BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Zit er in de buurt toevallig ook nog een tankstation?
En rijden we in 2 groepen?

Heb TT beschikbaar om de route in te gooien.
11-3-2017 heb ik je een GPX gestuurd aan het bij mij bekende emailadres (mark****@gmail.com)....
We kunnen in twee groepen splitsen, dan kan er een snelle en een rustige groep worden samengesteld, als dat bij iedereen gewenst is. Ervaring tot heden leert dat het meestal wel losloopt als de meesten ook de route hebben én iedereen een beetje op elkaar let. Het stuk tussen Bunschoten en A'foort is echter niet het leukste stukje, met veel stoplichten, (en ook flitsers...). Je kan vlakbij het startpunt tanken, daar is een Total die volgens mij euro 95 én 98 heeft, we komen op de route meerdere tankstations tegen (ook BP, met Ultimate voor de 'oude' generatie boxers).
full
 
Laatst bewerkt:
En nog even het tijdschema...

Verzamelen 10:00 - 10:30 McD Amersfoort Noord
Vertrekken om 10:30
Benen strekken (indien gewenst) aan de Lek rond 12:00
Lunch in Baarn rond 13:00 tot ca. 14:00
Van Harten (indien gewenst) rond 14:45
Einde route (met voor de liefhebbers nog een drankje) Leusden 16:00
 
Normaal gesproken kom je naar een dagtocht met voldoende brandstof voor de route zodat de groep niet hoeft te wachten op een enkeling.
TT weet waar de tankstations zijn, maar zal hoogst waarschijnlijk de route enigszins anders interpreteren dan door Thijs gepland.
Normaal worden boven de 7 a 8 deelnemers groepen gemaakt, maar de route is kort en toeristisch, dus zal opsplitsen niet veel nut hebben. Mogelijk is er af en toe ruimte voor een sprintje....
 
11-3-2017 heb ik je een GPX gestuurd aan het bij mij bekende emailadres (mark****@gmail.com)....
We kunnen in twee groepen splitsen, dan kan er een snelle en een rustige groep worden samengesteld, als dat bij iedereen gewenst is. Ervaring tot heden leert dat het meestal wel losloopt als de meesten ook de route hebben én iedereen een beetje op elkaar let. Het stuk tussen Bunschoten en A'foort is echter niet het leukste stukje, met veel stoplichten, (en ook flitsers...). Je kan vlakbij het startpunt tanken, daar is een Total die volgens mij euro 95 én 98 heeft, we komen op de route meerdere tankstations tegen (ook BP, met Ultimate voor de 'oude' generatie boxers).
[afbeelding]

Gezien ja, gooi hem erin.
Vooral dat 98 gooi ik er momenteel in, lukt het morgen niet is de tank maandag zo goed als weer leeg!
Gaat vlot op zo’n weekend.
 
Normaal gesproken kom je naar een dagtocht met voldoende brandstof voor de route zodat de groep niet hoeft te wachten op een enkeling.
TT weet waar de tankstations zijn, maar zal hoogst waarschijnlijk de route enigszins anders interpreteren dan door Thijs gepland.
Normaal worden boven de 7 a 8 deelnemers groepen gemaakt, maar de route is kort en toeristisch, dus zal opsplitsen niet veel nut hebben. Mogelijk is er af en toe ruimte voor een sprintje....

Ik wacht het rustig gaf. Wat betreft het weer hebben we iig niet te klagen!
 
Helaas ben ik vandaag al opgeroepen voor de reserve dienst van morgen, nota bene terwijl ik op de RT zat (dochterlief had vandaag verplichtingen zowel bij de TU Delft als bij de Uni van Wageningen, OV paste niet, de rit per RT wel).

Om 13:45 verwacht ik weer op de motor te stappen, ik ga dan zien aan te haken op het stukje tussen de lunch en Van Harten in. Eerst iets heel spannends doen: de navigator VI updaten..
 
Gezien ja, gooi hem erin.
Vooral dat 98 gooi ik er momenteel in, lukt het morgen niet is de tank maandag zo goed als weer leeg!
Gaat vlot op zo’n weekend.

Langs de route, net na de lunch, kom je langs een BP vlak voordat je onder de A1 door rijdt. Die zijn best gunstig geprijsd met hun Ultimate 98 (ik tank hier ook dat spul, even duur als de BP Express aan de A1 bij de Witte Bergen, maar dan wel met Free Bees)
 
In mei vertrek ik weer naar het eiland Man in de Ierse zee voor de 15e keer.
Hier ga ik genieten van de motorraces op het eiland.
Uiteraard ga ik op de BMWR1100rs.

Wij gaan eerst met de nachtveerboot van P&O vanuit Europoort naar Hull alwaar wij de volgende ochtend vroeg aankomen.
Vanuit Hull moeten wij ongeveer 250 Km rijden naar de volgende havenplaats Heysham waar wij om 13,30h Engelse tijd vertrekken naar Douglas op het eiland Man. ( circa 3,5h varen ).
Onze campingspullen liggen bij familie op het eiland en worden zodra wij aankomen met een taxi naar de camping gebracht. ( Wij slapen in het rennerskwartier )

Ik heb aan de onderkant van de bovenkuip een helmcamera van Drift bevestigd ( dit jaar is het een camera Virbx van Garmin ).

Er staan enkele filmpjes op YouTube van het groene eiland Man die ik gemaakt hebt met de Driftcamera.
Hier enkele links naar deze filmpjes.


Tijdens de race's op het eiland Man ben ik te volgen via mijn Facebook.
 
Lijkt er op dat ik toch mee kan rijden en wilde dan op de bonnefooi naar Amersfoort rijden.
Mogelijk dat ik toch weg geroepen wordt, maar dat zie ik dan wel. Gr Peter
 
Na vandaag is het tankje weer leeg gereden. Top weer, gezellige groep, mooi dag!

En ja, binnenkort maar eens poetsen. Het was duidelijk wie de smerigste motor had (of wie hem het meest gebruikt). Zelfs voor ons aller Ron nog een hele kluif!
 
We hadden mazzel met het weer, droog en 's morgens fris, maar na de lunch gelukkig nog getrakteerd op een heerlijk zonnetje. Leuk dat de opkomst toch nog heel behoorlijk was met 13 RS/ST liefhebbers. 't was een gezellig dagje.
 
Het was ook voor mij een leuke dag, Henk en Paul.met nieuwe motoren, Thijs stond ook heel aandachtig naar de titanium RS van Erwin te kijken, die een hele fraaie Gs special van Harten heeft gekocht ( dus over een jaar of drie.....)
Ik ben net terug van een Triumph dag en daarmee de vijfde dag op rij op de ( nou ja, vier verschillende )motor.
De Rs heeft een probleem vooral nu ik merk hoe gemakkelijk de Triumph stuurt. De linkerkant van de voorband is zwaar versleten en gecupt en dat in twee ritten.... Ik ga zoeken naar speling op de wiellagers, de stuurkogel, het balhoofd ' lager' etc. Of de voorschokbreker is beschadigd/lek. Er was ook verschil tussen rechter en linker bochten. Telkens als ik iets aan de spanning of dempers aanpaste leek het wel iets beter te worden, maar het bleef voelbaar, een soort weerstand tegen inrollen. Vooral die beschadigde voorband is abnormaal.
Thijs en Noortje bedankt voor het organiseren en voorrijden, toch een leuke route, de anderen dank voor het meedoen en mogelijk tot ziens op de Heimbach premeet.
 
Laatst bewerkt:
Weer genoten afgelopen zaterdag. Goed motorweer. Leuke route en dito groep.

Thijs en Noortje dank jullie wel voor het nemen van het initiatief voor een toer...
 
Enfin, ik had nog wat plaatjes:

Zoals bekend moest ik eerst nog even een Line Check (jaarlijkse inspectie beurt van piloten annex functioneringsgesprek) afnemen op een Glasgow heen en weer.
2018032620125725-389AA0C2-2BB6-49D5-8730-EDAD3761B857-X3.jpg

Daar was het weer eigenlijk al best aardig..
Vond ook dit heerschap die met ons mee ging richting Schiphol terug. Mooi dat je wel de kuiten met tattoo's zo goed kan bekijken natuurlijk.
2018032620125725-F4E37189-AD51-4121-8EAD-D25B52290E42-X3.jpg


Hop, vlot de rapportage het KLM computer systeem in geduwd en op de brommeRT. KoRT overleg met Thijs via de What'sApp leerde mij dat ik op de lunch locatie kon komen aanhaken. En jawel, daar stond inderdaad wat tweewielerig spul:
2018032620084636-IMG_2922-X3.jpg

Vooral die Turks Groene kwam mij verdacht bekend voor. En meteen daarna een 3 tal ST-s bij elkaar gespot, dit moest het juiste plekje zijn.
Na heel kort bij gekletst te hebben gingen we de polder bij Bunschoten Spakenburg in. Om na een kleine verkeersopstopping waarbij de groep en 2-en uiteenviel en Francis op zoektocht ging naar Paul die als trouwe wachter had gewacht (buiten beeld van de achterblijvers) op de achterblijvers die zich inmiddels om de opstopping heen hadden gemanoeuvreerd, uiteindelijk dan toch weer met zijn allen te verzamelen bij BMW Motor Snoep Winkel Van Harten.
Daar stond wel het een en ander aan lekker spul:
2018032620084636-5C64CC50-FADD-499B-AEEA-A973C5586C2E-X3.jpg


RooS 1.0 staat er ook te pronken als Occassion nummer 23. Die krijgt dan binnenkort gezelschap van de RS van Gerwin want die had zich vlak daarvoor op deze Van Harten Special GS met blauw frame getrakteerd:
2018032620084636-AFDF3587-66DC-45E6-8BCF-EB27C9690FA6-X3.jpg


Het is inderdaad een snoeppie Gerwin...

Vandaar ging het richting Leusden alwaar een afscheidsdrankje voor een aantal en meteen al afscheid voor weer anderen. Arme Gé.eS.Aake, die moest nog aan het werk....
We hadden er zowaar een zodanig lekker zonnetje bij dat het echt goed toeven was op het terras:
2018032620084636-2AB37583-669A-44CB-8C73-CD46C3F992FD-X3.jpg


Jan, die dat natuurlijk geregeld had, dat zonnetje, die kon trots op zijn werk zijn!
2018032620084636-ECAEC882-BD46-40F2-A340-E60E8C46A734-X3.jpg

Daar mocht wel een Radlertje op gedronken worden inderdaad.

En wat staan ze leuk samen zo, Sidney en de RT van Jan:
2018032620084636-D7F1A113-2C68-4AB3-AD48-862E4243A0BB-X3.jpg


Op 1 foto hoe Sidney nu is en hoe ze daarvoor was.

Jammer dat ik niet de hele rit mee kon doen, nu ligt die route bij mij in de achtertuin dus ik vermoed dat ik eerdaags dit rondje met Karin wel ga rijden.
 
Vandaag moest ik na het werk nog even richting een webshop waar ik een 3D bril had gekocht die toch niet bleek te werken met het beamer systeem in de kelder. Het zonnetje scheen.. De pekel was wel zo goed als weg dus:
2018032614384432-47F7B0F7-F55E-4190-96A8-525493239D88-X3.jpg


Nou overkomt me dat iedere keer weer. Als ik langere tijd niet op RooS gereden heb en dan haar weer eens uit de schuur trek. Dat ik dan toch weer verrast ben door de souplesse van de fiets en de power. Dat had RooS 1.0 natuurlijk ook. Wat de ervaring op RooS 2.0 dan extra leuk maakt: inmiddels 1.800 km zonder enige vorm van Quick Shift Errors! Wat een feest deze fiets... Dat ik op de rit terug naar huis (wel nog ff langs de Appie in de straat van Thijs en Noortje) dan weer ga malen: nu er een Puma is, zou ik dan niet toch de RT inruilen voor een RS? Of toch maar eens kijken of zo'n LC RT dan ook die souplesse heeft als de RS?
Maar Peter had de wijze woorden al gesproken dat Sidney maar mooi wel het mooiste en beste lucht gekoelde boxer blok heeft. En Noortje de wijze woorden dat Sidney een fijne allround fiets is die ik toch al door de pekel heb getrokken. En Jan de wat teleurstellende woorden dat Sidney nauwelijks nog wat op zal brengen bij een inruil...

Plus... RooS 2.0 staat tot mijn beschikking, behalve dan op de ritjes met Karin. Dus Sidney blijft.

....voorlopig tenminste....

De eerste heen en weertjes woon-werk na de sneeuw/ijs/pekel ellende heeft ze weer achter de kiezen. Het display zeurt om een service beurt. Het als al weer een jaar geleden. Maar nog geen 10.000 km geleden, dat heeft dan weer iets met de komst van RooS 1.0, RooS 2.0 en de Puma te maken. Maar komende weken heb ik simulator dienst, die 1.000 km die ik nog van de 60.000 af zit prutsen we er dan wel bij op. En dan maar even overleggen met Motor Service Amersfoort over de optie om de vering te demonteren en op te sturen naar Mill (JJ Supsension). Ik kan Sidney wel wat dagen missen... RooS weet de weg naar Schiphol inmiddels ook uit het hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Thijs en Noortje bedankt vh organiseren. De lunchlocatie kan wel een keer in de herhaling met die lekkere hamburgers.
Het was een leuke rit. Tot ziens bij de pre meet.

Jeroen wat een geweldige foto: die getatoeëerde benen onder de kilt😂
 
Laatst bewerkt:
Morgen rijden Noortje en ik naar Sauerland voor een 'lekker' Paasweekend. *O*
Helaas valt het weer een beetje tegen. -O- Regen zullen we wel op ons koppie krijgen en lijkt nog wel mee te vallen qua hoeveelheid, maar de temperatuur...... brrrr. Zondagmorgen -2 graden en mogelijk een beetje sneeuw :r
Maar goed, we zijn niet van suiker en hebben goede kleding.... wellicht valt het alles bij elkaar mee I know, wishful thinking... O-)
 
Gaan jullie met beide ST's? Thermo ondergoed mee en bij thuiskomst zeker de blauwe goed schoonmaken! Want wel een kansje dan op pekel...

Veel plezier Thijs en Noortje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan