BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje:
De 'onderkuip'/'motorspoiler'/'onderzijpaneel' lijkt bij de 90'er een vorm van matlak.
Is dat bij de overige uitvoeringen (2010+) ook het geval? Eigenlijk nooit op gelet :$
En matlak in de was zetten is "not done".....
 
...yep, ook bij de 'gewone' modellen is het eiglans-lak (vanaf 2005 al)...
...enne..., in de wax zetten gaat prima...

...komt wel iets meer glans op ; maar het zal nooit hoogglans worden...
 
...yep, ook bij de 'gewone' modellen is het eiglans-lak (vanaf 2005 al)...
...enne..., in de wax zetten gaat prima...

...komt wel iets meer glans op ; maar het zal nooit hoogglans worden...

Eiglans is idd een betere omschrijving. Echt mat is het ook weer niet....
"gewone" heb ik nooit gezegd he :) :) :)
Ze zijn allemaal mooi :)
Thanx.
 
Linker paneel zit inmiddels in de MEGUIAR :)
Straks uitwrijven.... Ben benieuwd.....
Eerst op een niet zichtbare plek geprobeerd. Valt idd mee zo te zien.
 
...daarom smeer ik ook al jaren datzelfde merk poetsspul op die eiglans-gespoten delen...

...ook de naderhand gespoten delen poets ik met dat spul (velgen, topkofferdrager, tanktasdrager, invulpaneeltjes, en kleppendeksels)...
 
Vraagje:
De 'onderkuip'/'motorspoiler'/'onderzijpaneel' lijkt bij de 90'er een vorm van matlak.
Is dat bij de overige uitvoeringen (2010+) ook het geval? Eigenlijk nooit op gelet :$
En matlak in de was zetten is "not done".....

Ook matte lak is best in de was te zetten, ik heb de matte uitvoering in Ostagrau.
Gebruik daar voor S100 Matt Wachs (S100shop.nl).
Werkt prima zonder te gaan glansen.
 
Tijdens de "orientatierondes" zag ik ze zeer zelden staan; de 90'r.
En dan voor aardige prijsjes - not - ; echt een hebbedingetje :9

Harry Meijer had een mooie staan, voor 15k. Maar die is al weg. Gek hoor...
Dus helaas, van mijn kant geen tip van het jaar (op de valreep).
 
Afgelopen maandag met dochterlief per RT naar Museumplein 19 te Amsterdam gegaan. Dochterlief moest er wezen voor haar visum aanvraag wegens een half jaar studeren aan de universiteit van New Hampshire. Of pappie op de ochtend zelve nog ff een foto kon rochelen die aan de strenge Amerikaanse eisen zou voldoen. Lang verhaal kort: printers weigerden dienst, Karin viel wegens lage bloedddruk tussendoor ff flauw, huisarts bellen, foto papier regelen, strepen, koppen reinigen, iets minder strepen, diepte reiniging, miniscuul streepje, time check: 13:15 en afspraak om 14:00. OV geen optie meer, auto ook niet. Per RT er heen gejakkerd, in de stad nog om een afgesloten brug moeten manoevreren, het laatste stukje zag ik een short cut optie op het schermpje van mijn Nav IV, via het fietspad, dat bracht mij overigens vervolgens tot pal voor de deur. Time check: 13:56. Niet slecht gezien het feit dat dochterlief om 13:15 nog in motorpak van moeders moest worden gehesen, de RT nog van stal moest, de NAV nog gemonteerd, de route nog ingevoerd, en, misschien wel het belangrijkste van alles, Flitsmeister ook nog moest worden geraadpleegd...
Dochter overgeleverd aan vriendelijke Amerikaan die vervolgens met elektronische scanstokken dochterlief ging controleren op kwade bedoelingen..
Uitgaande van een 45 minuten ging ik bij een tent schuilen voor de bui die er volgens de Buienradar onherroepelijk aan zat te komen. Broodje gegeten, dikke bui over Amsterdam. RT onder een laag regen en hagel.
IMG_1406.JPG

Hek op de achtergrond is van de parking van de medewerkers van het consulaat.

De nacht er voor was er gestrooid. Daar ging mijn voornemen om de RT pekel vrij te houden. Enfin, is die "kop" er ook maar af. Op aangeven van de broeders van het RS draadje had ik de RT al wel lekker ingespoten met Putoline PP52, dat zou mijn RT moeten beschermen tegen dat zoute spul. Vlak ervoor had ik al een Fenda Extenda er op gezet. De oplossing van Ron is veel mooier maar vraagt ook geduld (voordat zo'n ding bij je thuis is). Helaas had ik de achterkant nog niet kunnen plaatsen, die kwam er woensdag als mosterd na de maaltijd op.

De rit naar huis weinig natuurgeweld. Gelukkig bleek het lederen Corbin zadel onder het leer te zijn voorzien van een waterafsluitend laagje, geen natte bips!

Thuisgekomen beetje geschrokken van de aanblik van mijn lieve vrouw (dat boven haar oog, dat paarse, dat is geen make up, ook dat paarse op haar ooglid niet).
IMG_1408.JPG

Inmiddels is dat zo goed als zwart... Vriendinnen tippen haar al over "Blijf van mijn Lijf huizen". Gelukkig kan dochterlief getuigen dat pappa, ingezeept en al, net onder de douche stond toen moeders pal voor haar ogen van de keukenstoel kieperde, zo tegen de plavuizen aan.

Komende weken simulator dienstjes. Eerder vroeg men zich hier af of dat niet gewoon met Flight Simulator X lekker thuis geregeld kan worden. Ik beloofde een plaatje te schieten. Belofte maakt schuld:
IMG_1403.JPG

Op deze plaat (geschoten in een CAE 7000 Full Flight (het ding kan bewegen dankzij 6 hydraulische poten) Boeing 737 simulator) zijn de mannen vlak voor de Take Off van baantje 32 te Zürich.

Komende weken moet ik doorrijden naar Hoofddorp waar we simulator capaciteit hebben ingehuurd. Steeds om 18:00 beginnen. Lekker in de file tijd :-( Hopelijk geen nachtvorst voorspeld want dan mag ik met de RT tussen de file door manoeuvreren... Pekel zit er nu toch al op...

Mooi die enthousiaste verhalen over de LC. Ik denk ook wel dat ie over een jaar of 6 bij mij in de garage staat...
 
Laatst bewerkt:
...vervang die bewuste keukenstoel voor een matras (of zaag de poten onder de stoel vandaan), m.a.w., pas de hoogte aan, dan komt de klap op de plavuizen iets minder hard aan... :/


...of draag een valhelm in huis...
...maar dat staat ook weer zo raar...

...beetje stofzuigen met een helm op... :/
 
....

De rit naar huis weinig natuurgeweld. Gelukkig bleek het lederen Corbin zadel onder het leer te zijn voorzien van een waterafsluitend laagje, geen natte bips!


Komende weken moet ik doorrijden naar Hoofddorp waar we simulator capaciteit hebben ingehuurd. Steeds om 18:00 beginnen. Lekker in de file tijd :-( Hopelijk geen nachtvorst voorspeld want dan mag ik met de RT tussen de file door manoeuvreren... Pekel zit er nu toch al op...

Eind goed al goed dus! Heerlijk om door A'dam met de motor te rijden :]

Ik heb ook een corbin maar ik ga er vanuit dat het leer waterdicht is. En dat klopt wel aangezien er na (flinke) regen altijd een plasje op ligt. En vandaar de aankoop van een nieuw pak omdat bij de oude het kruis dus niet meer waterdicht was. En nat op die plek is niet fijn .... ;)

Sinds 2 jaar spuit ik de motor af na thuiskomst als er weer pekel ligt. Prima oplossing.

Komende 3 weken voor mij geen woon-werk verkeer meer. Vakantie dus! De KLM stuurt alle IT mensen naar huis en dus ook de externen......
Ga ik waarschijnlijk dit jaar helaas niet meer de 100.000km aantikken. Leuke mijlpaal anders voor het nieuwe jaar.
 
Wobbert is er klaar mee voor dit jaar...:

Heerlijk om door A'dam met de motor te rijden :]
...met de RT + koffers + duo vind ik het soms minder makkelijk, en vrouwlief ziet spreekwoordelijk daar apen en beren op de weg...

...maar..., 'k mag er met de motor ook wel graag komen...
...sowieso ; grote steden + motor = makkelijk...



...Amsterdam dus...
%28z%29%2004%20September%202014%20%28a%29%20retourtje%20Amsterdam%20binnendoor%20%28o%29%20Amsterdam-X2.jpg
 
Harry Meijer had een mooie staan, voor 15k. Maar die is al weg. Gek hoor...
Dus helaas, van mijn kant geen tip van het jaar (op de valreep).

2 weken geleden stond er nog wel een 90'er bij HM. Maar die was wel iets van 18K euries....
 
Binnenkort in de aanbieding:

Foto650-NW8DG4XZ.jpg


'zo goed als nieuwe' royale topkoffer.

De verzekering heeft toestemming om e.e.a. te repareren. En dat zal dan ook een nagelnieuwe topkoffer worden.

Deze heeft natuurlijk optisch wat schade; behalve van de valpartij ook gebruikssporen. Maar is verder nog prima; sluit nog goed e.d.

Iemand interesse? Anders gaat ie de container in of op marktplaats. Opbrengst komt ten goede aan de personeelsvereniging.

Ik ga er wel van uit dat het slot overgezet kan worden o.i.d. :?
 
Hopelijk ben je zelf ongedeerd HJR1100S?
Omgevallen, uitglijer of een tik van een medeweggebruiker :? ?
 
@hjr1100s

Officieel is de verzekering straks eigenaar van jouw topkoffer. Wat zij er mee gaan doen?

Misschien zet de verzekeraar de koffeRT op Marktplaats?

@hjr1100S:Je hebt toch al een PB, dus het heeft waarschijnlijk weinig zin om mijn interesse kenbaar te maken als de verzekeraar geen interesse in je topkoffer toont..

Anders hoor ik het graag! Die kleine topkoffer is wel heel elegant en zo, maar niet super praktisch..
 
Laatst bewerkt:
...met de RT + koffers + duo vind ik het soms minder makkelijk, en vrouwlief ziet spreekwoordelijk daar apen en beren op de weg...

...maar..., 'k mag er met de motor ook wel graag komen...
...sowieso ; grote steden + motor = makkelijk...



...Amsterdam dus...
[afbeelding]

Vandaag is mijn vader van Amsterdam naar Wijk bij Duurstede verhuist. De laatste jaren bezocht ik hem uitsluitend per motor. Allereerst natuurlijk vanwege het parkeren. Met de auto vindt je uiteindelijk wel een plekje, maar moet je vervolgens de portemonnee trekken (de laatste keer dat ik mijn vader per automobiel bezocht konden er ook alleen maar munten in dat rottige apparaat, daar heb je er steevast niet genoeg van...). Enfin, nadat Karin dan ook nog wat muntjes bij elkaar had geschraapt moest vervolgens een halve marathon worden afgelegt.. De motor staat gratis op 80 cm van de voordeur.

Daarnaast voel ik mij met de auto in grote steden niet senang. Ik vindt het overzicht over het verkeer veeeeel minder. Met de motor zie ik gewoon meer. Niet alleen omdat ik hoger zit, maar ook omdat er geen blik om mijn blikveld heen zit. Dan komt er een dag dat je alsnog per vier wielen een grote stad in moet, valt het ongemak op waardoor ik mezelf weer nog ongemakkelijker voel, enfin, viscose circel. Het zit tussen de oortjes, dat weet ik ook wel...

Maar goed, dochterlief heeft een vriendin in Hartje hartje Amersfoort wonen waarvan ik oprecht niet weet hoe daar te komen per 4 wielen. De meest logische weg er naar toe is breed genoeg voor automobielen, maar aan twee kanten voorzien van paaltjes. Heb eens op het navigatiescherm gekeken hoe het per vier wielen zou moeten, maar wegens een ingewikkeld éénrichting systeem ziet die route er als een soort doolhof route uit. Dus.... Dochterlief wordt naar vriendin uitsluitend per motorfiets vervoerd. Net als naar hartje hartje Utrecht. Ook zo lekker om daar tussen al dat verherbouwgeweld (de Singels die in de jaren 80 waren gedempt worden weer van water voorzien) stiekem hier en daar ff tussen de fietsters door te prutsen.

Vorig jaar om deze tijd met Karin naar Pauw en Witteman geweest per auto. Was daar al eens eerder geweest per motor, motor precies bij de ingang van de Westergasfabriek gratis geparkeerd, en wel bij dat media café waar boven de opnames zijn. Met de auto ging dat dus niet. 20 minuten moeten lopen EN flink kunnen pinnen bij dat betaal ding. Dat was dus voorlopig de laatste keer per 4 wielen naar een grote stad. De keer er op zijn we dus per motor naar Anouk (Ziggodome, staat ie niet alleen gratis maar zelfs overdekt!) gaan kijken, deed karin heur haar gewoon ter plaatse ff netjes. Na afloop van het concert door motoragenten keurig langs het lange lint wachtend blik geleid. Heerlijk!

Per motor naar grote stad is niet alleen handig, het kan ook eigenlijk bijna niet fatsoenlijk anders...
 
...Parijs op de motor : geweldig !...
...Parijs vanuit de auto : dra-ma-tisch... :r

...m.a.w. soms is een 2-wieler (fiets-brommer-scooter-motor) de minst slechte keus...
 
...oh ja..., Nimes op de motor vond ik wel een ramp...
...stop and go...

...in ons geval ruim 30 graden...

...in ons geval toen ook veel omleidingen, en vooral alles ongeveer 1 richting verkeer...
...je blijft daar rondjes aan het rijden... :/

...heb over dat Nimes ooit een verhaaltje geschreven... : klik...
 
...en over RT's gesproken...
...die dingen worden ongeveer minder duur waar je bij staat... :/

...want : klik...

...behoorlijk afgeschreven in die 4-en-een-beetje-jaren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan