BMW F800S Enorme herrie, verlies van vermogen, nieuw blok

Ozzoes

MF'er
5 apr 2021
88
66
Beste alle,

Gisteren was ik er lekker op uit met mijn inmiddels vertrouwende BMW F800S uit 2007, toen mijn dag een donkere wolk trof.. bij het optrekken miste ik wat vermogen maar dacht dat het aan mij lach... na een langzaam stuk gereden te hebben viel me wederom op dat ik toch wat vermogen leek te missen, en nu ik er wat meer oplette klonk de motor ook anders.. eenmaal geparkeerd niks kunnen vinden.... stationair klinkt prima alleen klinkt het alsof er ergens een stukje plastic los zit of dergelijk.. Ik dacht ik rijd naar huis, 30 min ongeveer, en zoek het daar verder uit..

Bij wegrijden was het missende vermogen nog erger geworden, en ook het geluid samen met een vibratie welke vanaf de voorkant van het blok lijkt te komen.. ook het olielampje gaat nu sporadisch knipperen.. motor geparkeerd, opnieuw gestart zelfde probleem.. olie gecheckt en bijgevuld.. iets verholpen maar na geen 5 minuten opnieuw een knipperend olie lampje en erg wordende symptomen.. Het gekke is dat het lijkt alsof het probleem er om de seconde wel/niet is... maar er is in elk geval iets goed mis..

Heeft iemand enige suggesties wat hier aan de hand zou kunnen zijn? De motor heeft nog geen 40.000 km gelopen en is recent bij de dealer geweest voor onderhoud.. maar ik ben nu vrij radeloos en bel liever niet de dealer.. de vorige rekening voel ik nog namelijk..
 
Heb ik nu het einde van mf bereikt met dit rare euvel?

Het word te saai denk ik....O-)

Meer schokkende dingen posten, de regeerders geïnteresseerd houden ;)

Of domme dingen posten, zoals bv een verkeerde set proberen te monteren, dat soort dingen zijn ze ook gek op hier O-)
 
Ik heb de eccentric adjuster boutjes iets losser gedraaid (in het boek staat heel specifiek niet meer als 1 volle slag), en nu lijkt alles in elk geval te werken. De bout valt nog steeds iets dieper op de as maar het geheel zit en draait zonder rare geluiden ofzo...

Even de locktite laten uitharden en morgen een voorzichtig proefritje.

Hartelijk bedankt voor het mee denken weer!

Wordt wel een soort van never ending story zo haha
 
Ik heb de eccentric adjuster boutjes iets losser gedraaid (in het boek staat heel specifiek niet meer als 1 volle slag), en nu lijkt alles in elk geval te werken. De bout valt nog steeds iets dieper op de as maar het geheel zit en draait zonder rare geluiden ofzo...

Even de locktite laten uitharden en morgen een voorzichtig proefritje.

Hartelijk bedankt voor het mee denken weer!

Wordt wel een soort van never ending story zo haha

Gaat het nu echt zo simpel aflopen.... -O-
 
Heb je goed gekeken of het eccenter/lager huis aan de wielzijde goed aanligt in de achterbrug, dat de rand achter het boutje (15) zit wat moet voorkomen dat het zijdelings kan bewegen.
er zit een uitsparing in de rand van het huis waar net het boutje (15) doorheen kan.
de boutjes om het eccenter/lager huis mee vast te zetten mogen geen invloed hebben op jouw probleem.

1627748421748.png
 
Laatst bewerkt:
Wel iets meer dan 45Nm dacht ik. Maar dat is ondergeschikt aan het feit dat je as te ver opzij zit. Als je de 2 klemboutjes en stelbout van het excenter systeem los zet, kan je dan het geheel axiaal bewegen?
ik zou het ook in boutje 11 zoeken, die bepaalt de langspositie van de excenter bus 10
 
Terug
Bovenaan Onderaan