Jeroen1969 schreef...:
Dus even resumé: Ron had via de Friese verzakeraar een All-risk voor de RT een premie van €45,- (en daarvoor aanschafwaarde 23k all risc), Hans45 zit rond de €700 per jaar, vrij vertaald €58 per maand en Wobbert zit weer ongeveer op hetzelfde bedrag als dat ik zit (All Risc, aanschafwaarde (13k), opzittende verzekering, 12 maanden/jaar onbeperkt kmDenk dat ik mijn verzekeringsadviseur (dat is mijn maat die onlangs de K100RT heeft gekocht) maar eens moet wijzen op het bestaan van de Friesche verzekeraar.. Hoewel ik veel minder schade vrije jaren heb als Ron schat ik in bij Froonacker toch een paar tientjes in de maand te kunnen besparen
...tipje (ervaringsgewijs...) : mocht je een keer overstappen naar een andere verzekeraar, check dan (van te voren !) verrot goed je schadevrije jaren die dat verzekerings-geboefte in hun zg. Roy-data systeem genoteerd heeft...
...ik ben heel even net iets te lang gestopt met motorrijden om de royementsverklaring te kunnen blijven gebruiken (zo'n verklaring is tenslotte maar 1 jaar geldig), maar rijd sinds 1997 weer onafgebroken, en vooral heel vrolijk motor...
...2015 minus 1997 is in mijn beleving 18 jaar, en ook 18 jaar schadevrij...
...nou..., met heel veel vijven en zessen heb ik het (op dit moment) voor elkaar gekregen om de korting voor de RT op 15 (!!) schade vrije jaren te krijgen...
...als ik de Sportboxer pak heb ik plotseling maar 14 schadevrije jaren...
...en zit ik op de Soes, dan heb ik opeens maar 9 schadevrije jaren...
...m.a.w., per motor wisselt mijn zogenaamde schade-, of opstapverleden ook nog een keer..., en de grap is..., ik heb sinds ik weer opgestapt ben in 1997 helemaal geen schade gereden, dan wel schade geclaimd, dan wel iets van schade uitgekeerd gekregen...
...ondanks diverse mails (en antwoorden) krijg ik het NIET voor elkaar om een sluitende Roy-data inschrijving te krijgen..., dan krijg ik antwoorden als dat ik maar te rade moet gaan bij eventuele vorige verzekeringsmaatschappijen...
...klop je daar aan, dan vragen ze naar een polisnummer..., ja lekker dan..., alsof ik ALLE oude polissen een beetje heb zitten bewaren...
...niet dus !...
...maar goed..., op de Soes dus maar 9 schadevrije jaren, en daarom een (in mijn ogen) onterecht hogere premie...
...overstappen naar een andere verzekeraar heeft voor deze fiets geen zin, omdat het verrekte Roy-data systeem (welke 'keurig' gevuld wordt door de diverse verzekeringsmaatschappijen...) maar blijft aangeven dat ik blijkbaar (?) ergens tussen 1997 en nu of schade heb gereden, of dat ik ergens in die periode 'overnieuw' ben begonnen met motorrijden)...
...oh ja..., en zelf je historie in dat Roy-data systeem aanpassen is er niet bij, en 1-2-3 even inzicht krijgen in je eigen historie is er ook niet bij...
...nog gekker wordt het met de automobiel (en ook daarbij krijg ik nul op het rekest !) ; sinds 1988 rijd ik automobiel, en heb nimmer schade gereden, nimmer schade geclaimd, en nimmer de periode t/m nu onderbroken...
...m.a.w..., 2015 - 1988 = 27 (schadevrije) jaren...
...ja toch...
...nou..., op dit moment heb ik vlgs. het Roy-data systeem 12 (!!) schadevrije autojaren..., en op basis van die jaren wordt die bonus-malus structuur bekeken...
...heb al gevraagd om dan maar 'even' een overzicht van mijn schadeverleden op te sturen..., maar dat krijg je dus niet (kan ook niet ; want dat is er niet !)...
...weer hetzelfde verhaal...,
IK moet aantonen dat ik nooit schade geclaimd heb..., en dat ik dan maar alle polisnummers van alle voorgaande verzekeringen moet kunnen overleggen..., en dat ik dan maar zelf die verzekeringsmaatschappij moet zien te vinden, die voor mij, mijn historie in dat Roy-data systeem verkloot heeft...
...als in : 'hier heeft U 27 hooibergen ; en in 1 er van hebben wij een droge erwt verstopt'...
...'wij wensen U veel plezier ; goedemiddag, en tot niet weer ziens !'...