Mijn BMW S1000rr start opeens niet meer

Aon

Rookie
29 feb 2024
12
9
hallo mannen

Ik heb zojuist me ecu en immobilizer veranderd maar nu als ik mijn motor start knipperde de kilometerstand en als ik wil opstarten doet hij niets meer hij maakt alleen een zacht zoemend geluid maar lijkt geen kick te geven als ik de start knop in druk kan iemand me helpen met wat informatie
 
Ermee naar de dealer geweest probleem opgelost !! er was een gaskleppenhuis storing in de nieuwe ecu waardoor hij het starten blokeerde na opnieuw ingesteld te zijn start hij nu weer
Super, gefeliciteerd 👍🏿 .
Misschien leuk om te vertellen wat de kosten waren, de dealer heeft de reputatie om duur te zijn, terecht?
 
Kan mij voorstellen dat je de nieuwe ECU moet inleren d.w.z. ‘0’ en ‘Max’ en eventueel de tussenliggende standen opslaan voordat je het blok kan starten.

En zo zie je maar weer dat agv moderne elektronica men steeds meer afhankelijker wordt van dealers…zomaar schade motor opkopen, eenvoudig oplappen in eigen beheer en doorverkopen wordt moeilijker. Of je moet investeren in dure uitlees en programmeer apparatuur, en dat loont vaak niet.

Vandaar: naar de dealer ermee.
 
Kan mij voorstellen dat je de nieuwe ECU moet inleren d.w.z. ‘0’ en ‘Max’ en eventueel de tussenliggende standen opslaan voordat je het blok kan starten.

En zo zie je maar weer dat agv moderne elektronica men steeds meer afhankelijker wordt van dealers…zomaar schade motor opkopen, eenvoudig oplappen in eigen beheer en doorverkopen wordt moeilijker. Of je moet investeren in dure uitlees en programmeer apparatuur, en dat loont vaak niet.

Vandaar: naar de dealer ermee.
Ik heb Motoscan voor BMW motoren, daar kan heel veel mee, maar toch ziet de dealer nog net even meer. :Y
 
Heb het gemerkt….tooling ervoor loopt in de duizenden euro’s…en de updates erbij… :X

Niet te doen voor de ‘amateur’….
Ja, kleppen stellen voor mijn motor vereist inderdaad ook speciaal gereedschap voor deze ene motor.
Richting de duizend euro voor een bepaald blok.

De Motoscan kan best veel, meer dan ik had verwacht.
Maar een storing van de penbobine gaf vrij weinig extra info.
De monteur kon zelfs de temperatuur zien waarbij de storing ontstond afgelopen januari.
(31°C vorige week woensdag, hoe kan dat nou :? /Trackdays in Spanje ;) )
 
Ik heb Motoscan voor BMW motoren, daar kan heel veel mee, maar toch ziet de dealer nog net even meer. :Y
Ja die motoscan app heb ik ook daar heb ik het probleem geconstateerd maar het probleem oplossen kan de app niet daarvoor heb je echt de gs-911 voor nodig die kan net wat meer wat de dealers gebruiken dat systeem is aangesloten aan BMW zelf vandaar dat ze ook allles kunnen
 
Ja, kleppen stellen voor mijn motor vereist inderdaad ook speciaal gereedschap voor deze ene motor.
Richting de duizend euro voor een bepaald blok.

De Motoscan kan best veel, meer dan ik had verwacht.
Maar een storing van de penbobine gaf vrij weinig extra info.
De monteur kon zelfs de temperatuur zien waarbij de storing ontstond afgelopen januari.
(31°C vorige week woensdag, hoe kan dat nou :? /Trackdays in Spanje ;) )
Wat bedoel je daarmee?
 
S1000R met minder graafwerk?
Maar scheelt niet veel inderdaad. :t

Ik had een schatting van het meerwerk toen die al open lag i.v.m. de penbobine.
Ik heb ze alleen gevraagd wat kleppenstellen kost…en dit bedrag kreeg ik terug. Is pas over 2 jaar dus dan kan ik me pas zorgen maken….

En voor de rest heb ik de 5 rekeningen van Simato-BDM oa. 316 en 327 euro qua kosten van beurten….set banden 446 euro voor een set Rosso’s…en vanaf het begin. Wel netjes ieder jaar verse olie omdat die ingeschreven in het boekje staan. En de rekeningen in ponden omdat hij uit Engeland komt… _O-

Kortom, netjes gedocumenteerd..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze alleen gevraagd wat kleppenstellen kost…en dit bedrag kreeg ik terug. Is pas over 2 jaar dus dan kan ik me pas zorgen maken….

En voor de rest heb ik de 5 rekeningen van Simato-BDM oa. 316 en 327 euro qua kosten van beurten….set banden 446 euro voor een set Rosso’s…en vanaf het begin. Wel netjes ieder jaar verse olie omdat die ingeschreven in het boekje staan. En de rekeningen in ponden omdat hij uit Engeland komt… _O-

Kortom, netjes gedocumenteerd..
Inflatie twee jaar 142% x €450,00 €395,00. :+

Ik zou het gelijk doen. _O-
Banden ook aan de prijs tegenwoordig. 8)7

Al gaan die langer mee dan mijn Dunlop slicks in januari.
Drie dagen en €534,00 de set. -O-
 
In de 7 jaar dat ik de VFR heb kleppenstellen nooit laten doen …. _O-

En bandenservice was zelfs uit 2022….:X
Kost het bij een VFR?
Als ze het al goed doen.
Is er een jonge monteur die het weet?

Bij mij hadden ze de kappen niet goed gemonteerd.
Kleppen stellen door de ervaren monteur en de af montage de stageloper o.i.d. :+
(Beter dan andersom)
Wel €950,32 betaald en thuis nog even goed afmonteren.
 
Kost het bij een VFR?
Als ze het al goed doen.
Is er een jonge monteur die het weet?

Bij mij hadden ze de kappen niet goed gemonteerd.
Kleppen stellen door de ervaren monteur en de af montage de stageloper o.i.d. :+
(Beter dan andersom)
Wel €950,32 betaald en thuis nog even goed afmonteren.
Navraag hier was rond de 500 euro en ik vermoed dat dan niet kleppen opnieuw geshimmed moeten worden want dan kon het zelfs duurder worden. Praktijk, ze verlopen nauwelijks en daarmee de gok genomen…en nu inruil. Maar ik weet dat de eigenaar het zelf kan….maar zijn advies opgevolgd, eigenlijk niet nodig…. _O-

Wel knullig dat de kappen niet gemonteerd waren, toch geen rocket science…. bij sommige motoren is het wel lastig. Bij mijn VFR heb ik gelukkig plastic lepels om de clips en lipjes te ontgrendelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan