BMW G 310 topic

Hallo MF'ers

Binnenkort wordt ik de gelukkige eigenaar van een GS 310 en wil daar beugels voor bestellen. Zijn er mensen hier die beugels op de GS hebben en een foto willen delen?
 
Heb je al binnen dit topic gezocht? Er staan foto's van mijn motor met beugels van Heed. Was wel ff prutsen om ze te monteren, maar is gelukt.
 
@frankrs6 Ik heb je foto in dit topic gevonden. Ziet er goed uit!

Twijfel op dit moment tussen
1. Zieger
2. Hepco en Becker

1. Zieger
1607_1_001.jpg

2. Hepco en Becker
l_50265010001links.jpg


Op internet kan ik genoeg fotos en videos vinden van eigenaren met de hepco en Becker of Chinese versie daarvan.

De Zieger daarentegen kom ik nergens tegen, maar vind het wel iets hebben. Benieuwd of jullie van dit merk en dit model beugels hebben gehoord.
 
Hallo MF'ers

Binnenkort wordt ik de gelukkige eigenaar van een GS 310 en wil daar beugels voor bestellen. Zijn er mensen hier die beugels op de GS hebben en een foto willen delen?
Veel rijplezier gewenst met je nieuwe trots. Welke uitvoering/model heb je aangekocht? Ik heb zelf de 40 years editie gekocht vorig jaar en mijn vrouw rijd een rally uitvoering.
 

Bijlagen

  • 4C2CFCBD-C143-4F0A-AAB0-2A1138DC894B.jpeg
    4C2CFCBD-C143-4F0A-AAB0-2A1138DC894B.jpeg
    352,8 KB · Weergaven: 35
  • 7009C0BD-3069-44D0-A74F-1AA0A72EE166.jpeg
    7009C0BD-3069-44D0-A74F-1AA0A72EE166.jpeg
    415,4 KB · Weergaven: 35
Veel rijplezier gewenst met je nieuwe trots. Welke uitvoering/model heb je aangekocht? Ik heb zelf de 40 years editie gekocht vorig jaar en mijn vrouw rijd een rally uitvoering.
Mooie foto! Ik twijfelde tussen deze twee kleuren en uiteindelijk waren de rode accenten van de Rallye doorslaggevend. Afgelopen zaterdag bij de BMW dealer mogen ophalen.
Ik heb inmiddels ook de Zieger valbeugels besteld.
 
Inmiddels ruim een maand verder en heel wat optische aanpassingen gedaan. Ik zal binnenkort een foto uploaden.
In de tussentijd ben ik ook op zoek naar een uitlaat, maar ik twijfel nog. Veel uitlaten worden geleverd zonder E-keur. En diegene die met E-keur worden geleverd zijn meteen een stuk duurder en waarschijnlijk ook veel stiller.
Zijn er hier leden met een aangepaste uitlaat op de G 310 GS of R?
 
Is hier iemand die ervaring heeft met een middenbok van Ali of Motea voor een 310 GS 2021? Misschien is het eerdere model 310 middenbok wel het zelfde.
Of heeft iemand nog een middenbok over?
 
Welgeteld 3 maanden in bezit van de GS. Nu tegen eerste probleem aan gelopen, zekering van de verlichting (incl. remlicht) deugt niet. Beide pinnen hebben 12V er op, zelfs al staat het contact uit. BMW raamt de kosten op 1000 euro.... Lang leve BMW rijden '(
 
Lekker bezig. ;)

Ik had het wat minder snel na het verhogen van de veervoorspanning achter.
Maar bij sportief gebruik is het wel normaal bij 1/50 van de super getalenteerde rijders. :t
 
Lekker bezig. ;)

Ik had het wat minder snel na het verhogen van de veervoorspanning achter.
Maar bij sportief gebruik is het wel normaal bij 1/50 van de super getalenteerde rijders. :t
Heb de voorspanning een klik zwaarder dan af fabriek. 2 klikken zijn mij net te veel.

Edit: ik moet er wel bijzeggen @Worldbeater , het is alleen van deze bocht. A50 A12 op richting Utrecht gister ochtend op de buitenbaan/half binnen baan (:7;!;!;&:’sakssn, dat kan ik beter, gewoon op je weg helft blijven…..)

IMG_1425.png


En het bandje natuurlijk.
IMG_1417.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik was wel gek op mijn grotere voortandwiel (en Hyperpro vering).
Zag gisteren op een 130 km/u weg in België ook een 310 iets langzamer rijden.
Dat tandwiel scheelt weer een stuk toeren en optrekken vond ik nog steeds goed.
Gewoon op AliExpress gekocht en zelf gemonteerd. ;)
Vier jaar mee gereden.

Nu zelf een R3, maar met andere banden zou ik de kleine GS ook wel weer willen hebben.
Ze blijven trekken. :9
 
Mooie kleurstelling! Welke modificaties ga je doen?
Verlaging voor en achter inmiddels gemonteerd
Anakees wild monteren (prijzig)
Sw motech engineguard deze had ik nog liggen inmiddels gemonteerd
Topkoffer light deze had ik ook nog liggen
Radiateur beschermer van R&G deze had ik ook liggen helaas valt deze over mijn koelribben van radiateur heen
Lijkt wel of de euro 5 gs310 vanaf 2020 een grotere radiateur heeft gekregen klopt dit?
En kan dit kwaad? Want de R&G site zegt dat hij ook op de laatste 2023 past
 

Bijlagen

  • 20230902_173916.jpg
    20230902_173916.jpg
    506,3 KB · Weergaven: 5
  • 20230902_173908.jpg
    20230902_173908.jpg
    501,4 KB · Weergaven: 4
  • 20230902_173856.jpg
    20230902_173856.jpg
    238,1 KB · Weergaven: 4
Morning

Ik ben aan het kijken voor een G310GS voor de vrouw zodat ze mee kan met TET nederland en dat soort lichte offroad adventures. Nu lopen we tegen het probleem aan dat haar voetjes nogal bungelen in de lucht als de motor al op het standaard staat.

Er is een -55mm verlaging kit besshikbaar via Hyperpro, maar zijn er mensen die nog verder zijn gegaan dan dat? De grondspeling na de -55mm verlaging lijkt nog mee te vallen. Haar 162cm (met weer extra korte benen) redden het niet tot de grond.

Er is ook nog een verlaagd zadel beschikbaar. Maar die lijkt mij alle comfort weg te nemen.
Misschien heeft er iemand een verlaagde veer + lowering Link toegepast op de motor?

Hoor het graag,
Thanks
 
Ik had dan het verhoogde zadel en merkte daar eigenlijk geen verschil in comfort.
Via de achterband kan je ook nog wel e.a. halen.
Een minder hoog model.
Ik had vervolgens wel te weinig grondspeling op Midland onder hellingshoek in het snelste groepje.. stepjes snel aan de grond.
Maar leuk idee @Brasser
 
Ik had dan het verhoogde zadel en merkte daar eigenlijk geen verschil in comfort.
Via de achterband kan je ook nog wel e.a. halen.
Een minder hoog model.
Ik had vervolgens wel te weinig grondspeling op Midland onder hellingshoek in het snelste groepje.. stepjes snel aan de grond.
Maar leuk idee @Brasser
Bedoeling is dat er grove noppen banden onder komen, die zijn vaak hoger dan wegbanden.
Vandaar dat ik zit te kijken naar vering + zadel + lowering link en wat er mogelijk is. Of dat dit gewoon echt niet de juiste motor is. maar wel de leukste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan