BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeroen1969 schreef...:

FF iets anders.. Voor onze Ford Kuga betaal ik per maand All Risc zo'n dikke €75,- en krijg dan 3 jaar aanschafwaarde.

Via dezelfde verzekeraar heb ik de RT verzekerd All Risc, ook 3 jaar aanschafwaarde (in mijn geval 13k) voor €82 per maand...

Het eRetje van Karin doet, WA, €3,49 per maand....

Hoe hebben jullie de RT's verzekerd en wat kost dat?
...heb al jaren de spullen verzekerd via voorheen de wel bekende Harry Dreyer te Franeker...
...via Harry kon je dan je fiets minder duur verzekeren via 1 of andere BMW-Club-regeling...

...uiteindelijk is de fiets/auto echter gewoon verzekerd via Allianz...

...Harry heeft recentelijk 'de boel' overgedragen aan Froonacker (ook te Franeker - zie Google), en als ik jou was, zou ik daar zeker mijn licht eens opsteken mbt verzekering van de motoren, cq. de auto...

...want ik zat (toen de RT nog de aanschaf-, nieuwwaarderegeling kende, en verzekerd was voor 23.000 Euro) rond de 45 Euries in de maand voor een All-Risk verzekering...

...en dat was dan zonder winterstop, maar wel met onbeperkte kilometers, opzittende verzekering, en rechtsbijstand verzekering...



...tegenwoordig betaal ik minder, omdat nu de aanschaf-, nieuwwaarderegeling is komen te vervallen (fiets is 'te oud'...), de premie wordt berekend over een geschatte soort van dagwaarde...

...ik heb trouwens een eigen risico van 90 Euro ; dat is dus niet de reden van de relatief lage premie...
 
Laatst bewerkt:
...oh..., heb trouwens de automobiel verzekerd via de ANWB...
...All-Risk, en met een objectwaarde van bijna 23.000 Euro...

...inclusief 3 jaar aanschafwaardegarantie, zekerheid voor inzittenden, en verkeersrechtbijstand...

...premie per maand : 36 Euro en een beetje...
 
...ons afgelopen zaterdag het OnRoute kaaRTje laten spreken, en achteraf voor de aardigheid de route ingetekend...

...vast stond dat wij op de Posbank een banaantje zouden gaan eten, en hoe de route dan zou gaan lopen, dat zou dan de soort verrassing moeten worden...

...delen van de route kende ik wel, maar na 33 jaar motorrijden toch ook weer langs 'nieuwe' stukjes Nederland getoerd... :/

...viel nog niet helemaal mee om de gereden route exact te herinneren, en vooral het stukje in de buurt van de N48 was een lastige om weer voor de geest te halen, want daar hebben we zeldzaam krijs-kras tussen de weilanden door gereden, maar..., ik kan denk ik wel zeggen dat voor een hele dikke 95% de kronkelroute als volgt was...



%28i%29%2002%20mei%202015%20%28a%29%20OnRoute%20toer%20Posbank%20%28a%29.gif




...route nu opgeslagen, en kan altijd weer als basis dienen voor andere uitjes... :Y

...we kunnen in ieder geval nu wel concluderen dat OnRoute niet echt voor de meest efficiënte route kiest... :+ :+



...wel lekker getoerd, dat dan weer wel... :Y
...en maar op 1 punt konden we niet verder, daar waar OnRoute aangaf dat er een weg zou moeten lopen... ;)



...koffiestop tussen Averlo en Schalkhaar...
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28a%29%20OnRoute%20toer%20Posbank%20%28aa%29-X2.jpg




...en hier, op dit kruispunt van veel straatnaambordjes, de PolaRT maar even geparkeerd...
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28b%29%20kris%20kras%20binnendoor%20-%20eerste%20stop%20voor%20Deventer%20%28b%29-X2.jpg




...gaan wij na de koffie wel weer rechts af, de roze lijn op...
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28b%29%20kris%20kras%20binnendoor%20-%20eerste%20stop%20voor%20Deventer%20%28c%29-X2.jpg




...maar eerst tijd voor koffie dus !... :Y
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28c%29%20en%20koffie%20uit%20de%20zijkoffer-X2.jpg




...kilometers later bij Rheden de Posbank op...
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28d%29%20Posbank%20%28a%29-X2.jpg




...om dan straks richting Zijpenberg/Velp te gaan voor nog een koffie bij Roadrunner Motoren...
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28d%29%20Posbank%20%28c%29-X2.jpg




...toch bijzonder dat Zijpenberg en Velp op het ANWB-bord verschillende richtingen zijn..., terwijl als je op de Zijpenberg bent, je via die richting moeiteloos Velp binnen kunt rijden... :/



...maar eerst een banaantje... :Y :Y :Y
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28d%29%20Posbank%20%28f%29-X2.jpg




...en nog weer heel veel (...) kilometers verder tijd voor een stroopwafel... :9
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28e%29%20retour%20via%20o.a.%20de%20de%20Friezenberg%20%28a%29-X2.jpg




...Friezenerg ; licht geaccidenteerd terrein hier..., we kwamen van 'daar'...
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28e%29%20retour%20via%20o.a.%20de%20de%20Friezenberg%20%28e%29-X2.jpg




...en gingen naar 'daar'... :]
%28i%29%2002%20mei%202015%20%28e%29%20retour%20via%20o.a.%20de%20de%20Friezenberg%20%28f%29-X2.jpg




...conclusie ; mooi toertje van ruim 300 kronkel-kilometers... :Y
 
~
En over het pimpen....

Naast het dippen, ook spuitwerk en titanioum boutjes ( wordt Hans misschien btje blij van :+ )


Zo te zien heb je nog een aantal (titanium) bouten te gaan. :-)

Dat dippen, is dat een soort folie die je erop plakt?
 
...kijk hier maar even Hans :
...
...bizar spul, dat hydrodip-folie-gebeuren...
 
...nee, FF verwijderen van dat spul zal niet gaan...
...schuren en spuiten wordt het dan...

...foliedip materiaal wordt na het dippen normaal gesproken ook afgewerkt met een blanke laklaag...
 
grappig...Ron laat zich nergens over uit :...asteblieft dan !...

...das een heel beetje werk geweest !!...

...die foliedip op dat navi-bolletje..., gaat dat er niet af zodra je de navigatie er op klemt, of is dat dip-spul zo ontzettend bestendig tegen 'mechanische' invloeden...?

...enne..., om het middenstuk van de voorvork te spuiten, heb je daarvoor de hele vork uit elkaar gehaald... :?

zoals je zelf al schreef en ik al eerder, er gaat blanke lak overheen ....

Wat denk je zelluf? :+
Het kogelgewricht tussen swingarm en vorkbrug is ook maar meteen vernieuwd. Gaat er toch een keer van komen... En is een duur kogeltje maar daarvoor krijg je wel 3 jaar garantie....

En alle overige vragen zijn ook al beantwoord. Handig zo'n secretaris :+
 
...oh..., heb trouwens de automobiel verzekerd via de ANWB...
...All-Risk, en met een objectwaarde van bijna 23.000 Euro...

...inclusief 3 jaar aanschafwaardegarantie, zekerheid voor inzittenden, en verkeersrechtbijstand...

...premie per maand : 36 Euro en een beetje...

Idem dito, premie paar euro's hoger maar voor de rest hetzelfde. Leuke van de anwb autoverzekering is dat je je kinderen ook op de polis kan laten zetten waardoor ze noclaim (kunnen) opbouwen.

Voor de RT zit ik op iets minder dan 80 incl de hele mikmak. Vanwege meerdere verzekeringen krijg ik wel een leuke pakketkorting aan het einde vh jaar terug.
 
1) tot voor kort waren dat er 4, tegenwoordig zijn dat er 3.

2) dan moet je nog even door blijven werken aan je vrouwelijke intuïtie, want je bent in deze abuis... :+

3) als je het voor jezelf kunt verantwoorden ; dan zeg ik : go for it... ;)

4) als ik ooit nog weer een betaalde baan krijg, dan valt daar over te praten..., tot die tijd moet ik helaas lijdzaam toezien hoe mijn uitzichten op de arbeidsmarkt met de dag minder worden, moet ik lijdzaam toezien dat de wallen onder de ogen steeds groter worden, en moet ik ook nog een keer lijdzaam toezien dat mijn haardos is vermindert naar was losse sprietjes...; allemaal dankzij de dagelijkse UWV-stress... :/

Ik doe wel leuk, en praat en schrijf misschien wel leuk, maar achter dat masker gaat nu al twee jaar een behoorlijk rotgevoel schuil..., en van motor-shoppen zal dan ook weinig terecht komen...

1) 3, zo iets vermoedde ik al maar wist dat niet meer zeker.

2) Mijn vrouwelijke inituitie keek v.w.b. de invulling van "t.z.t." wat verder dan op middellange termijn.. Zie ook 4)

3) Voor mezelf verantwoorden, daar zal de uitdaging niet liggen, meer bij het overtuigen van mijn wederhelft... Vooraf schat ik in dat de kans van slagen voor die missie tegen de 0,5% loopt... Hoe ouder mijn RT wordt, hoe groter de kans dat ik tegen die tijd een RS mag zien te scoren. Die dan tegen die tijd ook leuk tweedehands te vinden zullen zijn zonder kinderziektes...

4) Jouw situatie is ook niet fijn. Onlangs bij Pauw meerdere 50+ers zonder werk op bezoek die vertelde hoe lastig het is om weer aan de slag te komen. Rasoptimist als ik ben denk ik dat de economie weer aan gaat trekken, langzaam aan weliswaar, maar uiteindelijk toch gelijdelijk aan wel. Dat je naar mijn inschatting dus ooit wel weer aan de slag komt. En dan 2 motoren gaat inruilen voor 1 RS. Of 1 van je huidige vloot voor een 1200RS.

Rest mij mijn bewondering uit te spreken dat je ondanks de zorgen die je hebt, toch het credo "Carpe Diem" goed weet in te vullen. Je maakt mooie tochten en doet daar leuk verslag van. Binnen blijven zitten kniezen, gaat je haar niet beter van groeien (chronisch blij en optimistisch zijn trouwens ook niet kan ik je uit ervaring (sinds mijn 19e! Hardnekkig haarverlies) vertellen... Nou maar hopen dat het rotgevoel minder mag worden en de wallen onder je ogen weer mogen slinken...
 
Ik lees ook weer mee. :W
Ik ben een tijdje druk geweest met andere zaken.
 
Dus even resumé: Ron had via de Friese verzakeraar een All-risk voor de RT een premie van €45,- (en daarvoor aanschafwaarde 23k all risc), Hans45 zit rond de €700 per jaar, vrij vertaald €58 per maand en Wobbert zit weer ongeveer op hetzelfde bedrag als dat ik zit (All Risc, aanschafwaarde (13k), opzittende verzekering, 12 maanden/jaar onbeperkt kmDenk dat ik mijn verzekeringsadviseur (dat is mijn maat die onlangs de K100RT heeft gekocht) maar eens moet wijzen op het bestaan van de Friesche verzekeraar.. Hoewel ik veel minder schade vrije jaren heb als Ron schat ik in bij Froonacker toch een paar tientjes in de maand te kunnen besparen..
 
Laatst bewerkt:
Polis er nog maar eens op nageslagen. Voor de eerste 3 jaar dus idd ook de nieuwwaarderegeling en daarna geldt het volgende: na 3 jaren, gerekend vanaf
de aankoopdatum van de motor, wordt een afschrijving op de
aankoopprijs toegepast van 4% voor iedere volledig verstreken maand
gerekend vanaf de 37e maand. Motor is nu 4 jaar dus bij totaal verlies zou ik nog heul veul terugkrijgen. Goeie regeling wat mij betreft. Zeker gezien de aantallen km's die ik rij .....
 
Gister op weg naar huis toch wel last gehad van de wind. Met name op de A9. Busje met aanhanger op z'n kant en vanaf de Wijkertunnel tot aan het Rottepolderplein file gereden. Of eigenlijk door de file gereden.

Met de stormachtige wind schuin op mijn rechterzijde is het rijden door de file gistermiddag vrij intensief geweest. Was blij dat ik thuis was.
 
Via marktplaats een originele BMW-topkoffer gekocht. Zonder sleutel. Bij de BMW-dealer geweest, zij hadden het over het huidige slot kapotboren. Uiteindelijk dus zelf maar aan de pruts gegaan. Het slot stond in de "open" stand, dus de koffer kon gewoon open.

Binnenwerk gedemonteerd, en net zo lang alles losgeschroeft tot ik uiteindelijk het slotje in handen had. Van een vorige keer had ik nog wat extra slotplaatjes in mijn magazijn. Dus daarna relatief eenvoudig het slotje aangepast aan mijn sleutel.

Tot slot (wat een woordspeling O-) ) nog "even" alles in elkaar gezet, en de boel goed afgesteld.
Al met al was het een behoorlijke klus, maar gelukkig is het goedgekomen. Nu weer een bruikbare topkoffer...
 
Jeroen1969 schreef...:

Dus even resumé: Ron had via de Friese verzakeraar een All-risk voor de RT een premie van €45,- (en daarvoor aanschafwaarde 23k all risc), Hans45 zit rond de €700 per jaar, vrij vertaald €58 per maand en Wobbert zit weer ongeveer op hetzelfde bedrag als dat ik zit (All Risc, aanschafwaarde (13k), opzittende verzekering, 12 maanden/jaar onbeperkt kmDenk dat ik mijn verzekeringsadviseur (dat is mijn maat die onlangs de K100RT heeft gekocht) maar eens moet wijzen op het bestaan van de Friesche verzekeraar.. Hoewel ik veel minder schade vrije jaren heb als Ron schat ik in bij Froonacker toch een paar tientjes in de maand te kunnen besparen
...tipje (ervaringsgewijs...) : mocht je een keer overstappen naar een andere verzekeraar, check dan (van te voren !) verrot goed je schadevrije jaren die dat verzekerings-geboefte in hun zg. Roy-data systeem genoteerd heeft... :/

...ik ben heel even net iets te lang gestopt met motorrijden om de royementsverklaring te kunnen blijven gebruiken (zo'n verklaring is tenslotte maar 1 jaar geldig), maar rijd sinds 1997 weer onafgebroken, en vooral heel vrolijk motor...

...2015 minus 1997 is in mijn beleving 18 jaar, en ook 18 jaar schadevrij...

...nou..., met heel veel vijven en zessen heb ik het (op dit moment) voor elkaar gekregen om de korting voor de RT op 15 (!!) schade vrije jaren te krijgen... B|

...als ik de Sportboxer pak heb ik plotseling maar 14 schadevrije jaren...

...en zit ik op de Soes, dan heb ik opeens maar 9 schadevrije jaren... :(

...m.a.w., per motor wisselt mijn zogenaamde schade-, of opstapverleden ook nog een keer..., en de grap is..., ik heb sinds ik weer opgestapt ben in 1997 helemaal geen schade gereden, dan wel schade geclaimd, dan wel iets van schade uitgekeerd gekregen... :N

...ondanks diverse mails (en antwoorden) krijg ik het NIET voor elkaar om een sluitende Roy-data inschrijving te krijgen..., dan krijg ik antwoorden als dat ik maar te rade moet gaan bij eventuele vorige verzekeringsmaatschappijen...

...klop je daar aan, dan vragen ze naar een polisnummer..., ja lekker dan..., alsof ik ALLE oude polissen een beetje heb zitten bewaren...

...niet dus !... :N



...maar goed..., op de Soes dus maar 9 schadevrije jaren, en daarom een (in mijn ogen) onterecht hogere premie...

...overstappen naar een andere verzekeraar heeft voor deze fiets geen zin, omdat het verrekte Roy-data systeem (welke 'keurig' gevuld wordt door de diverse verzekeringsmaatschappijen...) maar blijft aangeven dat ik blijkbaar (?) ergens tussen 1997 en nu of schade heb gereden, of dat ik ergens in die periode 'overnieuw' ben begonnen met motorrijden)...


...oh ja..., en zelf je historie in dat Roy-data systeem aanpassen is er niet bij, en 1-2-3 even inzicht krijgen in je eigen historie is er ook niet bij... B|



...nog gekker wordt het met de automobiel (en ook daarbij krijg ik nul op het rekest !) ; sinds 1988 rijd ik automobiel, en heb nimmer schade gereden, nimmer schade geclaimd, en nimmer de periode t/m nu onderbroken...

...m.a.w..., 2015 - 1988 = 27 (schadevrije) jaren...
...ja toch... :?

...nou..., op dit moment heb ik vlgs. het Roy-data systeem 12 (!!) schadevrije autojaren..., en op basis van die jaren wordt die bonus-malus structuur bekeken...

...heb al gevraagd om dan maar 'even' een overzicht van mijn schadeverleden op te sturen..., maar dat krijg je dus niet (kan ook niet ; want dat is er niet !)...

...weer hetzelfde verhaal..., IK moet aantonen dat ik nooit schade geclaimd heb..., en dat ik dan maar alle polisnummers van alle voorgaande verzekeringen moet kunnen overleggen..., en dat ik dan maar zelf die verzekeringsmaatschappij moet zien te vinden, die voor mij, mijn historie in dat Roy-data systeem verkloot heeft...

...als in : 'hier heeft U 27 hooibergen ; en in 1 er van hebben wij een droge erwt verstopt'...

...'wij wensen U veel plezier ; goedemiddag, en tot niet weer ziens !'... :W
 
Laatst bewerkt:
Net even opgezocht.

Mijn all-riskpremie is €1280,- per jaar, maar met 75% no-claim wordt dat €320,-
Verzekerde waarde is €20000,- met €90,- eigen risico.
 
Het suffe is dus dat ik nu, ondanks mijn schadevrije jaren van 3, toch 72% korting krijg. Iets met ouwelullenkorting en dat ik 9 schade vrije jaren had met de automobiel. Maar met zo weinig schade vrije jaren zou ik dus waarschijnlijk via de Friesche Vrinden minder korting krijgen. Maar ff zo uit het blote bolletje, met een korting van een procent of 15 ben ik dan al goedkoper uit. Ook ik heb de polisvoorwaarden van meneer Reaal er maar bij gepakt (Zicht Verzekeringen is een dochter van ING maar koopt links en rechts verzekeringen in, de motor dus bij Reaal). Aanschafwaarde slechts 12 maanden! Dan 1.5% vermindering per maand! Dan duikt die waarde wel heel hard naar beneden... Dat is bij Wobbert weer veel beter geregeld (4% vermindering per maand vanaf de 37e maand). Dan zou dat in mijn geval zijn: 2015, 2016 en 2017: 13.000, 2018 6.760, 2019 3.515 en 2020 1.827 Hoe zit dat bij Allianz-via-Franeker Alpenrijder? Bij mij komt over een half jaar de waardeuitkering bij eventueel total loss dus in een vrije val van 18% per jaar. 2016: 10.600, 2017 8.741, 2018 7.167, 2019 5.877, 2020 (motor 10 jaar oud) 4.819. Loont het al heel snel om vanaf dan maar alleen WA beperkt casco te kiezen...... Die afschrijving die de verzekering van Wobbert hanteert is zodanig gunstig dat je, tegen de tijd dat je iets anders wil, wellicht voordeliger uit bent door je motor in het kanaal te rijden in maand 36.... Om die reden toch ook maar eens informeren bij de Friesche Vrinden... Veel minder dan 3 schade vrije jaren claimen wordt voor mij lastig, datum A in mijn rijbewijs is 11-4-2012....
 
Laatst bewerkt:
Die hele motorfietsverzekeringhandel is een groot raadsel.

In 2010 na 4 jaar geen motorfiets gehad te hebben weer een motor gekocht. Toen via Motoport Den Bosch bij Enra verzekerd. Gelijk vanuit het niets 80% Bonus malus.

In 2012 na een tip van iemand hier bij Dreyer in Franeker uitgekomen. Verzekerd bij Allianz en daar "maar" 75% BM ( trede 16 ).

Betaal trouwens €335,- =€320 + €15,- ongevallen inzittende. ( moet opzittende zijn )

Polisvoorwaarde kan ik niet vinden, moet je waarschijnlijk downloaden ofzo. Heb ik nu geen tijd voor, moet zo weer knopjes drukken voor de baas. 8-)
 
Ron zou ik die route van Texel van jou kunnen krijgen via mijn hotmailadres..?

Bij voorbaat dank!
 
Alpenrijder schreef...:

Die hele motorfietsverzekeringhandel is een groot raadsel.

In 2012 na een tip van iemand hier bij Dreyer in Franeker uitgekomen. Verzekerd bij Allianz en daar "maar" 75% BM ( trede 16 ).

Betaal trouwens €335,- =€320 + €15,- ongevallen inzittende. ( moet opzittende zijn )
...is inderdaad 1 groot mysterie, dat hele verzekeringsgedoe...
...ook stevig onderhevig aan koehandel, als je het mij vraagt...

...we zitten dus allebei bij dezelfde verzekeringstussenpersoon...
...we zitten daarom bij dezelfde verzekeraar...
...ik mag op trede 18 zitten ; dus ook 75% bonus en malus...
...we rijden dezelfde soort motor...
...met ongeveer dezelfde nieuwwaarde...

...en toch was mijn maandelijkse premie dus fors hoger... :/

...want all-in (motor + inzittenden + rechtsbijstand) zat ik op die bijna 45 Euries in de maand...
...snap je geen sikkepit van... :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan