BMW S1000XR

Ik kan me voorstellen dat een voorzichtige dealer aan BMW AG dan mededeelt dat het onderhoud NIET is uitgevoerd in overleg met de klant... .
Wat echter de impact daarvan is op garantie, dan wel latere beroepen op coulance, durf ik niet in te schatten.
Ik rijd met mijn ENDURO KTM in Frankrijk nauwelijks 500 -600 (zware) km per jaar, maar ik laat toch elk jaar een onderhoud uitvoeren, zodat ik hierover geen problemen kan krijgen bij een onverwachte grote, zelfs niet gerelateerde schade.
Dat is me die kostprijs voor een oliewissel wel waard.
 
Ik kan me voorstellen dat een voorzichtige dealer aan BMW AG dan mededeelt dat het onderhoud NIET is uitgevoerd in overleg met de klant... .
Wat echter de impact daarvan is op garantie, dan wel latere beroepen op coulance, durf ik niet in te schatten.
Ik rijd met mijn ENDURO KTM in Frankrijk nauwelijks 500 -600 (zware) km per jaar, maar ik laat toch elk jaar een onderhoud uitvoeren, zodat ik hierover geen problemen kan krijgen bij een onverwachte grote, zelfs niet gerelateerde schade.
Dat is me die kostprijs voor een oliewissel wel waard.
Heb ik ook gevraagd/overwogen, kwam neer op +/-€225,—

Maar als ik me te erg ga irriteren aan de melding🤔
 
Maandag richting Tovami, we gaan eens zien wat de S1000XR kan behalen.
2015 S1000XR met akrapovic headers, mivv exhaust en K&N luchtfilter.

Zal de testruns voor & na hier wel uploaden. :)
 
Maandag richting Tovami, we gaan eens zien wat de S1000XR kan behalen.
2015 S1000XR met akrapovic headers, mivv exhaust en K&N luchtfilter.

Zal de testruns voor & na hier wel uploaden. :)
Ben benieuwd waar ie op uitkomt. Hier namelijk ongeveer dezelfde mods.
 
Fabriekaf 160pk.
Akra headers, Mivv uitlaat en K&N filter 166.2pk.
Na remap 172.6pk

Terugweg naar huis merkte ik dat hij wat rustiger liep lager in de toeren en 1x ff doorgetrokken en merk vanaf 7k echt een stuk meer power.
Verder gewoon 130km/h cruisecontrol gepakt want wilde niet tanken :+

CDbCrWP.png
 
Fabriekaf 160pk.
Akra headers, Mivv uitlaat en K&N filter 166.2pk.
Na remap 172.6pk

Terugweg naar huis merkte ik dat hij wat rustiger liep lager in de toeren en 1x ff doorgetrokken en merk vanaf 7k echt een stuk meer power.
Verder gewoon 130km/h cruisecontrol gepakt want wilde niet tanken :+

CDbCrWP.png

Waarmee is er geremapt? een piggyback systeem of is er een brein geflasht?
 
Fabriekaf 160pk.
Akra headers, Mivv uitlaat en K&N filter 166.2pk.
Na remap 172.6pk

Terugweg naar huis merkte ik dat hij wat rustiger liep lager in de toeren en 1x ff doorgetrokken en merk vanaf 7k echt een stuk meer power.
Verder gewoon 130km/h cruisecontrol gepakt want wilde niet tanken :+

CDbCrWP.png
Nice:t
 
Mag ik vragen wat de flash je gekost heeft?
Had je met een PCV niet een nog beter resultaat kunnen halen?

Maar 295,- andere tuners vragen veel meer heb ik gemerkt.
Geen idee misschien wel misschien niet, ik ben van mening dat een flash direct op de ECU beter is dan een device die andere waardes doorpushed dan wat de ECU wilt.

Brentuning haalt ook mooie resultaten alleen prijzig en weet nu niet of dit een ECU flash is of een external device.
 
Fabriekaf 160pk.
Akra headers, Mivv uitlaat en K&N filter 166.2pk.
Na remap 172.6pk

Terugweg naar huis merkte ik dat hij wat rustiger liep lager in de toeren en 1x ff doorgetrokken en merk vanaf 7k echt een stuk meer power.
Verder gewoon 130km/h cruisecontrol gepakt want wilde niet tanken :+

Helaas mag ik dinsdag weer terug naar Tovami :(
Wilde vandaag de power eens uittesten maar zodra ik bij een sprintje boven de 7k rpm komt sloeg de engine in een safe-mode.
Bij het uitlezen was er een foutmelding bij de gaskleppensensor dus hopelijk een software issue.

Lees op internet dat veel XR's dit hebben gehad en er een ECU update is geweest vanuit BMW. Hoop dat Tovami dit kan oplossen anders i.c.m. BMW.
 
Helaas mag ik dinsdag weer terug naar Tovami :(
Wilde vandaag de power eens uittesten maar zodra ik bij een sprintje boven de 7k rpm komt sloeg de engine in een safe-mode.
Bij het uitlezen was er een foutmelding bij de gaskleppensensor dus hopelijk een software issue.

Lees op internet dat veel XR's dit hebben gehad en er een ECU update is geweest vanuit BMW. Hoop dat Tovami dit kan oplossen anders i.c.m. BMW.
Is er bij Tovami iets gedemonteerd aan de motor voor die Flash?
 
Is er bij Tovami iets gedemonteerd aan de motor voor die Flash?

Ze hebben de restrictor eruit gehaald bij die K&N filter, heb ik vaker voorbij zien komen maar wellicht daarna niet goed genoeg getest.
Lees op internet dat het kan komen door de TPS sensor dat die daardoor in een limp modus kan komen. (safety engine mode)

Wat exact de oorzaak zou kunnen zijn durf ik nog niet te zeggen, hoop dat ze dit dinsdag kunnen uitzoeken.
 
Ik had gisteren een afspraak bij Hyperpo in Alphen a/d Rijn. De reden van deze afspraak was dat ik niet helemaal tevreden ben over de vering van de XR. Ik rijd m.b.t. de vering altijd in de Dynamic stand. De Road stand vind ik helemaal niets, veel te slap en veel teveel deining in de motor, net of de uitgaande demping zijn werk niet goed doet.
Heb gisteren de voorvork laten re-shimmen, SKF seals (low friction) en andere veren en olie en 2 cm de vork doorgestoken. Veel uitleg gekregen ban Bas en ook gezien en gevoeld wat allemaal beter kan. Ik schrok een beetje van de chroom kwaliteit van de voorvork, direct onder het TL licht was goed te zien dat er al een behoorlijke slijtage vlek op zit (5500km oud !). Dit zie je normaal niet als de vork in de motor zit, Bas vertelde mij dat bijna alle moderne motorfietsen dit hebben en dat dit komt doordat de milieu eisen voor het verchrome proces zo sterk aangescherpt zijn, met als gevolg dat de kwaliteit van het chrome niet meer is wat het vroeger was. Na ongeveer 3.5 uur was de klus geklaard. Maar wat een verschil de vork spreekt nu veel beter aan en stuurt veel beter. Voor de modificatie reageerde de fiets op bijv. een wortel onder het wegdek heel stuiterig wat nu dus weg is. Nu ga ik er eerst zo maar eens mee rijden en mss later de achterveer nog een keer laten vervangen, deze heeft dus nagenoeg geen negatieve veerweg. En onder het mom van het kan altijd beter. Ikzelf besteed mijn geld meestal liever aan goede vering dan aan andere dingen, maar dat is voor iedereen anders.
En oh ja alles gedaan met social distance
IMG_2358.jpg
IMG_2360.jpg

IMG_2355.jpg
IMG_2368.jpg
IMG_2364.jpg
 
Mooi man, hoop dat je er nog meer plezier uit haalt:]
Eens kijken hoelang het duurt voor dat de meest nederlandse vraag wordt gesteld.....:X
nu durf ik niet meer te vragen:+.. Maar één seconde zoeken en lijkt me heel redelijk
 
en als het dan toch allemaal beter en zo goed moet zijn stel ik mij de vraag hoe je bij progressieve veren terecht komt 🤔
 
en als het dan toch allemaal beter en zo goed moet zijn stel ik mij de vraag hoe je bij progressieve veren terecht komt 🤔
Omdat iemand dat misschien prettig vindt rijden...

De XR is bij mij inmiddels al de vierde motor (de andere waren een Honda CB1000RA, Triumph Speed Triple 1050, Honda CBR1000RR) die daarvan is voorzien.
verkoop praat :X
Of gewoon ervaring ;)

Zoveel mensen, zoveel meningen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan