BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
black_bull en Marina gaan mee...:

Zojuist hebben we ons ook ingeschreven :)
RTbeRT en vrouw gaan mee...:

ik heb ons zojuist aangemeld, probeer nog een collega over de streep te trekken......
en Enjoy-Rider en Stamper willen niet mee...:

Goh..., das nou jammer zeg... :N

We zorgen dan wel dat wij op vakantie zijn van 16 juni die tot en met 7 juli loopt.
Het kan ons niet schelen waar we dan zitten, als het maar niet dat suffe Sauerland is...

...'reisburo R-Reizen.nl' heeft de updates verwerkt, en inmiddels 7 tweepersoonskamers, en 1 eenpersoonskamer bij het hotel gereserveerd...

Laatst bewerkt:
en nu ben ik flauw... B| B|

...weet U nog, dat ik zo'n MachineArt Moto voorspatbordverlengding voor aan de RT uit de Joe-Es-Of-Ee zou laten komen, want dat dingetje tenslotte gekocht via Ebay Amerika...

...staat gisteren de bezorgdienst aan de deur, met mijn langverwachte pakje...

...en of ik 'even' 28,92 Euro wilde afrekenen aan Douane-inklarings-bla-bla-bla kosten... :(
...tuurlijk weet ik dat je die kans hebt dat je dit soort kosten hebt...

...maar..., op een spatbord van (aantoonbaar !) 22 Dollar (nog geen 18 Euro), is die bijna 29 Euro aan inklaringskosten wel heel erg extreem bizar...!

...op deze manier krijgt Dijsselbloem zijn 625 Miljoen voor Brussel wel bij elkaar... B|

Dat is klote Ron :(
Je mag tot 22 euro vrij invoeren, maar dat is inclusief verzendkosten. Als het hoger is (maar onder de 150 euro) betaal je alleen BTW. Daar komen echter nog wel afhandelings en administratiekosten overheen, en daardoor kan het , zeker voor een relatief laag bedrag, behoorlijk oplopen |(

ootje draait het om:
Slechte smoes; 2014 is ook al om die reden aan jullie voorbij gegaan.
Jullie wisten de ongeveer datum. B|
Opnieuw plannen dus ;)

Helaas, we zouden echt heel graag mee willen, maar deze periode is voor ons, om allerlei redenen, de beste vakantieperiode. We gaan al jarenlang de laatste twee weken van juni en de eerste week van juli. Dat zou de organisatie dus moeten weten. Ik denk dan ook dat ze ons niet mee willen en daarom de trip in onze vakantie hebben gepland ;( ;( ;( ;( ;(

Ja, nog eentje die meegaat 26 juni! Ik heb net dat weekend in het verzoekensysteem vrij gezet en zowaar gekregen! Moet nog even met moeders overleggen of die het ziet zitten om met haar R1150R mee te rijden, maar ik ben er dus sowieso bij! Leuk, iedereen eindelijk eens in levende lijve gaan zien.

...nee hoor, dat is EXCLUSIEF de verzendkosten !...
...kijk maar : Pakket ontvangen uit het buitenland

...dus ik baal als een stekker, want om mijn kosten terug te krijgen moet je een vreselijk moeilijk bezwaarschrift gaan indienen...

Ik heb destijds een Sony 3D camcorder uit Japan laten aanrukken en was het ook niet eens met de heffing. Bezwaar aantekenen viel uiteindelijk wel mee qua moeite en ik kreeg, weliswaar 3 maanden later, keurig netjes de centjes terug. Maar goed, in mijn geval ging het om € 169,- (ik had n.l. een NTSC Japans menu only apparaat terug gezonden en daarvoor in de plaats een PAL multi language (inclusief NL) apparaat terug, 1 apparaat maar 2 keer invoer rechten moeten betalen.... dus 1 keer terug gekregen, dat was die € 169,-). Van die andere kreeg ik keurig € 6,- terug omdat ik ook vond dat ik op verzendkosten geen belasting hoefde te betalen. Omdat ik toch bezig moest heb ik maar 2 bezwaarschriften tegelijk getikt.

Maar of ik dat voor alleen die € 6,- gedaan zou hebben.....

Laatst bewerkt:
...klopt ; 15,92 Euro aan BTW, en 13,00 aan behandelingskosten...

...en aangezien ik kan aantonen dat ik het onderdeel voor 21,99 Dollar heb aangeschaft, ben ik het ook totaal niet eens met de opgelegde (en reeds betaalde) kosten...

...denk echter dat het komt omdat de afzender in al zijn goede bedoelingen als waarde 60 Dollar op de enveloppe heeft gezet... :/

...heb dus het spatbord dingetje binnen, en in het echt valt het alleszins mee...
...tis in ieder geval een heel mooi gemaakt stukje plastiek !...

MachineartMoto Avant Front Fender Extender :$

Eerste indruk : mooie soort kunststof, en qua kleur en structuur identiek aan het zwarte kunststof van het voorspatbord van de RT.

Ook qua gevoel. Prima dus.

Snaarstrakke pasvorm, en geen kiertje te zien, en geen gefoemel om het ding op de plek te krijgen.
Dit aanvullende stuk spatbord valt voor een groot deel over het originele zwarte deel van het standaard RT spatbord.

Je hoeft geen gaten te boren, want het is een hele simpele klemconstructie, en het ding zit zo vast als een huis.
Montagetijd : als je handig bent 2 minuten, en als je in het bezit van twee ongekende linkerhanden bent, dan zal het 3 minuten zijn.

...eerste indruk is goed, en de afmetingen vallen hard mee in het echt...
DSC01867-X2.jpg

DSC01870-X2.jpg

...mooie kunststof soort, en netjes afgewerkt...
DSC01869-X2.jpg

...Machineart Moto versus Bibia...
DSC01871-X2.jpg

...en nu maar hopen dat het ook echt helpt, zo'n stukje anti-vuil-wordt-plastic...
DSC01872-X2.jpg

DSC01874-X2.jpg

...duidelijk te zien dat de extender naar onderen toe wijder uitloopt...
DSC01876-X2.jpg

...van het extra spatbordje onder het blok heb ik trouwens een 3.0 versie gemaakt...

...versie 1 was gemaakt uit een stuk foam achtig rubber, en was na een kilometer of 200 al helemaal beschadigd van steenslag, en andere zooi...

...versie 2 was gemaakt uit een deksel van een koekjestrommel, met daarop met dubbelzijdig tape een zwarte muismat, maar..., nu naar een kilometer of 50.000 was dat ding ook wel aan het einde van zijn/haar/het latijn...

...en versie 3 heb ik deze keer gemaakt uit een stuk mooi kunststof van ongeveer anderhalve millimeter dik...
...en dat stuk kunststof komt uit een stevige boodschappentas...

...niet te stug, niet slap, er zit een mooi profiel in het kunststof, en het materiaal is al zwart van zichzelf...
...makkelijk schoon te maken, en lichter uitgevoerd dan de versie van de koekjestrom + muismat... ;)

...en zo komt Jan Splinter door de winter... :+

Laatst bewerkt:
...Sint-Niklaas cadeautje voor mijzelf... :Y
...omdat ik dit altijd mooie verhalen vond...

...klik...

Ron, pak ff bij de eerste de beste regenbui ff een boerenweg en laat ff weten hoe het extender ding het doet. Bij goede ervaring kan er nog eentje de plas over..

...is goed ; zodra het ook werkelijk ontiegelijk slecht weer is, pak ik de brandschone toerfiets, en jakker dan zoveel mogelijk over ondergelopen boerenerven, en strak langs zompige mestvaalten... :/

...tot die tijd moeten we het even met onderstaande plaatje doen...
...foto zonder en foto met zo'n zelfde soort spatbord van Machineart Moto...

AV12compare_detail.jpg

Heb vandaag de valbeugels ff ingewijd. Straatje op de campus (dochterlief gehaald voor bezoekje aan de tandaRTs) is eigenlijk te smal om in 1 keer om te draaien, toch geprobeerd... Fiets om. Nix geen kras op de koffers, cilinders ook vrij van de straat. Littekentjes op beugel voor (Touratech) en achter (Wunderlich). Lakstiftje er over doet wonderen

...is goed ; zodra het ook werkelijk ontiegelijk slecht weer is, pak ik de brandschone toerfiets, en jakker dan zoveel mogelijk over ondergelopen boerenerven, en strak langs zompige mestvaalten... :/

[afbeelding]

Tof dat je bereid bent die ultieme test te gaan doen! Ik weet hoe schoon je met je fiets bent!

Jeroen1969 schuuRT tegen de grond...:

Heb vandaag de valbeugels ff ingewijd.

Straatje op de campus (dochterlief gehaald voor bezoekje aan de tandaRTs) is eigenlijk te smal om in 1 keer om te draaien, toch geprobeerd...
Fiets om.
Nix geen kras op de koffers, cilinders ook vrij van de straat.

Littekentjes op beugel voor (Touratech) en achter (Wunderlich). Lakstiftje er over doet wonderen.
...ik vandaag ook zo iets..., en daar ben ik nu nog boos & verdrietig om...

...vandaag het plan opgevat om even op ziekenbezoek te gaan bij broeder Kato...
...ook fanatiek BMW rijder, maar nu dus even niet, zeg maar...

...mooi weer vandaag, en daarom de Speed Triple uit de schuur getrokken... :Y
...met een mooie rondtrekkende beweging rijd ik richting de Drentse Hei, en geniet van het geweldige ronkje van de 3 cilinder, en het prettige sturen van dus mijn yountimertje...

...ik rol Groen bij Kato de oprit op, hij komt naar buiten, ik roep van onder de vrolijk gekleurde kletterpet van 'HALLO !!', en hij wijst naar de achterkant van mijn fijne trots...

... :/ :/ :/ ...
... B| B| B| ...
... :( :( :( ...

...want waar een uur geleden (en de uren daarvoor ook al...) nog een hele mooie totaal onbeschadige buddy-zit afdekking zat, daar gaapte nu een zwart gat... :$

...mijn duo-zit-zadel afdekking was plotseling spoorloos verdwenen... :?

...en opeens ging bij mij het welbekende lichtje branden..., want toen ik langs een kanaal reed, voelde ik plotseling iets langs mijn onderrug...

...dacht dat het de camera-tas was, of wellicht een windvlaagje rond de jas...
...hmmm..., jas zat goed, en de tas hing nog op de plek...

...prima dus, en ben gewoon verder gereden...

...bij Kato een bakkie gedaan, en nog 2, en ben daarna triest weer op de motor gestapt...
...en met een gangetje van een snorbrommer exact dezelfde weg teruggereden...

...als zijnde een compleet obstakel in het verkeer...

...33 (!) kilometer later zie ik aan de (voor mij) linkerkant van de weg mijn buddy-afdekking liggen...
...in het hoge gras, strak onder een stuk vangrail...

...een meter verder, en het ding had moeten leren zwemmen... :/

...maar goed..., ik had op asfalt gereden, en niet door het hoge gras...
...dus het ding moet ook nog een oplawaai gehad hebben...

...motor aan de kant, weg oversteken, en buddy-afdekking oprapen...

... '( '( '( ...

...aan de linkerkant van het ding is een mooi gevormde punt (als in : hoek) afgebroken, de lak is rondom beschadigd, er zit een barstje in, en je kunt zien waar het ding aan de kant van het achterlicht het asfalt niet onzacht heeft geraakt... :(

...nog mazzel dat die grijs/blauwe Ford Mondeo die achter mij reed niet over het ding heen getetterd is...

...baal er van als een stekker..., want zo'n mooie kap kost een klein vermogen, en het eventueel opknappen van het ding zal ook de nodige duiten kosten...

...bleek dat het ding niet goed vast heeft gezeten..., want (en daar kwam ik dus vanmiddag ook achter) het 'vast-klik-mechanisme' gaat gewoon ontzettend zwaar...

...en dan denk je dat het ding vast geklikt zit, maar schijn bedriegt...

...niet goed vast, een beetje wind onder dat ding, en zonder dat je het merkt flapt zo'n kap grof tegen asfalt... :/

...ik heb nu de pest in...
...laat dat even duidelijk zijn... B|

Laatst bewerkt:
zou ook best zo'n mooi flapje willen lijkt mij beter dan de touratec. Heb je de link voor mij? ga de leverancier wel even vragen dat ie 18,95 op de verpakking zet
en dan zien of dat helpt.

[afbeelding]

...nee, ik heb geen link...
...heb het ding van een particulier via Ebay.com gekocht...

...een meneer uit het Amerikaanse stadje (113.000 inwoners...) Independence, Missouri... :/

...tip : zelf even zoeken op Ebay of Google via Machineart Moto Avant Fender Extender R1200RT...

Laatst bewerkt:
.
...vandaag het plan opgevat om even op ziekenbezoek te gaan bij broeder Kato...
...ook fanatiek BMW rijder, maar nu dus even niet, zeg maar...
...ik heb nu de pest in...
...laat dat even duidelijk zijn... B|

full

... kusje d'r op... ;)

...helpt niet...

...ben net heel lief geweest voor de Triumph...
...en de pokdaligheid is wel minder...

...maar zeker niet weg... :/

...kan het nog proberen met een ruige tongzoen-sessie...
...maar ik heb er een zwaar hoofd in dat dit gaat helpen...

...ben bang dat er een ouderwetse schadehersteller aan te pas moet komen...

Laatst bewerkt:
...helpt niet...

...ben net heel lief geweest voor de Triumph...
...en de pokdaligheid is wel minder...

...maar zeker niet weg... :/

...kan het nog proberen met een ruige tongzoen-sessie...
...maar ik heb er een zwaar hoofd in dat dit gaat helpen...

...ben bang dat er een ouderwetse schadehersteller aan te pas moet komen...

ik herken het gevoel,

ooit het dopje van de chokeknop van de K1100 verloren. Ik zie het loskomen en naar rechts (vanaf de linkerkant) wegwaaien. Was op de oprit van de A20 bij mijn toenmalige woonplaats Rotterdam. eerstvolgende afrit weer eraf teruggereden en vrouwlief afgestapt en ± 300 meter vluchtstrook afgezocht. ik er achter met de alarmknippers aan erachteraan. Na 300 meter het dopje van pakweg 3 cm doorsnede teruggevonden. Vrouw maar even getongd (om op niveau te blijven van deze pagina 8-) ) O wat was ik blij want zonder nu nog de prijs te weten zijn dat soort dingen een rotvermogen waard als ze uit het schap komen. met een litertje of twee lijm vastgezet. Die ben ik dus nooit meer kwijtgeraakt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan