Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
...en op deze manier arriveer je bij de Kato-baas, zonder dat je het in de gaten had...
...aan de overkant van de weg vond ik de afdekkap weer terug...

...waar de rode pijltjes staan, dat zijn dan allemaal van die beschadigingen...
...waar de uitroepteken staat (links onder) daar is de punt afgebroken...

...na het terugvinden maar FF pauze bij de kalkovens tussen Diever en Smilde...

...motor maar in het gras gezet..., kan er nix mee gebeuren, alleen maar omvallen...

...nou..., van dit soort beschadigingen krijg je dus als zo'n met 100 km/h van de motor afwaait...

...de meeste ondiepe krassen en kraters er wel redelijk uit kunnen polijsten, maar..., die afgebroken punt polijst je er niet weer aan, en de achterkant-rand is ook flink beschadigd...

...fiets rijdt er natuurlijk geen steek minder om, maar..., ik weet het hè...
...en dat stoort...

...enorm !...

Laatst bewerkt:
Er zit maar één ding op: een nieuwe
Anders heb je geen lol meer in de Triple
Misschien de kerst- of sinterklaasman lief aankijken?

...vind je niet meer nieuw...
...van dat zogenaamde N.O.S krijg je dan...

...niet meer te krijgen...
...gebruikt en onbeschadigd zijn ze al rete-zeldzaam...

...en gebruikt, onbeschadigd, en in de juiste kleur...; nou ja..., vul zelf maar verder in...

Gadver Ron... Tja, wat valt er te zeggen zodat het de pijn wat verzacht? "We hebben allemaal zo op zijn tijd pech"... Of de dooddoener "het is maar plastic"..

Ik kreeg gister vervelend telefoontje. Auto moest voor APK. Nix niet starten, te lang stilgestaan. Remschijfjes te ver doorgeroest. Achter was de remmerij al op leeftijd, voor net een jaartje oud... 2.500 km in 1 jaar is dus kennelijk toch te weinig, gelukkig haalt zoonlief binnenkort zijn rijbewijs. Als ik alles van te voren has geweten, had ik de Mondeo 2 en half jaar geleden weg gedaan...

Maar goed, het is maar blik.... We zijn gezond. Dat telt.

Dan laten spuiten in de juiste kleur .
Dat hoekje is volgens mij minimaal klein, daar kun je vast wel mee leven als de rest weer blinkt

Tjonge, Ron. Dat is even flink balen....
Dat moet echt een rot gevoel zijn. Je bent er zo zuinig en netjes op...en dan dit..

Ik hoop dat je een oplossing vindt want volgens mij neem je geen genoegen met " opnieuw spuiten en weer monteren terwujl er zo een hoekje vanaf is..."

Dat wordt speuren naar een nieuwe afdekkap denk ik....zou ik ook doen..

...ben al uren aan het kijken naar zo'n pokkeding...
...nieuw niet meer te krijgen (heb ik al gechecked), en ik zie dat er 1 in Amerika ligt (... ...)

...maar..., daar vragen ze 160 Dollar voor...

...oh ja..., en in Engeland ligt er ook nog eentje...
...140 Euro...

...en het ding is rood...

...uiteraard...

...vond nog een nieuwe kap bij Triumph in Engeland..., en het gekke is..., er is er nog 1, (wel in een verkeerde kleur) maar het ding wil met de beste wil niet in mijn winkelwagentje...

...maar goed..., we zoeken gewoon verder !...

...trouwens, onze janc'borg is toch wel prominent in beeld...
...en de man van Hyperpro legt dingen uit, en Jan babbelt er ook rustig doorheen...

...zelf zien : klik...

Was leuk bij Hyperpro. Er is mij zelfs een interview afgenomen tijdens de test van mijn vfr.
Kennelijk heb ik niet het juiste antwoord gegeven op de vraag of ik ga investeren in nieuwe veren. Dus hebben ze alles er maar uitgeknipt.
Paul constateerde dat de vering iets te ver is ingezakt zowel voor als achter.
Maar de demping en invering is nog redelijk tot goed. Dus op dit moment ga ik geen €700 ophoesten om te optimaliseren. De veiligheid is niet in het geding. Er is al wel in geinvesteerd (nieuwe rubbers en vorkolie). Voorlopig is het goed zo.
En ze gaat nog aardig mee in een groepsrit. Daarbij komt de vfr zo nu en dan uit de schuur voor een mooi weer ritje. En verders beleef ik veel meer plezier met de R1200RT.
Dan besef je maar weer eens wat een fijne motor het is.

Laatst bewerkt:
Balen Ron!
Ken het gevoel. Iets dergelijks meegemaakt met de 1400. Die stond alleen rechtop in een automobiel.....

Uiteindelijk is het dan toch gelukt, vanavond is de R1200S verkocht. Toch wel met een dubbel gevoel , blijft gewoon een mooie en fijne fiets.

Vanmiddag heeft Erik van Lent, op verzoek van de koper, een aankoopkeuring uitgevoerd en het Sje is goed bevonden.
Aardige vent trouwens, hij keurt de motor op een aantal belangrijke technische punten zoals, balhoofd, voorwiellagers, achtervorklagering, remmen, accu, laadstroom, banden, beluisterd het blok met stethoscoop en maakt een proefrit.

Er kwam toch nog wel iets opvallends uit. De laatste beurt is een jaar geleden en 6000km terug uitgevoerd. Daarbij is oa. de remvloeistof vervangen, volgens de bon. Hij heeft de vloeistof getest op vocht. Achter sloeg de meter rood uit en de vloeistof van de voorremmen gaf een oranje indicatie op zijn meter.
Hij vertelde mij dat deze waardes normaal gesproken pas optreden na 2 a 3 jaar, na vervangen van de vloeistof. Zijn conclusie was, dat het dus zeer waarschijnlijk niet is vervangen bij de laatste beurt.
Och dat zie ik zo vaak, zei hij, staat standaard op de bon bij een beurt, maar wordt regelmatig gewoon niet uitgevoerd.
Zeer slordig voor een officiele BMW dealer...

...mwha..., vind er nix aan...
...rare kleuren ook voor een BMW...

... ...

...maar...eh..., Henry..., je gaat ons toch niet vertellen dat U deze aankoop heeft gedaan...?

Nope, Is een foto van Erik van Lent..
Klopt, dat is/was mijn fiets. De koper wilde een aankoopkeuring laten uitvoeren door Erik van Lent. Waar haal je die foto trouwens vandaan? Op de website van Erik zie ik m niet staan...

Laatst bewerkt:
Klopt, dat is/was mijn fiets. De koper wilde een aankoopkeuring laten uitvoeren door Erik van Lent. Waar haal je die foto trouwens vandaan? Op de website van Erik zie ik m niet staan...
Erik van Lent Facebook..

...en dan is zo ontzettend jammer dat er dan mensen zijn die onder die faceboek-foto's deze reactie zetten...:

Rik Net Ik heb er zo een Jan Slager, showroomnieuw, 17000km, 1999, superbike stuur, rvs remleidingen etc. Interesse? Pm me maar.

...Rik heeft dus (ook) een R1200S...
...bouwjaar 1999...

...zo jammer weer..., geeft wel aan dat er met kennis van zaken geschreven wordt daar...

Status
Niet open voor verdere reacties.