BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou het ook wel wat voor m'n R1200R vinden........daar zit (uiteraard) ook zo'n koel-gebeuren op en daar haalde ik afgelopen zondag nog de meeste rommel vanaf van de hele motor! :X
Ik zal hem vanavond eens gaan bestuderen om te zien of daar ook een stukje gaas tussen past.
Waar koop je dat?

Nee, gaat toch niet werken......ik heb er niet zo'n niertjes-frame voor zitten om het gaas achter te schuiven :N
Wunderlich heeft er wel wat voor.......maar dan betaal je weer de hoofdprijs natuurlijk ;(

Ja dit (€ 50):

full

Grappig. Ik heb dat een paar weken geleden ook gedaan. Vorig jaar eens van dat spul bij Halfords gekocht. Helaas moest de "halve" motor uit elkaar om het gaas achter de plastic behuizing van de oliekoeler te krijgen. Spuitbus met zwarte verf had ik nog O-).

Laatst bewerkt:
gpz_decoy houdt van lijstjes:
dat staat dus als het laatste op mijn lijstje.

Volgens mij is die lijst van jou al heeeeeeel lang _O-

En sleutelen besteed ik liever uit ;)
Nou ja.......noodgedwongen.
Ik vind het al heel wat dat ik weet hoe het allemaal een beetje werkt ;)

nou mijn lijstje was eigenlijk HEEEEEEL kort 3dingen
en sleutelen probeer ik

het probleem is zogouw ik met iets van een sleutel bij de bmw in de buurt kom staat me zwagertje en me vader er bij met het inzicht wat ik niet heb :o

tot ik zaterdag de wunderlich catalogu opende bij de bmw dealer........ is niet goed voor mij!

Laatst bewerkt:
Ik heb het gaas aan de onderkant vast geklemd door het in een soort T op zijnkop te vouwen.

De ene kant zit in de dubbele onderzijde van het niertje en de andere kant onder de koeler.

de lange kant van de "T" zit gewoon los over de koeler heen.

Ik heb nog niet gereden met het gaas, maar ik verwacht niet dat het eruit waait.

Anders kan je het met dubbelzijdig tape vastplakken.

Het gaas moet wel een beejtje stevig zijn en roest vrij.

Ik heb het van een maatje die bij een filterfabriek werkt.

Laatst bewerkt:
Enjoy-Rider gaat sleutelen:
Ik zou het ook wel wat voor m'n R1200R vinden........daar zit (uiteraard) ook zo'n koel-gebeuren op en daar haalde ik afgelopen zondag nog de meeste rommel vanaf van de hele motor! :X
Ik zal hem vanavond eens gaan bestuderen om te zien of daar ook een stukje gaas tussen past.
Waar koop je dat?

Volgens mij zit jouw kap met twee/drie/vier boutjes vast over je koeler heen.
Ff de kap eraf halen, gaas op maat maken en weer monteren.

Kkdwd.

Laatst bewerkt:
ootje helderziend? :? :

Volgens mij zit jouw kap met twee/drie/vier boutjes vast over je koeler heen.
Ff de kap eraf halen, gaas op maat maken en weer monteren.

Kkdwd.

Hoe weet jij dat nou weer? :?

'k Heb in ieder geval ff gekeken......aan de onderkant zitten inderdaad
twee schroeven *D. Hoe hij van boven vast zit kan ik zo gauw niet zien, misschien kan ik hem zo naar voren trekken als ik de schroeven onder los maak.

Nu verder geen tijd (ik zit te werken ;)) en het is vrij donker in de garage, maar ik zal het snel uitzoeken.
Zei Tex niet dat hij gaas bij Halfords had gekocht?

Sorry ROLOO dat ik je name niet goed geschrijft had. Vorige topic.

Op dat moment even geen voorbeeld bij de hand (en te lui om het op te zoeken).
Maar ik dacht op school , heel lang geleden geleerd te hebben dat oh=uitspraak 1 O 2x een L geeft. En OO=uitspraak 1x een L.
Maar ik begrijp dat jij dit word zelf verzonnen heeft, en dan gaat de gramatica hier niet op.
Misschien dat ik nu vele domme dingen zeg, maar het spreekword zegt;
Dom geboren en nooit wat aangeleerd.

ROLOO gij ziet gegroet.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een stukkie liggen
eventueel te monteren in Ootjes garage.

Eigenlijk was e.e.a. zeer eenvoudig te monteren:

men knippe het muggegaas op maat.
schuiver het van achteraf onder de oliekoeler langs, geleide het door de niertjes heen naar boven en geleide het boven de oliekoeler langs naar achteren.
Even de onderkant een beetje fatsoeneren en klaar is klara Ootje.

Al met al nog geen 15 minuten werk.
*D

You'vegotmeel! :9

Pimp je knippers ...

In deel 2 hadden we het o.a. over zilverkleurige lampjes voor in je witte knipperlichten ...
Standaard zitter er van die oranjekleurige in. En dat zie je duidelijk door je witte glaasjes ...

Philips levert de Silver Vision, niet goedkoop, maar wel mooi. Kost wat, maar dan hebbie ook wat: ik geloof zo'n 35 euri's voor 4 stuks (oei).

Hieronder de resultaten ...

In de linker knipper zit het originele oranje lampje, in de rechter zit de nieuwe Philips Silver vision ...

Hieronder eerst het Philips Silver Vision lampje ...

full

Laatst bewerkt:
En dan maar knipperen! Ook hier: links de originele oranje lamp en rechts de Philips Silver Vision ...

full

Als je het Silver Vision lampje ziet dan zit er nog een heel klein beetje oranjekleurige gloed in. Het is niet veel, maar iets. Het scheelt wel veel als je de knipperlichtglazen met elkaar vergelijkt. Vooral achter (heb ik helaas geen foto's van) is het heel cool. Echt witte glazen, een heel mooi gezicht ...

Snuffel ook maar eens op ebay.de, daar worden ze bij bosjes aangeboden. Let wel op de verzendkosten! :W

...oranje lampje uit de motor-lamp-houder pakken...
...spuitbusje met velgenzilver gereed zetten...

...leeg bierflesje pakken...
...oranje lampje met het voetje in de opening van de bierfles zetten...

...velgenzilver goed schudden...
...even lichtjes over het oranje lampje nevelen (dus zeker niet knetter-zilver spuiten !)...

...laten drogen (duurt nog geen 5 minuten)...
...lampje weer in het lamphoudertje schroeven...

...exact hetzelfde resultaat als de Silver-Vision van Flips...
...en je houdt een Euro of 25 in de pocket...

...en natuurlijk proefondervindelijk aangetoond... :W

Laatst bewerkt:
Enjoy-Rider wil haar 'koelgebeuren' achter het gaas laten verdwijnen...:

...ik zou het ook wel wat voor m'n R1200R vinden........daar zit (uiteraard) ook zo'n koel-gebeuren op en daar haalde ik afgelopen zondag nog de meeste rommel vanaf van de hele motor ?

...wacht nou maar dat je het spatbordverlengertje aan het voorspatbord hebt hangen ; dan ben je van een hoop narigheid af...

...moet wel eerlijk zeggen, dat het een nogal bizarre oliekoeler-constructie is, die BMW voor de R12R bedacht heeft...
...tis een heel bijzonder plekje voor een zo'n ding...

RoLoo maant tot geduld:

...wacht nou maar dat je het spatbordverlengertje aan het voorspatbord hebt hangen ; dan ben je van een hoop narigheid af...

Verstandige opmerkingen maak jij (af en toe ;))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan