...laten ik beginnen met het feit dat ik 'het geluk' heb gehad (samen met mijn zoon die toen achterop zat) dat wij niet vol op de stilstaande auto geklapt zijn...
...wij komen aan rijden, en er staat een auto in onze rijrichting stil voor de verkeerslichten...
...en omdat een R1100S ook werkelijk als een jekko remt, ben je gewoon om vrij laat de noodzakelijke vertraging in te zetten...
...en als dan de boel het plotseling gewoon helemaal niet meer doet, dus nul-komma-nul vertraging, nou..., het enige wat dan samen knijpt, dat zijn de billetjes..., maar in ieder geval niet de remblokken
...en een fractie daarna sloeg de hele zooi zo vast als een huis, want..., omdat je geen vertraging signaleert, knijp je in een soort van reflex wat harder in het remhendeltje, en als dan de boel het plotseling wel weer (even) doet..., nou..., dan sta je heel hard stil...
...met een zoon vast achter op je nek...
...op eitjes naar huis gereden, en na dat bewuste weekend de dealer opgezocht...
...storing uitgelezen, en toen bleek dat ik 3x een storing in de ABS unit had gehad...
...een keer dus gemerkt, die andere 2 keer geen idee van gehad...
...kon de motor gelijk laten staan, en zonder dat ik de rekening onder ogen heb gehad, is de hele ABS unit vervangen...
...ik weet wel dat de hele operatie destijds richting de 2500 Euro liep...
...mijn ex-2003-R1100S was op dat moment 3 jaren jong...
...moet wel zeggen, dat ik na de reparatie nooit meer vertrouwen in de remmerij van die fiets heb gehad...
...de motor heb ik 3 maanden later verkocht ; want toen stond inmiddels de R1200S ook al in de schuur...
...R1100S..., de dag dat het karretje ons ging verlaten...