- 12 mei 2008
- 38.729
- 7.754
Lekker bezig André!
Vergeet je de aandrijfriem voor de dynamo niet? En brandstoffilter?
Misschien heeft dit type dat niet meer, ik ben bekend met de voorgangers
Een LC heeft beide niet meer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lekker bezig André!
Vergeet je de aandrijfriem voor de dynamo niet? En brandstoffilter?
Misschien heeft dit type dat niet meer, ik ben bekend met de voorgangers
Cool man, huisvlijt.Als fervent RS-rijder ben ik uiteraard benieuwd naar de test. Als tweedehandslezer zal ik het blad morgen krijgen. Inderdaad, een eigenaardige vergelijking met twee allroads.
Nu iets anders. Voor mensen die zelf het onderhoud doen. Bij het controleren van de klepspeling zet je de krukas in het Bovenste Dode Punt (BDP). Dan zie je achter de afdichtdop links boven een ondiep gat van 8 mm in het vliegwiel. Dit is zo bij alle watergekoelde R-modellen. Bij het vervangen van een stelplaatje of van de kettingspanner zou je de krukas willen fixeren. BMW levert een gereedschap. Naar de prijs heb ik geeneens gevraagd. Je zou een extra afdichtdop kunnen kopen en daar M8 in kunnen tappen, maar het materiaal is maar 5 mm dik. Dat wordt dus wankel en breekbaar.
Dankzij de draaibank van vriend Hans kon ik zelf een een plug maken waar je een M8 bout in kunt steken die dan het vliegwiel kan blokkeren.
Dat ziet er dan zo uit.
Bekijk bijlage 1714778Bekijk bijlage 1714780
Eindelijk, binnenkort in MotoPlus !
Volgens mij de eerste keer dat een R1250RS in een test voorkomt in een Nederlands blad. Waarschijnlijk via een "Duitse voeding van Das Motorrad" maar toch, er is dan eindelijk weer eens wat aandacht voor onze brommer. Oh ja, de motor figuureerde nog een keertje in een bandentest, maar dat ging over banden.
Je zou je nog kunnen afvragen of een vergelijking met een V-Strom 1050 XT en een Kawa Versys 1000S
dan de juiste is, maar ik zal er niet over klagen.
Bekijk bijlage 1714713
Ja heb ik, kon ik kopen van iemand van het Duitse BMW-forum die een 3D printer heeft.Cool man, huisvlijt.
Heb je ook al een tool om de timing te controleren?
Daar heb je een punt. Kom ik bij jou de originele lenen.Das wel slim, laten printen.
Ik gebruik op werk de originele van BMW, maar dit voldoet prima natuurlijk
Let wel even op, volgens mij omschrijft de handleiding dat je de timingtool ook gebruikt om de nokkenassen te blokkeren bij het los en vast draaien van de nokkenastandwielen, dit zal met een plastic tool misschien niet lukken..?
Hey Erik
Er is nog een test van de 1250 RS .
Ik dacht in een promotor..die moet ik nog ergens hebben en.zal het hier plaatsen met fotos
Hey Erik
Er is nog een test van de 1250 RS .
Ik dacht in een promotor..die moet ik nog ergens hebben en.zal het hier plaatsen met fotos
Bedankt voor de test. Grappig dat de tester (1m78) de motor toch wel wat groot en zwaar noemt. Die grootte is juist waarom ik (1m93) er zo goed op zit. Gewicht heb ik geen last van, maar bijv de Kawasaki Z1000SX en KTM SuperDuke GT wegen nog geen 10kg minder.
Kun je nagaan hoe toonaangevend dat blad is....Erik, mijn abonnement loopt nog steeds door....blad is niet ter ziele.....
Oooohhh.....Ik gebruik de Roadsmart III al langer op m'n RS, zowel eerder op de 1200 als op de 1250. Groot voordeel van deze band t.o.v. de ook gebruikte Pirelli's Angel of de standaard gemonteerde Metzeler Roadtec 08 is dat de Dunlop gedurende de leeftijd goed en vlot blijft sturen terwijl dat bij het eerder genoemde stel een steeds zwaarder proces wordt.
En wat de Dunlop Roadsmart IV dan doet na pakweg 6000 km., is mij nog niet bekend. Maar ja, ik zal er best een keertje aan moeten geloven en die bandjes uitproberen want op als ik op Motormaniac moet wachten, dan zijn we 3 jaar verder......