BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met al die regen en de activiteit van de boeren werd de RT er niet bepaald schoner op...

RTVies01.jpg

RTVies02.jpg
 
...mwha..., tuinslang aanzwengelen, en het ding is weer schoon... :Y

...hoop RT's zo...
...neigt echter in mijn beleving wel een tikkie naar 'massatoerisme'...

...enne..., Jeroen..., ik denk dat het naast je navi5, en EiFoon6, nu ook tijd gaat worden voor Leesbril7...

...want kijk, en lees nog maar eens goed...
...toe maar, buig je hoofd maar iets naar het scherm toe... ;)


full
 
sorry hoor, dat ik me er nog eens kom tussen wurmen....
ik wou nog eens iets vragen aan de ervaringsdeskundigen..
ik heb een 2008 met heel weinig km op't oog een een 2009 met bmw navigatie.
of zouden jullie me het type vanaf 2010 aanraden ? of maakt dat weinig verschil?
en is er een makkelijke manier om te controleren of de km's correct zijn ?
 
...type vanaf 2010 (dus die met die andere kleppendeksels en cilinderkoppen) loopt gewoon iets fraaier, en trekt beter van onderuit...

...fiets is op punten ook net even fijner (cockpit bijvoorbeeld) vormgegeven, en bijvoorbeeld is de ruit stabieler opgehangen...

...voor de rest eigenlijk weinig verschil...
...de vanaf 2010-versie is min of meer de evo-versie van de serie 2005 t/m. 2009...

...en de kilometerstand kun je redelijkerwijs controleren aan de hand van de ingevulde service-boekjes, en de eventuele aanwezigheid van facturen waaruit blijkt dat het onderhoud is uitgevoerd...

...zonder boekjes, en zonder andere bewijzen van de lage kilometerstand, wordt het vertrouwen op de blauwe ogen van de verkopende partij ; en dat kan goed, maar ook minder goed uitpakken... ;)

...en wat vaak geldt : als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook vaak te mooi om waar te zijn... ;)
 
Laatst bewerkt:
't Is lastig.

zelf heb ik nog nooit op een DOHC gereden, dus qua motorkarateristiek weet ik het niet.

De kuip van de DOHC is iets anders als het eerste type; in mijn ogen fraaier, maar ook meer solide.

Wat ik altijd jammer heb gevonden is dat BMW van het eerste type enkele stijl elementen heeft laten varen:
Helaas kwamen de fraai afgewerkte rem- en koppelingsvloeistof reservoirs niet meer terug en ook de typisch BMW knipperlichtknopjes werden vervangen door algemene meuk. -O-
 
...en..., het is al eerder genoemd..., van de DOHC types werkt de ESA2 vering fijngevoeliger dan de ESA1 vering op de niet DOHC-modellen...

...zoals gezegd..., evolutie..., beslist geen revolutie... ;)
 
...en wat een weer plotseling zeg... *O*

...in een paar uur tijd is temperatuur ook werkelijk omhoog geschoten...
...was het vanochtend nog sterk bewolkt, en af en toe een drup...

...nu is het bijna tropisch... :Y :Y :Y





...raar land toch ; dat Nederland... :/
 
Vanmiddag met lekker met een paar Andreasberg rijders in de jardins des SjatOotje gezeten.

Lekker weer om buiten te zitten. ;)
 
En dan zitten we geografisch op de hoogte van midden Canada en zuid Siberië met permafrost......
 
...mwha..., tuinslang aanzwengelen, en het ding is weer schoon... :Y

...hoop RT's zo...
...neigt echter in mijn beleving wel een tikkie naar 'massatoerisme'...

...enne..., Jeroen..., ik denk dat het naast je navi5, en EiFoon6, nu ook tijd gaat worden voor Leesbril7...

...want kijk, en lees nog maar eens goed...
...toe maar, buig je hoofd maar iets naar het scherm toe... ;)


[afbeelding]

Nou ja zeg... Hebben we in dit land een nucleaire top gehad, een cyber terrorisme top en nu dus ook een semi permanente Fiets top!

En ja, ik ben behoorlijk dyslect. Zorrie (of was het "sorry", fan die dinguhh)
 
Vanmiddag met lekker met een paar Andreasberg rijders in de jardins des SjatOotje gezeten.

Lekker weer om buiten te zitten. ;)

Goede ontvangst bij Bart, gezellig gekeuveld, heerlijke Jardin en heerlijke kwark taart (made by Annemiek), top rit heen, top rit terug. Stukkies Nederland nu eindelijk eens van beneden kunnen zien. "<OPEN DEUR ALERT!!>" Man, wat hebben we toch een mooi land! Wat een fraaie afwisseling! In maar een paar uurtjes rijden allemaal te bekijken <"EINDE OPEN DEUR ALERT>"

Foto's en verslag te vinden in het Andreas topic. (<-Klik)
 
Laatst bewerkt:
...vind het echt een verschrikkelijke kleur voor op een RT, dat paars/blauw/matgrijs...
...maar het filmpje is dan wel weer te verteren... : klik...
 
...Ron... is tot over zijn oren verliefd... en ze heet R1200RS:
...over Boeren Mest Wagens gesproken...; it is alive !... :/

...klinkt de R1200RS toch alsof er meer leven in zit... : bwoaaaaap !...

Ik ben ff de tel kwijt Ron, maar hoeveel motoren staan er nu bij jou? Ik krijg zo langzaamaan het gevoel dat t.z.t. dat aantal 2 zal bedragen en zal bestaan uit een R1200RT en een R1200RS. . . Zo krijg ik ook langzamerhand het gevoel dat ik met een jaartje of 2 na nu, zeg maar als de eerste kinderziektes en terugroep acties van die mooie RS geweest zijn, er voorzichtig in Huize Van den Berg bij de minister van Financiën alhier gelobbyed gaat worden dat een man toch ook recht heeft op een hobby en dat een RS voor erbij helemaal niet zo heel raar is en dat ie prima overdwars achter de R en de RT past en dat de RT uiteindelijk ook langer meegaat als de RS er is en dat een RS wel lekkerder rijden in de zomer is omdat je net wat meer koelwind hebt en dat ook de banden gewoon van de RT langer meegaan en dat ie minder vaak voor een beurt moet.... T.z.t. samen shoppen???
 
FF iets anders.. Voor onze Ford Kuga betaal ik per maand All Risc zo'n dikke €75,- en krijg dan 3 jaar aanschafwaarde. Via dezelfde verzekeraar heb ik de RT verzekerd All Risc, ook 3 jaar aanschafwaarde (in mijn geval 13k) voor €82 per maand... Het eRetje van Karin doet, WA, €3,49 per maand.... Hoe hebben jullie de RT's verzekerd en wat kost dat? Dat mijn motoRT duurder is snap ik natuurlijk ergens wel, voor den wagen heb ik 76% No Claim korting opgebouwd en voor den MotoRT pas 72,50% (ook al rij ik maar net wat meer dan een jaartje of 3, ouwe lul zijn heb zo zijn voordelen). En je hebt wat gemakkelijker een motoRT in de kreukels dan een auto als een Kuga. En je deelt het risico met minder All Risc verzekerde motor rijders. En zo nog een beetje voorts. Maar gevoelsmatig zou die RT toch goedkoper in de verzekering All Risc moeten kunnen zijn dan de Kuga (aanschafwaarde €25.000)....
 
Laatst bewerkt:
@Jeroen,
Clubgenoot Hans heeft nu zijn R1200GSA van 2009 (?) AR verzekerd voor ongeveer 650 per jaar. Ik zal de details vragen.
PeterD
 
Afgelopen zaterdag eindelijk de pimp aktie van de RT af kunnen ronden. Als beloning 3 dagen in de Oberbergischer Kreis wezen touren. Gruwelijk geboft met het weer.
Zondag droog aangekomen, maandag net zo mooi als hier dus en dinsdag was een verhaal apart. Man man, wat een wind die dag zeg. Het leek wel zeilen zo af en toe! Maar geen druppel regen gehad en dat is toch wel een klein mirakel. Via Maastricht terug gereden en we hebben dus mooi achter het slechte weer aangereden! Echt boffen.
In Dld was het wel weird. Droog, de bladeren en kleine takjes vlogen ons om de oren maar gewoon een temp van rond de 22 graden. Rare gewaarwording.
En oh ja, de dimlicht truuk werkt dus niet. Althans, wel zolang je stilstaat ;) Bij het in zun 1 zetten floept tie weer aan. Dus lampen maar in laagste stand gezet en geen oom agent tegengekomen.
Hopelijk gaat het volgende weekend ook weer goed :]
 
En over het pimpen....

Naast het dippen, ook spuitwerk en titanioum boutjes ( wordt Hans misschien btje blij van :+ )

Dippen: stuurhelften, bagagedrager, tankbeugel, benzineding en final touch, het bolletje voor de nav ;)
Spuiten: schetsplaten en voorvork (onderste deel en middenstuk)
Titanium: op allerlei plekken

Ik was erg benieuwd naar het dippen icm de kleur van de motor maar ik ben erg erg heppie mee. Vind het een prachtige combi!! :9~

Dan nu eindelijk de plaatjes..zal me beperken tot 5 foto's ;)

2015-05-02%2014.18.00.jpg


2015-05-02%2014.18.42.jpg


2015-05-02%2014.18.57.jpg


2015-05-02%2014.19.13.jpg


2015-05-02%2014.19.34.jpg
 
Jeroen1969 schreef nog...:

1) Ik ben ff de tel kwijt Ron, maar hoeveel motoren staan er nu bij jou?

2) Ik krijg zo langzaamaan het gevoel dat t.z.t. dat aantal 2 zal bedragen en zal bestaan uit een R1200RT en een R1200RS. . .

3) Zo krijg ik ook langzamerhand het gevoel dat ik met een jaartje of 2 na nu, zeg maar als de eerste kinderziektes en terugroep acties van die mooie RS geweest zijn, er voorzichtig in Huize Van den Berg bij de minister van Financiën alhier gelobbyed gaat worden dat een man toch ook recht heeft op een hobby en dat een RS voor erbij helemaal niet zo heel raar is en dat ie prima overdwars achter de R en de RT past en dat de RT uiteindelijk ook langer meegaat als de RS er is en dat een RS wel lekkerder rijden in de zomer is omdat je net wat meer koelwind hebt en dat ook de banden gewoon van de RT langer meegaan en dat ie minder vaak voor een beurt moet....

4) T.z.t. samen shoppen???

1) tot voor kort waren dat er 4, tegenwoordig zijn dat er 3.

2) dan moet je nog even door blijven werken aan je vrouwelijke intuïtie, want je bent in deze abuis... :+

3) als je het voor jezelf kunt verantwoorden ; dan zeg ik : go for it... ;)

4) als ik ooit nog weer een betaalde baan krijg, dan valt daar over te praten..., tot die tijd moet ik helaas lijdzaam toezien hoe mijn uitzichten op de arbeidsmarkt met de dag minder worden, moet ik lijdzaam toezien dat de wallen onder de ogen steeds groter worden, en moet ik ook nog een keer lijdzaam toezien dat mijn haardos is vermindert naar was losse sprietjes...; allemaal dankzij de dagelijkse UWV-stress... :/

Ik doe wel leuk, en praat en schrijf misschien wel leuk, maar achter dat masker gaat nu al twee jaar een behoorlijk rotgevoel schuil..., en van motor-shoppen zal dan ook weinig terecht komen...
 
En over het pimpen....

Naast het dippen, ook spuitwerk en titanioum boutjes ( wordt Hans misschien btje blij van :+ )

Dippen: stuurhelften, bagagedrager, tankbeugel, benzineding en final touch, het bolletje voor de nav ;)
Spuiten: schetsplaten en voorvork (onderste deel en middenstuk)
Titanium: op allerlei plekken

Ik was erg benieuwd naar het dippen icm de kleur van de motor maar ik ben erg erg heppie mee. Vind het een prachtige combi!! :9~

Dan nu eindelijk de plaatjes..zal me beperken tot 5 foto's ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
...asteblieft dan !...

...das een heel beetje werk geweest !!...

...die foliedip op dat navi-bolletje..., gaat dat er niet af zodra je de navigatie er op klemt, of is dat dip-spul zo ontzettend bestendig tegen 'mechanische' invloeden...?

...enne..., om het middenstuk van de voorvork te spuiten, heb je daarvoor de hele vork uit elkaar gehaald... :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan