BMW K1200R / K1200S en K1200Rsport Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al een beetje aan de betere hand Texan? :)
:Y

toch nog op de motor geklommen vanmiddag. Héél even het nieuwe zadel geprobeerd op het warmste moment van de dag. Ik had het niet willen missen ;).

Helaas snel weer omgekeerd en een gloeiend hete Citrosan naar binnen gewerkt.

Na zoveel commentaar, onwaarheden, waarheden en verzinsels moet ik nu wel even reageren.
Ik kon dit niet eerder doen, omdat ik verplichtingen had op het circuit van Assen, ik moest het daar op de motorbeurs aangeschafte toegangsbewijs inleveren.

Aan gezien mijn opslag in de hersenen niet meer is wat het ooit was, kunnen de reakties wat door elkaar gegeven worden.

1. Er was voor zaterdag samen met de forum maatjes afgesproken om naar Loenen
te gaan, aan gezien ik toch een beetje meer herrie uit de kont van de Duc hebben wil.
Toen de maatjes hoorden dat ik mijn helm bij Goedhart had afbesteld wegens levertijd
werd meteen een helm van Ducati door de maatjes op mij hoofd gepropt, dus deze
aankoop werd min of meer mij door de strot geduwd.

2. Daarna werd ik min of meer gedwongen om een Duc pak te passen, je zou haast
zeggen dat de maatjes aandelen in Startwin hebben. Ik mocht in ieder geval niet
meer met mijn"oude" pak met hun mee. Ik heb het daar moeten achterlaten.

3. Voor wat betreft mijn simpele onderbroek, ook al had ik zo'n billen bedekker aan-
gehad, dan nog verwacht ik niet dat Joke daarbij enige gevoelens bij zal krijgen.
En ik blijf daarvoor ook gewoon mijn onderbroek thuis showen.

4. De pet heb ik kado gehad van Startwin omdat ik zo'n vlotte koper was.
(wel onder druk van de genoemde maatjes)

5. De rest van de aankopen zijn dingen die de maatjes denk ik zelf graag zouden
kopen, maar niet mee thuis durven komen. (bikini en billenbedekkers)

6. Al met al ben ik door de maatjes aardig op kosten gejaagd, zonder dat zij ook maar
1 cent hebben bijgedragen.

Daarna naar van Harten, alwaar ik met mijn pas aan geschafte Duc pak niet naar binnen mocht zonder begeleiding van de maatjes.
Even bij de liebling van Joke gekeken, viel ons mee, aan de buiten zijde, toen maar gauw weer weg gegaan, voelde mij niet helemaal op mijn gemak bij aan dat BMW spul.

En op het tuinpad werd ik toegesneld door mijn Ria, zij had nog nooit een vent in zo'n mooi motorpak gezien, zij was very hapy. (maar heeft nog niet het bankafschrift gezien)

@ Texan,
Joke heeft het antwoord al gegeven op de vraag over het pak op het circuit, dus je weet nu dat een pak met taile rits mag.

Vandaag dus naar de superbike geweest, op een superdag.
Leuke wedstrijd momenten gezien, best naar mijn zin gehad, met Bailes als dubbelle winnaar.

Nu ben ik vandaag met mijn K op stap geweest, heel vertrouwd, sturen als racer, maar ga morgen toch mijn dealer eens even bellen. Bij 5-6 duizend toeren is er een iritante trilling waar te nemen die ik volgens mij niet eerder had waargenomen.
Ik krijg er zelfs tintel van ik mijn handen. Ben benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft.
Zeker gezien dat mijn garantie dinsdag afloopt.
We gaan het horen.
Ik weet nu ook dat of ik nu op de K of op de Duc rijdt, mij of het even is, allebij hartikke leuk, met ieder zijn charme.

Laatst bewerkt:
Hey Teus, dat is een aardig verslag joh! *D
Ik heb alleen zo af en toe mijn twijfels bij het waarheidsgehalte, want zo'n doetje dat je je onder druk van een paar snotapen (alles is relatief ;)) tot dergelijke aankopen laat verleiden lijk je me niet, en over apen gesproken.......je ziet er ook apetrots uit in je nieuwe outfit dus zo zielig ben je ook niet :+

En verder vind ik je over je underwear + inhoud (voor een man) bijzonder bescheiden haha ;)

je ziet er ook apetrots uit in je nieuwe outfit dus zo zielig ben je ook niet :+

En verder vind ik je over je underwear + inhoud (voor een man) bijzonder bescheiden haha ;)

Zo te lezen heeft Joke stevig ingezoomd op de foto's.... :?

Maar gelijk heeft ze wel, de combinatie van pak, helm en Duc ziet er prima uit.
Ik heb ze vanaf de zijkant gezien bij zo'n 150 km/u mogen aanschouwen en kan dat alleen maar bevestigen

Ik had overigens nog wel een leuk onderonsje met een Porsche GT3 nadat ik het laatste stukje alleen reed gisteren.
Deze spliksplinternieuwe bolide met Z kenteken, stond achter me bij de stoplichten. Even vol weg getrokken van 1 t/m 4 (tot ongeveer 220) :] Het eerste stukje werd hij kleiner in mijn spiegel, maar de snelheid werd me iets te groot en de weg iets te smal. Binnen een paar tellen zat hij weer in mijn spiegel. :P
Tjonge, wat gaat zo'n apparaat ook hard zeg, om me bij te halen denk ik dat de heer even de 250 heeft moeten aantikken Oef.........indrukwekkend :Y

Laatst bewerkt:
Geachte Senior 46.

Grappig dat mensen zich bepaalde gebeurtenissen anders herinneren :N

Ik heb stukjes SB op de TV gezien. mooie race volgens mij en behoorlijk druk ook.

Wel vreemd dat je je K nu vind trillen
Een vrind van me had een Duc ST4s en klaagde juist dat de 2 cylinder voor wat slapende handen zorgde.
Overigens klopt het wel dat de BMW 4 cylinder iets trilt hoor. Ik heb het net na de aanschaf zelf ook wel ervaren.
Ik het eerste deel van dit forum meen ik dat iemand eens de stuurproppen van een R1100S geprobeert heeft, om dit probleem te verminderen.
Zelf ervaar ik het nu niet meer, misschien valt het extra op nu je van de Duc komt?
Maar even na laten kijken kan nooit geen kwaad lijkt me.

Succes

Texan in de rol van bikkel:
:Y
toch nog op de motor geklommen vanmiddag. Héél even het nieuwe zadel geprobeerd op het warmste moment van de dag. Ik had het niet willen missen ;).
Kijk! Dat zijn de BMW-mannen. 8-) Gewoon doorgaan (ook al is het maar voor even). :P

Senior46 zet de zaak recht:
Na zoveel commentaar, onwaarheden, waarheden en verzinsels moet ik nu wel even reageren.

1) .....Al met al ben ik door de maatjes aardig op kosten gejaagd, zonder dat zij ook maar 1 cent hebben bijgedragen......

2) .....Ria had nog nooit een vent in zo'n mooi motorpak gezien, zij was very hapy.
(Maar heeft nog niet het bankafschrift gezien)

3) .....Ik weet nu ook dat of ik nu op de K of op de Duc rijdt, mij of het even is, allebij hartikke leuk, met ieder zijn charme.
1) We hebben wel een leuke dag gehad Senior! }) Volgende week weer? :+

2) _O-

3) Is toch ook geweldig? :Y Als je op één van die twee fraaie machines kunt rijden? :]

Besluiten we traditiegetrouw met een plaatje van onze o zo geliefde K1200S/R-serie.

mf1351fk9.jpg

Ziehier, in vliegende vaart, een blauwe K1200S. :]

Heeft iemand ervaring met Throttlemeister voor een k1200r?
full

en dit is um ..... ondertussen 3000 km gereden
kuipje eronder
laser duotech
Garmin Zumo
pizzakoffer

wens: sportkoffers, cruisecontrol

ps; kom ik ook op de startpagina?

Laatst bewerkt:
Maar natuurlijk

Ziet er goed uit zeg
Is je onder kuipje van Carbon of van kunstof. Ik jkan het net niet zien op de foto

Spamdre heeft een vraagje:
Heeft iemand ervaring met Throttlemeister voor een k1200r?
[afbeelding]

Kuipje eronder, laser duotech, Garmin Zumo, pizzakoffer.

ps; kom ik ook op de startpagina?

Goedenavond Spamdre, :)

Kijkend naar het lijstje K1200R-eigenaren (en hun extra's) op pagina 1 van dit topic,
heeft niemand zoiets op z'n naakte BMW geschroefd, zo is mijn vermoeden. O-)

Overigens: Mooi aantal accessoires heb je inmiddels op de Beemer verzameld. :Y

Heb je trouwens wel een primeur Spamdre.
Je bent de eerste in het illustere rijtje van KR-Sport eigenaren. *D

Laatst bewerkt:
Welkom Spamdre.... mooie motor en die onderkuip staat érg goed!

Bah.

Lees net dat er een motorrijder is verongelukt, vlak bij mijn woonplaats
Altijd weer schrikken zo'n bericht. Slecht einde van een rustige feestdag

Sterkte voor de nabestaanden.

Als ik de weersverwachting voor de komende week (vanaf zondag) mag geloven, dan ga ik heel veel motorplezier beleven in de Franse Alpen *O* .

Hey Franky.......veel plezier!!! En rij voorzichtig!!! :]
Ben benieuwd of je zadel ook op langere stukken goed bevalt!!
Maar daar heb ik alle vertrouwen in :Y

Laatst bewerkt:
Dank je Joke :). Mijn eerste prio is heel thuiskomen ;).

Zadel gaat het volgens mij heel goed doen *O* .

Capture.jpg

Capture2.jpg

Laatst bewerkt:
... :W ...

...meld mij ook hier weer binnen...!
...waren vanavond 19.30 uur weer terug...

...zo'n 2100 kilometer op digitale klok erbij...

...tzt volgt een reisverslag + foto-toestand in het RT-gedoetje...

Laatst bewerkt:
Zo, ben weer terug van enkele dagen Dolomieten. Heerlijk in de sneeuw gereden. Maar ik wil even enkele fotootjes hier neer zetten, maar hoe verklein ik ze? Wie kan het mij simpel en duidelijk uitleggen? BvD

... :W ...

...meld mij ook hier weer binnen...!
...waren vanavond 19.30 uur weer terug...

...zo'n 2100 kilometer op digitale klok erbij...

...tzt volgt een reisverslag + foto-toestand in het RT-gedoetje...

Ron nog gefeliciteerd met je verjaardag, de consumptie hou ik wel tegoed.

Gelezen op het RT forum dat je bijna een hartstilstand hebt opgelopen in een bocht, en Jeannet heeft zij het zelfde gevoel als jij gehad ? Ik bedoel de bocht.

Laatst bewerkt:
...Jeannet had inderdaad ook even tijd nodig om na die bewuste bocht weer een beetje op adem te komen...

...ze noemde die clown nog iets van een 3 letterig woord...

...rul, ofzo...
...maar dan op zijn Chinees... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan