd.
Hij vertelde nog dat ze al jaren BMW doen en nog nooit zoiets hebben gezien.
Toch ben ik erg benieuwd wat er aan de hand was.

Informatief filmpje, wat ik denk dat er is gebeurd is dat de throttle open op medium/fast RPM wat lager is gezet. Heeft te hoog gestaan waardoor ik wel kneiter veel power had maar de ECU zei dit is niet goed ik gooi hem in limp mode.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer langs geweest en gelijk begonnen met factory ECU erop te zetten.
Buiten getest en geen issues meer, ik was best blij want begon echt te denken dat er iets aan mijn XR kapot was.
Vervolgens weer de mapping aangepast en weer op de ECU geflashed, buiten wezen testen en geen issues meer.
Ik merkte wel dat het vermogen iets minder was (trok hiervoor continue powerwheelies in z'n 2 en 3.)

Wat er precies aan de hand was durf ik niet te zeggen maar het had iets te maken dat we het gas hadden verlaagd.
Hij vertelde nog dat ze al jaren BMW doen en nog nooit zoiets hebben gezien.
Toch ben ik erg benieuwd wat er aan de hand was.

Maandagochtendmodelletje die XR van jouw, maak je borst maar nat :+
 
Vandaag weer langs geweest en gelijk begonnen met factory ECU erop te zetten.
Buiten getest en geen issues meer, ik was best blij want begon echt te denken dat er iets aan mijn XR kapot was.
Vervolgens weer de mapping aangepast en weer op de ECU geflashed, buiten wezen testen en geen issues meer.
Ik merkte wel dat het vermogen iets minder was (trok hiervoor continue powerwheelies in z'n 2 en 3.)

Wat er precies aan de hand was durf ik niet te zeggen maar het had iets te maken dat we het gas hadden verlaagd.
Hij vertelde nog dat ze al jaren BMW doen en nog nooit zoiets hebben gezien.
Toch ben ik erg benieuwd wat er aan de hand was.

Informatief filmpje, wat ik denk dat er is gebeurd is dat de throttle open op medium/fast RPM wat lager is gezet. Heeft te hoog gestaan waardoor ik wel kneiter veel power had maar de ECU zei dit is niet goed ik gooi hem in limp mode.

Ik bewerkte mijn eigen bericht maar ineens is het een nieuw bericht geworden met een quote.. :?
 
Erg rustig hier! of mis ik ergens een forum waarin ook alle info staat over deze motoren etc? :) met zo'n mooi 'voorblad' van alle rijders en XR'en!
Het is hier idd redelijk rustig, we hebben geen ander forum voor zover ik weet.
 
Zijn er hier ook mensen met de akra headers en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zit er wellicht aan de denken om de standaard uitlaat erop te laten maar alleen de headers te vervangen met een aangepaste mapping... Al ben ik bang dat de S1000XR dan echt te veel lawaai maakt voor de politie..
 
Zijn er hier ook mensen met de akra headers en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zit er wellicht aan de denken om de standaard uitlaat erop te laten maar alleen de headers te vervangen met een aangepaste mapping... Al ben ik bang dat de S1000XR dan echt te veel lawaai maakt voor de politie..
De cat dempt het meeste, dus als je de bochten en cat vervangt maak je inderdaad teveel geluid.
 
Zijn er hier ook mensen met de akra headers en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zit er wellicht aan de denken om de standaard uitlaat erop te laten maar alleen de headers te vervangen met een aangepaste mapping... Al ben ik bang dat de S1000XR dan echt te veel lawaai maakt voor de politie..
Ook voor dijkbewoners. :+ Al is de pakkans wel erg laag....
 
Zijn er hier ook mensen met de akra headers en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zit er wellicht aan de denken om de standaard uitlaat erop te laten maar alleen de headers te vervangen met een aangepaste mapping... Al ben ik bang dat de S1000XR dan echt te veel lawaai maakt voor de politie..

De standaard uitlaat is zo goed als een open pijp, geluid wordt voornamelijk geblokkeerd door de kat.
Ik heb akrapovic headers + stock exhaust voor een jaartje gehad, geluid is heerlijk en de pops lekker luid alleen het geluid was iets blikkerig. (heb stock exhaust XR bouwjaar 2015)
Heb ondertussen een mivv exhaust erop zitten voor wat dieper geluid en met DB killer zachter dan de stock exhaust.
 
De standaard uitlaat is zo goed als een open pijp, geluid wordt voornamelijk geblokkeerd door de kat.
Ik heb akrapovic headers + stock exhaust voor een jaartje gehad, geluid is heerlijk en de pops lekker luid alleen het geluid was iets blikkerig. (heb stock exhaust XR bouwjaar 2015)
Heb ondertussen een mivv exhaust erop zitten voor wat dieper geluid en met DB killer zachter dan de stock exhaust.
Maar ervaar je dit ook als te hard? Of beschaafd en toch lekker :) en ooit problemen gehad met aanhoudingen etc?
 
[
De standaard uitlaat is zo goed als een open pijp, geluid wordt voornamelijk geblokkeerd door de kat.
Ik heb akrapovic headers + stock exhaust voor een jaartje gehad, geluid is heerlijk en de pops lekker luid alleen het geluid was iets blikkerig. (heb stock exhaust XR bouwjaar 2015)
Heb ondertussen een mivv exhaust erop zitten voor wat dieper geluid en met DB killer zachter dan de stock exhaust.
Dat is totaal gezeik. Je hebt geen geen idee hoeveel herrie dat veroorzaakt, je staat gewoon naast je motortje en draait het gas wat open en denkt dat het wel meevalt. Even afgaand op je recente tuning ervaring, je hebt blijkbaar meer geld dan verstand.
 
Laatst bewerkt:
Maar ervaar je dit ook als te hard? Of beschaafd en toch lekker :) en ooit problemen gehad met aanhoudingen etc?

Laag in de toeren is die wel hard maar niet insane hard, hoger in de toeren 7k+ gaat die lekker van god los.
Ik heb nog geen problemen gehad met aanhoudingen dit is ook wel erg afhankelijk van hoe je rijdt ben ik van mening.
Op mijn vorige Z800 had ik een slip-on (zonder db) die was veel luider dan nu.
 
Nope.
Ik heb een compleet Akra systeem. Rij wel altijd met killer, ik vind het goed te doen.
Ah dan interpreteerde ik je denk ik verkeerd.. geluids niveau is dus (te hard) illegaal, maar goed te doen met db killer erin als ik de akra headers zou monteren? Lees ik dat zo goed? Wordt zeker een winter projectje dan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan