Nadeel van de 1100S is dat de (vraag)prijzen belachelijk hoog liggen, en die van de R1200S juist absurd laag. De verhouding zijn zoek tussen die twee modellen.
Als je ziet wat
Rolf voor zijn R1200S vraagt, en er dan zelfs voor deze (vraag)prijs nog geen deal op kan maken, dan schieten de tranen je toch in de ogen.
Uiteindelijk is het dan toch gelukt, vanavond is de R1200S verkocht. Toch wel met een dubbel gevoel
, blijft gewoon een mooie en fijne fiets.
Vanmiddag heeft Erik van Lent, op verzoek van de koper, een aankoopkeuring uitgevoerd en het Sje is goed bevonden.
Aardige vent trouwens, hij keurt de motor op een aantal belangrijke technische punten zoals, balhoofd, voorwiellagers, achtervorklagering, remmen, accu, laadstroom, banden, beluisterd het blok met stethoscoop en maakt een proefrit.
Er kwam toch nog wel iets opvallends uit. De laatste beurt is een jaar geleden en 6000km terug uitgevoerd. Daarbij is oa. de remvloeistof vervangen, volgens de bon. Hij heeft de vloeistof getest op vocht. Achter sloeg de meter rood uit en de vloeistof van de voorremmen gaf een oranje indicatie op zijn meter.
Hij vertelde mij dat deze waardes normaal gesproken pas optreden na 2 a 3 jaar, na vervangen van de vloeistof. Zijn conclusie was, dat het dus zeer waarschijnlijk niet is vervangen bij de laatste beurt.
Och dat zie ik zo vaak, zei hij, staat standaard op de bon bij een beurt, maar wordt regelmatig gewoon niet uitgevoerd.
Zeer slordig voor een officiele BMW dealer...