En weer veilig terug van het RT Treffen van het "
andere forum".
De dag begon in Appeltern. Geen idee waar dat ligt, dus gisteren avond ff op Google Maps gekeken. Randje Gelderland/Brabant, 52 minuten rijden over de A27. Vanmorgen de BMW Nav IV aangezwengeld, en die kletst mij heel anders richting Appeltern. Binnendoor. Nee, ik had "snelwegen mijden" niet aanstaan, heb uiteindelijk ook wel 3 minuten A15 gereden verder op. Maar voor die tijd ging het eerst langs een pondje. Eentje die verdacht bekent voorkwam . . . Onderweg naar de Pannekoekenrit (voorproefje 18 april op de Andreasberg trip die ons aller Ron georganiseerd heeft) waren we van "Chapter Midden Nederland" vanaf het huis van Thijs67 binnendoor naar Tiel gescharreld. En ook dit pondje genomen...
Op de plaat is ook mooi mijn EiFoon 6 houder te zien (die eigenlijk Galaxy S3/4 houder is, € 3,49 bij de Action). Om die te kunnen bedienen heb ik met een ketting een Stylus gemonteerd en van de plaat achter de navsteun een bakje gemaakt waar de stylus in kan. Werkt prima, kettinkje kan wel wat korter...
De eerste deelnemers trof ik al op de boot..
De locatie voor de verzameling was wel goed gekozen zeg: "Fiets stop Moeke Mooren"...
Ja, dat leest u echt goed:
Jammer dat de borden maker die "t" tussen de twee "OO"'s vergeten was...
Het kon dus niet missen, hier moest het zijn:
Zelden zo veel Beemers bij elkaar gezien.... Het was een RT treffen, dus het zal niet verrassen dat daar de meeste exemplaren van waren..
Maar ook een exemplaar van mijn vorige liefde getroffen:
Een RS, ik had dan een 1150 variant met "volle kuip" (hetgeen toch wat gek klinkt als je op een RT zit.. omdat je uiteindelijk de "volle kuip" van de RS net niet vol genoeg vond...).
En een R1200R gespot... Motor waarvan ik soms denk dat ik Karin daar nog eens op moet krijgen (of nog beter, op een R1200RS).
Hoewel ik eigenlijk de R1150R van Karin wel mooier vindt....
Tja, ik ben toch een beetje "vreemde eend" in de bijt... Rij nog maar net RT... En voor elke posting die ik op dat forum heb gedaan heb ik er ongeveer 50 op dit forum achter mijn naam staan... Durfde dus niet echt bij de "echte" BMW RT forum gangers te gaan staan....
Eerst binnen een bakkie en een praatje. RTBeRT dus ook getroffen.
Paul van Hoof was er ook om zijn boek te verkopen en te signeren. Hij is met een (inmiddels) 40 jaar oude Moto Guzzi van het uiterst Noordelijke puntje van Amerika naar het meest zuidelijke puntje van Amerika gereisd. Is een serie documentaires over gemaakt en hij heeft er een onderhoudend boek over geschreven..
Onderdeel van het RT Treffen is de uitreiking van de opbrengst van de inzameling voor het goede doel, Clini Clowns. Speech en een meneer van Clini Clowns nam de cheque dankbaar in ontvangst.
Er volgde een applaus (voor onszelf eigenlijk dus...)
Ik was Kenny Simon en Niels van
MSA gelukkig ook tegen het lijf gelopen. Ik werd door hen uitgenodigd om met hen mee op te rijden. Niels had zijn vriendin ook mee op zijn K1200LT, die was 4 weken daarvoor pittig geopereerd en zat voor het eerst sinds tijden weer eens achter op een motor fiets. De vele drempels maakte voor haar de rit niet zo heel erg comfortabel. Overigens, voor meer mensen niet... Jammer dat de Nederlandse wegen zo verkracht worden door de snelheidsbeperkende maatregelen. Maar het is niet anders. Mooie discussies tijdens het eten of ESA effect heeft (ik denk van wel, had tot de pauze nog de ESA op 2 personen staan en vond de fiets al erg stijf of de drempels gaan, na de pauze 1 persoon en standje comfort, ging een stuk "smoother").
Achter Kenny aan rijden is niet zo heel lastig, zijn RT is redelijk Markant...
Na een klein uurtje reden we langs een gezellige tent aan het water (geen idee welk water, we waren net in Brabant dus het zal dan wel de Maas of Waal geweest zijn).
Op een of andere manier is het ons gelukt om niet als eerste groep weg te zijn gereden maar wel als eerste groep aan de lunch te hebben gezeten (bleek achteraf, we kwamen namelijk zo'n beetje als eerste groep weer terug bij Appeltern).
Hier zie je een flink lint Beemers langs rijden, zo hebben we nog een lint of 4 voorbij zien komen..
En nee, het zijn niet dezelfde motoren (kan snel genoeg draaien om de voor en achterkant van de groep te pakken op de gevoelige plaat).
Na de lunch begon het pijpestelen te regenen en dit hield pas op toen we, inmiddels na zo'n 2 en half uur rijden, terug waren bij Moeke Mooren en aan de hap zaten. De Barbecue was afgelast wegens het slechte weer en daarvoor in de plaats een rijk gevuld buffet.. Vooraf een heerlijke BMW huzaren salade...
Het was ff stil (zelfs ik hield ff mijn klep dicht)...
Daarna, ondanks het dus overwegend toch redelijk pokkeweer, met een voldaan gevoel huiswaarts gekeerd. Een geslaagde dag. Mooie tocht, tzt ietsje inkorten en nog eens na rijden met Karin (of misschien wel met Chapter Midden Nederland)