BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Middag,

Hebben jullie al cyl. deksel beschermers op jullie R1250RS (R) (RT) zitten ;)

Zit zelf te denken aan een van deze 2 :
Ik heb die van Wunderlich - mooi onopvallend. Installatie was niet moeilijk, alleen beetje onhandig als je geen liftje heb (zoals ik) - je ligt toch op de grond voor de montage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Was weer een lekker weertje vandaag.....

2021-03-29-151643.jpg
 
Op de rechter RS zit een RSA ruit. De ruit op linker exemplaar is zo'n V-Stream Z2374 en die staat net wat rechter op dan de standaard dus wellicht dat de lichtinval net even anders is.
 
Hoi allen, ik ben Ronald en heb drie weken geleden een rode R1100RS uit 1999 met ruim 102K op de teller gekocht. Een fijne machine; mijn eerste BMW! Hiervoor reed ik op een Yamaha Diversion 900 uit 2000, in drie dagen was'tie verkocht.. Ik zal dit forum regelmatig gaan bezoeken.. ;-)
 
Vraag: Ik zit voor mijn rug/schouders wel een beetje erg voorover; ik heb de handvatdelen uiteraard in de achterste stand gezet. Zijn er voor de R1100RS stuur-verhogers te koop? Bij 'Wunderlich' en 'No1 Motors' kon ik ze niet vinden.. Dank, Ronald
 
Gefeliciteerd met de Rooie!
Die stuurverhogers kosten een klein vermogen. Ik heb ze destijds volgens mij bij Teuerlich of bij Hörnig besteld, maar wellicht hebben zij ze niet meer. Je kan ze nog wel HIER bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren is mijn blauwe ST verkocht aan een enthousiaste jongeman die er goed voor gaat zorgen. De fiets had de afgelopen twee jaar maar een paar honderd km gereden (naar boven afgerond :o). Wellicht treffen we de nieuwe eigenaar hier op het forum.
Nu staat 'black beauty' te koop op MP, even werk maken van het uitdunnen van de stal.
 
Gisteren is mijn blauwe ST verkocht aan een enthousiaste jongeman die er goed voor gaat zorgen. De fiets had de afgelopen twee jaar maar een paar honderd km gereden (naar boven afgerond :o). Wellicht treffen we de nieuwe eigenaar hier op het forum.
Nu staat 'black beauty' te koop op MP, even werk maken van het uitdunnen van de stal.
En wat komt er dan weer bij?
 
Thijs, dank voor je reactie.. Ik vind deze stuurverhogers echt wel kostbaar; zijn ze van 'Sterling Zilver'? 8-) Ik ga eerst sparen..

Die stuurverhogers kosten een klein vermogen. Ik heb ze destijds volgens mij bij Teuerlich of bij Hörnig besteld, maar wellicht hebben zij ze niet meer. Je kan ze nog wel HIER bestellen.
 
Een verwijzing: bij 'Te Koop' heb ik de tanktas van mijn 1200 RS te koop gezet. R en 1250 past ook.
André
 
Thijs, dank voor je reactie.. Ik vind deze stuurverhogers echt wel kostbaar; zijn ze van 'Sterling Zilver'? 8-) Ik ga eerst sparen..

Die stuurverhogers kosten een klein vermogen. Ik heb ze destijds volgens mij bij Teuerlich of bij Hörnig besteld, maar wellicht hebben zij ze niet meer. Je kan ze nog wel HIER bestellen.
Klopt, heel duur... @Popopeter heeft bij zijn RS een andere methode gebruikt, ik meen de rubbers gehalveerd, misschien dat hij je even op weg kan helpen als je niet bang bent om te knutselen aan je fiets.....
 
Dat klopt, het 'stuur' van de RS hangt enkele cm onder de kroonplaat aan 'rubber proppen', ik heb deze ongeveer gehalveerd (meer kan niet wegens interference) en zo een tijdje gereden. Daarna heb ik een conversie kit gekocht van ABM bestaande uit een kroonplaat en klemmen, en een zgn superbike stuur. Geen slapende handen meer, geen trillingen, ik heb de stuuruitslag iets vergroot (het stuur staat hoger, dus kan de tank niet raken) en kan nu heel gemakkelijk keren. Ik denk dat de zitpositie die van een GS benadert. Ik had dit veel eerder moeten doen. Kosten: ik meen 180 euro voor de kit, 35 euro voor het stuur, besteld bij Quispel in Deurne.
 
Laatst bewerkt:
En die oude RS (eerste helft 1993) doet het elke keer weer prima, ik denk wel eens aan wat nieuwers/lichters/snellers op boxer gebied, zoals die mooie zwarte ST van Thijs, maar dan rijd ik weer eens op de 'groene' en dat brengt meestal een glimlach op mijn gezicht. Het ding heeft een zekere sereniteit, onverstoorbaarheid en comfort dat niet alle motoren, zelfs moderne, in gelijke mate hebben. En ik rijd niet zachtjes, vaak in gezelschap van de nieuwste en dikste 1250 boxers, KTM 1290's etc. Gewoon vloeiend en stevig doorrijden.
 
Dat klopt, het 'stuur' van de RS hangt enkele cm onder de kroonplaat aan 'rubber proppen', ik heb deze ongeveer gehalveerd (meer kan niet wegens interference) en zo een tijdje gereden. Daarna heb ik een conversie kit gekocht van ABM bestaande uit een kroonplaat en klemmen, en een zgn superbike stuur. Geen slapende handen meer, geen trillingen, ik heb de stuuruitslag iets vergroot (het stuur staat hoger, dus kan de tank niet raken) en kan nu heel gemakkelijk keren. Ik denk dat de zitpositie die van een GS benadert. Ik had dit veel eerder moeten doen. Kosten: ik meen 180 euro voor de kit, 35 euro voor het stuur, besteld bij Quispel in Deurne.
Werk de stuur verhoogders zoals ik die erop heb zitten hetzelfde Popopeter?.
 
Gisteren ontvangen een bij Boonstra Parts gekocht "BMW Sport"-zadel voor de R1200/1250RS vanaf 2015. Er stonden maar liefst 4 nieuwe exemplaren op de site voor de som van € 125,00 ex.verzendkosten. Zithoogte 84 cm i.p.v. 82 cm.
Eventuele gebreken: mogelijke opslagschade.

Er mankeert dus helemaal niets aan, geen krasje of scheurtje, dus als je er interesse in hebt, sla je slag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Gisteren ontvangen een bij Boonstra Parts gekocht "BMW Sport"-zadel voor de R1200/1250RS vanaf 2015. Er stonden maar liefst 4 nieuwe exemplaren op de site voor de som van € 125,00 ex.verzendkosten. Zithoogte 84 cm i.p.v. 82 cm.
Eventuele gebreken: mogelijke opslagschade.

Er mankeert dus helemaal niets aan, geen krasje of scheurtje, dus als je er interesse in hebt, sla je slag.
Ja die zit echt fijner dan standaard! Wat steviger, hoger en smaller. Heb m al :Y en de standaard op reserve (geregeld bij aankoop motor).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Mijn 1,5 jr oude 1250 RS, met slechts 4600km op de teller naar de dealer gereden met samen geknepen billetjes....voorwiellager naar de knoppen...
20210424_155706.jpg
20210424_155700.jpg
 
  • Wow
Waarderingen: Lexr
zow dat is niet zo best zo snel al , hoe kwam je erachter tijdens het rijden , lijkt me als je je helm op hebt je het zingen/fluiten bijna niet kan horen
 
Gisteren ontvangen een bij Boonstra Parts gekocht "BMW Sport"-zadel voor de R1200/1250RS vanaf 2015. Er stonden maar liefst 4 nieuwe exemplaren op de site voor de som van € 125,00 ex.verzendkosten. Zithoogte 84 cm i.p.v. 82 cm.
Eventuele gebreken: mogelijke opslagschade.

Er mankeert dus helemaal niets aan, geen krasje of scheurtje, dus als je er interesse in hebt, sla je slag.
toevallig 2 wkn geleden het 719 passagiers zadeltje bij boonstra vandaan gehaald , maar toen waren de sport zadels nog 200€ volgens mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan