BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, Ootje heeft zich vanochtend nuttig gemaakt met het pimpen van de RT.
Gisteren is het bestelde pakje aangekomen.

Zie hier de resultaten, zoek de verschillen.

full

full

Ik had een chromen besteld, bij nader inzien was een matte mooier geweest.

edit: let niet op de troep in het koetshuys.

Laatst bewerkt:
...zowel op foto 1 als op foto 2 zie ik een vieze middenbok, en een uitlaatdemper welke aan de wielzijde NIET is schoongemaakt...

...en er zit een raar ding in je achter-as-gat...

maar het belangrijkste kwam nog:

Na een ochtendje dradentrekken, uitmeten, boren, ontdekken dat ergens verborgen schakelaartjes zitten is er een setje verstralers op de RT gemonteerd.
Ook kwam ik nog ergens een stukje RVS "muggengaas" tegen en ook zit is "vakkundig gemonteerd"

Zo was ie

full

Zo is ie geworden

full

O ja, het werkt ook nog

full

Een groene Led geeft aan dat de verstralers zijn ingeschakeld.

full

E.e.a. werkt wel grappig:
Door grootlicht c.a. 1 seconde aan te zetten gaat de led rood knipperen. Zet je groot licht uit wordt de led groen en branden de verstralers.
Uitzetten gaat op de zelfde wijze.
Wil je alleen groot licht dan laat je groot licht gewoon aanstaan en schakelen de verstralers niet. Ze schakelen alleen in een tijdsbestek tussen ca. 0,8 en 1,5 seconde.

Laatst bewerkt:
8-), als ik de keuze had tussen de garage opruimen of de beemer pimpen wist ik het wel....

Laatst bewerkt:
Nóu!!!! Wat een akelige eikels zijn jullie allemaal!!!! :X :X

Ziet er goed uit Oot!! :Y :Y
Waar is inderdaad dat ding in je achteras-opening voor?

Kun je nu nog wel seinen met grootlicht zonder dat de verstralers aangaan? :?

Ja, je kunt gewoon seinen.
Pas na 0,8 seconde (volgens de folder) gaan de verstralers aan (als je knop loslaat)

en das best wel lang.

Dat ding in de as zit er voor de sier.

En die garage opruimen komt nog wel, er moeten eerst nog een boel Daf spul uit, dat schept weer ruimte en dan kan de rest ook "netjes" opgeborgen worden.

Ja sommigen spenderen veel tijd aan het netjes houden van huis, haard en rollend materieel.

Ik ga liever rijden.

Volgens mij zat Wilfred je te pesten en bedoelde hij precies het tegenovergestelde met z'n woorden ;)
Maar jij gaat natuurlijk uit van het goede in de mens Oot ;)

Laatst bewerkt:
Ook kwam ik nog ergens een stukje RVS "muggengaas" tegen en ook zit is "vakkundig gemonteerd"

Das ook nog iets wat in de "pijplijn" zit hiero........ :9

Net als het laten monteren van een setje "Hyperpro's" ;)
(Anders houdt Henk geen middenbok meer over....)

Laatst bewerkt:
Volgens mij zat Wilfred je te pesten en bedoelde hij precies het tegenovergestelde met z'n woorden ;)
Maar jij gaat natuurlijk uit van het goed in de mens Oot ;)

Communicatie is al moeilijk genoeg zonder dubbele bodems en verdraaiingen, ik ben geen politicus! *D

Inderdaad uitgaan van de beste bedoelingen......

Schoon schippen kan altijd nog.....

...Ootmans heeft een wel heel bijzondere, en volle RT op deze manier...
...op foto 1 zien we zelfs (onder anderen... !) (nog net) het reservewiel liggen...

...altijd handig natuurlijk ; een reservewiel...
...op een motor...

...achteraf bedenk ik mij trouwens net, dat ik vanmiddag beter had kunnen gaan motorrijden...
...wat een genot zeg dit weer...
...werken kan tenslotte altijd nog...

...en omdat het zulk lekker weer is, heb ik net even de auto gewassen...
...de diesel-mobiel blinkt weer aan alle kanten...
...altijd fijn toch ; met mooi meer, in een schone automobiel...

...stofzuiger er door heen...
...raampjes weer fris...

...laat het voorjaar maar komen !...
...ben er klaar voor... :)

...de ijsthee is op...
...boterhammetje gegeten...
...dus tijd om weer aan de arbeid te gaan...

...baas zijn geld is tenslotte niet van blik... :)

Ik heb gisteren met het mooie weer ook even mijn motor ontdaan van een hoop zand en vettigheid.

Echter kwam ik iets tegen dat wat minder was. nl het slangetje van de instelcilinder van de veervoorspanning bij de achterdemper is een gaatje in gekomen door het langs de band schuren als de motor wat zwaarder beladen is. Blijkbaar zit het slangetje net tever naar binnen zodat de band er tegenaan komt...
restultaat een klein gaatje in het slangetje waar de olie uit ontsnapt.

dus maar even met wat tape er om tijdelijk gerepareerd, maar er is wel aardig wat olie uit al omdat de veervoorspanningsknop opeens erg losjes zat. Ik hoop dat met een nieuw slangetje en deze een beetje meer naar buitendraaien het niet meer gebeurd.
wel balen natuurlijk... kan ik weer even langs de garage hiervoor...

Laatst bewerkt:
Henkbmw en het verhaal van de versleten middenbok...:

...het laten monteren van een setje "Hyperpro's" ;) (Anders houdt Henk geen middenbok meer over....)

...nog een voordeel van het ESA gedoe...
...zet het veersysteem op standje 2 helmpjes ; en je motor gaat van achteren een leuk stukje omhoog...
...derhalve geen middenbok aan de grond...

...blijf het een grandioze uitvinding vinden...

...nog een voordeel van het ESA gedoe...
...zet het veersysteem op standje 2 helmpjes ; en je motor gaat van achteren een leuk stukje omhoog...
...derhalve geen middenbok aan de grond...

...blijf het een grandioze uitvinding vinden...

Das correct en tevens juist........
Alleen met 200+ aan personengewicht en dan nog de bagage erbij gaat onze geliefde ESA dat echt ff niet trekken...... :N Op de stand: 2 helmpjes en sport gaat het net, hier in NLD.... Bij onze oosterburen ist vaak een ander verhaal want daar kom je vaak net een "deukje" in het wegdek tegen in de bocht.... en dan ist raak!!

Enne........ik gebruik tevens de GEHELE bandbreedte, heb je tenslotte voor betaald he.... :9

Laatst bewerkt:
...ons samen halen inderdaad de 200+ aan kilo's niet... :)

...ons samen halen inderdaad de 200+ aan kilo's niet... :)

Vandaar dat ik onder de 1150RT ook al een "WP-set"had zitten. En nu voor 300,= euri's alleen maar de veren vervangen door Hyperpro's is hoogstwaarschijnlijk voldoende in combinatie met de geliefde ESA... ;)

Oot, heb je jouw muggengaas operatie gedocumenteerd? Zoiets lijkt me ook een mooi hebbeding....

Ik heb nog een stukkie liggen
eventueel te monteren in Ootjes garage.

Eigenlijk was e.e.a. zeer eenvoudig te monteren:

men knippe het muggegaas op maat.
schuiver het van achteraf onder de oliekoeler langs, geleide het door de niertjes heen naar boven en geleide het boven de oliekoeler langs naar achteren.
Even de onderkant een beetje fatsoeneren en klaar is klara Ootje.

Al met al nog geen 15 minuten werk. *D

Laatst bewerkt:
...heeft dat anti-muggengaas wel voldoende doorlaat om de oliekoeler goed te koelen tijdens bijvoorbeeld vakantietochten naar warmere oorden ?...

...de RoLoo-baas heeft namelijk ook nog een fors stuk anti-muggengaas in zijn (opgeruimde...) garage liggen...

Laatst bewerkt:
ja, als je het vergelijkt met de Wundelich overzetkap :r zijn de zitten er meer gaten in; het netwerk is fijner. De wind waait er moeiteloos doorheen en de vliegen worden lekker tegen gehouden.

't is toch wel stalen muggegaas Ron !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan