Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Resultaat van een kleine twee weken woon-, werkverkeer . Gelukkig vliegen de kilo's er minder snel aan .

km-stand 20-4-2015


km-stand 1-5-2015
 
Gaat lekker! Dat wordt tijdig onderhoud plannen.
 
Laatst bewerkt:
bij de keuze van de aanschaf van een r 1200 rt kom ik modellen tegen zonder of met ESA,
wat is het voordeel van ESA en moet ik rekening houden daarmee bij de aanschaf?
wat met wel of niet van andere opties?
 
Gaat lekker! Dat wordt tijdig onderhoud plannen.

Gaat zeker lekker .

De 10k beurt staat voor eind mei op de kalender maar ik verwacht eerder een bezoekje aan de dealer te moeten brengen .

Dit weekend de dame maar eens beetje verwennen. Poetsen, vloeistoffen nakijken en zo...
 
Vanaf deze kant ook nog post-felicitaties, Ron, als ik het goed begrijp
 
bij de keuze van de aanschaf van een r 1200 rt kom ik modellen tegen zonder of met ESA,
wat is het voordeel van ESA en moet ik rekening houden daarmee bij de aanschaf?
wat met wel of niet van andere opties?

Voordeel van ESA is dat je de vering met een paar simpele drukken op de knop ESA kunt aanpassen (Electronic Suspension Adjustment). Dus of je in je up of met zijn tweeën rijdt, sportief, normaal dan wel dynamisch geveerd wil zijn. Misschien een optie die je niet persé nodig hebt.

Opties als ABS en ASC (ABS die heb je denk ik wel, ASC, Automatic Stability Control, "During hard acceleration, before excessive tire slip, engine power is reduced", met dit systeem aan zou het bijvoorbeeld ook onmogelijk moeten zijn om een Wheely te kunnen maken) zou ik wel graag op mijn fiets willen.

De optie RDC (Reifen Druck Controlle) is ook handig. Kan je onderweg je bandendruk zien. Bij mijn 2010 model heb je dan meteen ingebouwd dat je kan zien of er genoeg olie is. Tegen een te lage oliedruk is er al een remedie, een waarschuwingslampje, maar met de RDC er op krijg je, als je het info display op RDC hebt staan en de motor al ff heeft gedraaid, als je ff stil staat bij bijvoorbeeld een stoplicht, een vinkje als je ook genoeg olie op voorraad in de motor hebt (alternatief dus voor op je knieën voor het kijkglaasje gaan zitten).

Cruise Control is ook wel handig. Geen sores bij traject controle. Gewoon vastklikken op de toegestane snelheid + 3 km/u en klaar is Kees. Ook handig als je jeuk aan je neus hebt of als je handschoen niet lekker zit. Of als je eens niet met je voet maar met je rechterhand wil zwaaien als je een mede motormuis langs links passeert.

Alarm spreekt denk ik wel voor zich....

Radio kan ook als optie in een BMW RT geschroefd, maar ik heb BlueTooth in mijn helm, luister via de EiFoon en heb die maar gelijk op de FlitsMeister bij geschakeld. Scheelt met wat post uit Leeuwarden (pré Flitsmeister tijd, 2013, heb ik in totaal het rijk met € 1.000,- extra gesponsord omdat we van mening verschillen wat een normale snelheid op brede Nederlandse snelwegen zou kunnen en mogen zijn.. Het Rijk leek de discussie steeds te willen winnen...).

Dan is er nog de BMW navigatie. Vanaf de Liquid Cooled zit die echt ingebouwd (kunnen ze hem dus ook niet jatten), bij de modellen er voor gaat het met een Garmin unit. Bij mij is dat een BMW Navigator IV wat eigenlijk een Garmin Zümo 660 is maar dan met extra "hardware" knoppen op de cradle voor het inzoomen, weergave modus en felheid bediening. Nadeel is dus dat die er makkelijk af te klikken is. Oplossing is dan het bijgeleverde hoesje gebruiken, in het handschoenenkastje en dat kastje kan op slot. Bij gebruik het afdek klepje in het hoesje, raak je die ook niet kwijt. Maar goed, je kan ook bij de Action voor € 3,49 een klem voor een Galaxy S3/S4 kopen voor op het stuur, daar past een iPhone 6 in (niet de plus) of een klem voor de iPhone 4/5. Voor iets van €40,- koop je West Europa als TomTom appie op een EiFoon. Andoïd Smartphones schijnen gratis navigatie te hebben. Heb je ook navigatie op je motorfiets. Is dan alleen iets lastiger met die voorgebakken routes die lieden in Basecamp of MapSource maken. Ik zou niet weten hoe je dat in zo'n smartphone krijgt, vast dat hier elders op het MF oplossingen voor te vinden zijn.

Tja, het is maar wat je zelf zoekt natuurlijk. . . Hoeveel km's denk je te gaan maken. Hecht je waarde aan goodies als ABS en ASC. Wil je de snelheid gewoon altijd met je pols regelen... Maakt de volgende fiets allemaal wel goedkoper als je het allemaal NIET hoeft te hebben..

Suc6 nog verder met de jacht! Zag dat er wel de nodige RT's in de markt zijn inderdaad. Werd er zelf ook bijna zenuwachtig van.... Vrouwlief van een R naar een RT manoevreren. Maar goed, die vind haar R1150R al te lomp dus dat zal niet snel wat worden
 
Gaat zeker lekker .

De 10k beurt staat voor eind mei op de kalender maar ik verwacht eerder een bezoekje aan de dealer te moeten brengen .

Dit weekend de dame maar eens beetje verwennen. Poetsen, vloeistoffen nakijken en zo...

Wow, je gaat weer hard Henk! In dat tempo haal je mijn kilometerstand vlot in! Ik heb net ff gekeken, eind volgende week heb ik er zelf de eerste 10k bijgereden in iets meer dan een half jaar. 20k beurt eind vorig jaar gedaan, de 30k komt er nu aan. Waarschijnlijk net voor Andreasberg.
 
Bedankt Jeroen voor de uitgebreide info..
De dealer heeft ook een k 1300 gt staan, model 2010 en de prijs is niet slecht en weinig km
raar maar een r 1200 rt met dubbel zoveel kilometers kost 1000€ meer....
wat is het probleem met de 1300 gt ? of is die gewoon niet populair ?

 
Aha nieuw topic. Gaat vooruit hier. Zelf net terug van reis naar Zweden. Hebben in totaal 4k km gereden op 8 dagen. Had na een paar dagen al last van mijn onderrug dus dat standaard zadel zal wel te zacht of na 10j versleten zijn.

Voor de reis nog 1 vd lampjes vooraan laten vervangen bij de dealer. Was 17 EUR voor het lampje en is er van bovenaf op de tast in gezet. Zag dat hier voorbij komen. Andere is nu ook stuk maar daar gaat toch een goedkope van de action in.

 
Laatst bewerkt:
 
Laatst bewerkt:
...kleine correctie..., een R1200RT zonder ABS bestaat niet...

...zonder ASC wel, want dat heb ik zelf destijds ook niet besteld...
...vond het totaal geen toegevoegde waarde hebben...

...maar ABS heb je dus altijd...
 

Vast dat een K1300GT een geweldige fiets is. Het is alleen geen boxer. De boxers van BMW in de smaken GS en RT zijn "bestsellers". Ik denk dat dit komt door:
1. Het specifieke karakter van de boxer. Het ding leeft tussen je benen.
2. Het koppel dat al van onder uit sterk is.
3. Het lage zwaartepunt, eenmaal rijdend kieper je niet zo maar om..
4. Het wulpse stuurkarakter. Het ding laat zich kinderlijk eenvoudig door bochtjes wurmen.
5. Een heel gezellig forum topic met leuke deelnemers...

De oplossing voor jouw dillema is kinderlijk eenvoudig: rij een stevig stuk op beide fietsen en laat je eigen smaak spreken. Ben benieuwd naar de uitkomst...
 
...kleine correctie..., een R1200RT zonder ABS bestaat niet...

...zonder ASC wel, want dat heb ik zelf destijds ook niet besteld...
...vond het totaal geen toegevoegde waarde hebben...

...maar ABS heb je dus altijd...

Of de ABS is stuk... Maar ik bedoelde het inderdaad anders. Ik als wintersmurf die op de RS met ABS maar zonder ASC op een plaatje ijs al eens een schuiver had gemaakt, zocht bewust naar een tweedehandsie met die optie er wel op. Afgelopen winter heeft de ASC 1 keer ingegrepen (lampje gaat branden tijdens ingreep, onder het motto: "ff dimmen baas!"). Ging nu dus niet onderuit. Wellicht zonder ASC ook niet, zal het nooit weten. Maar mijn gevoel zegt dat de ontwikkelkosten van dit systeem niet helemaal "um sonst" is geweest voor de bestuurders die 's winters door rijden en af en toe een stukje glad wegdek tegenkomen (vooral bij kruisingen met stoplicht vanuit stilstand optrekken en een bocht maken is het wel lekker als de ASC zich bezig houdt met de stabiliteit).
 
@piet,

Mijn fiets heeft ESA maar ik vond hem nog steeds te slap geveerd.
Ben naar Hyperpro gegaan voor progressieve veren. Veert en stuurt nu beter.

Vvolgende fiets koop ik zonder ESA en gebruik dat geld dan wel voor iets wat wel goed is.
Ik rij altijd alleen dus verstellen hoeft van mij toch niet.
 

...heb indertijd WEL gereden met de GT...

...had toen een R1150RT, en omdat vrouwlief en ik de kleur van die motor eigenlijk niet zo mooi vonden, mocht er iets anders komen...

...was erg gecharmeerd van de GT (de 1200 toen nog), dus ik een proefrit geregeld, en aan de haal met het ding...

...het ding is ronduit snel, daar kunnen we kort in zijn...
...het ding heeft ook van onderuit bakken koppel, dus daar hoef je ook niet aan te twijfelen...

...al rijdend omvallen doe je ook niet met een GT ; überhaubt zou dat een prestatie van jewelste zijn op een motor..., want iets met gyroscopisch effect, enzo...

...en een eventueel forum vind ik dan weer totaal ondergeschikt aan een motor... :/
...omdat ik een motor rijd voor de motor, en niet voor een forum...

...en toch heb ik de GT na zo'n kinderlijk korte 40 kilometers (toen wist ik al genoeg...) teruggebracht naar de dealer, en heb een paar dagen later zonder proefrit (had zelfs de motor niet eens in het echt gezien...!) een jaar jonge R1200RT gekocht... :Y

...ik vond de GT te lang, niet gemakkelijk sturen, en het motorblok vind ik (maar das persoonlijk) totaal niet passen bij een toermotor...

...een toermotor heeft wat mij betreft geen knalhard eindschot nodig, leuk dat zo'n zo'n ding als een kogel gaat ergens boven de 'heel veel' toeren, maar een toerfiets mag wat mij betreft best een beetje gezapig (foute woordkeus, vermoed ik) draaien...

...gewoon lekker koppelrijk, makkelijk sturen, goed uit de wind zitten (doet de RT beter dan de GT), ontspannen zitpositie (GT zit iets meer voorover), enz.enz.enz...

...een hoog topvermogen vind ik ondergeschikt aan een toerfiets...
...en daarom geen GT destijds, maar de 1200RT...




...vandaag nog een 300 kilometers weggetikt op de PolaRT..., waren wij gisteren uit eten in Arnhem ; zaten we er vandaag ongeveer al weer..., want o.a. via zeer ernstige binnendoorroutes, een banaantje gegeten op de Posbank... ;)
 




...en met dat wij zo'n banaantje naar binnen zitten te werken daar op die Posbank, komt in de verte het typische gereutel van een boxer naderbij...

...hey..., zo'n LC-RT..., en dat is dan vandaag de tweede keer dat wij dezelfde meneer, met dezelfde fiets zien...

...hij parkeeRT zijn brommer achter die van ons, en hij gaat aan de wandel...

...even later komt hij terug, en knoopt een praatje met ons aan...
...en dat het fijn weer is, en niet te koud, en ook lekker qua wind, enzo...

...en dat hij uit Leidschendam komt, en hij het hier mooi toeren vindt...

...dus ik roep nog wat over de Achterhoek, en dat het 'die' kant op is...
...en dat het 'daar' ook bijzonder fijn weg toeren is...

...uren later (wij hadden inmiddels o.a. ook al een bakkie gedaan bij Roadrunner Motoren), rijden wij via allerlei OnRoute kris-kras routes richting Hoog-Keppel, en komen wij dezelfde meneer voor een derde keer tegen...

...hij kwam uit de richting van Doetinchem..., wellicht had-tie toch een stukje Achterhoek onder de wielen door laten rollen...



...enne..., lijkt het nou zo, of is de wielbasis van de LC nou zoveel korter dan de DOHC, of zitten de (zij)koffers verder naar achteren gemonteerd...

...want 't lijkt er toch verdacht veel op, alsof de koffers van de LC verder voorbij het achterwiel steken, dan bij de 'oude' 12RT...
 
Laatst bewerkt:
...ook wel een sooRT van toevallig vandaag...

...nemen wij eerst een kopje koffie (zelf meegebracht) ergens op een plekje waar je de woorden 'school' en iets met 'Fries' op een bord tegenkomt...



...school en Fries...




...om dan uuuuuuuuuuuuren later kreten tegen te komen als 'schoolbuurt', en weer iets met een 'Fries', maar dan nu met een 'z'...



...Friez en school...




...mooi toergebied trouwens, dat gebied rond Markelo (dus o.a. de Friezenberg)...
...rustige wegen, en leuke bochtjes liefdevol neergelegd over een fraai glooiend landschap, en gezellig grenzend aan de Sallandse Heuvelrug...



...de bewuste pauze & fotolocatie...
 
...Ron... zet de bloemetjes buiten:

...gisteren ook weer een sooRT van leuk dagje gedaan, want ipv vakantie over de grens, dus een vakantie in eigen land...

...dagje Leiden (waren ons nog nooit geweest) gedaan...
...leuke stad zeg !...

Lekker hoor! Nederland heeft prachtige plekjes, dus, als het weer een beetje meezit uiteraard, hoef je helemaal niet naar het buitenland om toch een geweldige tijd te hebben.
Wij gaan deze zomer voor het eerst sinds zeven jaar niet (relatief) ver weg met de motor
Er komt namelijk een nieuwe keuken in de bijkeuken, en die gaan we zelf installeren, inclusief de hele rimram eromheen, zoals nieuw plafond, muren laten stuken, leidingen (zelf) omleggen. Dus alles wat we het sneller doen dan de drie weken die we vakantie hebben kunnen we met de motor weg, het streven is dat dat een week is, en dan zal het wel een week Duitsland en/of Luxemburg worden, maar het kan ook dat we de volle drie weken met de keuken bezig zijn, en dan wordt het heel magertjes met de motor dit jaar

 
Laatst bewerkt:
1)

2) jazeker ; Nederland is bij tijd en wijle best fraai. Leiden waren wij bijvoorbeeld nog nooit geweest...; want Venetië schijnt dan bijvoorbeeld belangrijker te zijn...
Vonden dat Leiden een ontzettend mooie stad ; eigenlijk. En het heeft ook water, bootjes, en drijvende terrassen in het water.

Eigenlijk net Venetië dus ; maar dan duidelijk minder druk.

En dat toeren gisteren ; op mooie plekjes geweest, en vooral over 60 km/h wegen gereden. Groot nadeel van dat soort wegen zijn de ontelbare snelheidsremmende obstakels...

Eentje zag ik niet liggen (en werd ook niet aangegeven), en dan klap je daar met bijna 80 overheen..., is niet fijn, zeg maar...

3) vertel !

4) oh ?!..., een keuken in de bijkeuken... En dan ga je bijkoken in bijpannen, afwassen in de bijvaatwasser, snijden met bijmessen, en prikken met bijvorken ?...

5) ...is dit een hint...? Moet iemand van ons alvast John Williams gaan bellen...?





6) ...eh..., scenario 3 : de 1 is de ander al zo spek-, en spekzat na 4 dagen bij-stof happen, dat hij/zij zwaar geïrriteerd, en zwaar geëmotioneerd stante pede een motor uit het rek trekt, en in zijn/haar uppie voor de resterende 2-en-een-halve week vertrekt naar veel leukere bijplekjes...



...en daarom : namens het gehele RT-team : onwijs veel sterkte !...
 
Haha, die Ron! Wat kun je toch heerlijk uit de hoek komen , daarom vind ik je ook zo leuk

Eerst even over city-tripjes, ik ben in de meeste grote(re) steden wel geweest want ik heb in m'n leven, behalve in het echte zuiden, in alle uithoeken al wel gewoond. Maar om nou te zeggen dat ik die plaatsen ook kén, dat is wat anders natuurlijk. Ik ken m'n eigen woonplaats niet eens echt, want los van dat ik daar pas drie jaar woon ga ik meestal alleen maar naar dezelfde plekken toe. Ook Amsterdam "ken" ik bijvoorbeeld niet hoewel ik er 12 minuten sporen vandaan werk en er regelmatig een paar uurtjes ga shoppen. Laatst moest ik wat verder van het centrum zijn en heb dat lopend over de grachten enzo gedaan, en toen keek ik eens met een toeristenblik om me heen en dacht, wow wat een unieke stad is dit eigenlijk!! Echt prachtig, ik snap dat Amsterdam overbevolkt is met toeristen, en dat moet je dan heel letterlijk nemen als ik mijn collega's van het Amsterdamse hoor klagen dat het de Spuigaten uitloopt (letterlijk en figuurlijk ). Ik zag opeens een rij mensen van zeker een halve kilometer, misschien wel langer want ik zag het einde niet omdat dat de hoek om ging. Bleek het Anne Frank museum te zijn. Never nooit niet dat ik in zo'n lange rij zou aansluiten!! Mar ja, als je ervoor van de andere kant van de wereld komt en dat bovenaan je to-do-lijstje staat maak je waarschijnlijk een andere afweging. Ik ben nog steeds niet naar het Van Gogh museum geweest na de verbouwing, wil ik graag heen, maar ik denk dat dat een keer een dinsdagochtend buiten de vakanties en vóór m'n werk wordt.
Amsterdam gaat nu proberen de toeristen naar andere mooie plekjes in Nederland te dirigeren. Maar ja, of dat zal lukken?

En over de (bij)keuken gesproken....... Stamper en ik hebben inmiddels heel wat geklust samen, en we weten inmiddels hoe daar een draai aan te geven . Hij is de echte klusser, en ik ben meer van het aangeven, vasthouden, opruimen, emotioneel ondersteunen, en hem van z'n natje en z'n droogje voorzien . En ik weet ook hoe ik me even gedeisd moet houden als het tegenzit en het humeur daalt Hij vindt altijd weer een oplossing
Dit is de huidige bijkeuken, één grote chaos van de oude keuken die hier naar toe was verplaatst om ruimte te maken voor de nieuwe, en het is de bedoeling dat de kastenwand in de bijkeuken ook rond de CV-ketel wordt gedrapeerd. Er lopen nog meer leidingen langs de wand dus de kastenwand moet van binnen behoorlijk worden gemodificeerd om eromheen te passen. Verder staat het aanrecht nu nog aan de overkant dus ook warm en koud water moeten worden omgelegd want aanrecht en radiator gaan stuivertje verwisselen.



En om het toch nog even motor-gerelateerd te houden: als we op tijd klaar zijn kunnen we begin juli misschien nog naar de BMW-Motorrad dagen in Garmisch-Partenkirchen. Wel een klere eind rijden (2000 km retour) voor drie dagen, maar wij vinden het daar altijd geweldig
 
Rit naar Appeltern was onverwacht mooi. Dik 120 RT's hier. Weer valt niet tegen. Zo de rit doen, ik haak aan bij Kenny en Niels van MSA... Komt wel wat nattigheid aan maar het lijkt mee te gaan vallen met de hoeveelheid. RTBerRT ook gespot en gesproken.
 
Enjoy-Rider schrijft ook nog even...:

Haha, die Ron!
Wat kun je toch heerlijk uit de hoek komen , daarom vind ik je ook zo leuk
...ja..., altijd dik lachen, en dikke pret met die Ron...



...tip om toch op vakantie te kunnen gaan, en om toch de bijkeuken netter te laten lijken : ik zeg, 'n railtje aan het plafond, een grote lap stof kopen, een uurtje met de naaimasjien aan de slag, en zie daar : een keurig gordijn...

...in 1 middag klaar, en verder geen gezeur meer...



...roetschj ; gordijntje dicht, en weg is alle meuk...
 
En weer veilig terug van het RT Treffen van het "andere forum".

De dag begon in Appeltern. Geen idee waar dat ligt, dus gisteren avond ff op Google Maps gekeken. Randje Gelderland/Brabant, 52 minuten rijden over de A27. Vanmorgen de BMW Nav IV aangezwengeld, en die kletst mij heel anders richting Appeltern. Binnendoor. Nee, ik had "snelwegen mijden" niet aanstaan, heb uiteindelijk ook wel 3 minuten A15 gereden verder op. Maar voor die tijd ging het eerst langs een pondje. Eentje die verdacht bekent voorkwam . . . Onderweg naar de Pannekoekenrit (voorproefje 18 april op de Andreasberg trip die ons aller Ron georganiseerd heeft) waren we van "Chapter Midden Nederland" vanaf het huis van Thijs67 binnendoor naar Tiel gescharreld. En ook dit pondje genomen...

Op de plaat is ook mooi mijn EiFoon 6 houder te zien (die eigenlijk Galaxy S3/4 houder is, € 3,49 bij de Action). Om die te kunnen bedienen heb ik met een ketting een Stylus gemonteerd en van de plaat achter de navsteun een bakje gemaakt waar de stylus in kan. Werkt prima, kettinkje kan wel wat korter...

De eerste deelnemers trof ik al op de boot..


De locatie voor de verzameling was wel goed gekozen zeg: "Fiets stop Moeke Mooren"...


Ja, dat leest u echt goed:

Jammer dat de borden maker die "t" tussen de twee "OO"'s vergeten was...

Het kon dus niet missen, hier moest het zijn:


Zelden zo veel Beemers bij elkaar gezien.... Het was een RT treffen, dus het zal niet verrassen dat daar de meeste exemplaren van waren..







Maar ook een exemplaar van mijn vorige liefde getroffen:

Een RS, ik had dan een 1150 variant met "volle kuip" (hetgeen toch wat gek klinkt als je op een RT zit.. omdat je uiteindelijk de "volle kuip" van de RS net niet vol genoeg vond...).

En een R1200R gespot... Motor waarvan ik soms denk dat ik Karin daar nog eens op moet krijgen (of nog beter, op een R1200RS).

Hoewel ik eigenlijk de R1150R van Karin wel mooier vindt....

Tja, ik ben toch een beetje "vreemde eend" in de bijt... Rij nog maar net RT... En voor elke posting die ik op dat forum heb gedaan heb ik er ongeveer 50 op dit forum achter mijn naam staan... Durfde dus niet echt bij de "echte" BMW RT forum gangers te gaan staan....


Eerst binnen een bakkie en een praatje. RTBeRT dus ook getroffen.



Paul van Hoof was er ook om zijn boek te verkopen en te signeren. Hij is met een (inmiddels) 40 jaar oude Moto Guzzi van het uiterst Noordelijke puntje van Amerika naar het meest zuidelijke puntje van Amerika gereisd. Is een serie documentaires over gemaakt en hij heeft er een onderhoudend boek over geschreven..



Onderdeel van het RT Treffen is de uitreiking van de opbrengst van de inzameling voor het goede doel, Clini Clowns. Speech en een meneer van Clini Clowns nam de cheque dankbaar in ontvangst.




Er volgde een applaus (voor onszelf eigenlijk dus...)


Ik was Kenny Simon en Niels van MSA gelukkig ook tegen het lijf gelopen. Ik werd door hen uitgenodigd om met hen mee op te rijden. Niels had zijn vriendin ook mee op zijn K1200LT, die was 4 weken daarvoor pittig geopereerd en zat voor het eerst sinds tijden weer eens achter op een motor fiets. De vele drempels maakte voor haar de rit niet zo heel erg comfortabel. Overigens, voor meer mensen niet... Jammer dat de Nederlandse wegen zo verkracht worden door de snelheidsbeperkende maatregelen. Maar het is niet anders. Mooie discussies tijdens het eten of ESA effect heeft (ik denk van wel, had tot de pauze nog de ESA op 2 personen staan en vond de fiets al erg stijf of de drempels gaan, na de pauze 1 persoon en standje comfort, ging een stuk "smoother").

Achter Kenny aan rijden is niet zo heel lastig, zijn RT is redelijk Markant...



Na een klein uurtje reden we langs een gezellige tent aan het water (geen idee welk water, we waren net in Brabant dus het zal dan wel de Maas of Waal geweest zijn).



Op een of andere manier is het ons gelukt om niet als eerste groep weg te zijn gereden maar wel als eerste groep aan de lunch te hebben gezeten (bleek achteraf, we kwamen namelijk zo'n beetje als eerste groep weer terug bij Appeltern).
Hier zie je een flink lint Beemers langs rijden, zo hebben we nog een lint of 4 voorbij zien komen..


En nee, het zijn niet dezelfde motoren (kan snel genoeg draaien om de voor en achterkant van de groep te pakken op de gevoelige plaat).

Na de lunch begon het pijpestelen te regenen en dit hield pas op toen we, inmiddels na zo'n 2 en half uur rijden, terug waren bij Moeke Mooren en aan de hap zaten. De Barbecue was afgelast wegens het slechte weer en daarvoor in de plaats een rijk gevuld buffet.. Vooraf een heerlijke BMW huzaren salade...




Het was ff stil (zelfs ik hield ff mijn klep dicht)...


Daarna, ondanks het dus overwegend toch redelijk pokkeweer, met een voldaan gevoel huiswaarts gekeerd. Een geslaagde dag. Mooie tocht, tzt ietsje inkorten en nog eens na rijden met Karin (of misschien wel met Chapter Midden Nederland)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.