Bmw S1000r de koning van de nakeds

Wie heeft er een BOS einddemper op zijn S1KR?
Bedoel je deze?
had deze op de S1000R, bij gas los mooie plofjes maar bij constant rijden ging het schelle geluid me op ten duur irriteren vandaar dat ik deze vervangen heb door een AC Schnitzer demper
20201116_092615.jpg

20200807_191146.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je deze?
had deze op de S1000R, bij gas los mooie plofjes maar bij constant rijden ging het schelle geluid me op ten duur irriteren vandaar dat ik deze vervangen heb door een AC Schnitzer demperBekijk bijlage 1608812
Bekijk bijlage 1608813

Ik ben juist weer aan het kijken naar de SC-project i.p.v. de standaard Akrapovic. Maar de €760,- kostende einddemper houd mij nog een beetje tegen. Het voordeel is wel dat er een homologatie bij zit en als het goed is dus geen gezeik geeft met de duitsers.

Persoonlijk vind ik de BOS wel mooier dan de AC.
 
Ik ben juist weer aan het kijken naar de SC-project i.p.v. de standaard Akrapovic. Maar de €760,- kostende einddemper houd mij nog een beetje tegen. Het voordeel is wel dat er een homologatie bij zit en als het goed is dus geen gezeik geeft met de duitsers.

Persoonlijk vind ik de BOS wel mooier dan de AC.
Bij de AC Schnitzer heb ik ook het ekeur certificaat erbij altijd makkelijk voor onze Duitse vrienden die altijd moeilijk doen over vervangingsdempers zonder killer , smaken blijven gelukkig verschillend , vind de AC em beter staan zeker van dichtbij dan is de Bos maar een goedkoop ogend ding, SC had ik op mijn RR met bochtenset van Leo
IMG-20170413-WA0006.jpg
Vince
 
Bij de AC Schnitzer heb ik ook het ekeur certificaat erbij altijd makkelijk voor onze Duitse vrienden die altijd moeilijk doen over vervangingsdempers zonder killer , smaken blijven gelukkig verschillend , vind de AC em beter staan zeker van dichtbij dan is de Bos maar een goedkoop ogend ding, SC had ik op mijn RR met bochtenset van LeoBekijk bijlage 1608857Vince
Kon je met die RR gewoon het circuit op qua geluid?? Beetje wishful thinking van mij...? :)
 
Ben geen circuitrijder maar met dbkiller er in was dit denk wel mogelijk, SC was een redelijk lange demper dus dat werkt dan wel in het voordeel.
Ik dacht dat jij wel een circuitrijder was, al jaren denk ik dat. _O-

Maar het zal krap worden met deze demper denk ik.
Ze worden ook op Zandvoort steeds strenger.
Gelukkig nog niet zoals op Zolder.
 
Ik dacht dat jij wel een circuitrijder was, al jaren denk ik dat. _O-

Maar het zal krap worden met deze demper denk ik.
Ze worden ook op Zandvoort steeds strenger.
Gelukkig nog niet zoals op Zolder.
Ben wel vaak op div circuits te vinden maar meer als race fan en dan vooral de WSBK.
Zandvoort en vooral Zolder zijn een groot probleem wat geluid betreft, paar rondjes vol knallen geeft al gauw de zwarte vlag dus op sommige punten van het gas wat het er niet leuker op maakt
 
Ja Teus we zijn er nog steeds, in deze klote tijd is dit een van de weinige leuke dingen om te doen :] :W
nou ruud als het goed is kunnen we het spul volgende week weer uitlaten
het heeft weer lang genoeg geduurd dat tie op stal heeft gestaan
dus dan geven we hem weer van jetje *O*
jij ook nog veel mooie ritjes gr:t
 
Wat mag ik losmaken zodat ik dat tandwiel cover eraf kan halen?
 

Bijlagen

  • IMG_20210324_214123346.jpg
    IMG_20210324_214123346.jpg
    104,7 KB · Weergaven: 11
schakelstang weg, zijstandaard schakelaar stekker los, of schakelaar in zn geheel los, en dan 4x torx 30 in het kapje zelf.

Wijst toch redelijk voor zich? :+
 
schakelstang weg, zijstandaard schakelaar stekker los, of schakelaar in zn geheel los, en dan 4x torx 30 in het kapje zelf.

Wijst toch redelijk voor zich? :+
Ja dat wel, maar heb nog nooit iets in de weg gehad voor de cover. Gewoon de bovenste bout aan de schakelstang losmaken?
 
Ik zou de as aftekenen op het armpje en die loshalen. De Torx 30van de stang zit moeilijk vast en schiet je snel overheen.
 
Ik zou de as aftekenen op het armpje en die loshalen. De Torx 30van de stang zit moeilijk vast en schiet je snel overheen.
Zit die met loctite vast?

Ik heb gisteren de houder van het rempotje uit de kroonplaat geschroeft.
Hij ging enigszins zwaar, maar wat een berg borgmiddel kwam er uit zeg... _O-
 
Zit die met loctite vast?

Ik heb gisteren de houder van het rempotje uit de kroonplaat geschroeft.
Hij ging enigszins zwaar, maar wat een berg borgmiddel kwam er uit zeg... _O-
Ja, maar met van die groene taaie loctite. Ik pak in de regel een nieuw schroefje bij terugmonteren.. troep :')

Rempotje zit idd ook al zo achterlijk vastgelijmd
 
Ja, maar met van die groene taaie loctite. Ik pak in de regel een nieuw schroefje bij terugmonteren.. troep :')

Rempotje zit idd ook al zo achterlijk vastgelijmd
Gelukkig zat ik er met een klein 1/4' rateltje op.
Met een haaks sleuteltje was het nooit gelukt. _O-

Maar leuk om even bevestigd te krijgen.
Alleen een vies schroefje merkt de klant niet. :+
 
Heren,

aangezien ik mijn S1000r 2015 heb weg gedaan heb ik nog een Power commander 5 te koop.
Ook heb ik nog de OEM kentekenplaathouden (tailtidy) kan ik hier nog iemand gelukkig mee maken?
 
Als je een BMW R 12000 GS Rallye hebt dan wil je toch niet terug naar een 1.000?? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan