BMW K100TL 1991 Start koud, maar daarna niet meer

Jor123

Rookie
24 jun 2023
1
0
Beste forumleden,
Sinds een weekje heb ik een tweedehands k100tl café racer uit 1991 op de kop getikt. Prima mooi ding en rijd lekker!

Echter… is er een vervelend probleempje:

De motor start perfect koud, echter als de motor langer dan een paar minuten loopt en vervolgens uitgezet wordt dan wil de motor hierna niet meer starten. Lampen, brandstofpomp hoor ik wel bij indrukken start knop.

-Zelfs als de motor niet bewogen is en wel stationair heeft gedraaid gebeurt dit na uitzetten
-De motor kan wel aangelopen worden in zijn 1
-contactspray heb ik gespoten in het slot en bij zekeringen
-zekeringen zijn goed
-De motor heeft 2-3 jaar stil gestaan, heeft voor die tijd vermoedelijk nog een beurt bij een dealer gehad.
-accu staat een datum op met iets van 2016

Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?
:)
 
Dat probleem heb ik nog weleens met mijn auto gehad. Bleek de startmotor te zijn. Ik weet niet of de techniek op motoren precies hetzelfde is in dat opzicht. Maar zou dus goed kunnen zijn dat je startmotor aan het einde van het leven is. Lijkt ook aan te sluiten bij de suggesties van @JohnZ.
 
Hoor je wel je startmotor als je op het knopje drukt? probeer dan eens een paar keer achter elkaar het knopje in te drukken met een paar seconden rust. De oude K-serie had last van een beroerde startkoppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan